Örgütsel Davranış ve Takım Kurma

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

UGP (ULUSAL GENÇLİK PARLAMENTOSU) YAZ OKULU
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Kurumlar toplumu önemser
TAKIM RUHU.
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
Örgütsel Güven ve Adalet
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
12 Okulda yönetmeliklerin kendisini ilgilendiren bölümleri hakkında bilgilenir.
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
LİDERLİK.
ROL OYNAMA.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
STRES VE STRES YÖNETİMİ
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
ORGANİZASYONLARDA OLUŞTURULAN ÇALIŞMA GRUPLARININ BAŞARIYA ULAŞMASINDA 10 İLKE 1. ÇALIŞMA GRUBUNUN AMAÇLARININ AÇIK OLMASI 2. GELİŞME PLANININ MEVCUT OLMASI.
E Ğİ T İ M PS İ KOLOJ İ S İ. GİRİŞ: EN KÜÇÜĞÜNDEN EN BÜYÜĞÜNE KADAR BÜTÜN İŞYERLERİ BELİRLİ BİR ÖRGÜTLENME İLE MEYDANA GELİP ÇALIŞMAKTADIR. BU ÖRGÜTLENMENİN.
Öğrenen Örgütler.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
ETİK LİDERLİK SEMİNERİ
Çatışma ve Çatışma Çözme
STRES & STRESLE BAŞA ÇIKMA
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
VİZYONER LİDERLİK.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
Lİderlİk * Liderlik, belirli şartlar altında kişisel ve grup amaçlarını gerçekleştirmek üzere, bir kimsenin başkalarının faaliyetlerini etkilemesi ve yönlendirmesi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
Kişisel Rehberlik.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİNE HOŞ GELDİNİZ Haftalar Yrd. Doç. Dr. Selim EMİROĞLU.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Psikolojik Danışma Basamakları ve Becerileri
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
GRUP İLETİŞİMİ.
KURUMSAL İLETİŞİM.
GRUP İLETİŞİMİ.
İKNA SÜRECİ.
21. YY BECERİLERİ.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Örgütsel Davranış ve Takım Kurma

1 Davranış: Hareket, davranma işi veya biçimi, tutum, davranım, muamele (Türk Dil Kurumu) Bu bilimin bir disiplin olarak doğmasının nedeni endüstriyel örgütlerde ve diğer sosyal kurumlarda oluşan sorunların, yalnızca psikoloji, sosyoloji, antropoloji gibi bilimler tarafından çözümlenememesidir ….

Soru: Davranış bilimi nedir. Tanımlayınız Soru: Davranış bilimi nedir? Tanımlayınız. Bu bilimin temel 2 yaklaşımına ne ad veriyoruz? İnsanlar günlük yaşantıları içerisinde çeşitli örgütlerle ilişki kurar ve yaşamlarının 2/3'lük bir kısmını bir örgütün üyesi olarak geçirirler. Çünkü, insan yaşamını sağlayabilmek için çalışmak zorundadır. Bu üyelik içersinde insanlar örgütün kurallarına uyarlar. Örgütün yapısı bir ölçüde bireylerin davranışlarını, düşünce ve duygularını etkileyecektir…. İşte insanların davranışlarını etkileyen bilme davranış bilimi denir.

Soru : “Örgütsel davranış” biliminin içerdiği disiplinler 3 (bilimler TDK) nelerdir? Sadece endüstriyel örgütler değil her türlü örgütler bu disiplinin konusu içindedir. Psikoloji:….. Sosyolojidir….. Antropoloji…. Örgüt sosyoljisi….. Örgüt psikolojisi….

Sonuç 4 Örgütsel davranış bilimi ise Yukarıda sayılan disiplinlerin daha ötesinde, örgüt ve örgüt içindeki insana bir bütünlük içinde; toplumsal açık bir sistem olarak ele alan ve örgütün içindeki insanların davranışlarını tüm yönleriyle inceleyen bütüncül bir yaklaşımdır.

Soru: Geleneksel toplumdan endüstriyel topluma geçişte 5 örgütler nasıl etkilemiş ve etkilenmişlerdir? Geleneksel toplum… Endüstriyel toplum… ***Bu tür bir görünümde olan örgütlerin içinde bulundukları sosyo-kültürel sistemler de farklı bir yapıya sahip olmuşlardır. Bu yönüyle çevre ile belirli ilişkiler içinde olan, girdilerini belirli bir çevreden alan, çıktılarını (ürünlerini) belirli bir çevreye sunan örgüt ve yöneticileri toplumsal çevreleri ile olumlu ilişkiler kurmak ve devam ettirmek zorundadırlar.

Sonuç 6 Yukarıda görüldüğü gibi örgüt hem çevreyi etkilemekte, hem de etkilenmektedir. Ör:Okullarımız

Soru: Örgütlerde insan faktörü neden çok 7 önemlidir? Elimizde ne kadar ileri bir teknoloji olursa olsun onu kullanacak ve yön verecek yine insandı

ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ MODELİ 8 Bir örgüt bağımsız ama birbiri ile etkileşen 3 sistemden oluşur. Örgütsel davranış bu 3 sistemin etkileşiminin bir ürünüdür. A:Davranış yapan İşgören – personel,çalışanlar B:Örgütün fonksiyoner çevresi C:Örgütün toplumsal çevresi

Roller A B / A C / B C / 9 A-B=Personelin örgütte yapmakla vazifeli olduğu görevleri A-C=Personelin çevresindeki diğer çalışanların kendinden beklediklerini yerine getirmesidir B-C=Örgütün işlevsel çevresi ile toplumsal çevresinin etkileşimi ile oluşur

TAKIM KURMA 10 TAKIM: Görev bakımından birbirini tamamlayan kimselerin topluluğu (TDK) HEDEF: İletişim tekniklerini kullanarak, kurduğumuz takım sayesinde toplam kalite sistemini kurmak,geliştirmek ve yaşatmak.

Soru: İyi Takımın Nitelikleri nelerdir? 11 Güven… Destek… İletişim… Takım hedefleri… Çatışmaların çözümlenmesi Üyelerin kullanılması… Kontrol… Çalışma ortamı… Takımın fikir birliği…

Takımda fikir birliği Örnek 12 5 kişiden oluşan bir takımda 2 kişi A seçeneğine, diğer 3 kişi ise B seçeneği yönünde görüş bildirdiğinde oylama sistemine göre B seçeneğine karar verilmesi gerekirken yapılan katılıma dayalı toplantıda A seçeneğine karar veriliyor. Burada A seçeneğini öneren iki kişi seçim nedenlerini diğer takım üyelerine inandırıcı olarak, bilimsel ve tecrübelerin ışığında veriler sunarak grup kararını olumlu yönde almasını sağlamaktadır. T akımda geçerli olan bilgiye dayalı kararlardır. Takım karar alırken “Bunun dediği doğrudur.” “Bu tecrübelidir, bunun dediğine uyalım.” denemez. Bu örnekte A seçeneğini öne sürenler B seçeneğini önerenleri iknâ etmek durumundadır. 1 2 3 4 5 A A B B B

Takımda fikir birliği Örnek 13 Formula araba yarışlarında lastik değiştirme, benzin koyma vb. yapılması gereken işler bir takım çalışmasıyla 6 saniyede gerçekleşmesi takım çalışmasına bir örnek olarak gösterilebilir

Soru: Başarılı Bir Takım 14 Oluşturmanın Basamakları nelerdir? E-SİNERJİ-ortak güç (TDK) D- UYGULAMALARIN BAŞLAMASI C- TAKIM ÜYELERİNİN GÜÇ KAZANMASI B- TAKIM ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNE ALIŞMASI A-TAKIMIN OLUŞTURULMASI

A-Takımın Oluşturulma Aşaması 15 Lider bunun için takımın misyonunu bütün takım üyelerine çok iyi anlatmalı, takımda bazı alışkanlıklar oluşturmalı ve takım iletişimini etkili bir şekilde sağlamalıdır. Bununla ilgili mekaniği ve lojistiği çok iyi bilmelidir. Aynı yer ve bölgede çalışmak demek, birlikte çalışmak değildir. Bazen insanlar aynı binada, aynı odada çalışırlar ama birbirleriyle konuşmazlar. Takımın oluşturulma aşaması, takımın hem pratik hem de psikolojik olarak meydana getirilmesidir.

B- Takımdakilerin Birbirine Alışma 16 Aşaması Lider, takım üyelerini bir misafir gibi ağırlar ve bunlara rehberlik eder. Bir otorite kaynağıdır. Yerine göre takım üyelerinin duygusallığını göğüsleyecek kişidir. Üyeler ise lidere, belirli riskleri alarak, tarafsız hareket ederek ve açık sözlü olarak yardımcı olurlar.

C-Güç Kazanma Aşaması 17 Hedeflenen takımdaki herkesin sesini duyurabilmesidir. Herkesin yapıcı fikirleri alınmalıdır. Küçük çıkarlar için bir araya gelmeler, bölünmeler önlenmeli; duygusallığa ve bir iletişim aracı olarak dedikoduya önem verilmemelidir.

D- Uygulama Aşaması 18 Uygulama ve etkinlik aşamasında takım üyeleri birbirleri ile uyumlu ve verimli bir şekilde çalışır ve mükemmel bir performans ortaya çıkar. Üyeler, birbirlerinin güçlü taraflarından yararlanır ve problemleri başarı ile çözüp etkili kararlar alır. Hedef, uygulama aşamasında üyelerin becerileri, enerjileri ve takım ruhlarının eşgüdümlü bir çalışmaya dönüştürülmesidir.

E-Sinerji aşaması 19 Sinerji aşamasında takım üyeleri, misyonlarını yerine getirmek üzere önemli ölçüde birlik içindedir. Üyeler enerjik ve arzu doludur. Takımlarının başarısı için bireysel başarılarını feda ederler. Hedef, sinerji aşamasında, takımın gücü, iletişimi, bağımsız çalışma yeteneği ve yaratıcılığı en üst düzeye çıkarmaktır. Liderin buradaki rolü tıpkı bir diplomatik elçi veya bir felsefeci gibi hareket edip takım üyelerinin gün-gün görevlerini en etkili şekilde yapmalarını sağlamaktır. Üyeler de bütün güçleri ile çalışarak liderin takım içinde daha rahat hareket edebilmesini sağlar.

İnsanlar Neler İsterler, Neler İstemezler 20 İnsanların istemedikleri Kontrol altında tutulmak, koyu bir disipline hedef olarak emir almak Yok farz edilmek, değer verilmemek. Yanlış anlaşılmak Bilgisiz kalmak Azarlanmak, tenkit edilmek Yetersiz olarak görülmek Takım dışında bırakılmak Kendini güvende hissetmemek Taraflı davranılmak Sıkıcı işler yapmak İnsanların istedikleri Karar vermede ve hareket etmede serbest olmak Değer kazanmak, kıymet verilmek Anlaşılmak İyi bilgilendirilmek Övülmek, takdir edilmek Yetenekli Olmak Katılımcı olmak Kendini güvende hissetmek Tarafsız davranılmak İlgi çekici işler yapmak

Soru: Takımda engeller nelerdir? 21 Küçük oynamak: Karşı tarafın soru ve araştırmasına cevap vermek yerine bunları kritik etmeye kalkmak. Boşluğuna vurmak: Karşısındakinin zayıf taraflarını yüzüne vurmak. Dedikodu yapmak: Gerçekler yerine dedikodularla uğraşmak ve bunları ortaya atmak. Vurup kaçmak: Karşıdaki kendini koruyamaz durumdayken bunları kendisine hatırlatmak. İnat: Problemleri kabullenmeye direnç göstermek. Eleştiriye kapalı olmak: Eleştiriye uğramaktan korkarak hep kendi zayıflarını ortaya koymaya çalışmak. Yalnız bırakmak: Duygusal hareket etmek, karşıdakinin söyledikleri önemsizmiş gibi hareket edip konuşmayı terk etmek. Suçlamak: Çözümler üzerinde değil de hep yanlışlıklar üzerinde durup karşıdakini suçlamak.

Soru: Takımın başının belada olduğuna deliller nelerdir? 22 Takımın misyonunu tanımlayamıyorsunuz ve bu konuda fikir birliğine varamıyorsunuz. Takımımızın toplantıları aşırı resmi ve sert geçmektedir. Toplantılara geri görüşlü fikirler hakimdir. Toplantılar çok kalabalıktır ve sonuç elde edilememektedir. Çok konuşma, fakat az iletişim ve icraat vardır. Toplantıdaki uyuşmazlıklar toplantının dışına da taşınmıştır. Özel anlaşmazlıklar toplantıdan sonra da devam etmektedir. Bütün kararlar yalnızca lider tarafından alınmaktadır. Takım üyelerinin kendi rollerinin ne olduğu veya yapacağı işler konusunda şüpheleri vardır. Takım dışındaki önemli ve kilit personelle işbirliği yapılamamaktadır. Takım ile bütün problemleri takım lideri çözmekte ve bütün ihtiyaçları takım lideri karşılamaktadır. Takım üyeleri, takımın hiçbir problemi ile uğraşmamaktadır. Takım, programlandığı şekilde çalışmamakta ve amaçlarını gerçekleştirememektedir.

Soru: Zayıf takım ile güçlü takımın özellikleri nelerdir Soru: Zayıf takım ile güçlü takımın özellikleri nelerdir? 23 zayıf takımın . güçlü takım Liderlik yeteneklerinden yoksundur. Tutarsızlık. Takım karşıtı felsefeye sahiptir. Uygun olmayan üyeleri seçer. Takımdaki diğer kişilere bağlılığı yoktur. Olumlu ortam yaratmada başarısızdır. Başarıya ilgisizdir. Kurumsal rol hakkında net değildir. Etkili çalışma yöntemleri yoktur. Rolleri tanımlamada zorluk çeker. Eleştiri ve tenkitleri birleştirir. Bireysel gelişimi göz ardı eder. Yaratıcı potansiyele zorla boyun eğdirir. Zayıf takım içi ilişkilere hoşgörü gösterir. Çelişkiyi yıkıcı olarak kullanır. Risk almayı teşvik etmez. Kişisel tepki yollarını tıkar. Zamanı kötü kullanır. Düşük standartlara izin verir Güçlü liderlik yeteneklerine sahiptir. Tutarlıdır. Takım felsefesini destekler. Uygun üyeleri seçer. Takımdaki diğer kişilere bağlılığı vardır. Olumlu ortam yaratır. Başarıya motive edilmiştir. Kurumsal rolü açıkça tanımlar. Etkili çalışma yöntemleri kullanır. Bireysel rolleri tanımlar. Kişisel eleştirisiz tenkit yapar. Bireysel gelişimi destekler. Yaratıcı potansiyeli cesaretlendirir. Sağlıklı takım içi ilişkiler geliştirir. Çelişkiyi yapıcı yönde kullanır. Risk almayı teşvik eder. Tepki almayı ister. Zamanı iyi kullanır. Yüksek standartlar koyar