TÜRKİYE-AB İLİŞKİLERİNDE KARAYOLU TAŞIMACILIĞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

TÜRKİYE’DE LOJİSTİK: MEVCUT DURUM VE STRATEJİLER Prof. Dr. Okan TUNA
Avrupa Birliği Ortak Taşımacılık Politikası Semineri Michael Schmidt ICCR Viyana 17 Nisan 2007 AB Bilgi Köprüleri Programı Türkiye’ye Köprü Projesi.
ENERJİ GÜVENLİĞİ ve ENERJİ ARZI
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
TÜRKİYE ve AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ ÇEVRE SEKTÖRÜ Sedat KADIOĞLU Dış İlişkiler ve AB Dairesi Başkanı Tel: Faks: e-posta:
TÜRKİYE TIBBİ CİHAZ TEDARİKÇİ PROBLEMLERİ
ÜLKE SUNUMU TC BAŞBAKANLIK DTM ANKARA-TÜRKİYE 10 HAZİRAN 2008
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
TOKKDER Operasyonel Kiralama Sektör Raporu 2012 Yıl Sonu
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
Uluslararası İşbirliği Faaliyetleri
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
Küresel Büyüme Oranları (%)
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
Prof. Dr. Harun Raşit UYSAL
Enerji Sektöründe Lojistiğin Yeri ve Önemi
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Türkiye’de Yolsuzlukla Mücadele Güven SAK Ankara, 7 Temmuz 2005.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
TÜRKİYE’DE BORU TAŞIMACILIĞI VE PROJELER
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 13 Aralık 2012.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 18 Temmuz 2013.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Süt Pazar Durumu Brüksel, 19 Ocak Pazar Durumu– 19 Ocak AB Üretimleri AB-27 Tedarik/Üretim Gelişmeleri Ocak-Ekim 2011 ile Ocak-Ekim 2010 kıyaslaması.
TÜRK DIŞ TİCARETİ SCHENGEN ENGELİNE MAHKUM.
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Türkiye ile Avrupa Birliği Arasında Hizmet Sunumu Serbestisi
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
TOBB AB ÇALIŞMALARI : NASIL HAZIRLANIYORUZ? FAALİYETLERİMİZ 23 Şubat 2007.
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
DIŞ TİCARET’İN TANIMI DIŞ Ticaret Nedir ?
Küresel Kriz Sonrası Türkiye’de Finansal Sistem “Bankacılık Sektörü” Ekrem Keskin Mayıs 2010.
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
TOBB UND Lojistik Yatırım A.Ş.
Kopenhag Kriterleri Ümit Boynukalın.
SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 16 MAYIS AB TOPLAM SIĞIR HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ ARALIK-TOPLAM ÇİFTLİK HAYVANLARI SIĞIR.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
Afrika Sanayici ve İşadamları Derneği «Türk Özel Sektörünün Afrika’ya Açılan Kapısı» THE GATEWAY TO AFRICA.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
Diferansiyel Denklemler
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
Avrupa Birliği Türkiye İlişkileri
S KURT LOJİSTİK İNŞ. TAAH. TUR. VE SER. HİZ. TİC. LTD. ŞTİ.
DIŞ TİCARET’TE LOJİSTİK RİSK VE FIRSATLAR. Türkiye ve Rusya Arasındaki Dış Ticaret Hedefi –2015 Yılsonuna kadar 100 Milyar Dolar. –Bu amacın gerçekleştirilmesi.
TÜRKİYE-AB GÜMRÜK BİRLİĞİNİN GÜNCELLENMESİ
Sunum transkripti:

TÜRKİYE-AB İLİŞKİLERİNDE KARAYOLU TAŞIMACILIĞI İZZET SALAH UND İKİNCİ BAŞKANI

GENİŞLEYEN AB 25 üye ülke 455 milyon nüfus ABD’ye rakip 9.5 trilyon $’lık tek ve engelsiz bir pazar için büyük bir adım 10 yeni üye ile AB GSYİH’sı 433 milyar Euro arttı Genişleyen AB’nin dünya ticaretindeki payı %19 Doğrudan yabancı yatırımların %24’ü AB’ye akıyor

GENİŞLEYEN AB ARTIK 25 ÜYELİ AVRUPA BİRLİĞİ’NDE Araç kuyrukları yok Sınırlarda beklemeler yok Sınır geçiş formaliteleri yok Yeni üyeler bu avantajlardan yararlanıyor

TÜRKİYE KARAYOLU TAŞIMACILIĞI SEKTÖRÜ Türkiye’nin ulaştırma sektöründeki payı eşya taşımacılığında % 92 Uluslararası karayolu taşımacılığı sektöründe firma sayısı 1340’a ulaştı Sektördeki özmal araç filosunun kapasitesi 2 milyar tonu geçti

TÜRKİYE KARAYOLU TAŞIMACILIĞI SEKTÖRÜ 40.000 çekiciden oluşan filosu ile Türk uluslararası karayolu eşya taşımacılığı sektörü Avrupa’nın en büyük filolarından birine sahip Bu araçların büyük kısmı EURO 1, 2 ve 3 türü araçlardan oluşmakta Euro 4 ve Euro 5 türü araçlar da pazara girmeye başladı

TÜRKİYE KARAYOLU TAŞIMACILIĞI SEKTÖRÜ Türkiye ihracatının % 53’ü Türk karayolu nakliyecileri tarafından taşınmakta 2005 yılında Türk taşıtları toplam 1 milyon civarında ihraç taşıması gerçekleştirdi

UND’nin temsil ettiği Uluslararası Karayolu Taşımacılığı sektörü : 3.5 milyar dolar yatırım 300.000 kişiye istihdam Ülkeye kazandırdığı döviz 8 milyar $

TÜRKİYE Bugün Türkiye, Doğu-Batı arasındaki 600 milyar dolarlık mal hareketinin geçiş noktasında; Avrupa, Balkanlar, Karadeniz, Kafkasya, Orta Asya, Kuzey Afrika ve Orta Doğunun bağlantı merkezi konumundadır. Sahip olduğu bu stratejik konum sayesinde bu coğrafyanın en önemli ve değerli lojistik üssü olma potansiyeline sahiptir ve her geçen gün bu potansiyel hayata geçmektedir.

Ulaştırma sektörü AB müktesebatına en hazır sektörlerden biri AB MÜKTESEBATINA UYUM Ulaştırma sektörü AB müktesebatına en hazır sektörlerden biri AB Müktesebatına uyum = % 70 Ulaştırma Master Planı ≈ EU White Paper on Transport

UND VE AB’YE SEKTÖREL UYUM “Türk Karayolu Taşımacılığı Sektörüne Destek : Mevzuat Boşluk Analizi” Projesi Türk ulaştırma mevzuatı, AB müktesebatı ile karşılaştırmalı olarak tarandı Tam uyum için hazırlanan Eylem Planı ulaştırma bakanlığına iletildi Türk Karayolu Taşımacılığı Sektörüne Destek Projesi Mayıs 2006’da resmen başladı Proje bütçesi: 5.5 milyon EUR 14 farklı kuruluş

Karmaşık bir yetki belgesi sistemi : EKSİKLİKLER Karmaşık bir yetki belgesi sistemi : 39 ayrı belge türü

2003 ► Yeni Karayolu Taşıma Kanunu AB’YE SEKTÖREL UYUM Mevzuat: 2003 ► Yeni Karayolu Taşıma Kanunu 2004 ► Yeni Karayolu Taşıma Yönetmeliği 2004 ► Karayolu Taşımacılığı Mesleği Eğitim Yönetmeliği

AB’nin MESLEĞE GİRİŞTEKİ 3 TEMEL KRİTERİ : Türk mevzuatına aktarıldı… AB’YE SEKTÖREL UYUM AB’nin MESLEĞE GİRİŞTEKİ 3 TEMEL KRİTERİ : -Mesleki yeterlilik Mesleki saygınlık Mali yeterlilik Türk mevzuatına aktarıldı…

Mali Yeterlilik Kriteri EKSİKLİKLER Mali Yeterlilik Kriteri AB’de: Tek araç için 9000 EUR ve her ilave araç için 5000 EUR Türkiye’de: başvuran şirketin mali kapasitesi dikkate alınmamıştır Yüksek belge ücretleri ve banka teminatları

UND VE AB’YE SEKTÖREL UYUM 2004 yılında UND Eğitim Merkezi Mesleki Eğitim Sertifikaları vermek için akredite olan ilk kuruluş oldu IRU Academy ile işbirliği

Ulusal Program kapsamına alınmamıştır EKSİKLİKLER profesyonel sürücülere yönelik olarak mesleğe giriş için gerekli minimum eğitim düzeyini ve mesleğin icrası süresince alınması gereken periyodik eğitimleri konu alan yeni 2003/59 sayılı Direktif Ulusal Program kapsamına alınmamıştır Türkiye’de sürücülere yönelik mesleki eğitimlerin yeniden düzenlenmesi gereklidir

Mevcut mevzuatta belirtilmiyor Kontroller yetersiz EKSİKLİKLER Dijital Takograf: Türkiye dahil , AB üyesi olmayan AETR ülkelerinde 2010 yılında geçerli olacak Mevcut mevzuatta belirtilmiyor Kontroller yetersiz Teknik hazırlıkların tamamlanması gerekiyor Kalifiye uzman eksikliği var

Ulaştırma sektöründe güvenilir istatistik eksikliği: EKSİKLİKLER Ulaştırma sektöründe güvenilir istatistik eksikliği: Uluslar arası karayolu taşıma istatistikleri ULAŞNET sayesinde temin ediliyor KUGM Otomasyon Sistemi Ancak diğer taşıma modlarında ve yurtiçi taşımalarda istatistik mevcut değil TÜİK faaliyetleri yeniden yapılandırılmalı

Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğü’ne ek yükler getirdi EKSİKLİKLER Yeni belge rejimi, yurtiçi eşya taşımacılığı pazarının yeniden düzenlenmesi ve tehlikeli eşya taşımacılığı Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğü’ne ek yükler getirdi Kalifiye uzman açığı

ULUSLARARASI KONVANSİYONLAR Türkiye karayolu taşımacılığı ile ilgili 17 adet uluslararası konvansiyona taraf durumdadır ADR ve 1982 Sınır Geçişlerinin Uyumlaştırılması Konvansiyonu TBMM’de onaylandı, yakında yürürlüğe girecek

EKSİKLİKLER ADR Kuralları: Ulaştırma Bakanlığı ve diğer ilgili kurumların personelinin tehlikeli maddelerin taşınmasına ilişkin mevzuatı etkin şekilde uygulayabilmesi için uzman bilgiye ihtiyacı bulunmaktadır Güvenlik Danışmanları için bir sınav merkezi kurulması konusunda uzmanlığa ihtiyaç var Türkiye’deki ilgili kurumlar, tehlikeli eşya taşımacılığı alanında uzmanlığa ve yeniden yapılandırılmaya ihtiyaç duymaktadır

AB’YE UYUM TÜRKİYE, AB’YE TAM ÜYELİK YOLUNDA YÜKÜMLÜLÜKLERİNİ YERİNE GETİRMEYE GAYRET ETMEKTEDİR!

AB’NİN GENİŞLEMESİ (Mayıs 2004) Türk nakliyecileri için yeni bir cephe ! Avantajlı 10 yeni AB ülkesi - düşük işgücü maliyeti - geçiş belgesi/vize sorunu yok - nakliye maliyetleri % 25 azaldı - kabotaj taşıma hakkı Karlı AB pazarı ►Yeni iş fırsatları Artan rekabet !

TÜRK NAKLİYECİLERİNİN SORUNLARI Yurtiçinde: Fiyat odaklı rekabet Yüksek akaryakıt maliyeti Vergiler Kalitesiz hizmet anlayışı Kamu kuruluşlarında kalifiye uzman eksikliği

TÜRK NAKLİYECİLERİNİN SORUNLARI Uluslararası pazarda: Genişleyen AB ► haksız rekabet ortamı Sosyal damping Geçiş belgesi kotaları Vize prosedürleri

TÜRK NAKLİYECİLERİNİN SORUNLARI 1996 yılından beri AB-TÜRKİYE GÜMRÜK BİRLİĞİ ► Malların serbest dolaşımı AET Kurucu Anlaşması’nın 28 ve 29. Maddeleri General Agreement on Tariffs and Trade - Madde 5 ► Transit Serbestisi

TÜRK NAKLİYECİLERİNİN SORUNLARI Türkiye’nin ihracatının %60’ı AB ülkelerine Bu ihracatın %90’ı karayoluyla Türkiye ihracatı son 3 yılda ► % 50 arttı AB’ye taşımalar son 3 yılda ► % 26 arttı ►Taşıma artışı < ihracat artışı

TÜRK NAKLİYECİLERİNİN SORUNLARI Türkiye ihracatı son 3 yılda ► % 103 arttı AB, kotaları sadece ► % 32 arttırdı ! ihracatı taşıyan araçların sınırlanması ↓ ↓ ↓ ihraç mallarının sınırlanması Dış ticaretin engellenmesi

TÜRK NAKLİYECİLERİNİN SORUNLARI Bir AB ülkesinin bizim için 10.000 ikili taşıma kotası belirlediğini varsayalım: ►Bir TIR ortalama 95 m3 hacim ve 20 ton ağırlık taşıma kapasitesine sahiptir. ►Bu kota’nın doğru ifadesi: “950.000 m3 ve 200.000 ton ağırlığında mal” anlamına gelmektedir…

AB’NİN ÇİFTE STANDARDI ! Türk nakliyecilerinin geçiş belgesi sorununu “malların serbest dolaşımı” kapsamında görüşmeyi reddediyor! Ama, Türk liman ve havaalanlarının AB gemi ve uçaklarına açılması için “malların serbest dolaşımı” ilkesine dayanıyor!

AB’NİN ÇİFTE STANDARDI ! AB’nin taşıma kotaları, “unutulmuş” bir haktır ! Türkiye AB ile imzaladığı Gümrük Birliği Anlaşması ile malların ve malları taşıyan araçların serbest dolaşımı hakkını elde etmiş ancak 10 yıl boyunca bu hakkını talep etmemiştir…

UND VE KOTA SORUNU UND, probleminin çözümü için halen AB’nin ilgili organları ile görüşmeler sürdürüyor Eylül ayı sonuna kadar bu görüşmelerden netice alınamazsa, konuyu Lahey Adalet Divanı’na taşıyacağız. Zira, bu sorun nedeniyle Türkiye’nin yıllık ihracat kaybının 5 milyar doları bulması bekleniyor!

Türk nakliyecilerinin ikinci en büyük sorunu vize prosedürleri! UND VE VİZE SORUNU Türk nakliyecilerinin ikinci en büyük sorunu vize prosedürleri! Araç sürücülerinin, Pilotlar ve Gemi çalışanları gibi vizelerden muaf olması gerekirken, geçerlilik ve kalış sürelerinde normal turistlerden daha ağırlaştırılmış ve kısaltılmış vizelerle araçlarımızın seyri engellenmekte! AB, kişilerin serbest dolaşımını daha da kısıtlamaktan bahsediyor !

“sadece Türkiye’yi değil, dünyayı taşımak”tır. UND’NİN VİZYONU “sadece Türkiye’yi değil, dünyayı taşımak”tır.

Sektörde eğitim düzeyini arttırmaya, UND Sektörde eğitim düzeyini arttırmaya, Kaliteli insan kaynağı yaratmaya çalışıyoruz İstanbul Üniversitesi Ulaştırma ve Lojistik Yüksekokulu’nun sektöre armağan ettik IRU Academy ile yakın işbirliği sürdürüyoruz

Türkiye’nin AB üyeliğini destekliyor ! UND VE VİZE SORUNU UND Türkiye’nin AB üyeliğini destekliyor ! Ancak AB’den de destek görmeyi, haksız muamelelerin kaldırılmasını bekliyoruz….

TEŞEKKÜR EDERİM.