1 PROJE YÖNETİMİ & DUYGUSAL ZEKA Ekim, 2006. 2 3 650 Mono-Label Shops 112 Ülke 5.500 Satış noktası 18 Showroom.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
KURUMSAL DEĞİŞİM VE GELİŞİM
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
ASELSAN- TOKİ YAPRACIK KONUTLARI KOORDİNASYON KURULU
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Farklı Kültürlerde Liderlik Yapmak Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
BASİT MAKİNELER.
TOKKDER Operasyonel Kiralama Sektör Raporu 2012 Yıl Sonu
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Paydaş Analizi Nasıl Yapılır?
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Türkiye’de Liderlik ve İK Katkısı 25 Mart 2006 TÜRKİYE’DE LİDERLİK VE İK KATKISI 25 Mart 2006 Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş Amrop International 1.
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
BULAŞICI HASTALIKLAR ve KORUNMA YOLLARI
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 13 Aralık 2012.
HAYATI GÜZELLEŞTİRMENİN KURALLARI 1 İNSANLARA BEKLEDİKLERİNDEN FAZLASINI VERİN VE BUNU GÖNÜLDEN YAPIN.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 18 Temmuz 2013.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
FİİLİMSİLER (EYLEMSİLER)
Süt Pazar Durumu Brüksel, 19 Ocak Pazar Durumu– 19 Ocak AB Üretimleri AB-27 Tedarik/Üretim Gelişmeleri Ocak-Ekim 2011 ile Ocak-Ekim 2010 kıyaslaması.
KONU KESİRLER BASİT KESİR GJFX BİLEŞİK KESİR.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
GRUBA YÖNELİK MÜDAHALE
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
March 2, 07 © Copyright M.Tınaz Titiz, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
Diferansiyel Denklemler
Metin’in yaşı kardeşinin yaşının 3 katı kadardır
1 DEĞİŞMEYİN !!!
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 16 MAYIS AB TOPLAM SIĞIR HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ ARALIK-TOPLAM ÇİFTLİK HAYVANLARI SIĞIR.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
1-1-2 Türkiye genelinde Acil Sağlık Hizmetlerine erişim numaraları ile yapılmaktadır. Ambulans içinde Doktor,Hemşire,Sağlık Memuru,AABT,ATT, Şoför.
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Probleme Dayalı Öğrenme
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
Sunum transkripti:

1 PROJE YÖNETİMİ & DUYGUSAL ZEKA Ekim, 2006

2

3 650 Mono-Label Shops 112 Ülke Satış noktası 18 Showroom

4 HUGO BOSS ürünlerinin yıllık perakende değeri 3.5 milyar EUR Dünya çapında 112 ülkede 4000 müşterisi olan ve 5500 satış ağına sahip Erkek üst giyim segment’inde pazar lideri Bayan giyimde hızlı büyüme trendi Dünya genelinde gruba ait 24 şirkete ve 15 ülkede kendine ait showroomlara sahip

5 Ürün:  Yenilikçi / Duygusal  Kaliteli  Erkek / Bayan Giyimini Yönlendiren Fiyat:  Rekabetçi  Satın Alınabilir  Paranın Hakkını Veren Lokasyon:  İş Merkezleri  Spor Aktiviteleri  Metropoller Tanıtım:  Yenilikçi / Proaktif  Genç  Sportif / Klas

6 Dünya Genelinde7.000 Çalışan Yıllık Model/Stil Sayısı Yıllık Parça Üretimi26 Milyon adet Yıllık Dokuma Kumaş Sarfiyatı17 Milyon metre Üretici Sayısı200 adet

7 HUGO BOSS İzmir gömlek/hafta ceket/hafta pantolon/hafta4.000 bayan giyim/hafta spor giyim/hafta Hugo Boss Grubunun Endüstriyel Know How Merkezi

8 Beyaz Yaka410 Mavi Yaka2520 TOPLAM 2005 YILLAR BAZINDA ÇALIŞAN SAYISI

9 PROJE YÖNETİMİ

10 PROJE YÖNETİMİNİN 3 AŞAMASI Kaynak: Project Management, Ralph Keeling, 2000

11 PROJE YÖNETİMİNİN 3 AŞAMASI Kaynak: Project Management, Ralph Keeling, 2000

12 PROJE YÖNETİMİNDE “7S” Kaynak: Project Management, Ralph Keeling, 2000

13 PROJE PİRAMİDİ Grup misyonunun ve amacının belirlenmesi Grup içi rollerin dağılımı Grup çalışma kurallarının tanımlanması Grup içi ve gruplar arası ilişkilerin düzenlenmesi “…Bir araya gelmek sadece bir başlangıçtır. Bir arada kalmak ya da tutmak büyük bir ilerlemedir. Birlikte çalışmak ise gerçek bir başarıdır…” Henry Ford

14 PROJE TAKIM ROLLERİ Kaynak: Project Management, Ralph Keeling, 2000

15 PROJE TAKIM ROLLERİ Kaynak: Project Management, Ralph Keeling, 2000

16 Projeler Yürütülürken Kuruluşların En Çok Karşılaştıkları Sorunlar  Zaman planlamasında sapmalar  Proje kontrol ve izleme aşamasında aksaklıklar  Proje hedeflerinin net olmaması kaynaklı sorunlar  Yönetimden desteğinin yetersiz olması  Yönetimin projeleri doğru hizalayamamasından kaynaklı sorunlar  Fizibilite ve değerlendirme aşamasında sorunlar  Ekip çalışmalarında sorunlar  Proje Liderliğinden kaynaklanan sorunlar  Proje grubunun oluşturulmasında sorunlar  Proje iletişim yönetimindeki tıkanıklıklar

17 PROJE YÖNETİMİ – DUYGUSAL ZEKA İLİŞKİSİ

18 BEYİN DUYGULARI NASIL TETİKLER? Kaynak: Emotional Intelligence and Six Sigma, A.Milivojevich, Quality Progress

19 DUYGUSAL ZEKA I.Duyguların Bilincinde Olma  Duygularımızın kendimize, diğer insanlara ve iş performansımıza etkisini anlama II.Duygusal Özdenetim  Duygularımızın esiri olmamak için “pause” düğmesine basma III.İçsel Motivasyon  Kaygı ve negatif duygularımızı pozitif duygulara ve eylemlere dönüştürme IV.Empati  Kendimizi başka çalışanların ayakkabıları içinde düşünme V.İlişki Yönetimi  Kendi duygularımızın ve diğer insanların duygularının bilincinde olarak etkileşim yaratma Kaynak: Duygusal Zeka, Daniel Goleman, 1996

20 DUYGUSAL ZEKA – PROJE YÖNETİMİ I.ETKİLİ KARAR VERME II.ÇATIŞMA YÖNETİMİ III.ZOR EKİP ÜYELERİYLE BAŞ EDEBİLME

21 ETKİLİ KARAR VERME YAKLAŞIMININ SEÇİMİ  Çok çabuk karar alınması gerekli ise  Karar verecek olan, konu ile ilgili tam deneyimli ise  Başkaları tarafından kararın kabulü ihtiyacı pek yok ise Tek Taraflı  Diğerlerine danışabilmek için yeterli zaman varsa  Konu ile ilgili yetkinliği olan kişilere danışılır  Diğer takım üyelerine de danışmak onların kabulü açısından önemlidir. Danışmacı  Herkesin görüşünü almaya yeterli vakit varsa  Takımda doğru kararları vermek için yetkin üyeler varsa  Tüm takımın kararı kabullenmesinin önemli olduğu durumlarda Grup

22 TAKIM İÇİ ÇATIŞMA YÖNETİMİ

23 UZLAŞMA ÖDÜN VERME KAÇINMAREKABET İŞBİRLİĞİ Düşük Yüksek Başkasına İlgi Kendisine İlgi TAKIM İÇİ ÇATIŞMA YÖNETİMİ

24 ZOR İNSANI DEĞİL, ONA OLAN YAKLAŞIMINIZI DEĞİŞTİRİN… ZOR EKİP ÜYELERİYLE BAŞ EDEBİLME

25  Deneyimlerinden faydalanın  Görüş ve yorumlarını kısaca özetle ve devam et  Katkı yapan bir rol ve sorumluluklar ver  Deneyim sonuçları konusunda farklı düşünen üyelere söz ver Kıdemli sürekli olarak “ben hep buradayım, daha önce de bunu yaptım” diyen kişi(ler) Olumsuz Yön: değişime kapalı olma Olumlu Yön: konularla ilgili deneyime sahip olma  Ortak hedeflere odaklan  Hedeflerin nasıl destekleneceğine yönlendir  Pratik fikirler yaratmasını iste  Ortaya attığı fikirlerin, diğer üyelerce geliştirilmesini sağla İdealist: her şey mükemmel olmalı Olumsuz Yön: pratik olmaması Olumlu Yön: vizyona sahip olma ZOR EKİP ÜYELERİYLE BAŞ EDEBİLME

26 ZOR EKİP ÜYELERİYLE BAŞ EDEBİLME  Gündeme odaklan  Durumu özetle ve devam et  Yaptığı davranışların takım üzerindeki olumsuz etkisini kişiye anlat  Kişiyi takımdan at Arıza Tipler Sürekli olarak her konuda kavga çıkaran kişi(ler) Olumsuz Yön: çatışma yaratarak, takımı yolundan saptırma Olumlu Yön: şeytanın avukatını oynama  Deneyiminden faydalan  Takım üzerindeki etkisi hakkında geribildirim ver  Araya gir  Göz temasından kaçın Avare Tipler sürekli olarak konuşan ve konulara teğet geçen kişi(ler) Olumsuz Yön: zamanı boşa harcar, takımın odağını saptırır Olumlu Yön: Takım tansiyonunu hafifletir

27  Yardımını iste  “Eğer başka türlü yaparsak, ne olur?” diye sor  Açık uçlu sorular sor  Beyin fırtınası yaparak farklı fikirler yarat Kanun Adamı her şey kuralına uygun yapılmalı diyen kişi(ler) Olumsuz Yön: katı olması Olumlu Yön: prosedürlerin uygulanmasını sağlaması  Onun fikrini sor  Açık uçlu sorular sor  Tartışma için zaman koy ve alternatif fikirlerini cesaretlendir Arabulucular takım çatışmalarını çözmeye çalışan kişi(ler) Olumsuz Yön: üretken çatışma fırsatını önleme, kendi fikirlerini çok ender paylaşma Olumlu Yön: takım çatışmalarını yönetme ZOR EKİP ÜYELERİYLE BAŞ EDEBİLME

28  Davranışların etkisini kişiyle paylaş  Durumu yeniden tanımla ve takım hedeflerine odaklanmasını sağla  Diğer takım üyelerinin de katkı koymalarına fırsat tanı  Takım halinde yapılan katkıları tanı/takdir et Güç Pazarlamacısı sürekli olarak yönetimi elinde tutmaya veya gücü kendinde toplamaya çalışan kişi(ler) Olumsuz Yön: kendi reklamlarına odaklanmaların takımın bütünlüğüne zarar vermesi Olumlu Yön: başarıyı arzulaması  Baskın takım üyelerini kontrol et  Tüm takım üyelerinden fikirlerini yazmasını iste  Açık uçlu sorularla katılımını cesaretlendir  Tüm ekip üyelerinin katkı sağlaması için sorular sor Sessiz Tipler nadiren katkı yapan kişi(ler) Olumsuz Yön: takımın kişiden fayda görememesi, takım kararlarını uygulamadaki isteğinin belirsiz olması Olumlu Yön: takımın prosedürlerine uyması ZOR EKİP ÜYELERİYLE BAŞ EDEBİLME

29  Olası motivatörleri belirle  Öneri için destek iste  Onaylamanın etkisini ihmal etme!  Ölçülebilir bir göreve atama yap! İlgisiz Üyeler takım çalışmalarına ilgi göstermeyen kişi(ler) Olumsuz Yön: takım içinde “negatif enerji” yaratması Olumlu Yön: gerçeklik kontrolü olabilmesi  Çatışma yönetimi yaklaşımlarını kullan  Ortak takım hedeflerini vurgula  Öfkenin kök nedenlerini adresle  “Hedef” takım üyelerini koru Kızgın Boğa öfke ve düşmanca davranışlar sergileyen kişi(ler) Olumsuz Yön: takımın yolundan sapması, kişisel saldırıların takımı bölmesi ve üyeleri sinirlendirmesi Olumlu Yön: çatışmaların üretken olabilmesi ZOR EKİP ÜYELERİYLE BAŞ EDEBİLME

30 “Hiç Zamanım Yok” Tipi takım çalışmaları için asla zamanı olmayan, “gitmem lazım” diyen kişi(ler) Olumsuz Yön: acele kararların alınmasını ve üyelerin çalışmanın bir parçası haline getirecek faaliyetlerin engellenmesine neden olması Olumlu Yön: takımın gündemine bağlı kalmasını sağlaması  Potansiyel katkı konusunda gerçekçi ol  Özel görevler için müzakere yap  Çekirdek ekip üyesi yerine konuk üye haline getir  Kişi ile öncelikleri hakkında anlaşma yap Bilge Adam takım çalışmalarının çok ötesinde önemli işler yaptığını düşünen kişi(ler) Olumsuz Yön: takım çalışmalarına ket vurması; iş yükünün yönetilememesi Olumlu Yön: takımın gücünü ve prestijini arttırması ZOR EKİP ÜYELERİYLE BAŞ EDEBİLME  Zaman konusunda müzakere yap  Toplantıları zamanında başlat ve bitir  Mutlaka ekipte zaman tutucu olsun  Üyelerin yöneticisi ile gerekiyorsa zaman koyması konusunda anlaşma yollarını ara

31 ANLAŞMA MODELİ: Takım Toplantılarındaki Yıkıcı Davranışlar için ZOR EKİP ÜYELERİYLE BAŞ EDEBİLME 1.Görmezden gel veya çatışmadan sakın 2.Göz teması kur 3.Ayağa kalk 4.Çatışma yaşanan kişiye doğru yürü 5.Çatışma yaşanan kişiye doğru yürü ve göz teması kur 6.Kişiyi tartışma ortamına katılmaya yönlendir 7.Davranışlarının takım için yıkıcı olduğunu ima et ve olumlu yöne yönlendir 8.Aralarda bireysel olarak konuş 9.Toplantıda bireysel olarak konuş ve takım üyelerini de konuşmaya dahil et

32 HUGO BOSS İYİLEŞTİRME YÖNETİMİ HBIM

33

34

35 Kayıpların Yokedilmesi Yetenek Havuzu Öğrenen Organizasyon

36 GRUP DİNAMİKLERİ

37 HUGO BOSS İZMİR - UYGULAMA ÖRNEKLERİ