Zeynep Çelik Sunar….

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Saatte V km hız ile giden bir aracın t zamanda aldığı yolu bulan metodu yazınız. Metodu kullanacak bir program yazınız. ( yol=hız*zaman, x=V*t) — Metot.
Advertisements

C# - Metotlar.
Makine Müh. & Jeoloji Müh.
Değişken , Veri Türleri ve Operatörler
OPERATÖRLER Programlama dillerinde tanımlanmış sabit ve değişkenler üzerinde işlemler yapmayı sağlayan karakter ya da karakter topluluklarına operatör.
Tuğba DEMİREL
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
DÖNGÜ İFADELERİ.
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
Polymorphism.  Bir işlem birden fazla tip üzerinde çalışabilir  Metot temel tip arayüzünü kullanır  İşlem çalışan metot tarafından yapılır.
Miras Alma EM-406 Java.
Değişken Bildirimleri
String Kütüphanesindeki Arama Fonksiyonları
HATA AYIKLAMA.
Nesne Tabanlı Programlama
DÖNGÜ İFADELERİ.
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA
Erişim Denetimi, Fonksiyon
Fonksiyonlar Fonksiyon nedir?
Fonksiyonlar.
Değişkenler veri tipleri operatörler
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA -METOTLAR-
METODLAR.
C# Metot Overloading (Aşırı yükleme)
METODLAR Canan Işıl. 1 İçindekiler Açıklamalar, Örnekler, Sorularınız? Kaynakça, Teşekkürler..
Chapter 7: Using Methods. Metotları ve Kodlamayı Gizlemeyi Anlama Metot – Kapsüllenmiş ifadeler serisini gerçekleştiren bir görev – Kullanılan metodun.
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
C++ Temelleri C++ genel amaçlı, nesne tabanlı, yüksek seviye programlama dilidir.
LINQ (Language Integrated Query)
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II Öğr. Gör. Bayram AKGÜL
DEĞİŞKENLER, VERİ TÜRLERİ VE OPERATÖRLER
Metotlar.
FONKSİYONLAR.
METOTLAR.
Chapter 6: Using Arrays.
© Copyright 1992–2004 by Deitel & Associates, Inc. and Pearson Education Inc. All Rights Reserved. Fonksiyonlar –Programı modüler hale getirir –Yerel değişkenler,
Önceki Dersi Hatırlama !!
Chapter 8: Advanced Method Concepts
METODLAR Esra SARI.
Bilgisayar Programlama
DÖNGÜLER.
JAVA’DA DÖNGÜLER.
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
Demet AYDIN METODLAR Demet AYDIN
Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı Değer Döndürmeyen Fonksiyonlar
Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II Öğr. Gör. Bayram AKGÜL
C# Veri Tipleri ve Değişkenler
C PROGRAMLAMA FONKSİYONLAR Adres ile Fonksiyon Çağırma Pointer (İşaretçiler) ile Fonksiyon Çağırma Rekürsif Fonksiyonlar.
Bölüm 6 Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı Değer Döndürmeyen Fonksiyonlar
Bilgisayar programlarının en büyük avantajı, kullanıcının işini kolaylaştırmalarıdır. Her bilgisayar programı bunu değişik metotlar kullanarak sağlar.
Görsel C# ile Windows Programlama
METOTLAR.
SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz
4. Hafta1 4. HAFTA. 4. Hafta2 Fonksiyonlar  Büyük problemler, küçük parçalara bölünerek kolay çözülür  Yazılımlar benzer modüller içerirler  Hata ayıklama.
Fonksiyonlar.
Programlama Dillerinin Prensipleri
VERİ ve BELLEK & DEĞİŞKENLERİN SAKLANMASI Asst.Prof.Dr.Misket YEKTAY Gizem AYIK.
KALITIM(INHERITANCE) Öğr.Gör. Murat ASLANYÜREK. KALITIM KAVRAMINA GİRİŞ  Kalıtım, sınıflardan yeni sınıflar türetmeyi sağlar.  Türetilen yeni sınıflar,
Programlamaya Giriş-I Bölüm-1. Algoritma Algoritma günlük yaşamımızda yaptığımız işler sırasında sıklıkla kullandığımız bir yöntemdir. Algoritma, bir.
Fonksiyonlar ve Diziler
Bölüm 6 Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı Değer Döndürmeyen Fonksiyonlar
C Programlama Dili Bilgisayar Mühendisliği.
Excel’de VBA Programlama (Visual Basic Application)
ARDUİNO Arduino Eğitimleri Bölüm 3 Programlama Dili Temelleri
Bölüm 6: Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonlar I
Nesneye Dayalı Programlama 1
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
Sunum transkripti:

Zeynep Çelik Sunar…

İçerik Metotlar “Return” İfadesi Kapsam Uygulama

Metot Ne Demek? C# içerisinde küçük bir program birkaç sınıftan ve bu sınıflar ise değişik metotlardan oluşmaktadır. Dolayısı ile metotlar sınıf içerisinde değişik işler yaptırmak için kullandığımız küçük kod parçacıklarıdır.Örnek verecek olursak int, string, double gibi

Örnek: MetodunDonecegiTip degiskenAdi; degiskenAdi = metot(); Yani random sayı örneğine dönecek olursak kodlar şu şekilde olacaktır: Random x = new Random(); int sayi; sayi = x.Next(1,100); label1.Text = sayi.ToString();

Metot Çağırma Bir metodu, görevini gerçekleştirmesi için adını kullanarak çağırırsınız. Metot bilgi gerektiriyorsa, verileri istendiği gibi sunmalısınız.

Yöntemin Çağrılma Sözdizimi: Metodun bir adı olmalıdır. Fakat c# büyük küçük harfe duyarlıdır. “Result” cümlesi isteğe bağlıdır. Eğer kullanılmışsa, result olarak tanımlanmış değişken, metotdan dönen değeri içerir. “argumentList” metodun alacağı isteğe bağlı bilgiyi sağlar. Her parametre için bir bağımsız değişken vermek gerekir ve her bağımsız değişkenin değeri kendine karşılık gelen parametrenin türüne uygun olmalıdır.

Metotları Aşırı Yükleme İki tanımlayıcı aynı ada sahipse ve aynı kapsam içinde bildirilirse, aşırı yüklü (overload) oldukları söylenir. Örneğin, aynı yöntem içinde aynı adla iki yerel değişken bildirirseniz, program hata verir.

Return Komutu Yönteminizin bir bilgi döndürmesini istiyorsanız, yöntem içinde bir return ifadesi yazmalısınız. Return anahtar sözcüğünden sonra, dönen değeri hesaplayan deyim ve sonunda noktalı virgül yer alır.

Kapsam Uygulamak Metotlarda görülen değişkenler daha sonra için de kullanılır. Yöntem tamamlandığında, bu değişkenler ortadan kalkar. Bir değişkenin kapsamı, değişkenin o program içinde kullanılabildiği bölgedir. Kapsam, değişkenler için olduğu gibi metotlar için de geçerlidir.

Kapsamı Tanımlama Yerel Kapsam: Bir yöntemin gövdesini oluşturan açılan ve kapanan küme parantezleri, kapsamı tanımlar. Bir yöntemin gövdesi içinde bildirdiğiniz bütün değişkenler, o yöntemin kapsamına eklenir; yöntem bittiğinde ortadan kalkarlar ve sadece o yöntemle çalışan kod ile erişilebilirler. Sınıf Kapsamı: Bir sınıfın gövdesini oluşturan açılan ve kapanan küme parantezleri de bir kapsam oluşturur. Sınıf gövdesi içinde bildirdiğiniz bütün değişkenler, o sınıfın kapsamındadır. “Field” olarak adlandırılır. Yöntemler arasında bilgiyi paylaşmak için alanları kullanabilirsiniz.

Yerel Kapsam vs Sınıf Kapsamı Yerel Kapsam: { int x=3; } Sınıf Kapsamı: int x=4; int y=2; };

TEŞEKKÜRLER