Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan TOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERİTESİ 10 ARALIK 2010 Bologna Süreci’nde Sosyal Boyut.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Öğrenci Birliği Öğrenci Gözüyle Bologna Süreci Öğrencilere Yönelik Bölgesel Çalıştay İstanbul, Türkiye 13 Mayıs 2011 Magnus Malnes Akademik İlişkiler.
Advertisements

Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
KADIN İSTİHDAMINA YÖNELİK AB POLİTİKALARI
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Eylem Planı Sonraki Adımlar
Kamu Personeli Verimlilik Projesi
Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Serdar Yegül & Soner Tümüklü
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
Mesleki Rehberlik kavramından ne anlıyoruz ?
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
İşgücü Piyasası ve Eğitim Bilgi Dağıtım Sistemi
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM; AKILCI İLAÇ KULLANIMI Doç. Dr. Hanefi Özbek
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Özel Politika Gerektiren Grupların İstihdamının Artırılması 24 Aralık 2014.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
Pratisyen Hekimlerin Hukuksal Sorunları  Her ne kadar sağlık hizmeti denildiğinde ilk aklımıza gelen hasta ve hekim ilişkisi olsa da bu ilişkide;  Devlet.
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
Bilgi Güvenliği Hukuksal Süreçler
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA
Dr. Armağan Erdoğan TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNDE BOLOGNA SÜRECİ UYGULAMALARı VE GELECEĞE BAKıŞ SOSYAL BOYUT KAVRAMı: UYGULAMALAR VE ÖNGÖRÜLER Dr. Armağan Erdoğan.
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Zekai EFEOĞLU Program Yönetim Birimi Başkanı
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
SHB-221 TÜRKİYENİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
Sunum transkripti:

Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan TOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERİTESİ 10 ARALIK 2010 Bologna Süreci’nde Sosyal Boyut

 Veri Toplama ve Değerlendirme Süreci  Sosyal Boyut Kavramı  Neden Önemlidir?  Neler Yapılmaktadır?  Cinsiyet Başlığı Altında Neler Yapılıyor  KSGM Türkiye Eylem Planı Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Kadına Yönelik Şiddet İçindekiler İçindekiler

Yeni Bologna Resmi Sitesi

21. Yüzyılda Yaşanan Gelişmeler  Küreselleşme  Teknolojik ilerlemeler  Bilgi ekonomisi  Sosyal hareketlilik  Çok kültürlülük her alanda  Rekabet  Kalite  Şeffaflık, karşılaştırılabilirlik  İşbirliği yapmayı gerektiriyor

Dünyada Yükseköğretimde Neler Yapılıyor?

Veri Toplama ve Değerlendirmenin Önemi Yükseköğretimde;  Durum tespiti yapmak  Politikalar üretmek  Politikaları güncellemek  Değerlendirmeler yapmak için Doğru Güncel Karşılaştırılabilir verilere ihtiyaç var.

Hangi Kurumlar Veri Topluyor? Bu doğrultuda, 2009 Leuven Bologna Bakanlar Bildirgesinde alınan kararla veri toplama görevi Eurostudent Eurydice Eurostat

Raporlama Çalışma Grubu Üyeleri: Bologna Ülkeleri Veri Toplayıcılar Eurostat Eurydice Eurostudent E4 (ENQA, EUA EURASHE, ESU) Raporlama ve Uygulama Çalışma Grubu

Bir Örnek: Hareketlilik Kapalı sistemler Düşük gelen ve giden (Türkiye) Kısıtlı sistemler Yüksek giden Düşük gelen Açık Sistemler Yüksek giden ve gelen Çekici sistemler Yüksek gelen, Düşük giden

Yükseköğretimin her kademesine erişimde devam etmede katılımda eşit fırsatlar oluşturmak Sosyal Boyut Kavramı Nedir?

Kimler dışarıda kalıyor?  sosyo-ekonomik  bölgesel  cinsiyete dayalı  fiziksel engeller ?

Sosyal Boyut Hedefleri Leuven Bildirgesinde; üye ülkeler 2020 ye kadar yükseköğretime katılımın genişletilmesini temsil edilemeyen grupların erişiminin arttırılmasında ölçülebilir hedefler belirlemeyi AYA’da öğrencilerin yükseköğretimdeki paylarının ve bu alandaki verilerin arttırılması hedeflediler.  Fırsat eşitliğine engel olan ve dezavantajlı grupları tanımlayan araştırmalar ve istatistikler yapılıyor mu? Takip ediliyor mu?  Fırsat eşitliği için gerekli tedbirler alınıyor mu?

Yükseköğretime erişimde eşit fırsatlar Yükseköğretimin toplumun bütününe yaygınlaştırılması  Şeffaf giriş/geçiş koşulları  Ön lisans  Lisans  Yüksek lisans  Doktora Ülkemizdeki uygulama: ÖSYM- Merkezi Sistem Avrupa 2020 Strateji Hedefi: Genç neslin en az %40 ının yükseköğretim derecesine sahip olması

Yükseköğretime devamda eşit fırsatlar  Yükseköğretime başlayan gençlerin tamamı mezun oluyor mu?  Ne kadarı eğitimlerini çeşitli nedenlerle tamamlayamıyor?  Devamın önündeki engeller nelerdir? Avrupa 2020 Stratejisi Hedefi: Okul bırakma (drop out) oranının % 15 ten %10 un altına çekilmesi

Yüksek öğretime katılımı sağlamak Öğrencilerin eğitim-öğretim süreçlerine aktif katılımı Öğrenci merkezli eğitim Öğrencilerin öğrenme süreçlerine katılımı Öğrenci öncelikli yönetim Öğrencilerin yönetim mekanizmalarına katılımı

Öneriler…  Yükseköğretime devamda Esnek öğrenme yöntemleri Esnek öğrenme ortamları Kariyer merkezleri Rehberlik ve danışma merkezleri Hukuki ve mali danışma merkezleri  Yükseköğretime katılımda BEK çalışmalarında aktif rol almalarını sağlamak Toplantılar düzenlemek Toplantı düzenlemelerini teşvik etmek İyi rol modelleri görünür kılmak Konsey seçimlerine katılımı sağlamak Seçimlerde ve görevlerde cinsiyet dağılımına önem vermek

Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü 2 başlıkta Ulusal Eylem Planı oluşturdu  Toplumsal Cinsiyet Eşitliği  Kadına Yönelik Aile İçi Şiddetle Mücadele Eylem Hedef ve Stratejileri Sorumlu kurum-kuruluşlar Cinsiyet Başlığı Altında Neler Yapılıyor?

Hedef 2: 9. Kalkınma Planı Hedefleri Dahilinde eğitimin her kademesinde kız çocuklarının okullulaşma oranları (kayıt, devam ve tamamlama) artırılacaktır.

Hedef 3: Eğitimin her kademesinde fiziki ve teknik kapasite artırılacaktır.

Hedef 5: Aile içinde şiddet gören kadına ve şiddet failine yönelik tedavi ve rehabilitasyon hizmetlerini düzenlemek ve uygulanmasını sağlamak.

Neler Yapıldı ? HHer iki Ulusal Stratejik Planlardaki hedefler ve faaliyetlerle ilgili 2 farklı form hazırlandı, Üniversitelere gönderildi  Bu alanlardaki çalışmalarını bildirmeleri istendi  4 farklı alanda çalışma grubu oluşturuldu. Tıp/Sağlık Hukuk Eğitim İletişim

Çalışma gruplarının Yaptığı Çalışmalar  Tıp/Sağlık KYŞ ve TCE konularına tıp fakültelerinin özellikle dönem derslerinin içinde yer verilmesi Halk sağlığı, adli tıp, aile hekimliği ve psikiyatri eğitimlerinin içine de her 2 konunun entegre edilmesi Tıp fakültelerinde (çocuk istismarı, şiddet mağduru v b.) adli vakalarda hekimin; hukuki sorumlulukları, ceza hukuku, ailenin korunması ve kurumlar arasında iletişim gibi görevlerinin derslere entegrasyonu Üniversitelerdeki personel, akademisyen ve uzmanlarda farkındalık ve duyarlılık yaratılması için, her iki konunun da ele alındığı, bilgilendirme toplantıları ve hizmet içi eğitimlerin yapılması Tıp fakültelerinde KYŞ ile ilgili hizmet verenlerin konu ile ilgili uygulamada olan mevzuatı bilerek yönlendirebilmeleri için gereken bilgiye (danışma Merkezlerinin adresleri, şiddet mağdurları için yasal haklar, kadın sığınma evleri, ücretsiz telefon hatları vb ile ilgili bilgilere) sahip olmalarının sağlanması, Eğiticiler ve öğrencilere yönelik tıp fakültelerinin ilgili bölümlerince (adli tıp, halk sağlığı, kadın doğum gibi) KYŞ ve TCE konularının sağlık bağlantısını ve diğer yönlerini içeren “kaynak kitap” oluşturulması/ hazırlanması

Üniversiteler Neler Yapabilir?  Toplumsal Cinsiyete Farkındalığı Pekiştirmek  Kadın Çalışmaları Merkezleri kurmak  Bir ağ kapsamında deneyim paylaşmak  Rol Modellerini tanıtmak  Rehberlik Merkezleri oluşturmak  Kayıt sırasında öğrencilere “Cinsiyet Eşitliği” ve hakları /sorumlulukları konusunda broşür dağıtmak  Sadece sabır gerektiren konularda değil, karar alma ve inisiyatif kullanma gerektiren konularda da kadın personele (akademik ve idari) sorumluluk vermek

YRD. DOÇ DR. ARMAĞAN ERDOĞAN YÜKSEKÖĞRETİM KURULU AB VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER BİRİMİ Teşekkür ederim…