ECZACIBAŞI BİLGİ İLETİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

• 2001 yılında kuruldu. • E-Ticaret ve E-Tahsilat alanlarında yazılımlar ve çözümler geliştirmekte. • 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgesi yasasına.
Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelere Yönelik SAP Çözümleri
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
GÖRMEK İNANMAKTIR Herkes İçin Kolay Analizler
/ Tel: (216) Ayrıntılı bilgi için lütfen bize ulaşınız. / Tel: (216)
Ericom Telekomünikasyon ve Enerji Teknolojileri A.Ş.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
Kazanmak isteyenlere Crm9 0
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
HİZMETLERİMİZ İthalat, İhracat, Transit Gümrük İşlemleri,
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
MILLENIUM MARKETING SUNUMU
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
TOKKDER Operasyonel Kiralama Sektör Raporu 2012 Yıl Sonu
1 Stratejik Yönetim Sistemi Projesi Çerçevesinde Stratejik Planlama Adımları MURAT KAYMAK 25 Ağustos 2006 Ankara.
İçerik e-Fatura Hakkında e-Arşiv Nedir? e-Arşiv’in Sunduğu Avantajlar
İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
Okyanus Zincir Mağazacılık Yönetim Sistemini tercih etmek için
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Strateji Geliştirme Başkanlığı SGB.net Sistemi Genel Tanıtımı
III. KAMU SM E-İmza Platformu Firma Tanıtımı
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
Stok YönetimiMüşteri YönetimiBütçe hazırlama Ödeme takibiMasraf girişTalep Yönetimi Proje yönetimiRaporlamaOtomatik Bilgilendirme.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Bankacılık ‘ta Yeni CRM Yaklaşımları M
TESİS YÖNETİMİ DİREKTÖRLÜĞÜ
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ARALARINDA ASAL SAYILAR
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
22 Eylül 2006 TBB BANKACILIK ALT ÇALIŞMA GRUBU Nurhan Aydoğdu
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KALICI ÇÖZÜMLER Sorunlarınıza PROGEM YAZILIM Cover 1
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
KOÇ GRUBU STRATEJİK YÖNETİMİ. Koç Topluluğu Stratejik Planı Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık  Rekabetçi Avantaj için Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık.
Müşteri Hizmetleri/ Karşılama Oranı Planlaması
ERP KONSEPT EĞİTİMİ.
Sola Kimya Firma Sunumu. Sola Kimya Firma Sunumu 2013 Ajanda Biz kimiz? Ürünlerimiz Vizyonumuz / Değerlerimiz Motivasyonumuz Stratejik Çerçeve.
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
Merhaba Değerli Misafirler
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Bağımsız Denetime (ve TMS’ye) geçişte Tecrübe Paylaşımları
Use this title slide only with an image SAP İNOVASYON FORUM Eski Köye Yeni Adet Barış Güneş – Kıvanç Oktaş.
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed Dündar
SAP SE, merkezi Walldorf, Almanya'da bulunan, Avrupa'nın en büyük yazılım şirketidir.
Sunum transkripti:

ECZACIBAŞI BİLGİ İLETİM

AJANDA ECZACIBAŞI BİLGİ İLETİM SAP – BW GİRİŞİM PAZARLAMA BW RPOJESİ

ECZACIBAŞI BİLGİ İLETİM Kuruluş : 1989 50+ çalışan 2002 yılı başından itibaren Topluluk dışı hizmet www.e-bi.com.tr

KURUMSAL ÇÖZÜMLER UYGULAMA GELİŞTİRME & TEKNİK HİZMETLER FAALİYET KONULARI Profesyonel Hizmetler KURUMSAL ÇÖZÜMLER Optimizasyon Çözümleri B2B Çözümleri MRP/ERP Çözümleri CRM/Veri Ambarı Çözümleri Elektronik/Mobil İş Uygulamaları UYGULAMA GELİŞTİRME & TEKNİK HİZMETLER Akıllı Kart Uygulamaları Birikim Yönetimi AS/400 Uygulamaları Web Bazlı Uygulama Gel.

Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. Pazarlama ve Satış Yöneticisi SAP BW VERİ AMBARI PROJESİ GİRİŞİM PAZARLAMA Dilek SOYLU Eczacıbaşı Bilgi İletim A.Ş. Pazarlama ve Satış Yöneticisi dileks@eczacibasi.com.tr

GÜNDEM Girişim Pazarlama Neden SAP BW ? Proje hedefleri Proje aşamaları Proje yapısı Plan

GİRİŞİM PAZARLAMA-KURUMSAL BİLGİ 32 Marka, 1000 ürün satış dağıtımı Bölgeler : İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Bursa Antalya ve Trabzon Müşteri Portföyü : 78 bayi, 367 ana toptancı, bütün uluslararası ve ulusal zincir mağazalar ve binlerce otel, restoran ve işyeri, Temizlik kağıtları, kozmetik ve kişisel bakım ürünleri, kuaför ürünleri, insektisitler, bebek mamaları, ev bakım ürünleri, profesyonel temizlik ürünleri ve diş fırçaları, 17 ürün kategorisinin 8’inde lider Kategori bazında %80 ile %95 oranında bir kapsama ile Türkiye çapında 3700’ü doğrudan, geri kalanı da bayi ve toptancılar üzerinden olmak üzere 15 bin satış noktasına ulaşım

GİRİŞİM PAZARLAMA - SAP TARİHÇESİ 1998 : SD - Satış Dağıtım FI - Finansal (Müşteriler Muhasebesi) MM - Malzeme Yönetimi 1999 : FI-Finansal (Mali Muhasebe) CO_CCA - Masraf yeri muhasebesi CO_PA - Karlılık Analizi 2000 : AM - Duran Varlıklar 2001 : EIS - Kurumsal Bilgi Sistemi (Bütçe)

NEDEN VERİAMBARI ? SAP BW 3.0.B Stratejik raporlar ile günlük raporlama aynı sistemde olunca karışıklıklar oluşabiliyordu Operasyonel sistemden analitik raporlama R/3 performansını etkiliyordu Yeterli düzeyde analitik raporlama yapılamıyordu Eski satış verilerine (R/3 öncesi) ulaşım rahat olmuyordu SAP BW 3.0.B

NEDEN SAP BW ? Raporlama ve analiz için optimize edilmiş veri ambarı sistemi OLAP motoru ve araçları Entegre meta data sözlüğü (verinin verisi) OLTP sisteminden veri çekme ve seviyelendirme R/3 veri kaynakları için uyarlanmış hazır yapılar (Hazır içerik) SAP dışı kaynaklar için BAPI ler Otomatize edilmiş Veri Ambarı yönetimi SONUÇ : R/3 kullanıyorsanız, Veri Ambarı olarak SAP BW ürününü kullanmak büyük avantaj

SAP BW Uygulama Benchmarkı SAP BW PERFORMANSI SAP BW Uygulama Benchmarkı Satış-Dağıtımdan gerçek örnek 10,000 müşteri, 50,000 malzeme Günde 40,000 sipariş InfoCube büyüklüğü Örnek: 8 GB  117 mio kayıt

TOPLAM SAHİP OLMA MALİYETİ Kaynak: Strategy Partners International, 1999 Case study at live SAP BW customer

Şirket bazında Rapor Kitaplığı SAP BW YERLEŞTİRME: MOTİVASYON VE HEDEFLER İş motivasyonları 43 % Gelişmiş Raporlama ve Analiz 28 % Bilgilerin Konsolidasyonu 15 % OLTP Performansının İyileştirilmesi 10 % mySAP.com uygulamaları 4 % diğer BW projelerinin Genel Hedefleri 36 % Standart Raporlama 32 % Şirket bazında Rapor Kitaplığı 27% Karar Destek 1% Veri Madenciliği (Data Mining) 4% diğer Raporlama/ Analiz Konsolidasyon Performans Standart raporlama Şirket bazında Rapor Kitaplığı Karar destek

ANAHTAR BAŞARI FAKTÖRLERİ Kuruluşunuzu hazırlayın 90-gün-kuralı İş süreçlerini gözönüne alın Kapsamı tanımlayın ve kapsam içinde kalın

ANAHTAR BAŞARI FAKTÖRLERİ Kuruluşunuzu hazırlayın SAP BW, bir SAP modülünden çok daha fazlasıdır SAP BW projesinin müşterisi üst yönetimdir Üst yönetimin desteğini alın Projenizin açık ve değerli bir hedefi olsun BW takımını yetkin ve işe adanmış, iş süreçlerini bilen ve verilerini anlayan kişilerden kurun Teknik destek ekibi kuvvetli (Veri Modelleme ve Basis)

ANAHTAR BAŞARI FAKTÖRLERİ 90-gün-kuralı 90 gün içinde bitirin ve sonuçları gösterin Hazır İçeriği kullanın İş süreçlerini gözönüne alın Süreçleri anlayın, verileri anlayın Kapsamı tanımlayın ve kapsam içinde kalın Gerçek kullanıcı ihtiyaçlarını tartışın ve sabitleyin Döngüler şeklinde implementasyon yapın

SAP BW PROJE DÖNGÜSÜ ... 5 4 1 2 3 İmplementasyon Döngüsü 3 Yayılım ... İmplementasyon Döngüsü 1 5 Planlama & Strateji 4 1 2 3 Prototip Pilot Yerleştirme Canlıya geçiş & Destek Değerlendirme & Fizibilite

VERİ KAYNAKLARI R/3 R/3 harici sistemler R/2 Dosyalar (Excel..) Veri sağlayıcıları (Sektörel karşılaştırmaların yapılabileceği verileri sunan araştırma firmalarının verileri) Diğer BW sistemleri

PROJE HEDEFLERİ Kuruluşun tüm verilerinin aynı ortamda, standart yapılandırılması ve sunumu Kuruluşun tüm verilerine tek noktadan erişim İş performasının (kritik başarı faktörlerinin) ölçülmesi ve yönetimi Tüm seviyelerde kendi-kendine analiz için gelişmiş raporlama metodları Verinin değişik formatlarda sunumu (grafik, harita, değişik para birimleri...) Yüksek performans sağlayan bir ortam Çok farklı ortamlardan veri seviyelendirme OLTP sisteminin rahatlaması Raporlarda geliştirme sürecinin kısalması ve çalışma performanslarının artması

PROJE FAZLARI Faz 1: SD, MM, CO_PA (hedefler) ve Access 1998 yılı öncesine ait satış verileri Faz 2: CO, FI, EIS (bütçe)

PROJE ORGANİZASYONU Yönlendirme Komitesi Proje Yöneticisi BW Danışmanları BW Teknik Danışmanları BW Rapor Geliştirme Kaynak Veri Sorumluları Proje Takımı Üyeleri

PROJE AŞAMALARI Proje Organizasyonu ve Hazırlık Business Blueprint Realizasyon Son hazırlık ve Canlıya Geçiş Süre 6 ay

PROJE PLANI Proje Organizasyonu Blueprint Realizasyon Geliştirme Ortamının Kurulması İş İhtiyaçlarının Analizi Proje Takımı Eğitimi “Hazır İçerik” kontrolü ve BW tasarımı Örnek Rapor Setinin Oluşturulması Realizasyon Test Ortamının Uyarlanması ve Workshoplar Raporların Hazırlanması Testler Canlı Ortamın Kurulması Kullanıcı Eğitimleri Canlı Kullanıma Geçiş

RAPORLAMA Excel formatı (Bex Analyzer) Farklı raporlama araçları Haritalı raporlar ...

KAPSAM – VERİ KAYNAKLARI Karlılık bilgileri ve hedefler: SAP R/3 CO_PA modülü Satış: SAP R/3 SD modülü, Excel (Access: 98 öncesi satış verileri) Internet Satış: Excel Satış Bütçesi: Excel Hedefler: SAP LIS S553 Bilgi Yapısı Stok: SAP R/3 MM modülü Günlük operasyonel (satış, bekleyen sipariş, perfect order) raporların yerinin R/3 olduğuna karar verilmiştir.

YAPI R/3 SD Fatura-Bütçe-Hedef CO_PA kübü CO_PA CO_PA kübü R/3 SD’deki Excel (Excel + Access) Fatura-Bütçe-Hedef kübü CO_PA CO_PA kübü R/3 SD’deki Sipariş Verileri Sipariş kübü R/3 SD’deki Teslimat Verileri Teslimat kübü R/3 MM Stok Verileri Stok kübü Internet Satış Verileri Internet Satış kübü

VERİ ÇEKME SIKLIĞI Veri tipi Çekme Sıklığı R/3 SD faturaları Günlük CO_PA verileri Access verileri 1 Kerelik Internet Satışları Aylık Stok Verileri Bütçe Bütçe döneminde 1 kez + revize bütçe yapıldıkça LIS S553

FAZ 1 ÇIKTILARI Satış: Internet Satış: Yıl, Ay, Dağıtım Kanalı, Bölüm, Bölge, Ürün grubu, Detay1, Detay2, Ürün, Miktar, Satıcı, Müşteri, Mal grubu, Malzeme grubu, Fatura türü kırılımlarında, Değişik ölçü ve para birimleri bazında, Bütçe-hedef-fiili karşılaştırmalı olarak Satış miktarı, brüt/net satış tutarı, ağırlık, hacim değerlerini gösteren tüm raporların, Internet Satış: Ürün, Sipariş No, Sipariş Tarihi, Müşteri Adı, Kuruluş, Adres, Şehir, Müşteri Tipi, Gün, Ay, Yıl, Yıl/Ay kırılımlarında Değişik ölçü ve para birimleri bazında Fiyat, tutar değerlerini gösteren tüm raporların,

FAZ 1 ÇIKTILARI Stok: Karlılık: Depo yeri, Malzeme no, Üretim yeri, Ay/gün kırılımlarında Değişik ölçü birimleri bazında Miktar, değer, ağırlık, hacim değerlerinin alındığı Lojistik Performans Göstergeleri raporunun, Karlılık: R/3 CO_PA’den alınan tüm raporların alınmasına olanak verecek yapı

PROJE SONRASI Haritalı raporlama Arşivleme

TEŞEKKÜRLER