Kerem Ağralıgil “Saklı Düzen”

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SILMO Paris –Tanıtım Toplantısı İstanbul – Grand Hyatt Oteli
Advertisements

SOYUT SANAT Kandisky,Mondrian ve Maleviç gibi sanatçıların doğadan yola çıkarak, görsel anlatıma varmaları çağın sanat değerleri üzerinde etkileyici olmuştur.
Uğur Mumcu Caddesi No:8 Akatlar – Beşiktaş
Ankara Örneğinde Medya Okuryazarlığı Dersi Süreci ve Yaygınlaştırılması Çalışmaları İçin Öneriler 1.
“Resimde İç Mekan” nedir?
SANAT KURAMLARI.
SANAT VE TARİH MÜZESİ.
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
ULAŞIM VE EKOLOJİ.
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
SANA(R)T HAYATIM.
METİNLERİN SINIFLANDIRILMASI
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.

SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
SANAT TARİHİ.
SANAT TARİHİ.
Hazırlayan: Duygu Özkan
Klasik Anlatı Sineması
9. Sınıf Dil ve Anlatım ŞUBAT
HUGO MUNSTERBERG HUGO MUNSTERBERG KİMDİR? BİÇİM VE İŞLEV KONU PSİKOLOJİ İLE İLGİSİ SONUÇ OLARAK.
7. Uluslararası İstanbul Mutfak Günleri 21 – 24 Mart 2009 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi Büyükçekmece, İstanbul.
Çiğdem ODABAŞI.
SOYUT SANAT Kandisky,Mondrian ve Maleviç gibi sanatçıların doğadan yola çıkarak, görsel anlatıma varmaları çağın sanat değerleri üzerinde etkileyici olmuştur.
SOYUT SANAT Kandisky,Mondrian ve Maleviç gibi sanatçıların doğadan yola çıkarak, görsel anlatıma varmaları çağın sanat değerleri üzerinde etkileyici olmuştur.
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
ŞEREF AKDİK.
SANAT TARİHİ.
FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ
Çağdaş Dünya Sanatı.
01 – Cihat ARAL Zehra ARAL.
MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
Estetik ZKÜ Estetik Ders Notları Mustafa Eyriboyun.
ENDÜSTRİYEL TASARIM Endüstriyel Tasarım eğitimi, tüketim pazarına yönelik, seri üretilebilecek her türlü kullanım eşyasının tasarımını içerir. Otomotiv.
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
ONDALIK KESİRLERİN BÜYÜKLÜK – KÜÇÜKLÜK – EŞİTLİK YÖNÜNDEN KARŞILAŞTIRMA Kazanım 4: İki ondalık kesri karşılaştırarak aralarındaki ilişkiyi, büyük, küçük.
Kağıt Sanatları Müzesi
-İLETİŞİM- SUNUSU.
SANAT ETKİNLİKLERİ Sanat eğitimi çocukların gelişimine uygun oyuncak seçme gibi bir mantıkla düzenlenmelidir. Oyuncak alırken oyuncağın çocukların gelişimine.
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
SANAT(ESTETİK)FELSEFESİ
SANAT EĞİTİMİ.
MİT-(MİTOLOJİNİN KISALTMASI)
ÇOCUK EDEBİYATI ÖĞRETİMİ
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
STRUKTURCULAR Psikolojinin bir bilim olarak ortaya çıkışına eşlik eden ve doğa bilimlerinden esinlenen bir yaklaşımdır. 1879’da Alman psikolog WILHELM.
 Sorun dışsal bir olaya verilen içsel bir tepki sonucunda ortaya çıkan fiziksel, ruhsal, davranışsal olumsuz semptomlardır.
1- Gündelik Bilgi 2- Dini Bilgi 3 - Teknik Bilgi 4- Sanat Bilgisi
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
SANAT FELSEFESİ.
Anlatım Türleri Betimleyici Anlatım Öyküleyici Anlatım
Sanat Felsefesi Sanata felsefi bakış. Sanat nedir?
KOLAJ RESİM TEKNİĞİ.
BAROK RESİM SANATI.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
Resimle İlgili Meslekler
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI EMPRESYONİZM, FOVİZM, KÜBİZM
AÇIK-KOYU / IŞIK GÖLGE.
DOKU.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MÜZE EĞİTİMİ VE DÜNYADA MÜZE EĞİTİMİ UYGULAMALARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Zihin Haritalama Tekniği. 1.Kavramı merkeze yerleştirin.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
Sunum transkripti:

Kerem Ağralıgil “Saklı Düzen” 8 – 16 Mayıs 2010 (MKM) Mustafa Kemal Merkezi Beşiktaş Çağdaş Sanat Salonu Uğur Mumcu Caddesi, No:8 Akatlar / İstanbul

ANLARIN BAŞKALAŞIMI Bir genç sanatçı olarak Kerem Ağralıgil, görsel beslenmeyi sürekli olarak canlı tutan ve bu beslenmenin temellendirdiği görsel hafıza zenginliğini, yaratıcı bir hayal gücüyle harmanlayıp dönüştüren, üretim sürecinde ise yarattığı imgelerle somutlaştıran tavrı ile dikkatimizi çekiyor. Heykel çalışmalarına başladığı yıllarda oluşturduğu görsel bellek gelişimi, birikim ve deneyimlerinin getirdiği kurgulama yetisi, Kerem’de artık üretiminde iki boyutlu resim yüzeyiyle de temasa geçmenin farkındalığını beraberinde getirdi. Bu farkındalık, içinden gelen yaratıcı enerjisiyle de bütünleşerek, mitoloji ve Ortaçağ hikâyelerindeki kahraman figürlerini desenler aracılığı ile yüzeyler üzerine aktarmasıyla üretim boyutunda kendisini doğal olarak göstermeye başladı. Resimlerinde ilk bakışta birbirleriyle ilişkilerinin açık bir şekilde kavranamadığı figürlerini, kompozisyonda iç içe geçmiş, kaynaşmış ya da bütünleşmiş olarak farklı noktalarda odaklanmış görüntülemektedir. Her birinin biçim ve hareketlerine simgesel anlamlar yüklediği amorph yapılı fantastik figürlerle birlikte, arka plandaki atmosfer ile adeta kaynaşan mekânları da gerçeküstü bir izlenim vermektedir. Doğa gerçekliğine sıkı sıkıya bağlı hiçbir biçim onun resimlerinde yoktur. Kompozisyon, süreç içerisinde zengin ve dönüştürücü bir hayal gücüyle şekillenir. Figürlerin yüzlerinde vermek istediği etkiyi güçlü ifadeler aracılığıyla somutlaştırır. Resimlerde gördüğümüz temel olgu “karşılaşma” dır. Farklı zamanlarda ve farklı evrim basamaklarında bulunan figürlerinin yolları, sanki günlük yaşantıları içerisindeyken, bir noktada ya da tamamen rastlantısal mekânlarda kesişmiş gibidir. Anlık karşılaşmalarda geçmişin ve geleceğin fazla önemi yoktur, Sadece karşılaşmaların yaşandığı “an” vardır onun resimlerinde. Bu bağlamda sanatçı zamansal süreçleri de bütünleştirmiştir. Boya uygulaması, figürler üzerinde yoğunlaştığından resimlerde ilk algılanan doğal olarak vermek istediği “karşılaşma anı” dır. Spatül tekniği, ya da hareket olanağının sınırlı bulunduğu bölümlerde çivilerle gerçekleştirdiği kazımalar, özellikle de kâğıt işlerinde uyguladığı kalın boya tabakası, görsel boyutuyla ifade zenginliğini arttırır. Karşılaşma anlarının resimleri, anlaşılma boyutunda, açık yapıt nitelemesi üzerine de düşündürmekte. İzleyici resimler karşısında, içeriğinin açık olmaması sebebi ile kendi zihninde bu karşılaşma anlarının ve bu anlarda karşı karşıya gelen kahramanlar veya başkalaşım geçirmiş karakterlerin hikâyelerini kendi perspektifiyle kurmaya çalışır. Mitoloji ve efsanelerin zengin birikiminden çekip çıkardığı figürleri üretim deneyiminin kendisini ulaştırdığı noktada dönüştürerek kendi estetiğiyle sentezler. Artık bu figürler eski anlamlarını ve mevcudiyetlerini kaybedip, resimlerde somutlaşan sanatçının imgelerine dönüşürler. “An” içerisinde yaratma dürtüsü, Kerem’i olaylar ve figür ilişkileri üzerine yoğunlaşmaya yönlendirmiştir. Bu durum kimi resimlerinde arka planı ve derinliğini vurgulamama noktasına da ulaştırmıştır onu. Bu oluşum, resmedilen “an”ın kurgu bakımından zaman sınırlarının ortadan kalkması ve artık sonsuzlukla bütünleşmesini de düşündürür. Heykel çalışmaları yine zengin bir kurgu gücünün ürünleridir. İnce ve uzatılmış fantastik figürleri, Avrupa ve Orta Amerika efsanelerinden hatırladığımız kahramanların dönüşümle belki de binlerce yıl sonra geldikleri noktayı ifade etmektedir. Bu kahramanlar, dış çevre algısından çok, kendi iç gerçekliklerine yönelmiş olarak karşımıza çıkıyorlar. İhtişamlı duruşları, mağrurlukları, geçmişten gelen deneyimlerin getirdiği tecrübe ve yaşanmışlığı da sembolize ediyor. Heykellerinde malzeme olarak kullandığı bronz, biçimlenen figürlerin kendilerine özgü iç gerçeklik ve ruhsal dinginliklerini, yapıtta somut olarak kütlesel ve görsel ağırlık boyutunda yansıtma imkânını vermektedir sanatçıya. belki de binlerce yıl sonra geldikleri noktayı ifade etmektedir. Bu kahramanlar, dış çevre algısından çok, kendi iç gerçekliklerine yönelmiş olarak karşımıza çıkıyorlar. İhtişamlı duruşları, mağrurlukları, geçmişten gelen deneyimlerin getirdiği tecrübe ve yaşanmışlığı da sembolize ediyor. Heykellerinde malzeme olarak kullandığı bronz, biçimlenen figürlerin kendilerine özgü iç gerçeklik ve ruhsal dinginliklerini, yapıtta somut olarak kütlesel ve görsel ağırlık boyutunda yansıtma imkânını vermektedir sanatçıya. Sonuç olarak Kerem Ağralıgil, kendi sanat deneyiminde hayal gücünün kendisine sağladığı imkânların bilinci ile sürekli çalışıp yeni imgeler yaratan, farklı malzemeleri kullanıp, pratiğe geçirme konusunda, bir genç sanatçının üretiminde belki de en önemli özelliklerini, yani cesaretini ve kararlılığını ortaya koymaktan ödün vermeyen bir sanatçı görüntüsünü sergiliyor.   Serkan Azeri, Sanat Eleştirmeni

Seçilmiş 2007 Bronz Döküm-Ahşap 182 x 24 x 6 cm

Ölümsüz 2009 Bronz Döküm-Ahşap 147 x 20 x 14 cm

Buluşma 2010 Tuval üzerine yağlıboya 60 x 120 cm Döngü 2010 Karışık teknik 50 x 70 cm Gücün Varsa 2010 Karışık teknik 50 x 70 cm

Çağrı 2008 Bronz Döküm 33 x 13 x 15 cm

Varlık Hali 2010 Bronz Döküm 43 x 11 x 39 cm

Kerem Ağralıgil 1977 yılında İstanbul’da doğdu. 1997’de girdiği MÜGSF Heykel Bölümü’nden, 2004 yılında mezun oldu. 2004’den beri Kadıköy’deki atölyesinde heykel ve resim çalışmalarına devam etmektedir. Katıldığı Sergiler 2007 Sanat Akmerkez’de 5, İstanbul 2008 “Moda’da Teneffüs” Karma Resim - Heykel Sergisi, İstanbul 2009 69. Devlet Resim - Heykel Sergisi Sergileme, İstanbul 2009 Yaz Karma Sergileri 1-2, Galeri Binyıl, İstanbul 2009 Tüyap Sanat Fuarı Karma Resim - Heykel Sergisi, Maltepe Sanat Galerisi, İstanbul 2009 “Ritm” Sergisi, Galeri Binyıl, İstanbul 2010 “Saklı Düzen” Art Show 2010, Terakki Vakfı Sanat Galerisi, İstanbul