ÜRÜN KARARLARI VE YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi
Advertisements

Lojistik Yönetimi Ders – V
İŞLETME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
TÜKETİM MALLARI BilişimLife.net.
İşletme Yönetimine Giriş Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 5
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
BÖLÜM VIII Ürün, Hizmet ve Marka.
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
Bütünleşik Pazarlama İletişimi Hizmetlerin Tasarımı ve Yönetimi
Pazarlama araştırmalarında veriler üç yöntemle elde edilir
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
PAZARLAMA KAVRAMININ KAPSAMI VE GELİŞİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
Ürün, Hizmet ve Markalama Stratejileri
Ürün Mallar ve Hizmetler
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Marka ve Ambalaj Kararları
Tanım Pazarlama, işletme amaçlarını gerçekleştirmek, mevcut ve potansiyel müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını tatmin etmek için mal ve hizmetleri üreticiden.
2.BÖLÜM NİHAİ Tüketici, Örgütsel Tüketici, Tüketici Satınalma Karar Süreci ve Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler Nihai pazarlar ve Nihai tüketici.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Ürünler ve Ürün Stratejileri
Ürün Mallar ve Hizmetler
Marka ve Ambalaj Kararları
Ürün Kararları ve Yönetimi
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Ürün Mallar ve Hizmetler
Mobil Pazarlama 1.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Mobil Pazarlama Karması
Pazarlama İletişimi.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Hedef PAZAR!.
PAZARLAMA TEMEL BİLGİLER 1
İŞLETME YÖNETİMİ-I Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO.
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
PAZARLAMA KARMASI.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARI
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Pazarlama İlkeleri.
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Pazarlama İletişimi
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

ÜRÜN KARARLARI VE YÖNETİMİ MAL / HİZMET ve GENİŞLETİLMİŞ ÜRÜN KAVRAMLARI Pazarlama Karması veya Bileşenleri ÜRÜNLERİN SINIFLANDIRILMASI Tüketici Ürünleri Endüstriyel Ürünler ÜRÜN HAYAT EĞRİSİ YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME Yeni Ürün Kavramı Yeni Ürün Geliştirme Süreci Yeni Ürünlerin Başarısızlık Nedenleri HİZMETLER MARKA ÜRÜN

Pazarlama Karması (Pazarlama Bileşenleri) Product-Price-Place-Promotion Müşteri Tutundurma Dağıtım Fiyat Ürün ÜRÜN

Pazarlama Yöneticisi İçin Pazarlama Karması Tüketici İçin Pazarlama Karması 4 P 4 C Product - Ürün Customer value - Faydası Price - Fiyat Cost to the Customer - Maliyet Place - Dağıtım Convenience - Sağladığı kolaylıklar Promotion - Tutundurma Communication - İletişim (bilgilendirme) ÜRÜN

Bir Ürününün Somut ve Soyut Özellikleri Satış sonrası hizmet Firmanın imajı Tasarım Fiziksel nitelikler Marka Garanti Kalite Fiyat Renk Ambalaj ÜRÜN

Genişletilmiş Ürün Montaj Ambalaj Ödeme kolaylıkları Tasarım Marka Garanti Montaj Ödeme kolaylıkları Satış sonrası hizmetler (ServisMontaj) Genişletilmiş ürün Ambalaj Marka Standartlar Tasarım Kalite Somut ürün Öz- çekirdek Ürün Value”

DEĞER başlıca çeşitler Kültürel Sosyal değer, ulusal değer, aile değeri Finansal Kazanım değeri, değişim değeri, fiyat değeri, işlevsel Algılanan Duygusal değer, durumsal, epistemik (bilişsel), kalite değeri (fiyat-fayda), marka değeri, hedonik değer

Mal ve Hizmet (Ürün-Mamul) Eğitim hizmeti Reklam Yolcu taşıma Sağlık Mal ağılıklı ürünler (Somut ürünler) Hizmet ağırlıklı Ürünler (Soyut Ürünler) DENGE TV programı Otomobil lokanta Mal ve hizmet ağırlığı eşit ürünler Tuz Deterjan Gömlek mobilya ÜRÜN

Mal ve Hizmetler (Ürün) tüketicinin gidermeyi duyduğu ihtiyacı karşılayan ya da çözmeye çalıştığı sorunu giderebilecek fiziksel ve psikolojik unsurların bütününden oluşur. Hizmetler Mal duyu organlarınca genellikle algılanamayan, soyut ancak tüketicilerce hissedilebilen unsurlardan oluşan pazarlama bileşenidir. somut, duyu organlarıyla algılanabilen pazarlama bileşenidir

Farklı pazarlama karması Soyut ve somut ağırlıklı ürünler, bu özellikleri bir arada bulunarak ürünleri oluştursa da Malları pazarlamak için kullanılan pazarlama karması hizmetler için kullanılan pazarlama karmasından farklıdır.. ÜRÜN

Hizmetlerin Temel Özellikleri Soyutluluk Heterojenlik Eş zamanlılık Stoklanamama Bir aracıyla birlikte sunulabilme ÜRÜN

Hizmetler için pazarlama karması 7p Ürün (Product) Fiyat (Price) Dağıtım (Place, distribution) Tutundurma (Promotion) Fiziksel durum (Physical evidence) İnsan (People) Süreç (Process) ÜRÜN

Ürünler Tüketim Ürünleri Endüstriyel Ürünler Profesyonel Hizmetler Yedek Parçalar Hammaddeler Makine ve Tesisler Bakım ve Onarım Destekleri Kolayda Ürünler Beğenmeli Ürünler Özelliği Olan Ürünler Aranmayan Ürünler ÜRÜN

Satınalma Alışkanlıkları ve Dokunulurluk Özelliklerine Göre Ürünler

Ürün Kalemi, Ürün Hattı Ürün kalemi (tek ürün) . Ürün kalemi (tek ürün) işletmelerce pazara sunulan ve tek başına satın alınabilen her türlü ürün Ürün hattı (Mamul hattı), aralarında herhangi özellik nedeniyle ilişki bulunan ürün grubudur. (kategorilenmiş ürün) aynı ihtiyacı karşılayan birlikte kullanılan aynı tür tüketici gruplarına satılan aynı dağıtım kanallarıyla pazarlanan aynı fiyat aralığında olan … ÜRÜN

Ürün karması Ürün Yelpazesi ya da Ürün Gamı Bir satıcının tüketicilere satış için sunduğu her çeşit ürün zincirleri ve ürün kalemleri grubuna denir. Ürün karmasının genişliği (mamul hattı sayısı) derinliği (mamul hattındaki ürün çeşit sayısı) tutarlılığı (firma ürünlerinin dağıtım kanalı açısından veya ilişkili işlevler açısından tutarlılığını gösterir) olmalıdır ÜRÜN

Bisküvi Grubu Ürünleri Çikolata Grubu Ürünleri Üretici için.. Ürün hattı Ürün hattı Ürün karması genişliği Bisküvi Grubu Ürünleri Çikolata Grubu Ürünleri Yağ Grubu Ürünleri Süt Grubu Ürünleri Pötibör Fındıklı Bizim Margarin İçim Süt Piknik Antepfıstıklı Bizim Ayçiçek Yağı İçim Yoğurt Kremalı Karmen Bizim Mısırözü Yağı İçim Peynir Çokoprens   Halley Ürün karması derinliği Ürün hattı Ürün hattı ÜRÜN

Giyim mağazası.. Ürün karması genişliği Ürün karması derinliği Ürün hattı Ürün hattı Ürün karması genişliği Kadın giyim Erkek giyim Çocuk giyim Bebe giyim Ürün karması derinliği Ürün hattı Ürün hattı ÜRÜN

Temizlik malzemeleri.. Ürün karması genişliği Ürün karması derinliği Ürün hattı Ürün hattı Ürün karması genişliği Çamaşır deterjanları Bulaşık deterjanları Sabunlar Şampuanlar Ürün karması derinliği Ürün hattı Ürün hattı ÜRÜN

Elektrikli ev aletleri Bi milyoncuda.. Ürün hattı Ürün hattı Ürün karması genişliği Elektrikli ev aletleri Oyuncaklar Hırdavat Kişisel bakım Kırtasiye Hediyelik eşya Ürün karması derinliği Ürün hattı Ürün hattı ÜRÜN

Ürün Hattının Genişliği Kararları Ürün hattının doluluğu (yeterliliği) Ürün hattının yenilenmesi Ürün hattının önemli kalemleri Ürün hattını budama ÜRÜN