ÇOCUK VE SPOR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

GELİŞİM DÖNEMLERİ.
OKUL ÇAĞI ÇOCUKLARINDA SAĞLIKLI BESLENME VE
FİZİKSEL AKTİVİTE ve SAĞLIKLI YAŞAM
ORİJİNAL YOGA SİSTEMİ İLE BAŞARIYA GİDEN YOL
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARDA BESLENME
ERGENLİK DÖNEMİ BESLENME.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ.
Uluslararası Gençlik Ödülü yaş arasındaki gençlerin katılabilece ğ i, onların bireysel ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmayı hedefleyen gönüllülük.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
KADIN VE AİLE SAĞLIĞI HİZMETLERİ
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
Öğretim İlkeleri.
GIDALARIN SAĞLIK ÜZERİNE ETKİSİ
İNSANIN SAĞLIKLI GELİŞİMİNDE ETKİLİ BESİNLER
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
REHBERLİK.
FİZİKSEL AKTİVİTE VE HAREKETLİ YAŞAM
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ.
FİZİKSEL AKTİVİTE VE SAĞLIĞIMIZ KASTAMONU TSM. Sağlık: Sağlık, yalnızca hasta veya sakat olmak değil bedenen, ruhen ve sosyal yönlerden tam bir iyilik.
İnsanda üreme,büyüme,gelişme
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Vücudun iskelet kasları tarafından oluşturulan her türlü hareketi sonucu enerji harcamasıdır. FİZİKSEL AKTİVİTE.
SAĞLIKLI BESLENME.
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
Vücudumuz Bilmecesini Çözelim
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
“BESLENME DOSTU OKUL” PROJESİ
FİZİKSEL AKTİVİTE VE HAREKETLİ YAŞAM
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
İÇİNDEKİLER: -ÇOCUK VE SPOR -ÇOCUK 5 YAŞINA GELDİĞİNDE
VAKTİN AKTIĞININ FARKINDA OLMAYANLAR HAZIRLAYAN: Burcu GÜLBAHAR Psikolojik Danışman.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
ÇOCUKLARDA SAĞLIKLI BESLENME VE EGZERSİZ.
Beslenme İnsanın büyüme, gelişme, sağlıklı ve üretken olarak uzun süre yaşaması için gerekli ögeleri alıp vücudunda kullanmasıdır. Ayşe BAYSAL, Beslenme,
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
ERGENLERDE EGZERSİZ VE SPOR
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Çocuk ve Spor Bahadır Özdilek.
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
Doç.Dr. FİKRET RAMAZANOĞLU Hazırlayanlar ELİF OFLU & K.TANYA ŞAMDAN
ENGELLİLER VE SPOR  Bilindiği gibi spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler.
Doç. Dr. Gülten HERGÜNER. EĞİTİMDE OYUNUN KULLANILMASI  Oyun, bir eğitim aracıdır. Öncelikle temel eğitimin bütün dallarında ve beden eğitimi ve sporda.
ERGENLİK.
YETERLİ VE DENGELİ BESLENME.
SAĞLIKLI YAŞAMIN KORUNMASI Hazırlayan = Yakup Çelik
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
MASA TENİSİNDE MOTİVASYONUN ÖNEMİ
Sosyal Etkinliklerin Amacı
Zekâ Oyunları.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Spor Psikolojisi Psikolojik Beceri Antrenmanı.
Sizce beden eğitimi ve sporun amaçları nelerdir?
Sporda Performans Prof Dr Süheyla Ünal.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
GIDALARIN SAĞLIK ÜZERİNE ETKİSİ
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Yeterli ve Dengeli Beslenme Sağlığımızın korunması için bir günde tüketilen yiyeceklerin dört ana besin grubunu içermesi ; Yaş, cinsiyet ve aktiviteye.
Zekâ Oyunları. Zekâ oyunları, boş zamanlarını değerlendirmek için aktivite arayanların, günlük yaşamın stresinden kurtulmak için biraz olsun soluk almak.
Sunum transkripti:

ÇOCUK VE SPOR

Spor, büyüme çağındaki çocuklar için hem bedensel sağlık ve fiziksel gelişme yönünden, hem de iyi bir kişilik oluşması ve ruh sağlığı bakımından yararlı ve gereklidir. Spor yapmayan, dengesiz beslenen çocuk ve gençlerin sağlıklı bir gelişim süreci geçirmeleri zordur. Bir çok spor dalında şampiyonlukların giderek daha küçük yaşta sporcular tarafından kazanıldığını görmekteyiz. Başta jimnastik sporu olmak üzere; birçok spor dallarında çok belirgin olarak çok genç yaştaki sporcuların üstün başarı elde ettikleri günümüz sporunun bir gerçeğidir.

Çocuk ve gençler açısından spor fiziksel gelişimin yanı sıra sosyal açıdan da önemlidir. Çocuk spor yoluyla, çevresini tanır, iletişim kurar, kendine olan öz güveni artar, toplum içerisindeki sahip olduğu yerini sağlamlaştırır. Psikolojik açıdan ise, kendini kontrol etmeyi, bir konuda konsantre olabilmeyi, iradesini kullanabilmeyi, başarıya güdülenebilmeyi öğrenir. Sporun bu önemli özellikleri göz önüne alınarak, bir çok ülke okullarında beden eğitimi ders saatine ve ders kapsamına gerekli önem gösterilmiş, eğitimin genel ve özel amaçlarının bir kısmı, beden eğitimi dersleriyle verilmeye çalışılmıştır. Bu doğrultuda, bazı Avrupa ülkelerinde, ilkokullardaki beden eğitimi dersi haftada 6 saati bulurken, ülkemizde bu süre 2 saattir

Çocuk ve gençlerin sağlıklı büyüyebilmesi için spor yapması gereklidir. Büyümenin hızlı olduğu dönemlerde çocuğun bedeni çok değişken bir yapıya sahip olduğundan, genç yaşlardaki fiziksel bozuklukları önlemede ve geciktirmede, spor önemli bir rol oynar.

Düzenli spor yapma alışkanlığı çocukluk yaşlarında kazanılır. Yapılan araştırmalar, okul çağındaki çocuklara düzenli spor yapma alışkanlığı kazandırıldığı takdirde, bunun ileriki yıllarda da devam edebildiğini göstermiştir. İleriki yaşlarda düzenli spor yapma alışkanlığı kazanmak zordur. Bu nedenle sağlıklı olmanın en önemli koşullarından biri, spora erken yaşlarda başlamaktır. Çocukluk çağındaki hareketlilik erişkin yaşlardaki yaşam tarzının belirlemesi yönünden önemlidir. Hareket alışkanlığı çocukluk yaşlarında kazanılır ve bir yaşam biçimi olarak yerleşik nitelik alır.

ÇOCUK 5 YAŞINA GELDİĞİNDE Yön kavramı gelişir, desteklenmelidir Bu dönemde çocuk çevresine uyum sağlamaya başlar. Kendisini biraz daha tanımaya başlar, tutarlılık ve kararlılık kavramlarını anlayarak bunlara gereksinim duyar. Evine, anne ve babasına bağlılığı ve bağımlılığı sürmektedir, buna karşılık çevresini de genişletmek ister. Yine bu dönemde yön kavramı gelişmeye başladığı için desteklenmelidir. Tutarlı davranışlar onu güvenli kılar, oyunsa en temel gereksinimidir.

Spora başlamak için uygun dönemdir 5 yaş, spora başlamak için oldukça uygun bir dönemdir. Ancak bu dönemde çocuğun oyuna olan gereksinimi üst seviyelerde olduğu için oyun ağırlığı daha belirgin spor faaliyetleri seçilmelidir. Aşırı yorgunluk ve bitkinliğe neden olacak çalışmalar, bedensel gelişim kadar ruhsal ve zihinsel gelişimi de olumsuz etkileyecektir. Öğrenmeye en açık olunan 5 yaş döneminde tek yönlü yoğun uğraşlardan da kaçınmak gerekir çünkü, bu tür uğraşlar kişiliğin çarpık gelişmesine neden olabilir. Yoğun yarışmalarsa çocuğun dengesini bozar, gelişimini aksatır. Herkesin bir nedenle kazanacağı yarışma türleri destekleyici ve yüreklendirici olmaktadır. Bu yaşlardaki kırgınlıkların kalıntıları ileri yaşlara taşınır.

Beslenme Spor yapan çocukların enerji gereksinimleri karşılanmalıdır. Bazı spor türlerinde kilo kontrolü ve düşük beden ağırlığı önemli olmaktadır. Bu spor türlerinde formunu koruyabilmek için, çocukların beslenmesi bozulmaktadır. Büyüme çağında çocukların demire gereksinimleri fazladır. Sporcuların özellikle kırmız et ve demir içeren diğer gıdaları tüketmeleri önerilmelidir. Kalsiyum içeren gıdalar sporcular tarafından az tüketilir. Sağlıklı kemik gelişimi için gerekli olması nedeniyle, günlük beslenmede yeterince kalsiyuma yer verilmelidir.

Çocukluk döneminde fiziksel aktivitelere katılımın olumlu etkileri ·       Büyüme ve gelişmenin daha iyi olması ·       Aktif yaşam biçimi kazandırılması ·       İleride oluşabilecek hastalık risklerini azaltma ·       Vücut sağlığının olumlu etkilenmesi ·       Fiziksel uygunluk sağlanması ·       Aşırı kilo alımının önlenmesi ·       Kemik yoğunluğunun artırılması ·       Fiziksel yeteneklerin gelişimi ·       Vücudun hareket kabiliyetini anlama ve değerlendirme ·       Entelektüel gelişime katkı sağlama

·       Kişisel ve sosyal gelişime katkı sağlama ·       Kendine güveni geliştirme ·        Yaratıcı doğal yetenekleri geliştirme ·        Stresle baş edebilme yeteneğini kazanma ·        Ruhsal iyilik ve gelişme, kendini daha iyi hissetme, ·        Bir konuya yoğunlaşma (konsantrasyon) yeteneğini kazanma ·        Hoşgörü, iyi iletişim, saygı duyma, kendini tanıma, sebat etme, hedef koymayı öğrenme, zaman yönetimi becerisi kazanma, zorluklarla mücadele yeteneği kazanma, takım çalışmasını öğrenme gibi birçok olumlu kişilik özellikleri kazanma; ·         Kötü alışkanlıkların edinilmesini önleme

Dikkat Edilmesi Gerekenler AİLELER İÇİN... - Aile bireyleri, çocukların katılımları açısından bir örnek oluşturacak şekilde spor yapmalı veya kendileri de fiziksel olarak etkinlikte bulunmalıdır. - Çocukların spora katılımları desteklenmeli, ödüllendirilmeli ve ilgi gösterilmelidir. ANTRENÖRLER İÇİN... - Spora katılacak çocukların sadece kronolojik yaşı değil, olgunluk, vücut yapısı, yetenek ve cinsiyetleri göz önünde bulundurularak sınıflandırılmaları ve çalışma programlarının ona göre hazırlanması gerekir. - Antrenmanlar çocuğun yukarıda belirtilen özelliklerine göre planlanmalı, yeteneğini geliştirecek ancak yaralanmalara yol açmayacak yöntemlerle sürdürülmelidir.

OKUL YÖNETİCİLERİ İÇİN... -Spor teşkilatı ve kulüpler ile okul sporu sisteminin işbirliğine büyük ihtiyaç duyulmaktadır. -Çocukların oyun ve spor ihtiyaçlarını karşılayacak planlamalar yapılmalıdır. Beden eğitimine paralel olarak sağlık eğitimi müfredatında gelişmeler yapılması gerekmektedir. -Okul dışı etkinliklerin arttırılması sağlanmalıdır. -Çocuk ve gençlerin spor alanları ve salonlarına ulaşımları ve tesisleri kullanımları kolaylaştırılmalıdır.