KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Yeni Pazarlama Teknikleri
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
24 Kalite yönetimi.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
Yeni Pazarlama Teknikleri
Sponsorluk 1.
Bölüm 5 Satış Süreci.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
TAPU VE KADASTRO KONYA V. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TPC İYİLEŞTİRME TAKIMI.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
Bilişim sistemlerinin türleri
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KİŞİSEL SATIŞ VE SATIŞ YÖNETİMİ
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
Kişisel Satış ve Satış Yönetimi.
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Girişimcilik.
Pazarlama İlkeleri.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
Pazarlama İletişimi.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
KARİYER GELİŞTİRME.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Kişisel Satış ve Satış Yönetimi.
Performans değerlendirme
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
İşletme Yönetimi.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
FUAR ORGANİZASYONU.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Müşteri Memnuniyetini Geliştirme Planı
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Eşgüdümleme ve Kontrol
Sunum transkripti:

KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.

Üstün Yönleri Tepkiseldir Değişken mesaj avantajı vardır Esnektir Yüksek ilgi Etkindir

Zayıf Yönleri Kapsamı sınırlıdır Maliyetlidir Uzun sürelidir

Kişisel Satıştan Beklentiler İşletme ve markanın imajına katkıda bulunmak Müşterinin marka tercihini ve marka bağımlılığını artırmak Seçkin ve daha fazla sayıda müşteriye ulaşmayı sağlamak. Müşteriyi ikna ederek satış yapmak ve devamlılık sağlamak Müşteri memnuniyet düzeyini yukarıya taşımak. Ürünün satın alma sıklığını ve miktarım artırmak. Ürün ve hizmetlerle ilgili bilgi düzeyini artırmak. Satış sonrası hizmetleri desteklemek

Kişisel Satış Türleri Toptancı Satış Elemanları 1)Toptancı satış temsilcileri 2)Üretici temsilcileri Perakendeci Satış Personeli 1)Satış noktalarına bağlı 2)Dışarıda satış yapanlar 3)Kapıdan kapıya satış yapanlar

Satış Yönetimi Planlama Uygulama Denetim Satış personeli seçimi Eğitim Ödüllendirme Satış bölgelerinin belirlenmesi

Satış Elemanlarının Seçimi Satış Elemanlarının Seçim Süreci İş analizi Niteliklerin belirlenmesi İş başvurularının değerlendirilmesi İtirazların değerlendirilmesi

Satış Elemanlarının Eğitimi Satış bilgisi geliştirme Satış becerisi geliştirme Kişisel etkinlik

Satış Bilgisi Geliştirme Ürün bilgisi Firma bilgisi Müşteri hakkında bilgi

Satış Becerisi Geliştirme Randevu alma Sunuş Konuşma İlk izlenim

Satış Elemanlarının Organizasyonu Beklenen Başlıca Faydaları Satış elemanının başarısını ve iş tatmimini artırmak İş endişesini başarısızlık korkusunu azaltmak İş gücü devir hızını azaltmak Firmaya olumlu imaj sağlamak İş sorumluluklarını ve beklentilerini düzenlemek Maliyetleri düşürmek Satış miktarını artırmak

Satış Elemanlarının Motivasyonu Yarışmalar Satış bültenleri Performans değerlendirmesi Liderlik

Satış Elemanlarının Ödüllendirilmesi Maddi ya da maddi olmayan araçlarla satış elemanının giderlerinin tazmin edilmesi, gerekli ücretlerin ödenmesi ve donanımın sağlanması ödüllendirme olarak adlandırılır.

Başarı Değerleme Başarı Ölçmenin Amaçları Satış elemanlarının rotasyonuna ve koordinasyonuna yardımcı olur Fırsatların karsılaştırılması imkanı verir Müşteri tatminini artırmaya yöneliktir

Başarı Değerlendirme Süreç ve Yapısı

Başarı Kriterleri ve Standartları Satışlarla satış giderleri arasındaki ilişkinin ölçülmesi Giderlerle standart maliyetleri karşılaştırma Satış bölgeleri oluşturma Satış kotaları

Başarı Değerlendirme Sonuçları Formal ya da informal kanallardan toplanabilir Önemli olan gerçek, açık ve güvenilir verilerin ele geçmesidir Düzenli olarak yöneticilere ulaştırılır