Ders Hazırlama Şablonu This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey Benim için İnsan Hakları “Human Rights for Me” TR2009/0136.01-02/409 Ders Hazırlama Şablonu
TR2009/0136.01-02/409 Eğitim Semineri - III BİLGİ BLOĞU - 1 Başlık [Öğrencileri hemen motive edecek merak uyandıran bir başlık düşününüz.] _______________ Ders [Hazırladığınız ders hangi derslere uygulanabilir? Örn. Coğrafya, Tarih, Felsefe, vb.] ________________ Düzey [Ders hangi eğitim kademesi ve yaş için uygundur?] _____________________ 28-29 Nisan 2014 TR2009/0136.01-02/409 Eğitim Semineri - III
TR2009/0136.01-02/409 Eğitim Semineri - III BİLGİ BLOĞU - 1 Tema / Konu [Ders proje kapsamında yer alan sekiz temadan hangisine uygulanabilir? Düşünce, vicdan ve din özgürlüğü, insan saygınlığı ve yaşama hakkı, ayrımcılık yapmama, adil yargılanma hakkı, kadın erkek eşitliği, ifade ve bilgilenme özgürlüğü, iyi yönetim hakkı, engelli ve yaşlıların hakları] _____________________________________________ Temel Hedef [Ders hangi temel hedeflere hitap etmektedir?] __________________________________________ 28-29 Nisan 2014 TR2009/0136.01-02/409 Eğitim Semineri - III
TR2009/0136.01-02/409 Eğitim Semineri - III BİLGİ BLOĞU - 2 Öğrenme Hedefi [Ders sonunda öğrenciler neyi bilmeliler?] Öğrenciler: - [bilgi] ___________________________________________ [Ders sonunda öğrenciler neyi yapabilmeliler?] - [beceri] - [davranış] Ders saati sayısı [Konunun gerektiği gibi işlenebilmesi için kaç ders saati gereklidir? Örneğin, bir ders ya da üç derslik bir seri?] __________________________________________ 28-29 Nisan 2014 TR2009/0136.01-02/409 Eğitim Semineri - III
TR2009/0136.01-02/409 Eğitim Semineri - III BİLGİ BLOĞU - 3 Süre [Ders için ne kadar süre gereklidir? Derse hazırlık/ödev için ayrılacak zamanı da içererek örneğin iki 40 dakikalık ders] ___________________ Ders materyali [Derste kullanılacak kaynaklar nelerdir? Bir gazete makalesi, kitap, web sitesi ya da video? Ayrıca çalışma kağıtları, araç-gereç ya da bilgisayar gibi diğer malzemeler hangileridir? ____________________ 28-29 Nisan 2014 TR2009/0136.01-02/409 Eğitim Semineri - III
TR2009/0136.01-02/409 Eğitim Semineri - III BİLGİ BLOĞU - 3 Çalışma yöntemleri [Ders öğretmen açıklaması, akıllı tahta uygulaması ya da film ile mi başlayacak?] __________________________________________________________________________________ [Öğrenciler bir araştırma yaparak, metin okuyarak ya da kompozisyon yazarak bağımsız mı çalışacaklar?] [Ders bir Genel Ağ araştırmasını tamamlamak, bir münazara düzenlemek ya da afiş tasarlamak gibi grup çalışması mı gerektiriyor?] Hazırlık [Ders öncesi öğretmen hangi hazırlıkları yapmalıdır? Bir film ya da gazete makalesine mi ihtiyaç vardır? Gerekli olan diğer materyal kullanıma hazır mıdır?] _________________________________________________________________________________________________________ 28-29 Nisan 2014 TR2009/0136.01-02/409 Eğitim Semineri - III
Benim için İnsan Hakları “Human Rights for Me” TR2009/0136.01-02/409