TÜRK VE AMERİKAN HASTANE ACİL SERVİS İŞ SÜREÇLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
Advertisements

 1 Ekim 2010 ile 1 Kasım 2010 tarihleri arasında İ stanbul Haydarpa ş a Numune E ğ itim ve Ara ş tırma Hastanesi Acil Servisine ba ş vuran toplam 985.
KİMLİK DOĞRULAMA İŞLEMİNDE FOTOĞRAF UYGULAMASI
Hastane İşletmeciliği Uzmanı GATA Organ Nakli Koordinatörü
HEMŞİRE VE EBE İŞ GÜCÜ PLANLAMASI
Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
TRABZON FATİH DEVLET HASTANESİ
SAĞLIK Sağlık Okuryazarlığı - Sağlık Çalışanları -
DEREBUCAK SAĞLIK GRUP BAŞKANLIĞI
RANDEVU SEKRETERLİK HİZMETLERİ
YOĞUN BAKIM HİZMETLERİ
KEMALPAŞA DEVLET HASTANESİ
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
İKİNCİ BASAMAK SAĞLIK KURULUŞLARINDA ACİL SERVİSLERİN GÜNCEL DURUMU
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
DOĞUMHANE HİZMETLERİ HOŞGELDİNİZ.
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
HASTANELER ARASI NAKİLLER
BİLDİRDİKLERİ BİLGİLER İLE OTOMASYON BİLGİLERİNİN KARŞILAŞTIRMASI
Asansör Simülatörünün Ürettiği Sonuçlar Üzerinde Yapılan K-means++ Kümeleme Çalışması ile Trafik Türünün Tahmini M. Fatih ADAK Bilgisayar Mühendisliği.
Merkezi Randevu Sistemi
Tuzla Devlet Hastanesi Sağlık Hizmetleri İlerleme ve Değerlendirme
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
HASTANE ÇAĞRI MERKEZİ İYİLEŞTİRME ÇALIŞMASI Yalın 6 Sigma Projesi
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 4. Ders Modelleme yaklaşımları
BİR DEVLET HASTANESİNDE HASTA BAĞIMLILIK DÜZEYLERİNE GÖRE YAPILAN HEMŞİRE İNSAN GÜCÜ PLANLAMASI UYGULAMASI   Özcan Selma, Tanrıöver Funda , Akın Bihter.
17. DÖNEM AKUPUNKTUR EĞİTİM PROGRAMINDA TEDAVİYE ALINAN 130 HASTANIN DEMOGRAFİK, KLİNİK ÖZELLİKLERİ VE TEDAVİ SONUÇLARI Dr. Derya Özmen ALPTEKİN Fiziksel.
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 6. Ders.
Hasta Bakıcı Görev Yetki Ve Sorumlulukları
Sağlık Tesisleri Ek Ödeme Gelirleri 2014/Aylık-Üç Aylık ve Altı Aylık
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
TOPLUM TEMELLİ RUH SAĞLIĞI HİZMETLERİ Prof. Dr. Medaim Yanık
Yard. Doç. Dr. FATİH ESAD TOPAL İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ
KARDİYOTO KARDİYOLOJİ OTOMASYONU.
İL GENELİ YEŞİL KART HİZMETLERİ YILLARA GÖRE YEŞİL KART HARCAMALARI
Tıbbi Hizmetler Başkanı Op. Dr. Fazlı ASLAN 2014
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
Estetik Cerrahi Uygulama ve Araştırma Merkezi Faaliyet Raporu
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ Mali Durumları
SÜREKLİ ŞANS DEĞİŞKENLERİNİN OLASILIK YOĞUNLUK FONKSİYONLARI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI ( Tedavi Yardımları Şefliği) hacettepe.edu.tr 15 Ocak Ocak 2009.
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
ŞİMDİ CANIM ARKADAŞLARIM HAZIRLADIĞIM
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
Uluslarası Katılımlı 1. Ulusal Aile Hekimliği Günleri
ACİL SERVİS HİZMETLERİNDE ADLİ RAPOR UYGULAMALARI MODEL FORM ÖNERİSİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖZ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İntörn Doktor Oryantasyon Programı
YOĞUN BAKIM DEĞERLENDİRME ÇALIŞMASI
SÜREKLİ ŞANS DEĞİŞKENLERİ
Hastane Odası Tefrişi
ARABAN İLÇE DEVLET HASTANESİ
TOBB ETÜ HASTANESİ.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 9 Aralık 2015.
Dentistanbu l DENTİSTANBUL DİŞ HASTANELERİ Gülümseyin Burası Dentistanbul... Özel Dentistanbul Diş Hastanesi, temelleri 2 Ağustos 2001’de Özel.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ Anabilim Dalı ismi eklenecektir.
DİYARBAKIR EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ GENEL BİLGİLER
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
Diyarbakır bombalı saldırısı: bir afet deneyimimiz
Hastaneler ve Bina Yönetimi
HASTA KİMLİKLENDİRME VE KİMLİK DOĞRULAMA
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BAŞHEMŞİRE Ayla KARAPINAR
2018 YILI DRAGOS HASTANESİ FAALİYET SUNUMU
Atık Yönetimi Çevre Yönetim Birimi Hasta mahremiyeti.
Sunum transkripti:

TÜRK VE AMERİKAN HASTANE ACİL SERVİS İŞ SÜREÇLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI SAİME SOYARSLAN GÖZDE KARACA KÜBRA TAMYÜKSEL  DANIŞMANLAR Yrd. Doç. Dr. Mustafa YÜZÜKIRMIZI Arş. Gör. Mehmet PINARBAŞI

GİRİŞ Hastanelerin hayatımızda çok önemli bir yere sahip olduğu oldukça açıktır. Artan hasta sayısı ile birlikte her geçen gün sağlık hizmetlerinin kullanımının artması, sunulan hizmetlerin yetersiz kalmasına neden olmuştur. Acil servise gelen hastalar uzun süre beklemekte ve hizmet alamadan acil servisten ayrılmaktadırlar. Acil servislerde yaşanan bu gibi durumlar ciddi sorunlar yaratmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Ankara Numune Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Acil Servisinin simülasyonunu yaparak sistemde meydana gelen aksaklıkları görüp gerekli iyileştirme çalışmalarını yapmak ve Amerikan hastane sistemi ile karşılaştırmaktır.

BOSTON MEDICAL CENTER Boston’un güneyinde 1864 yılında kurulmuş, 1994 yılında yenileme çalışmaları yapılmış, 320 yataklı bir hastanedir. Senede yaklaşık ortalama 46.000 yetişkin hastanın tedavi gördüğü hastanede acil girişleri toplam hasta gelişlerinin %75’ini oluşturmaktadır. Hastanenin acili aşağıdaki bölümlerden oluşmaktadır. Triaj Kayıt Müşahede odaları Hastalar bu bölümlere sıra ile uğrayıp tedavi olduktan sonra sistemi terk etmektedir.

ANKARA NUMUNE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ Hastane 1800 lü yılların ikinci yarısında "Gureba Hastanesi" ismi ile hizmet vermiştir ve 1924 yılında çıkarılan bir yasa ile "Ankara Numune Hastanesi" ve bilimsel gelişme, eğitim ve hizmet üçlüsünün önem kazanmasıyla 1998 yılında Ankara Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi ismini almıştır. 1109 fiili yatağı bulunmakta, 30 dalda hizmet, 25 dalda eğitim vermektedir. Merkezde 114, Acilde 9, Kolej'de 11, Siteler' de 12, Akyurt'ta 12 poliklinik odası bulunan Ankara Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesinin toplam 158 poliklinik odası bulunmaktadır. Çalışma Ankara’ da bulunan Ankara Numune Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Acil Servis’inde yapılmıştır. Ankara Numune Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Acil Servis’i 5 katlı bir binadır. 180 adet personeli bulunmaktadır. 24 saat boyunca hizmet verilen acil servis; toplam 42 yataklı cerrahi ve iç hastalıkları servisi, ameliyathanesi, yoğun bakım, laboratuar ve radyoloji üniteleri ile tüm acil girişimlere cevap verebilmektedir.

ACİL SERVİS BÜNYESİNDE BULUNAN BİRİMLER VE ALANLAR Resusitasyon odası Acil Müdahale Acil Cerrahi Ortopedi Nöroloji İlk Muayene Triaj alanı Konsültasyon Tetkik alanı Kayıt Gözlem Odası Müşahede Yatakları

SAATLİK HASTA YOĞUNLUĞU GRAFİKLERİ Numune hastanesi günlük ortalama hasta yoğunluğu Boston hastanesi ortalama sistemde geçen süre yoğunluğu

Saatlik hasta yoğunluğu grafiklerine ve günlere göre gelen hasta sayılarına baktığımızda cumartesi günü en fazla hasta sayısına sahiptir. 31 Ağustos günü gelen hasta sayısı 206 1 Eylül günü gelen hasta sayısı 278 2 Eylül günü gelen hasta sayısı 283 3 Eylül günü gelen hasta sayısı 286 4 Eylül günü gelen hasta sayısı 273 5 Eylül günü gelen hasta sayısı 299 6 Eylül günü gelen hasta sayısı 227

BÖLÜMLERE GÖRE YÜZDE DAĞILIM YÜZDE DAĞILIMI Dahiliye 50 Cerrahi 21 Ortopedi 15 Nöroloji 6 Resüsitasyon 8

ANKARA NUMUNE EĞİTİM ve ARAŞTIRMA HASTANESİ ACİL SERVİS SİMÜLASYON MODELİ MODEL İÇERİĞİ

Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi Acil Bölümü Simülasyonu; Sistemi temsil edebilecek bir model oluşturma işlemidir. Doğrudan uygulanabilir ve esnektir. Gerçekleşen, gerçek hayattaki olayların bilgisayar ortamına aktarılmasıdır. Acil bölümü sistemine ait neden-sonuç ilişkileri bir bilgisayar modeline yansıtılarak, değişik koşullar altında gerçek sisteme ait davranışların bilgisayar modelinde izlenmesini sağlanmaktadır. Belirli kararların sonuçlarını ve gidişatları tahmin edilebilmektedir. Gözlemlenen sonuçların sebepleri belirlenebilmektedir, Değişikliklerin etkilerini ortaya çıkarmaktadır, Bütün sistem değişkenlerinin bulunmasını sağlamaktadır, Yeni fikir geliştirme ve yeni düşünceyi teşvik etmektedir, Doğrudan sistem üzerinde denemeler yapmak yerine model üzerinde denemeler yapılmaktadır, Zaman kısıdını ortadan kaldırmaktadır.

SİMÜLASYONUN VARSAYIMLARI Temsili Süre Sistem kurulurken Eylül Ayı verileri dikkate alınmıştır. Hasta Gelişi Hasta sayıları takip edilen zaman içerisinde değerlendirilmiş ve geliş zamanlarının üstel dağılıma uygun olduğu gözlemlenip, çalışmalar buna göre yapılmıştır. Triaj Sorumlusu Kayıt Memuru Hasta Ayrımı Kapasite Malzeme ve Araç Gereç Oda ve Yatak Sayısı

GELİŞ ORANLARI

MODEL

TÜRK AMERİKAN HASTANE SİSTEMİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Numune Hastanesi’nde Muayene Başlayana Kadar Geçen Bekleme Süresi Kayıt işlemi ile muayene başlayana kadar geçen süre Numune Hastanesi’nde ortalama 6dk iken, Amerikan Hastanesi’nde ise 8 dk’dır. Numune Hastanesi’nde Muayene Başlayana Kadar Geçen Bekleme Süresi

Amerikan Hastanesi’nde Muayene Başlayana Kadar Geçen Bekleme Süresi

SİMÜLASYON RAPORLARININ YORUMLANMASI Simülasyon modeli toplam 31 gün (744 saat) çalıştırılmıştır. 1 gün (24 saat) istatistikî olarak ısınma zamanı geçirilmiş ve 30 gün (720 saat) boyunca model denenmiştir. Yorumlar bu koşum zamanı sonucunda elde edilen verilerden oluşmaktadır.

HASTA SAYILARI

SİSTEMDE GEÇEN SÜRELER

KAYNAKLAR Numune hastanesi simülasyon sonuçlarına göre acil bölümlerine ait kullanım oranları aşağıdaki gibidir. İlk muayene: 1.00 Acil Dahiliye: 0,8 Konsültasyon: 0,66 Laboratuar: 0,47 Triaj: 0,45 Acil Cerrahi: 0,36 Ortopedi ve Kayıtlar: 0,13

KUYRUKLAR Numune hastanesi simülasyon sonuçlarına göre acil bölümlerine ait ortalama kuyruk uzunlukları aşağıdaki gibidir. İlk muayene: 2 Laboratuar: 1 Sistemde en uzun kuyruk ilk muayene bölümünde gerçekleşmiştir. Bu sonuç ilk muayene kullanım oranının 1 çıkmasından dolayı beklenen bir sonuçtur.

Boston Hastanesi Hasta Akışı

Numune Hastanesi Hasta Akışı-1

Numune Hastanesi Hasta Akışı-2

AKIŞ ŞEMALARININ KARŞILAŞTIRILMASI FARKLARI Amerikan acil sisteminde hastalar çocuk ve yetişkin olmak üzere 2 gruba ayrılmış, Numune Hastanesi acil servisine çocuk hasta kabul edilmediği için böyle bir ayrım söz konusu değildir. Amerikan acil sisteminde kayıt işlemi 2 kez gerçekleştirilmektedir. İlki triaj işlemi sırasında, 2. kayıt işlemi ise doktor değerlendirmesinden sonra gerçekleştirilmektedir. Numune Hastanesi acil servisinde ise, ayaktan gelen hasta için triaj işleminden sonra, 112 ile gelen hasta için muayene esnasında gerçekleştirilmektedir. Amerikan acil sisteminde ilk değerlendirme hemşire yada medikal doktoru tarafından yapılmakta, ikinci değerlendirme de hekim tarafından yapılmaktadır. Numune Hastanesi acil servisinde ise acil tıp hekimliği mevcuttur. Amerikan acil sisteminde her türlü muayene işlemi için tek bir poliklinik mevcut iken, Numune Hastanesi acil servisinde poliklinikler uzmanlıklarına göre ayrılmıştır. Amerikan acil sisteminde zaman zaman, hastaların muayene olmadan gittikleri görülmüştür. Bunun nedeni uzun süren bekleyişlerdir. Numune Hastanesi acil servisinde böyle bir durumla karşılaşılmamıştır. Gerçekten acil olanlar beklemeye tabi tutulmamaktadır.   ORTAK YANLARI İki hastanede de hastaların gerçek acil olup olmadıklarını ayırt etmek için triaj değerlendirmesi yapılmaktadır.

SİMÜLASYON RAPORLARINA GÖRE İYİLEŞTİRME ÖNERİLERİ Gelen hastaların sistemde geçirdikleri süreler hasta tiplerine göre incelendiğinde; en çok bekleyen hasta tipinin acil olmayan hastalar, sonrasında ayaktan gelen acil hastalar ve en son da 122’den gelen acil hastalar olduğu görülmektedir. Acil olmayan hastaların muayenesi, ilk muayene biriminde yapılmaktadır. Analiz edilen veriler sonucunda yoğunluğun en çok 16- 24 saatleri arasında olduğu görülmektedir. Bu saatler arasında, muayene odası sayısı 2’ye çıkartılarak ve numaratör sistemi yerleştirilerek, beklemeler azaltılabilir. Laboratuar ve görüntüleme proseslerinde kuyruk meydana gelmektedir. Görüntüleme prosesinde iyileştirme yapmak kaynak sıkıntısıyla alakalı olduğun, pahalı ve zordur. Laboratuar prosesinde ise yoğun saatlerde hemşire sayısı arttırılarak, kuyruk sıkıntısı ortadan kaldırılabilir.

TEŞEKKÜRLER…