Öğretim İhtiyacını Belirleme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Proje BaşlaNGICI Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Advertisements

Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
Sistem Analizi ve Planlama
 Doç.Dr. Şirin Karadeniz. Hedefler, görev analizine dayanır.
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
MESLEKİ EĞİTİM.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
Görev Analizi Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Hoş geldiniz  Üniversitemiz  İÇ DENETİM BİRİMİ’mizin tanıtım toplantısına,  Hoş geldiniz.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
1 İnnova Bilişim Çözümleri Enerji ve Atık Yönetimi Yazılımları.
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ŞEHİRCİLİĞE GİRİŞ PLANLAMA SÜRECİNDE FONKSİYONLAR
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
TANI / TEDAVİ / BAKIM TIBBİ - HEMŞİRELİK - LABORATUVAR HİZMETLERİ 17.Şubat.2013 ENEZ.
Problem Çözme Becerileri
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Ö Ğ RETIM TASARIMCISININ IŞ YERINDEKI GÖREVI Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİ GELİŞTİRME Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
1 Yönetimin temelleri
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
PROGRAM DEĞERLENDİRME
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Problemi Tanımlama Şener BÜYÜKÖZTÜRK, Ebru KILIÇ ÇAKMAK,
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
Problem Yaklaşım Temelleri, Algoritma ve Akış Şeması
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
STRATEJİK PLANLAMA HAZIRLIK AŞAMASI.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
7 yeni kalite aracı Doç.Dr. Nihal ERGİNEL 2010.
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
BÖLÜM 3 İş Analizi. BÖLÜM 3 İş Analizi E/Ö psikolojisinin bir örgütün insan kaynaklarına Personel Psikolojisi E/Ö psikolojisinin bir örgütün insan.
BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme. BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme.
Projenin Kontrolü Rogier Tesson Thijs Leijen. Projenin değerlendirilmesine ilişkin kriterler Yatırım kararları, iş planları temel alınarak, mantıklı gerekçelere.
EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ.  Bu bölümde;  Ö ğ retim Aranılan Yanıt mıdır?  İ htiyaç De ğ erlendirme Nedir?  İ htiyacın Belirlenmesi ve Analizi 
PERSONEL GELİŞTİRME YAKLAŞIMLARI.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
PROJE YÖNETİMİ. Şirket veya kurumların stratejik veya operasyonel hedeflerini gerçekleştirmek üzere tasarlayıp yürüttükleri faaliyetler bütünüdür. Proje.
Öğretim Tasarımı Problem Analizi ve İhtiyaç Değerlendirme.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
AKREDİTASYON SÜRECİ: ANA KONULAR VE İŞLEYİŞ
TÜRKİYE’DE KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI VE UYGULAMALAR
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
SAĞLIK SİSTEMLERİNİN VE HİZMETLERİNİN YENİDEN ÖRGÜTLENMESİ VE PLANLANMASI Prof. Dr. Haydar Sur Biruni Üniversitesi Öğretim Üyesi.
BYE900 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Araştırma Yayın Etiği
DENKKEM SİSTEMLERİ Mat. Öğrt. Oğuz BESLE.
TALIS (The Teaching and Learning International Survey )
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Öğretim İhtiyacını Belirleme Doç.Dr. Şirin Karadeniz

ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ

Performansın beklentilerin altında olması? Öğretim cevap mıdır? Performansın beklentilerin altında olması? Performans problemleri: Yeni bir ürün veya prosedürler Ortaya çıkan bir problemi çözmek Şirketin büyümesi Stratejik planlama

İhtiyaçların Değerlendirilmesi İhtiyaç, ihtiyaç değerlendirmesi ve ihtiyaç analizi kavramları İhtiyaç değerlendirme süreci, dört işleve hizmet eder: Belirli bir göreve yönelik ihtiyaçların, yani performansı etkileyen problemlerin neler olduğunu belirler. Kritik ihtiyaçları belirler. Problemin çözüm yönetimindeki öncelikleri belirler. Bir eğitimin etkililiğini değerlendirmede temel verileri sağlar.

İhtiyaç Türleri ve Veri Kaynakları Ulusal standarda göre hedef kitlenin durumu (Örn: SBS, ÖSS vb.) Normatif ihtiyaçlar Alan belirlenerek mevcut statünün belirlenmesi ve karşılaştırılması Göreceli ihtiyaçlar Performansını geliştirmek isteyen güdülenmiş kişiler ile görüşme ve anket Hissedilen ihtiyaçlar Profesyonel gelişim veya bir kursun daha fazla verilmesi İfade edilen ihtiyaçlar Planlı değişimin bir parçasıdır Öngörülen veya gelecekteki ihtiyaçlar Deprem vb. kritik olaylara hazırlık veya «Eğer ne» sorusunun cevabıdır. Kritik olay ihtiyaçları

İhtiyaç analizi yapma Delphi metodu (f)

Hedef Analizi İhtiyaç analizi problemi belirlemek için yollar ararken, hedef analizi problemi önererek başlar. Kısacası problem bellidir. Örn. Yeni bir yazılımın kullanılmaya başlanması Uzman birkaç kişi ile yapılırken ihtiyaç analizinde farklı kaynaklardan veriler toplanır. Zaman ve maliyet açısından dar kapsamlıdır. Farklı yaklaşımlar: İhtiyaç analizi içerisinde de yapılabilir. İhtiyaç analizinin verilerini de kullanabilir.

Hedef Analizinin Alt Basamağı Amacı belirlemek Uzman bir grupla Hedefleri belirlemek Uzman grup, herbir amaç için öğrenen kişinin performansını tanımlayan hedefler belirler Hedefleri gözden geçirmek Hedefleri sıralamak Hedefleri tekrar gözden geçirmek Son bir derecelendirme yapılması

Performans Değerlendirmesi

Performans Değerlendirmesi