Http://bescayi.uluborlueml.com.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YENİ KOOPERATİFÇİLİK HAREKETİ
Advertisements

Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
HAZIRLAYAN:MERİÇ GRUBU İLETİŞİM:
BTO310:Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Kitap Toplama Projesi
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
OKUL YÖNETİCİLERİNİN TEKNOLOJİK LİDERLİK ÖZ YETERLİLİKLERİ
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
 Thinkquest; öğretmenlerin kendi eğitim müfredatına, planına,thinkquest eğitim projesini ekleyip,gelişen ve değişen 21 yüzyıla ayak uydurmasında yetenek.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , 2011, 2(2) : 0-0
Bilinçli Tercih Seminerine HOŞGELDİNİZ İÇERİK 1.Tercih listesini oluşturmadan önce yapılması gerekenler 2.Sıklıkla yapılan tercih hataları 3.Tercihlerinizi.
SAĞLIK BAKANLIĞI T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ.
OBEZİTE PİŞMANLIKTIR Dönem I TODUP çalışması
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
BİR ORGAN BİR HAYAT.
KALEM TÜKENİR ÖĞRENCİ TÜKENMEZ (TÜKENMİŞ ÖĞRENCİ).
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Quest Atlantis’in Derse Destek Materyal Olarak Kullanılması Pilot Çalışma Ayşegül BAKAR.
TanıtımTanıtım Proje Adımlarımız Matris Balık Kılçığı Çözüm Önerileri PlanlamaVeUygulama Ekibimiz Teşekkür Anket Sonucu Anasayfa Proje AdımlarımızMatrisBalık.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
BAŞARIYA YOLCULUK Projenin Adı: Başarıya Yolculuk
BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ
BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ
2014 YILI KUTLU DOĞUM HAFTASI KAPSAMINDA -SAKARYA İL MÜFTÜLÜĞÜ VE – SAKARYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞBİRLİĞİ İLE ORTAOKUL, İMAM HATİP ORTAOKULU, LİSE.
BİLTAKOTAD (BİLİMİ ve TARİHİ KORUMA ve TANITMA DERNEĞİ) Kuruluş Tarihi: 17 Nisan 2014 Sloganımız: Tarihi bilin, bilimi ilerletin!
BİLİŞİMCİ ÖĞRETMENLER
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI TİCARET VE SANAYİ ODASI EĞİTİM VAKFI İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
2007 ULUSLARARASI BİLİŞİMCİ MARTI PROJELERİ
Etkinlikler ve Örnek Formlar
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
Bayramiç Atatürk Lisesi Neden Okumuyoruz? Projesi Kitap Kurtları Ekibi
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
SINAV KAYGISI REHBER ÖĞRETMEN Yunus Emre ERDUĞAN.
ANTAKYA HAYRETTİN ÖZKAN
ŞİMDİDE KENDİMİZİ TANIMA ZAMANI…: LİDERİMİZ: 1-Sena BULUT VE BİZZZ: 1-Hilal KARAMANOĞLU 2-Şerife İNAN 3-Merve PİRE 4-Yağmur TAŞDEMİR 5-Sakine ÜNALDI 6-Melike.
EŞİT BİR EĞİTİM İÇİN ENGELSİZ KAMPÜS
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Aile Atölyeleri Projesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
Bilişimci martılar Çocukların ilköğretimden sonra karşılaştıkları problemler Sönük kalmak değil parlamak istiyoruz.
İNCİRLİOVA SPOR LİSESİ EĞİTİMDE KOÇLUK SİSTEMİ SUNUSU
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
DİĞER TUTUMLAR.
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ HAZıRLAYAN: AHMET AKTAŞ. 1- DÜRÜST VE DOĞAL OLUN Kesinlikle yapay olmayın. Siz ne kadar saklamaya çalışsanız bile mutlaka açık verirsiniz.
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
MUSTAFA KEMAL İLKÖĞRETİM OKULU
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
OKULLARDA SOSYAL KULÜP ÇALIŞMALARI.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
İSTANBUL VALİLİĞİ «İSTANBUL’UN ÇOCUK YAZARLARI» PROJESİ
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
Sunum transkripti:

http://bescayi.uluborlueml.com

BEŞ ÇAYI GRUBU EKİP ELEMANLARI UĞUR DİNÇ GRUP LİDERİ İBRAHİM GÜNER WEB TASARIMCISI DURMUŞ İNAN FİNANS YÖN. MEHMET BABAEREN LOJİSTİK YÖN. METİN KAYA İLETİŞİM YÖN. CÜNEYT SARGIN PORTFÖY YÖN. HÜLYA ARICAN ANKETÖR FULYA ANIL ARAŞTIRMA YÖN.

1. Aşama : Proje Hakkında görev alan öğrencileri 1.Aşama : Proje Hakkında görev alan öğrencileri bilgilendirme ve konunun belirlenmesi. 2. Aşama : Beyin fırtınası 3. Aşama : Matris ve Pareto diyagramının hazırlanması. 4. Aşama : Balık kılçığı hazırlanması. 5. Aşama : Problemin Nedenlerini Bulmak ve Çözüm önerilerini getirip uygulamak. 6. Aşama : Belirlenen Stratejileri Hayata Geçirmek. 7. Aşama : Anket hazırlanması. 8. Aşama : Anketlerin uygulanması ve değerlendirilmesi. 9.Aşama : Röportajlar 10. Aşama: Yansımalar 11. Aşama: Slayt tasarımının tamamlanması ve bilgilerin internet ortamına aktarılması.

BEYİN FIRTINASI MATRİS DİYAGRAMI BALIK KILÇIĞI GANNT TABLOSU

Kötü alışkanlıklar. Etüt salonlarını neşeli hale getirmek. Tiyatroyu bilmeyenlere tanıtmak. Büyüklerimizin (ev hanımlarının) teknolojiye olan uzaklıkları. İngilizce neden öğrenilemiyor. Kış hastalıkları.

GRUP ÜYELERİ KÖTÜ ALIŞKANLIK- LAR ETÜT SALONLA-RINI NEŞELİ HALE GETİRMEK TİYATROYU TANITMA İNGİLİZCE NEDEN ÖĞRENİLMİYOR KIŞ HASTALIK- LARI BÜYÜKLER TEKNOLOJİ-YE NEDEN UZAK MEHMET BABAEREN 2 3 5 1 7 6 DURMUŞ İNAN 4 CÜNEYT SARGIN HÜLYA ARICAN İBRAHİM GÜNER METİN KAYA UĞUR DİNÇ FULYA ANIL TOPLAM 19 22 34 30 31 46 % ORANI 33,44 38,72 59,84 52,8 54,56 80,96

Büyüklerimiz Teknoloji-ye Neden Uzak? (ev hanımları) EĞİTİM AİLE / ZAMAN Bilgi Eksikliği Yaş Arkadaş Ortamı İlgisizlik İstihdam Ev gezmeleri, TV. Sağlık Çocuklar Ev İşleri Özgüven Eksiği ÇEVRE Eğitim ve Kültür düzeyi Örf ve Adetler Önyargı Eş baskısı Geçim Sıkıntısı KİŞİSEL PROBLEMLER Bahaneler Gerekli Olanak ve Ortamın olmaması

NEDENLERİ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ AİLE VE ZAMAN: EV İŞLERİ, GEÇİM SIKINTISI, ÇOCUKLAR, EV GEZMELERİ VE TV, EŞ BASKISI. NEDENLERİ Ev hanımlarımız, ev işlerine( temizlik, yemek) ayırdıkları zaman yüzünden bilgisayarı öğrenememiş olabilirler. Maddi sıkıntılar nedeniyle bilgisayar alamaması, veya bir kursa gidememesi nedeniyle öğrenmemiş olabilirler. Çocuklarına bakma sorumluğundan dolayı, kendini bu alanda yetiştirecek zamanı bulamamış olabilir. Ev hanımlarının gezmeye gitmeleri veya TV izlemeleri için ayırdıkları zamanın fazlalığı sebebiyle öğrenememiş olabilirler. Eşinin, öğrenmesini istemediği için uzak kalmış olabilir. ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Ev işlerine ayırdığı zamanları biraz daha azaltarak bilgisayar üzerine yönelebilirler. Günümüz koşullarından bilgisayar almanın ev bütçesine pek te fazla yük bindirmeyeceğini anlatarak bilinçlendirmek gerekir. Komşusuna veya akrabasına çocuğu bırakarak bilgisayar öğrenmeye gidebilir. Haftanın her hangi bir günü kursa gidebilir. Bu konuda istekli olan diğer komşularını da bilgilendirerek ortaklaşa bu konuda kendilerini geliştirebilirler. Eş baskısı varsa bu konuda eşini ikna edici olarak bilgilendirebilir. Gerekirse beraber kursa gidebileceklerini önerir. Eşinin ilgisini çekebilecek konularda konuşarak(araba, spor) eşinin bilgisayara karşı olan ilgisizliliğini azaltabilir.

EĞİTİM: BİLGİ EKSİKLİĞİ, EĞİTİM VE KÜLTÜR DÜZEYİ, YAŞ. NEDENLERİ Okumamış veya bilgisayar hakkında yeteri kadar bir bilgisi olmadığı için öğrenememiş olabilir. Eskiden kızlar okula gönderilmiyordu. Dolayısıyla o günkü olan teknolojiye bile uzak kalıyorlardı. Kendilerini bu konuda geliştirecek bir eğitim ortamında bulunmadıkları için bilgisayar öğrenme isteğini içlerinde duymamışlardır. Yaşlarının büyük olması sebebiyle bilgisayarın bu yaştan sonra bir işe yaramayacağını düşünerek öğrenememiş olabilir. ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Kitaplar alarak günümüzde birçok kişi kendi kendine bilgisayar öğrenebilmektedir. Yeter ki kişi okuma - yazma bilsin. Kendi seviyesine göre kurslara gitmelidir. İleri seviyede bir kursa gidip başarısız olmak yerine ilk seviyeden başlanmalı. Yaptığı bu gelişim sürecinden çevresindekileri de bilgilendirip bu konuda insanları eğitim ve kültür düzeylerini geliştirmeye davet etmelidir. Yaşım büyük diye öğrenemem demeyip kursa gitmelidir. Öğrenmenin yaşı olmadığını günümüzde birçok kişi basın yayın yoluyla kanıtlamıştır.

NEDENLERİ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇEVRE: ARKADAŞ ORTAMI, ÖRF VE ADET, ÖN YARGI, GEREKLİ OLANAK VE İMKANLARIN OLMAMASI. NEDENLERİ Boş vakitlerinde arkadaş veya komşularıyla beraber oldukları için bilgisayar öğrenmek için zaman bulamamış olabilir. Kadınların çalışmayacaklarını düşündükleri için bilgisayarı öğrenmelerine ihtiyaç duymamışlardır. Günümüzde teknolojiye merakı olan çoğunluğun erkekler olduğu düşünülürse bayanlara bu konuda hak verilmediği sonucuna varılabilinir. Bilgisayarla faydalı olmayan işlerin yapılacağının düşünülerek uzak durma, çevreden yada haberlerden edindiği kulaktan dolma bilgiler doğrultusunda faydasından çok zararının akılda yer etmesi. Bilgisayar öğrenebilecekleri bir ortamın daha önceden oluşmamış olması ve bunun için herhangi bir arayışta olmamaları. ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Arkadaşlarına ayırdığı vaktin birazını kursa ayırabilir. Ya da çevresinde bu konuda bilgili bilinçli kişilerle konulaşarak onlardan yardım isteyebilir. Herkesin eşit haklara sahip olduğunu düşünerek kadınları da kursa göndermelidir. Bilgisayar öğrenmelerinin kültür düzeylerini geliştirmenin iyi olacağı savunulmalı. Bilgisayarın iyi yönlerini düşünüp bilgisayar kurslarına katılmalı. Maddi imkanı varsa bu konuda mutlaka bir girişimde bulunmalı. Okullardaki kursları takip etmeli.

KİŞİSEL PROBLEMLER: ÖZGÜVEN EKSİĞİ, İLGİSİZLİK, SAĞLIK, BAHANELER. NEDENLERİ Yapamam, öğrenemem korkusu kendine güvenmemeleri yada bilgisayarı bozarım kaygısı taşımak. Bilgisayarı eğlenceli olarak görmemek ne işe yaradığını bilmemek. Öğrenmeyi istediği takdirde bilgisayarın ne kadar faydalı olabileceğini düşünememek. Sağlık durumunun iyi olmaması. Bedensel engelinin bilgisayar kullanmaya olanak vermemesi. Çocukları bahane etmek, ev işlerini bahane etmek, eşini bahane etmek genel olarak belirtilen nedenleri bir kaçış yolu olarak görmek. ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Kendine güvenerek bilgisayar kursuna gitmelidir. İstedikten sonra başarılamayacak bir şey olmadığına kendini inandırması için destek olunmalıdır. İlgi uyandıracak konulardan bahsedilmeli örneğin internetten alınan yemek tarifleri, örgü modelleri gibi. Engellilik durumlarına göre bilgisayar öğrenmenin her türlü yolu olduğunu söyleyerek onlara bu konuda bilgilendirmek gerekir. Görme engelliler için Ekranı okuma programları gibi. Bahane aramayıp bilgisayarın yararlı olduğunu düşünüp kursa giderek öğrenebilir.

ANKET-1 1. Bilgisayar öğrenmek ister misiniz? 81 ULUBORLU TEKNİK LİSE VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ KONU: BÜYÜKLERİMİZ (EV HANIMLARI ) TEKNOLOJİYE NEDEN UZAK? GRUP İSMİ: BEŞ ÇAYI 1. Bilgisayar öğrenmek ister misiniz? EVET HAYIR 81 19 2. Hayatınızda hiç bilgisayar kullandınız mı? EVET HAYIR 24 76

EVET HAYIR 31 69 68 32 59 41 3. Evinizde bilgisayar var mı? 4. Bir bilgisayar alabilecek maddi gücünüz var mı? EVET HAYIR 68 32 5. Okulumuzda sizlere yönelik bir bilgisayar kursu açsak gelir misiniz? EVET HAYIR 59 41

Yaş Ortalaması: 36,3 60 30 10 24 22 20 34 6.Yaşınızı yazınız. 7. Eğitim seviyeniz nedir?(, lise, üniversite) İLKOKUL LİSE ÜNİVERSİTE 60 30 10 8.Neden bilgisayar öğrenemediniz? Eğitim ve kültür düzeyi Bilgi eksikliği Yaş Diğer Sebepler: 24 22 20 34

ANKET-2 1.Kursa katılan öğrencilerin medeni hali? 6 2 EVLİ BEKAR 6 2 2.Öğrencilerimizin ders anlatmalarından memnun musunuz? EVET HAYIR 8 0

3.Bugün anlatılan konulardan sonra “BEN BUGÜN BİLGİSAYAR HAKKINDA BİRŞEY ÖĞRENDİM” diyebilir misiniz? EVET HAYIR 8 0 4.Kursumuzun haftada kaç gün olmasını istersiniz? 1 2 3 - 2 kişi 6 kişi

5.Bu kursumuzu bilgisi olup ta gelmeyen arkadaşlarınıza tavsiye eder misiniz? EVET HAYIR 8 0 6.Kursumuza gelecek hafta katılacak mısınız? EVET HAYIR 8 0

1- Öncelikli hedefimiz anket sonuçları doğrultusunda kurs açmayı planladık. 2- Bu kursa katılacak kursiyerlere kendi istekleri doğrultusunda merak ettikleri konularda onları bilgisayar ve internet hakkında bilgilendirmeyi sağladık 3- Dersi anlatacak kişinin öğretmen değil bu projede görevli olan öğrenciler olmasına karar verdik. 4- Tüm öğrenciler anlatacakları konular belirleyip kendilerine bir plan hazırladılar. 5- Artık sırada Milli Eğitim Müdürlüğü ve Belediyenin izniyle afiş dağıtmak ve okulumuzda halka yönelik bilgisayar kursu açarak halkı bilgilendirmek var.