SÖZEL YORUMU GÜÇLENDİRME DİKKAT VE MOTİVASYON PROGRAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Çocuğunuza Dair Hayallerinize Değecek Bir Okul
Advertisements

ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Resimlerin Kullanımı.
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
PARÇADA ANLAM.
POWERPOİNT SUNU PROGRAMI DERSİ.
FIRST ENGLISH 4. ve 5. Sınıflar için by İrfan BOY
VERİ İŞLEME ARAŞTIRMA SORULARI ÜRETME, VERİ TOPLAMA,
Sınıf Koçluğu İçeriğinin Bir Kısmı NLP ile SINIF KOÇLUĞU Empatik Dinleme Temsil Sistemleri Vizyon – Misyon Oluşturma Negatif Çapa Kaldırma Pozitif.
A KADEMİ K AÇIK ÖĞRETİM & DGS & KPSS DİKEY GEÇİŞ SINAVI.
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
ANADOLU MEDENİYETLERİ
AKILLI TAHTA’NIN PEDAGOJİK OLARAK KULLANIMI
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
Öğretim Durumlarını Planlama
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA VE UYGULAMA)
Çarpma İşlemi.
POWERPOİNT SUNU PROGRAMI DERSİ.
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
Öğretmen Davranışları
Poster tasarımları resimlerle desteklenmelidir Yazılar acık ve net olmalıdır. Yazı tipleri okunur olmalıdır . Başlık olmalıdır. Fazla yazı kullanılmamalıdır.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
 SINAVA NEREDEN BAŞLAMALIYIM  Bu genelde deneme yanılma ile bulunabilinecek bir süreç. Ayrıca öğrenciden öğrenciye değişebilir. Ancak bir sözel.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
Ders Kitabında Görsel Düzen
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
FIRST ENGLISH ANKARA ve 5. Sınıflar için.
D.G.S. DİKEY GEÇİŞ SINAVI REHBERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
ADAPAZARI REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ. VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Tekstilde Tasarım Yöntemleri I Dersi Dönem Sonu Ekip Projesi
Kestanelik Çok Programlı Lisesi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ.
Yrd. Doç. Dr. Özlem CANAN GÜNGÖREN
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
 Eğitimin geleceğe açılan kapısı olan Eğitim Bilişim Ağı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çevrimiçi bir sosyal eğitim.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
Prof. Dr. Ahmet Arıkan (Hilal Gülkılık’tan alınmıştır)
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
Sembolik Düşünce Nedir
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
BOLU-DÜZCE AR-GE PROJE PAZARI
Kitap Kapağı Resimleme
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
ESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Zihin Haritalama Tekniği. 1.Kavramı merkeze yerleştirin.
3 boyutlu sanat veya Hacim Sanatları, bir hacmi olan (eni-boyu-yüksekliği) tüm sanatlar; heykel, kabartmalar, asamblaj (üçboyutlu kolaj) vb dir. 3 boyutlu.
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

SÖZEL YORUMU GÜÇLENDİRME DİKKAT VE MOTİVASYON PROGRAMI WOLFORD SYSTEM SÖZEL YORUMU GÜÇLENDİRME DİKKAT VE MOTİVASYON PROGRAMI

KİŞİSEL GELİŞİMİN YAYGINLAŞMASI ÖZELLİKLE GELİŞMİŞ ÜLKELERDE HİZMET SEKTÖRÜ ÖN PLANA ÇIKMAKTADIR. HİZMET SEKTÖRÜNÜN ÖNEMLİ BÖLÜMLERİNDEN BİRİ DE EĞİTİMDİR. EĞİTİM KALİTESİNİ ARTIRICI OLDUĞU DÜŞÜNÜLEN KİŞİSEL GELİŞİM UYGULAMALARI AVRUPA’DA OLDUKÇA YAYGINDIR. SON YILLARDA ÜLKEMİZDE DE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZLERİ YAYGINLAŞMAKTA.

SÖZEL YORUMU GÜÇLENDİRME PROGRAMI WOLFORD SYSTEM’S SÖZEL YORUMU GÜÇLENDİRME PROGRAMI İÇERİK

DİKKAT DAĞINIKLIĞI TESTİ BU TESTTEN ALINAN SONUCA GÖRE İLGİLİ ÖĞRETMENİNİZİN YORUMLARI OLACAKTIR. AYRICA 1. BÖLÜMDE ODAKLANMA KONUSU İŞLENECEKTİR.

GİRİŞ SINAVI – DÜZEY BELİRLEME SINAVI BU SINAV ZİHNİN İŞLEYİŞİNE MÜDAHALE EDEN, ŞEKİL YORUMLAMA SORULARI VE SÖZEL YORUMLAMA SORULARINDAN OLUŞUR

SINAV İLE ELDE EDİLMEK İSTENENLER ŞÖYLEDİR: 1. Öğrencinin Sözel yetenek düzeyi belirlenir. 2. Öğrencinin düzeyine göre sınıf çalışmaları belirlenir. 3. Yeterli düzey olmaması durumunda birebir program uygulanır. 4. Düzeyi yeterli ise program uygulamasına girmez.

PROGRAM GİRİŞİ ODAKLANMA İLE İLGİLİ DERS YAPILIR. İNSANIN EĞİTİMDEN SAĞLIK HAYATINA PSİKOLOJİDEN NASIL ETKİLENDİĞİ İLE İLGİLİ ÖRNEKLER VERİLİR.

GÖRSEL YORUM KAZANMA (BÖLÜM 1) ŞEKİL – ŞEMA YORUMLAMA VE DESİNATÖRLÜK UYGULAMASI YAPILIR. ŞEMATİK GÖRSELLER YORUMLANIR. DESİNATÖRLÜK UYGULMASI İLE DE YORUM GÜCÜ ZORLANARAK GELİŞTİRİLMEYE ÇALIŞILIR. DESİNATÖRLÜK SAYISAL ZEMİNDE SÖZEL YORUM YAPTIRTAN ÖZELLİĞE SAHİPTİR.

ÖRNEKLER ŞEMA-GRAFİK VEYA ŞEKİLLER ÜZERİNDEN SOHBET ŞEKLİNDE YORUM YAPILIR. YORUM GÜCÜ SORGULANIR.

SİMETRİK DESEN ÇİZİMİ Amacı: a. Simetrik desen çizimleri, karşılıklı nesneler arası ilişki kurmayı geliştirir. b. Dikkat dağınıklığını giderir. c. Özgün yorumlama yeteneğini geliştirir. Şair ve yazar Sunay AKIN, Anadolu insanının matematik ve astronomi gibi fenni ilimlerde ilerlemesi yanında edebi sanat eserlerinde de zirveye ulaşmasını, dokunan kilim motiflerindeki zengin sembolizme yorar. Bu zengin sembolizm, yorumlama ve özgün fikirler üretmede faydalı olduğu psikanalizciler tarafından kabul görmüştür. Sunay AKIN, eski yazılar dediğimiz resimli hiyeroglif yazıların anlatım zenginliğine örnek vererek, “Bazen resimlerle, motiflerle verilen derin mesajlar, şimdi kullandığımız alfabe ile verilemez. Sayısal gerçekliğin edebi ifadelerle verilişinde yazı yetersiz gelir. Böylece insan sembolizme yönelir ve her sembol insanlığın ortak sesi olur.” der.

ÖRNEKTİR! ÖRNEK DESEN YORUMU İLK UYGULAMA TAKLİTTİR. ALTTA BOŞ ALAN ÜZERİNE ÖĞRENCİ YANDAKİ DESENİ TAKLİT EDER. SONRA ÖZGÜN ÇİZİMLERİNE BAŞLAR. EN AZ DÖRT TANE ÖZGÜN ÇİZİM YAPAR. ÖRNEKTİR!

YAZILI YORUM KAZANMA (BÖLÜM 2) HATIRLAMA HAYAL GÜCÜ KAVRAMA KONULARINDA ÇALIŞMALAR YAPILIR. NOT TUTMA TEKNİKLERİ İLE İLGİLİ ÇALIŞMALAR YAPILIR. AYRICA SAYISAL – SÖZEL İŞKİLENDİRME ÇALIŞMALARI YAPILIR

SÖZEL YORUM KAZANMA (BÖLÜM 3) BU SON BÖLÜMDE ÖĞRETMENİMİZ ÖĞRENCİLERİMİZLE SORU CEVAP METODU KULLANILARAK DÜŞÜNCE SİSTEMİNDEKİ AKIŞ DEĞERLENDİRİLİR. SORUNLU MANTIKSAL BAĞLAMALARIN SEBEPLERİ İRDELENİR.

BAŞARMAK İÇİN MOTİVASYON GEREKLİDİR. MOTİVASYONU SAĞLAMANIN GEREKLERİ BU PROGRAM BOYUNCA DEĞERLENDİRİLMİŞTİR. İNSANIN KENDİSİNİ TANIMASI VE NELER BAŞARABİLECEĞİNİ BİLMESİ ÖNEMLİDİR. BU PROGRAM KİŞİNİN KENDİNİ TANIMASINDA YARDIMCI OLACAKTIR.

SON SINAV PROGRAM BOYUNCA ÇABALARIMIZIN KARŞILIĞI NE OLDU? SORUSUNA CEVAP BULACAĞIMIZ SINAVDIR.

SONUÇ UYGULANAN SİSTEM, SÖZEL YORUMU GÜÇLENDİRMEYE YÖNELİK KİŞİSEL GELİŞİM ÇALIŞMASIDIR. KİŞİSEL GELİŞİM ÇALIŞMALARI ÜLKEMİZDE, BATI ÜLKELERİNE GÖRE DAHA GEÇ GELİŞME GÖSTERMEKTEDİR. BU ÇALIŞMA İLE GELİŞMİŞ ÜLKELERDE UYGULANAN BİR METOD, KURUMUMUZ ÖĞRENCİLERİNE KAMPANYA DAHİLİNDE VERİLMEKTEDİR.