İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İhracatımızın Değerlendirilmesi 22 Mayıs 2013 M. Emrah SAZAK Daire Başkanı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Serbest Bölgeler, Yurtdışı Yatırım ve Hizmetler Genel Müdürlüğü
Advertisements

SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi
EKONOMİ BAKANLIĞI HİBE DESTEK PROGRAMLARI
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
CHICAGO POS for TURKISH HOME TEXTILE TÜRK EV TEKSTİLİ SEKTÖRÜ İÇİN ŞİKAGO SATIŞ NOKTASI 444 CENTER Inc.
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
1 Strateji Komisyonu #2010’da Alınacak Aksiyonlar / Hedefler 1 Türkiye'nin stratejik hedefi ve önceliklerine uygun bir Bilişim stratejisine yüksek katkı.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı M. Emrah SAZAK Daire Başkanı Haziran 2012 Ankara.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı M. Emrah SOĞANCI Dış Ticaret Uzmanı Haziran 2014.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Şubat.
HİBE DESTEĞİ VEREN KURUMLAR
Tülay SÖZERİ AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi Tel: / İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
2012/4 SAYILI DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
Prof. Dr. Habip ASAN, TPE Başkanı 31 Ekim2013, İZMİR Türkiye’de Yenilikçi Üretim Yapısına Geçişte Sınai Mülkiyet Alanında Yaşanan Gelişmeler.
SON EKONOMİK GELİŞMELER
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Dairesi 3 Aralık 2010 GEBZE T.C.
ULUSLAR ARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ (UR-GE) PROGRAMI
SÜT ÜRÜNLERİNİN DIŞ TİCARETİNDE FIRSATLAR VE MÜCADELE ALANLARI SÜT ÜRETİM VE TÜKETİMİNDE DEĞER ZİNCİRİ 20 MAYIS 2014.
PROFESYONEL GELİŞİMDE YAKIN DESTEKÇİNİZ...
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
ULUSLAR ARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ (UR-GE) PROGRAMI
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
EU EU (PROGRAMLAR-BÖLGESEL TARİFLER) FEDERAL HÜKÜMET (FEDERAL TANIMLAR-BÖLGESEL TANIMLAR) EYALET HÜKÜMETİ EYALET EKONOMİ BAKANLIĞI-KALKINMA ŞİRKETLERİ.
KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Ulusal Kıyaslama Sisteminin Oluşturulması Kümelerin İzlenme ve Değerlendirme Süreci 18 Ekim 2012 – Ankara.
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
EKOMOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
 Proje ve Kümelenmeyi esas alan, İşbirliği Kuruluşlarını ön plana çıkararak bürokrasiyi azaltan Yeni Nesil Destek Modelimizin, kurulacak ticaret merkezleri.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI DEVLET DESTEKLERİ.
İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARLAMA FAALİYETLERİ - İBGS 2009/5 YURTDIŞINDA DÜZENLENEN FUARLARA KATILIM - İBGS 97/5.
Tülay SÖZERİ AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi Tel: / İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI
2012 YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE TASARISI MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 18 EKİM 2011.
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
NANOMAM® a.ş MUSTAFA ÖZMETE.
NANOMAM® a. ş www. nanomam
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü
İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı.
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü 2010/6 SAYILI YURT DIŞI BİRİM, MARKA ve TANITIM FAALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ.
İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ 2010/8 sayılı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi.
AHUM Destekleri: İHRACAT UYGULAMASI
HİZMET SEKTÖRLERİNE SAĞLANAN DEVLET DESTEKLERİ
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu İHRACAT DESTEKLERİ
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
HİZMET SEKTÖRLERİNE YÖNELİK MEVCUT DESTEKLER ve UYGULAMAYA KONULAN
İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ.
HİZMET SEKTÖRLERİNE YÖNELİK MEVCUT DESTEKLER ve UYGULAMAYA KONULAN
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET SEKTÖRLERİNE YÖNELİK DESTEKLER VE ÇALIŞMALAR
HİZMET SEKTÖRLERİNE SAĞLANAN DEVLET DESTEKLERİ
Sunum transkripti:

İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İhracatımızın Değerlendirilmesi 22 Mayıs 2013 M. Emrah SAZAK Daire Başkanı

SUNUM PLANI  İhracat Vizyonu ve 2023 İhracat Stratejisi  Dış Ticaretimizin Seyri  İhracatta Devlet Yardımları

2023 Türkiye İhracat Stratejisi

Vizyonumuz: 500 milyar dolar ihracata ulaşmak, dünya ticaretinde lider ülkeler arasında yer almak Cumhuriyetimizin 100. Yılında Amacımız: * Teknolojik dönüşümü tamamlamış, * Lojistik ve mevzuat altyapısı güçlü, * Marka değeri yüksek ürünler ihraç eden, * İhracatın yapısal sorunlarına çözüm bulan, * Küresel, bölgesel belirsizliklere karşı önlem alan, * Tehditleri fırsata dönüştüren GÜÇLÜ BİR TÜRKİYE YARATMAK …

2023 TÜRKİYE İHRACAT STRATEJİSİ 500 MİLYAR DOLAR İHRACAT 9 Eylem Alanı 19 Stratejik Hedef72 Stratejik Eylem 74 Performans Göstergesi

DIŞ TİCARETİN SEYRİ

TÜİK ve TİM VERİLERİ-12 AYLIK (BİN DOLAR) 1İSTANBUL KOCAELİ BURSA İZMİR ANKARA GAZİANTEP MANİSA DENİZLİ HATAY ADANA SAKARYA KAYSERİ MERSİN KONYA TRABZON ŞIRNAK REKOR KIRILAN İLLERİMİZ

Ülkelere İhracatımız ( )

2012 Yılı Sektörel İhracatımız Kaynak: TİM

İllere Göre İhracatımız ( )

İhracat (FOB) (Milyar Dolar)149, ,3 İthalat (CIF) (Milyar Dolar)239, ,2 Dış Ticaret Dengesi (Milyar Dolar) ,9 İhracatın İthalatı Karşılama Oranı%62,4%62,5%63,3 GSYH Büyümesi%3,2%4,0%5,0 ORTA VADELİ PROGRAM HEDEFLERİ

İHRACAT POLİTİKALARI VE ARAÇLARI

•Kalıcı ve sürdürülebilir bir ihracat artışının sağlanması, •Yenilikçiliğe ve Ar-Ge’ye dayalı, katma değeri yüksek, markalı ürün ve hizmetlerin İhracatının desteklenmesi •İhracatçılara dünya piyasalarında rekabet gücü kazandırılması •Pazara giriş imkanlarının artırılması ve ihracatta pazar çeşitliliğinin sağlanması •İhracatçılara yönelik sürekli bilgi akışının sağlanması ve artırılması İHRACAT POLİTİKALARI

 Devlet Desteklerinin Amacı ve Sistemi  Devlet Destekleri Uygulamaları  İhracata Yönelik Devlet Destekleri  Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin (UR-GE) Desteklenmesi  Çevre Maliyetlerinin Desteklenmesi  Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği  Yurt Dışı Fuar Katılımlarının Desteklenmesi  Yurt Dışı Birim (Ofis-Mağaza) Desteği  Tasarım Desteği  TURQUALITY®/Marka Desteği  Tarımsal Ürünlerde İhracat İadesi  Döviz Kazandırıcı Hizmetlere Yönelik Devlet Destekleri  Sonuç ve Değerlendirme  2013 Yılı Hedefleri

 Devlet Desteklerinin Amacı ve Sistemi  Devlet Destekleri Uygulamaları  İhracata Yönelik Devlet Destekleri  Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin (UR-GE) Desteklenmesi  Çevre Maliyetlerinin Desteklenmesi  Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği  Yurt Dışı Fuar Katılımlarının Desteklenmesi  Yurt Dışı Birim (Ofis-Mağaza) Desteği  Tasarım Desteği  TURQUALITY®/Marka Desteği  Tarımsal Ürünlerde İhracat İadesi  Döviz Kazandırıcı Hizmetlere Yönelik Devlet Destekleri  Sonuç ve Değerlendirme  2013 Yılı Hedefleri

AMAÇ: Kalkınma Planları ve Yıllık Programlardaki toplumsal ve ekonomik hedeflerin gerçekleştirilmesi amacıyla yapılan ihracata yönelik faaliyetlerin, uluslararası kurallara aykırılık teşkil etmeyecek şekilde desteklenmesi • 2009 yılında yapılan düzenlemelerle ihracatçılarımız devlet yardımlarına kendi bölgelerinden başvurabilir hale gelmiş, böylelikle bürokrasi azalmış, merkezi idarenin yükü hafiflemiş ve destek ödemeleri daha hızlı yapılmaya başlanmıştır. • ‘‘Gerçek keşif yeni diyarlar bulmak değil, yeni gözlerle bakmaktır.’’ Marcel Proust DEVLET DESTEKLERİNİN AMACI

• UR-GE • Çevre İhracata Hazırlık Aşaması İhracata Hazırlık Aşaması • Pazar Araştırması • Fuarlara Katılım • Yurt Dışı Birim Markalaşma Aşaması • Tasarım • Marka - Turquality Pazarlama Aşaması İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ

Düzensiz İhracat •Ana pazarı hariç pazarda yerel varlık göstermemekte •Ana pazardan hizmet verme •Daha çok private label satış yapma •Temel pazarlara pazarlama ve satış stratejileri ile belirgin bir şekilde odaklanma •Pazarlar hakkında detaylı bilgi sahibi olma, tüketici/müşteri ihtiyaçlarını anlama, rakiplere ve kanal yapısına hakim olma •Uzun vadeli işbirliklerine odaklanma •Pazarda yerel faaliyet göstermeye başlama •Pazarda satış, pazarlama ve üretim organizasyonu ve aktiviteleri anlamında ciddi yatırımlar yapma •Pazara uygun, özel ürün ve hizmet sunma, ürün portföyünü genişletme •Üretim ve pazarlama faaliyetlerinde ölçek ekonomisinden ve sinerjilerden faydalanmaya başlama •İş ortağı olarak yurt dışı pazarlarda distributör ile çalışma •Pazarlama faaliyetlerini distribütörler aracılığıyla yapma ve süreci distribütörlerin kontrolüne bırakma •Odak,satışı artırmakta Düzenli İhracat İleri Seviyede ve İyi Yapılandırılmış Uluslararası Satış Profesyonel Uluslararası Organizasyon Satış Hacmi Pazar Bilgisi UR-GE ÇEVRE TASARIM MARKA TURQUALITY® Düşük Yüksek PAZAR ARAŞTIRMASI FUARLARA KATILIM YURTDIŞI BİRİM DEVLET DESTEKLERİNİN SİSTEMATİĞİ

DESTEKTEN FAY. FİRMA SAYISI  10 yılda ihracat yapan firma sayısı 1,7 katına  desteklerden faydalanan firma sayısı 3 katına

 Devlet Desteklerinin Amacı ve Sistemi  Devlet Destekleri Uygulamaları  İhracata Yönelik Devlet Destekleri  Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin (UR-GE) Desteklenmesi  Çevre Maliyetlerinin Desteklenmesi  Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği  Yurt Dışı Fuar Katılımlarının Desteklenmesi  Yurt Dışı Birim (Ofis-Mağaza) Desteği  Tasarım Desteği  TURQUALITY®/Marka Desteği  Tarımsal Ürünlerde İhracat İadesi  Döviz Kazandırıcı Hizmetlere Yönelik Devlet Destekleri  Sonuç ve Değerlendirme  2013 Yılı Hedefleri

DAİRE BAŞKANLIĞIMIZCA VERİLEN DESTEKLER • 2010/8 sayılı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ • 2011/1 sayılı Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği Hakkında Tebliğ • 97/5 sayılı Çevre Maliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ

2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİ

UR-GE DESTEĞİ VİZYONUMUZ Proje yaklaşımını ve kümelenme yaklaşımını esas alan yerel dinamiklerin harekete geçirilmesine olanak sağlayarak, işbirliği kuruluşlarının önderliğinde ihracat seferberliği başlatmak

UR-GE DESTEĞİ İŞBİRLİĞİ KURULUŞU İhracatçı Birlikleri İl Sanayi / Ticaret Odaları TOBB, TİM, DEİK Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Organize Sanayi Bölgeleri Endüstri Bölgeleri Sektörel Üretici Dernekleri Sektörel Dış Ticaret Şirketleri (SDŞ) İmalatçıların kurduğu dernek- birlik veya kooperatifler

UR-GE DESTEĞİ KÜMELENME NEDİR? Aynı ya da benzer iş kolunda faaliyet gösteren, coğrafi olarak birbirine yakın, birbirleriyle işbirliği ve rekabet halinde olan • üretici firmaların, • yan sanayi firmalarının, • hizmet tedarikçilerinin ve • kurumların (örneğin üniversiteler, kalkınma ajansları, odalar, sektör dernekleri) bir araya geldiği bir çalışma modelidir.

UR-GE DESTEĞİ NEDEN KÜMELENME? Yoğun Rekabetin Yaşandığı Günümüzde Dünyadaki Hızlı Gelişim ve Değişime Ayak Uydurmak ve Rekabette Bir Adım Önde Olmak İçin Tek Yol Kaybedenin hiç olmadığı, kümede yer alanların tümünün kazandığı bir birliktelik Kümelenme

UR-GE DESTEĞİ UR-GE DESTEĞİ İLE KÜMELENME YAKLAŞIMIMIZ Firmaların, işbirliği kuruluşları önderliğinde : • Ortak ihtiyaç analizi, • Ortak öğrenme (eğitim ve danışmanlık) • Ortak pazarlama (tanıtım, marka, ticaret heyeti, eşleştirme) gibi ihracata yönelik eylem ve faaliyetlerinin desteklenmesi

UR-GE DESTEĞİ PROJE YAKLAŞIMIMIZ Proje Nedir? Amacı, kapsamı, süresi, bütçesi, hizmet sağlayıcıları, uygulayıcıları ile öngörülen çıktıları belirlenmiş faaliyetler bütünü Amaç? İşbirliği kuruluşu koordinasyonunda firmalarımızın ortak vizyon anlayışı içerisinde, plan ve program yaparak ihracat stratejileri geliştirmelerinin özendirilmesi

UR-GE DESTEĞİ PROJELERİMİZ 106 Proje 75 İşbirliği Kuruluşu 1905 Firma