Havuzlu Mağaza - Ev.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sorular ve Cevaplar.
Advertisements

Jean Lurcat Lisesi.
Mimaride kimlik.
ERK İSG-İK HOŞGELDİNİZ
ODTU.
Emel ÖZDEMİR Nokta Çizgi Espas
İ.Ü. Kültür Evi (664 ada 34 parsel)
Özyavru Elektrik İdari Binası
EUROMAR.
Devam eden projeler… "Swissotel Residence Bodrum Hill" isimli otel Turgut Reis'te olacak. Çağdaş Holding'in yatırımcı olacağı proje 2014'te tamamlanacak.
Okyanus sahilerine giden bir yazar, sabaha karşı sahilde dans eder gibi hareketler yapan birini görür. Biraz yaklaştığında bu kişinin sahile vuran deniz.
Mohammed IV Futbol Akademisi. Proje Yeri: FasFas Proje Ofisi: Groupe 3 Architectes, SaléGroupe 3 ArchitectesSalé İşveren: Association Mohammed VI de.
SU HALDEN HALE GİRER.
SU DÖNGÜSÜ (HİDROLOJİK SİKLUS).
ASANSÖR ÜRETİM SÜREÇLERİ
Portre Fotoğrafları: Konu olarak insan kişiliğinin, duygularının ve iç dünyasının ele alındığı fotoğraflardır.
Içmimarlık nedir?.
ACM Hacettepe Öğrenci Topluluğu
İŞLEVSEL VE MEKANSAL ANALİZLER
HASTANE ÇAĞRI MERKEZİ İYİLEŞTİRME ÇALIŞMASI Yalın 6 Sigma Projesi
Mayıs 2014 Nihan Muti Teknoloji Korkusu. her zaman vardı ve hep olacak.
A)I-kara biber B)II-limon C)III-elma D)IV-baklava.
NOKTA ÇİZGİ DÜZLEM HACİM
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
T.C. İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
İLETİŞİM METİNLERİ ÇÖZÜMLEMELERİ II
Zoru başarırız, İmkansız biraz zaman alır… 1981 yılından bu yana hizmet vermekte olan ŞİMŞEK PANJUR ve 2005 yılından bu yana hizmet vermekte olan METSER.
DIGITAL SIGNAGE ÇÖZÜMLERİ
DİKEY GEÇİŞ SINAVI (DGS)
Biçimin elemanları ve ilişkileri
mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar
OKUL GEZİSİ SERHAT ŞEHRİMİZ EDİRNE
Mobil Teknolojiler ve Akıllı Şebekeler
ÇEVRE ANALİZİ DOĞU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Tahta + Grafit uç + Silgi + Silgi tutucu + Tasarım Rev 0 –
White restaurant batum GÜRCİSTAN
Doğu Akdeniz Üniversitesi Mimarlık Fakültesi İç Mimarlık Bölümü
Kağıt Sanatları Müzesi
DÖRTGENSEL BÖLGELERİN
“ Festuca glauca.
Kayapınar Belediyesi. Proje Yeri: DiyarbakırDiyarbakır Proje Ofisi: Atabaş MimarlıkAtabaş Mimarlık Tasarım Ekibi: Kadri Atabaş, İdris Kırman, Oğuz Cavlak,Miraç.
Hazırlayan: Naz Yılmaz
Pencereler Pencere asla basit bir şey değildir… Pencere duvardan ışığın girmesine izin veren ve güzelliklere açılan bir açıklık…
TÜMDENGELİM (DEDÜKSİYON) YÖNTEMİ
DE STIJL ’de aynı isimli dergi etrafında toplanan bir sanatçı grubu tarafından kurulmuş bir topluluktur. Kurucusu Theo Van Doesburg’dir.
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
ENDÜSTRİYEL MUTFAK VE ÇAMAŞIRHANE E-KİTAP
EMİNE TAVİL GÖNÜL BAYDEMİR ZELİHA AYDEMİR
6.SINIF 2.ÜNİTE ADRES DEFTERİM
MADDE HACMİ VE KÜTLESİ OLAN VARLIKLARA MADDE DENİR.
PLANLAMA 2 YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ MİMARLIK FAKÜLTESİ
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT IV. İnsan beyninde kısa süreli ve uzun süreli olmak üzere iki tane bellek merkezi vardır. Kullanıcılar, internet.
OKUL TANITIM BİLGİLERİ İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 21 Öğrenci Sayısı : 314 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 16 Fen Laboratuarı Sayısı : 0 BT(Bilgisayar)
Dış Cephe Çalışmaları ON-SE İNŞAAT (B.EVLER) PROJEYE UYGUN KALİTELİ MALZEME VE UYGULAMA.
UĞUR OKULLARI BALGAT KAMPÜSÜ
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Mesleki Hizmetler Genel Müd. Yrd.
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
KONUT ALANLARINDA TASARIMA GİRİŞ
ESKİ ANTAKYA SOKAKLARI, EVLERİ, ÇARŞISI.Hatay/Antakya'nın Tarih Kokan Evleri, Tarihçesi.
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
EĞİTİM YERLEŞKELERİNDE MEKANİK TESİSAT
5146-IZZET YALÇIN. BİRMİNGHAM KÜTÜPHANESİ PROJE YERİ: Birmingham İLGİLTERE PROJE OFİSİ: Mecano Arhitecten PROJE TİPİ :Kütüphane PROJE TİPİ GRUBU: Kültür.
S u ve i n s a n.
Hikaye tahtası.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Konu:YEŞİL PİL. Son zamanların en popüler konuları arasında yer alan yeşil enerji ve yeşil ürünler gün geçtikçe biraz daha hayatımıza girmeye başladı.

Sunum transkripti:

Havuzlu Mağaza - Ev

Proje Yeri: Singapur, Lorong 24A Geylang Tasarım Ekibi: KD Architects, FARM Mimari Proje Ekibi: Kurjanto Slamet, Tiah Nan Chyuan,Lee Hui Lian Proje Bitiş Yılı: 2012 Arsa Alanı: 143,30 m2 Toplam İnşaat Alanı: 366,94 m2

Mevcut mağaza/ev mevzusu, sadece bir "arka uzantı" olarak değil de bir "ek" olarak "yeni"yi okumak niyeti ile başladı. Mağaza/evin mekansal yapısı içinde doğasından kaynaklı, benzersiz şekilde deneyimi artıran böyle bir yapılandırma koşullarında mekansal fırsatları keşfetmek istendi.

1. kattaki tekil havuz, mekanın doğrusal tipolojisini vurguladığı gibi kişisel deneyime de rehberlik ediyor. Mekanın sürekliliğini yaratmak için kullanılan bir yöntem ise merdivenler oldu. Bu sürekli döngünün ortasında yaşamsal arayüzü vurgulayan çatı penceresi bulunuyor. Güneş ışığı ile bu dar doğrusal alan evin farklı yerlerini görsel açıdan birbirine bağlıyor.

Bu mekansal ve biçimsel hareketlerle, eski ve yeni arasındaki diyalog sürekli sorgulanıyor ve yeni keşifler geometri, yükseklik, hacim ve malzeme değişimi ile ortaya çıkıyor.