MODÜL 3 Ekipman Yönetimi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hasta Başı Test Cihazı(POCT) Kullanım,Temizlik,Kalibrasyon Talimatı
Advertisements

HASSAS GÖREV Hakan YÜKSEL Mart.
HATA-ARIZA ARAMA Arıza teşhisinin çabuk ve doğru yapılması önemlidir.
OMOPHORUS Kalite Yönetim Sistemi Yazılımı
/ Tel: (216) Ayrıntılı bilgi için lütfen bize ulaşınız. / Tel: (216)
DOĞRU ÖLÇÜM VE ÖLÇÜM EKİPMANLARI
Teknik Servis Programı
Sağlıklı ve Güvenli Tesisler
TIBBİ CİHAZLARIN TEKNİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİ
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
MODÜL 4 Organizasyon.
Süreç Kontrolü: Numune Yönetimi
MODÜL 3 Ekipman Yönetimi.
Satın alma ve stok yönetimi
CPM MASTER ERP Kalite Yönetimi
Bütünleşik Dökümhane Çözümü
MODÜL 6 Doküman ve Kayıtlar.
Erp. Otomatik Uyarı Sistemi Stok Yönetimi Satın AlmaTekstil Üretim Finans & Muhasebe SatışBakım PlanlamaÜretim KaliteMühendislik IKBilgi.
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
HDH PROJE YÖNETİM SİSTEMİ
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
Biz Kimiz? DELFİN, her türlü doküman tabanlı teknolojileri araştırmak, geliştirmek, kurum ve şirketlere fiziksel arşiv ve elektronik arşivleme hizmetlerinde.
Bütçe Formunun Doldurulması
Envanter. Envanter Envanter bir Mali Yatırımdır Sonuçları: Talep Tahmininde Hata Planlama Hataları Kayıt Kusurları Kalite, İşgücü, Makine Problemleri.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
MODÜL 6 Doküman ve Kayıtlar.
TIBBİ MALZEME YÖNETİMİ
İYİ İMALAT UYGULAMASI (İİU = GMP)
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
Tamir Bakım Planlaması
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ Mali Durumları
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
Modül 2: Su Bütçesi, Baskı ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu KALİTE GÜVENCE PROSEDÜRLERİ & AKREDİTASYON ARACILIĞIYLA.
. ISO- 9001:2008 Standardı - 7. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması
SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
KOMİTELER VE TOPLANTI KAYITLARI
Uluslarası Katılımlı 1. Ulusal Aile Hekimliği Günleri
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ERZURUM BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
HBTC (HASTA BAŞI TEST CİHAZI) EĞİTİMİ
MUAYENE KABUL İŞLEMLERİ
TEDARİKÇİ DENETİMLERİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
OPODER TİTUBB SİSTEMİNE (TÜRKİYE İLAÇ VE TIBBİ CİHAZ ULUSAL BİLGİ BANKASI) ISMARLAMA ORTOPEDİK PROTEZ ORTEZ KAYIT İŞLEMİ Aralık 2015.
Dr. Mehtap Türkay Ankara SÇS Akdeniz Üniversitesi İşyeri Sağlık Birimi.
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
Uçuşa Elverişlilik Dairesi
URUN GELıSTıRME KALıTE GUVENCESı VE STANDARDLARı SUMEYRA CELıK ZıRVE UNıVERSıTESı DıSTıCARET BOLUMU 1 NıSAN 2016.
KAYNAK YÖNETİMİ Kaynakların sağlanması Müşteri memnuniyeti hedeflenerek, kalite yönetim sistemiuygulanması ve iyileştirilmesi için gerekli olan kaynakihtiyaçları.
T.C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DESTEK PROGRAMLARI İL MÜDÜRLÜKLERİ EĞİTİM VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
1 Şubat 2014 Numune Alma ve Numunelerin Analize Hazırlanması Konulu Hizmetiçi eğitim SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ENVANTER VE İZLEME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Kurumsal Varlık Yönetimi Sistemi
İş Etüdü konularını tartışacağız. iş etüdünün yararları,
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
I. ESER ANALİZ ÇALIŞTAYI Nisan 2010, Denizli
VİO SABİT KIYMET BAKIM YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ISO Hijyen Uygulamaları
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
Sunum transkripti:

MODÜL 3 Ekipman Yönetimi

ISINMA SORULARI Ekipman seçerken nelere dikkat edilmelidir? kullanım kolaylığı performans özellikleri tamir gideri laboratuvarın fiziki durumu Doğru cevap: hepsi

Ekipman bakım ve yönetiminde genel kurallardan hangisi doğrudur? Her zaman en maliyet etkin ekipmanı tercih edilmeli Sorun giderme, servis ve tamir için kriterleri belirlenmeli Ekipman kalibrasyonu için eğitim sadece sorumlu kişiye verilmeli Tüm işlevler hergün kontrol edilmeli Doğru cevap: ikinci madde

Kullanım ömrünü doldurmuş veya bozuk ekipman elden çıkartırken nelere dikkat edilmelidir? Yedek parça kazanımı Güvenlik konuları Yeniden kullanılma olasılığı Hepsi Doğru cevap: hepsi

ÖĞRENİM HEDEFLERİ Modülün sonunda katılımcılar Laboratuara ekipman alımında dikkat edilmesi gerekenler Yeni ekipman seçimi ve satın alımı Cihaz için bakım programı gereklilikleri Miyadı dolan ekipmanın değerlendirilmesi

Daha önce neler yapılmış olmalıydı? Senaryo ELİSA testi çalışılırken okuyucu hata veriyor. Sorunun çözümü için izlenebilecek bir yöntem yazılı olarak bulunmuyor. Bakım günlüğü iki yıldır güncellenmemiş ve üretici firmanın talimatları kaybedilmiş. Ne yapmalısınız? Neden? Daha önce neler yapılmış olmalıydı? Cevabı ve yorumu “ekipman yönetimi etkinlik eğitici notu"nda mevcut

Kalite Yönetim Sistemi Organizasyon Personel Satın alma ve stok yönetimi Süreç Kontrolü Bilgi yönetimi Doküman ve Kayıtlar Olay Yönetimi Değerlendirme Sürecin İyileştirilmesi Müşteri Hizmetleri Tesisler ve güvenlik Ekipman

Ekipman Yönetiminin Yararları Test sonuçları Değişim/Zaman Laboratuvarın performansı Eğitici tarafından açıklanacak Cihazların ömrü uzar Tamir masrafları azalır

Ekipman yönetiminin yararları çalışan güvenliği artar hizmette aksaklıklar azalır müşteri memnuniyeti artar

Ekipman Yönetimi Programı Kurulum Kalibrasyon ve performans değerlendirme Kullanımdan kaldırma/ elden çıkarma Seçme ve satın alma Eğitici tarafından kutucukların anlamları açıklanacak Servis ve onarım Bakım Sorun giderme

Ekipman Yönetimine Genel Bakış Tüm faaliyetler için sorumlular belirlenmeli Kullanıcı ve bakım personeli eğitilmeli Ekipman yönetimi izlenmeli: Tüm prosedürlerin uygulandığından emin olunmalı Kayıtlar rutin olarak gözden geçirilmeli Gerektiğinde prosedürler güncellenmeli

Ekipman Seçimi ve Satın Alma Ekipmanın gereklilikleri Tesisin ihtiyaçları performans özellikleri maliyet reaktifler 12

Ekipman Seçimi ve Satın Alma kullanım kolaylığı dili garantisi güvenliği uygun mu? 13

Satın Alma Satın alma, leasing, kiralama, bağış merkezi alım toplu alım Sözleşme koşulları Sözleşmede (şartname) neler bulunacağı açıklanmalı

Ekipman Alırken Karşılıklı Görüşün!!! Talepler: Cihaz alt yapı planlaması Yazılım bilgisi Parça listesi Kullanıcı el-kitabı Üretici tarafından kurulum ve eğitim Deneme süresi

Kurulumdan Önce Firmanın sorumlulukları yazılı olarak belirtilmeli. Kurulum için gerekli koşulların kontrolü yapılmalı.

Cihaz Kurulumu Ambalajdan tüm parçaların çıktığı kontrol edilmeli Yazılım, sistemin bir parçası ise kopyası saklanmalı

Cihaz Kurulumu Üretici firma tarafından kurulup çalıştırılmalı Doğru kurulduğundan emin olmadan kullanılmamalı

Kurulum sonrası Envanter kayıtları Kullanıcı Eğitimi Kalibrasyon Doğrulama Kullanım Prosedürleri Bakım Programı Kullanıcı Eğitimi

Kalibrasyon Üreticinin önerileri doğrultusunda kalibratörler veya standartlar kullanılarak cihazın ilk kalibrasyonu yapılmalı Rutin kalibrasyonun sıklığına karar verilmeli

Performans değerlendirme Bilinen numuneler test edilmeli, sonuçlar değerlendirilmeli Yeni cihaz Sıcaklık kontrollu cihazlarda stabilizasyon sağlanmalı paralel örneklerle valide edilmeli

Fonksiyonların Kontrolü Cihaz parametreleri izlenmeli: Periyodik olarak günlük, haftalık, aylık Büyük tamirlerden sonra Örnekler: İnkübatör ısısı Dalgaboyu kalibrasyonu Otoklav ısı çizelgesi Performans testleri ve yapılmasının gerekliliği açıklanmalı

Koruyucu Bakım Rutin temizlik Ayarlama Kullanım sürelerine göre parçaların değişimi yapılmalı

Bakım Planı Her cihaz için aşağıdakileri içeren rutin bir bakım planı oluşturulmalı Bakım sıklığı Fonksiyonların kontrolü Parçaların rutin değişimi Bakım planında bulunması gereken hususlar: gerçekleşme zamanı ve süresi, kaynak ihtiyacının ne kadar ve nasıl karşılanacağı, kimler tarafından bakımın yapılacağı- kontrol edileceği- teslim alınacağı kısaca açıklanmalı 24

Bakım Programının Uygulanması Sorumlu belirlenmeli Yazılı politika ve prosedürler oluşturulmalı Kayıtlar tutulmalı ve saklanmalı Personel eğitilmeli

Ekipman Envanteri Aşağıdakileri kapsayacak şekilde kayıt tutulmalı Cihazın adı/tanımı Cihazın tipi, modeli ve seri numarası Laboratuvardaki yeri Satın alma ve kullanıma başlama tarihleri Cihazın alınması sırasındaki durumu Üreticinin adı ve iletişim kurulacak kişi Garanti süresi Aksesuar ve yedek parça

Yedek Parça Envanteri Aşağıdakileri kapsamalı yedek parça kayıtları giriş/çıkış stok kaydı sipariş edildiği tarih ve fiyatı Yedek parça kayıtlarında adı, numarası, ortalama kullanım süresi, azami/asgari stok miktarı vb. ve cihazların aksesuarlarının da (kolon, yazılım vb) belirtilmesi uygun olur.

Sorun Giderme: Sorunun kaynağı nedir? numune? reaktifler? su, elektrik? cihaz? talimatlar

Sorun Giderilemezse Firmaya/teknik uzmana haber verilmeli Çalışmayı sürdürebilmek için alternatifler aranmalı üreticiden yedek cihaz temini uygun laboratuvara numunenin gönderilmeli

Tamir olana kadar cihaz KULLANILMAMALI DİKKAT HİZMET DIŞI

Servis ve Onarım Laboratuvar, üretici firmanın önerdiği programa uygun rutin bakım hizmetinin gerçekleştirildiğinden emin olmalı Üretici firma servis/onarım hizmeti sunmalı Gerektiğinde biyomedikal mühendisi istihdam edilmeli 32

Cihazın elden çıkartılması

Cihazın elden çıkartılması X X

Dokümanlar Aşağıdakileri içerecek yazılı prosedürler oluşturulmalı rutin bakım fonksiyon kontrolleri kalibrasyon sorun giderme Servis hizmeti

Kayıt defteri Aşağıdaki kayıtlar tutulmalı Rutin bakım kalibrasyon firma tarafından yapılan teknik servis hizmeti/onarımı tüm sorunlar/çözümler Fonksiyon kontrolleri

Sorunların kaydı problemin oluştuğu/cihazın hizmet dışı kaldığı tarih arıza/hizmet dışı kalma nedeni yapılan düzeltici faaliyetler yeniden kullanıma alınma tarihi bakım/kontrol sonrasında prosedürde yapılan değişiklikler

CİHAZ / EKİPMAN BİLGİ FORMU Birim / Bölüm: Sayfa No: 1/2 Cihazın/Ekipmanın Adı: İmalatçı Adı / Markası Ek Üniteleri / Aksesuarları* Modeli / Yılı Seri No Taşınır Kod No Cihaz Sorumluları Kalibrasyon Kod No Kullanıma Giriş Tarihi Yetkili Teknik Servis Adı Adresi Tel/Faks Cihaza/Ekipmana Yapılan İşlemler İşlemle İle İlgili Açıklamalar Arıza Tespiti  Doğrulama  Bakım ** Kalibrasyon  Onarım ** Diğer  İşe Başlayış Tarih Saat İş Bitiş İşlemi Yapanın Adı Soyadı İmzası (*): Cihazın/Ekipmanın Aksesuarları, Kolonları, Yazılımı vb. (**): İşlemlerle ilgili açıklamalar bölümünde bakımın ve onarımın garanti kapsamında olup olmadığı belirtilecektir.  

CİHAZ / EKİPMAN BİLGİ FORMU Sayfa No: 2/2 Cihaza/Ekipmana Yapılan İşlemler İşlemle İle İlgili Açıklamalar Arıza Tespiti  Doğrulama  Bakım ** Kalibrasyon  Onarım ** Diğer  İşe Başlayış Tarih Saat İş Bitiş İşlemi Yapanın Adı Soyadı İmzası Cihaza/Ekipmana Yapılan İşlemler İşlemle İle İlgili Açıklamalar Arıza Tespiti  Doğrulama  Bakım ** Kalibrasyon  Onarım ** Diğer  İşe Başlayış Tarih Saat İş Bitiş İşlemi Yapanın Adı Soyadı İmzası (**): İşlemlerle ilgili açıklamalar bölümünde bakımın ve onarımın garanti kapsamında olup olmadığı belirtilecektir.

Özet Ekipman yönetim programında: Doküman ve kayıtlar: ekipman seçimi kurulumu, çalıştırılması koruyucu bakım/servis sorun giderme/tamir prosedürleri gibi hususlar yer almalı Doküman ve kayıtlar: tüm laboratuvar cihazlarının envanteri üretici tarafından kullanıcı için hazırlanmış bilgi, bakım ve sorun giderme rehberi kalibrasyon, fonksiyon kontrolleri, koruyucu bakım ve onarımla ilgili kayıtlar oluşturulmalı

Anahtar Mesajlar İyi organize edilmiş cihaz bakım programları Laboratuvarın performansını ve testlerin güvenilirliğini arttırır Çalışmanın sürekliliğini sağlar Tamir maliyetini azaltır Cihazın kullanım süresini uzatır Çalışma güvenliğini sağlar Cihaz bakımının önemli bölümü koruyucu bakımlardır

Kalite Yönetim Sistemi Organizasyon Personel Satın alma ve stok yönetimi Süreç Kontrolü Bilgi yönetimi Doküman ve Kayıtlar Olay Yönetimi Değerlendirme Sürecin İyileştirilmesi Müşteri Hizmetleri Tesisler ve güvenlik Ekipman Soru? Katkı? 42