2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özürlüler Destek Programı Hibe Programının Konusu:
Advertisements

HAZIRLAYAN : FATİME ÖNEL
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK VE OTİZM
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
HER ÇOCUK SPOR YAPABİLİR
MARKA YÖNETİMİ HAFTA V.
GERÇEK ÖZÜR BEDENDE DEGİL DÜŞÜNCE VE ANLAYIŞTADIR.
“ İŞ EĞİTİM MERKEZLERİNDE ÇALIŞAN MESLEK ÖĞRETMENLERİNİN BECERİ EĞİTİMİ VE SINIF YÖNETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLERE İLİŞKİN ÇÖZÜM ÖNERİLERİNİN BELİRLENMESİ.
TEST – 1.
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
OTİZM. OTİZM OTİZM NE DEĞİLDİR Otizm, ona sahip insanların insan gibi yaşama hakkını ellerinden alabilecek bir hastalık değildir. Otizm, bir ruh hastalığı.
KUMLUCA RAM’DA TANILANAN ENGEL TÜRLERİ VE YÖNLENDİRME
OTİZM.
4 yaşındaki çocukta otizm belirtilerinin araştırılması
YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK
GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)
FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
1 SÖZCÜKTE ANLAM ÖZELLİKLERİ TÜRKÇE / Sözcükte Anlam Özellikleri.
Donanım Birimleri.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
UNI-SET Toplantı Notları
Bu yaklaşımda, kullanıcıların bilişsel ve fiziksel davranışları modellenmeye çalışılır. Ayrıca, kullanıcı davranışlarının bu modele uyup uymadığı ya da.
HAZIRLAYAN VE SUNAN: HAYATİ İBRAHİM GÜVEN. HOŞGELDİNİZ… Konuşmamı ülkemizde misafir ettiğimiz sayın temsilcilere hoş geldiniz diyerek başlamak istiyorum.Ayrıca.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Farklı Kültür ve Cinsiyetler. Ortak kültür Ortak Bilgi Dil Din Sosyal değerler Ortak tarih Coğrafi konum Gelenekler Sosyal değerler Giyim Sorumluluk algısı……..
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri Şube Md Yılı Faaliyet Raporu Sunumu.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
HASAN ŞÜKRAN SARUHAN ORTAOKULU
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
FRAJEL-X
ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLER VE ÖZEL EĞİTİM
Eğitimden veriler.... Düzey Toplam Kadın Erkek Fark İlköğretim
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR Doç. Dr. Ender DURUALP.
Engelli Amerikalılar Yasası (Americans with Disabilities Act -ADA)-(1990)
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
BAŞVURU SAĞLAMA VE SEÇME
TIBBİ BİTKİLERİN YAYGINLAŞTIRILMASI VE TARIMI
İNSAN KAYNAKLARI SAĞLAMA VE SEÇME
2 NİSAN DÜNYA OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Prof. Dr. Mehmet Küçük
2. Sağlık hizmetleri.
SOSYAL VE KİŞİLİK GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
BİYOİNFORMATİK NEDİR? BİYOİNFORMATİKTE KULLANILAN SINIFLAMA YÖNTEMLERİ
Parametrik Olmayan İstatistik
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DÜNYA ENGELLER GÜNÜ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Bütünleşik Bir Hastane Bilgi Sisteminin Fonksiyonları
EĞİTSEL OYUNLAR.
ÖĞRETİM İLKELERİ.
PSİKOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
YENİ KİŞİSEL GELİŞİM SİSTEMİ
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
TEST.
Sunum transkripti:

2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü 2 N‹SAN, tüm dünyada otizm konusunda farkındalık yaratmak ve sorunlara çözüm bulmak amacıyla, 2008 yılında Birleflmifl Milletler tarafından “Dünya Otizm Farkındalık Günü” olarak ilan edildi.

Nisan Dünya Otizm Farkındalık Ayı Her yıl, “Otizm Farkındalık Ayı” olan Nisan ayı boyunca; dünya genelinde otizmle ilgili arafltırmaların teflvik edilmesi bilinirli€in artırılarak, erken teflis ve tedavinin yaygınlaflırılması hedefleniyor.

Farkında mıyız? Otizm Platformu, herkesi OT‹ZM‹N FARKINA VARMAYA Davet ediyor

Otizm Nedir? Her 150 çocuktan birinde görülüyor Do€ufltan gelifliyor Beynin ve sinir sisteminin farkl› IflleyIflinden kaynakland›€› düflünülüyor 2.5 - 3 yafllar›nda tan› koyulabiliyor

Otizm Nedir? Tam olarak nedeni henüz bilinmiyor Bilinen en geçerli tedavi yöntemi, Erken teflhis ile düzenli ve kaliteli bir özel e€itim

Otizm Ne De€ildir? Otizm Zeka gerili€I de€ildir, bir çok otistik birey normal bir zeka seviyesine sahiptir Otistik bireyler baz› konularda özel yeteneklere sahip olabilirler, ancak bu onlar›n do€a üstü güçleri, yetenekleri oldu€u anlam›na gelmez

Otistik Bir Çocuk… Etraf› ve insanlarla ilgilenmez Göz teması kurmaz ‹smi söylendi€inde dönüp bakmaz

Otistik Bir Çocuk… Konuflmada yafl›tlar›na göre geri kal›r Kelime tekrar›, ‘ekolali’ vard›r Anlams›z sesler ç›kart›r

Otistik Bir Çocuk… Anlamsız gülme ve a€lama krizlerine girer

Otistik Bir Çocuk… Bedensel iletiflimde de sorun yaflar, örne€in istedi€I fleyi parma€› ile göstermez

Otistik Bir Çocuk… Oyuncaklarla amac›na uygun olarak oynamaz Yafl›tlar›n›n oynad›€› oyunlara ilgi göstermez

Otistik Bir Çocuk… Ellerini çırpma, kendi etrafında veya eflyalar etrafında dönme, gibi yineleyici (stereotip) hareketleri vard›r

Otizm Platformu Nedir? OT‹ZM PLATFORMU,Türkiye’deki otizmli bireylerin ekonomik, sosyal ve kültürel hayata tam katılımlarının sa€lanması amacıyla bu alanda çalıflan 16 sivil toplum örgütünün bir araya gelerek oluflurdu€u B‹R S‹V‹LTOPLUM HAREKET‹D‹R.

Türkiye’de Otizm 1/150 oranı temel alındı€›nda tüm ülke nüfusu içinde yaklafl›k 450.000; 0-14 yafl grubunda ise 125.000 otizmli birey oldu€u var say›lmaktad›r.

Türkiye’de Otizm 125.000 otizmli çocuk için; 2.000 otizm konusunda uzman özel e€itim ö€retmenine, 1.500 dil ve konuflma bozuklukları uzmanına, 1.500 u€rafl› terapistine, daha sonra bu çocuklarımızın hem korumalı ifl ortamlarına yerlefltirilmeleri hem de grup evlerinde ba€›ms›z yaflamalar›n› sa€layacak en az 3.000 sosyal hizmet uzmanına ihtiyaç vardır.

Temel Taleplerimiz… Erken teflhis Için tarama testlerinin zorunlu sa€l›k hizmeti olmas› E€itimin Dünya normlar›na uygun olarak ayda 40 saate ç›kart›lmas› Otizm konusunda yeterli uzman e€itmen yetifltirilmesi

S‹Z ne yapabilirsiniz? Otizmin tan›nmas›, Otizm ile ilgili gerekli haklar›n elde edilmesi ve geliflmelerin sa€lanmas› için SES‹M‹Z‹ DUYURMAMIZA YARDIM ED‹N!

Deste€iniz ‹çin teflekkür ederiz! www.otizmplatformu.org