E-Ticaret Web Sitesi Oluşturmada Kritik Adımlar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Linux ile E-ticaret Barış Özyurt
Advertisements

Burkay Yapağcıoğlu.
TÜRKİYE BANKALAR BİRLİĞİ
AKILLI FAKS.
• 2001 yılında kuruldu. • E-Ticaret ve E-Tahsilat alanlarında yazılımlar ve çözümler geliştirmekte. • 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgesi yasasına.
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
DALLAR IT - Information Technology BT - Bilişim Teknolojileri.
Lojistik Yönetimi Ders – V
Neden e-ticaret’e ihtiyaç duyuluyor? Bugün; •Sürekli (24 saat boyunca 365 gün kesintisiz) reklam ve ticaret olanağı sunan, •İletişimi çok hızlı ve interaktif.
Elektronik ticarette güvenlik konusunda değerlendirilmesi gereken diğer bir konu da alıcıların elektronik ticaret sitelerinden alışveriş yapmak için vermek.
E-TİCARET SATIŞ SİTELERİ. E-TİCARET “Doğrudan fiziksel bağlantı kurmaya ya da fiziksel değiş tokuş işlemine gerek kalmadan tarafların elektronik olarak.
Siber Güvenlik ve Kara Para Aklama BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YÖNETİM-
YZM Yazılım Doğrulama ve Geçerlileme
İnternet Siteleri Yönetimi
ELEKTRONİK PAZARLAMA.
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
Web Tasarım Maliyeti Bir web sitesine sahip olmak için üç tür ödeme yapılır. 1. Web sitesinin ismi (domain name) için yapılan ödeme. 2. Web sitesinin barındırılması.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
CRM – şirket felsefesi olarak düşünülebilir: Bu şirket felsefesini hayata geçirmek için geliştirilen araçlardan bir tanesidir. CRM.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
KİMLİK OLUŞTURUN VE MÜŞTERİLERİ ETKİLEYİN Bir marka varlığı yaratmak için web sitenizi, ürününüzü ve hizmetinizi ayırt etmelisiniz. Aynı zamanda müşterilerinizin.
Bölüm 6: Müşteriler Çekmek ve Süreklilik Oluşturmak Topluluk ortak bir ilgi ya da amacı paylaşan bir gurup insanın etkileşimini gerektirir. Bir topluluk.
ELEKTRONİK TİCARETTE GÜVENLİK 1. Eğer birisi sisteminize gerçekten zarar vermek istiyorsa muhtemelen bunu yapabilir. Ne yapılmalı? 2.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
EDM Araç Kiralama Paketi. EDM Web Paketi EDM Web Paketini satın alan müşterilerimiz kendi web sitelerini hem de en gelişmiş dizayn özellikleri ve en zengin.
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Web Sitesi Hazırlama.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
E- Ticaret Altyapısı.
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
Yazılım Geliştirme Projesi
Sertaç Çelikyılmaz Genel Müdür Elektronik Bilgi Güvenliği A.Ş. Türkiye’de Kurumlar İçin e-Güven Altyapısı 07 Ekim 2004, İstanbul Eczacıbaşı Holding.
Yrd.Doç Dr. YILMAZ GÖKŞEN
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
Web Tasarım Nedir? Web tasarımı, bir ürünü ya da hizmeti veya bir bireyin reklam ve tanıtımını yapmak üzere veyahutsa toplumu eğitici ve öğretici çalışmalarla.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
  Satış sonrası hizmetler bir ürün satıldıktan sonraki süreçte müşteriye sunulan teknik destekler olarak değerlendirilebilir. Bu hizmetler arasında garanti,
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
Psikolojik Danışman: Hasan KARAKIŞ.  Bilgisayar kullanımı yirminci yüzyılın özellikle son on yılında büyük bir hızla artmıştır. Bu artış, hem tüm dünyaya.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu.
KÜTÜPHAN-E TÜRKİYE PROJESİ Güvenli e-Posta Kullanımı.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
E-YEDEKLEMELİ SAKLAMA. E-Yedeklemeli Saklama E-Faturalarınız ve e-arşiv faturalarınız EDM e-fatura sistemine kaydolmanız ile beraber sistem üzerinden.
İNTERNETTE İLETİŞİM VE İNTERNET SERVİSLERİ
SAMET UÇAR
Ayşegül ARSLAN.
Tehditler Taklit Hesap Spam ya da Bot Enfeksiyonları
Globalpiyasa.com’da Firma Web Sitesi Nasıl Oluşturulur?
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
Çin'deki küçük imalatçılar için ticaret platformu oluşturmak amacıyla İngilizce öğretmeni Jack Ma ve 17 kurucu üye tarafından kurulmuştur. Bugün 240 ülkeden.
MUHASEBE YEDEKLEME.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Teknoloji ve Tasarım Dersi
BİT’İN GİZLİLİK VE GÜVENLİK BOYUTLARI
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
EN KOLAY ONLINE ÖN MUHASEBE PROGRAMI YONCAERP
Küçük ve Orta Ölçekli işletmeler için Online Ön Muhasebe Programı YoncaERP ile Stok, Cari, Fatura, Sipariş, Kasa, Banka, Çek Senet takibini yapın
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
Numarabiz nedir? Nasıl Kazandırır?. 3 BASİT ADIMDA BAŞLA! 2 Üye Ol Numar a Talep Et Reklam Yap & Kazan.
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

E-Ticaret Web Sitesi Oluşturmada Kritik Adımlar Yrd.Doç.Dr. Cihad Demirli Sunu içeriği kaynağı: Pete Loshin & John Vacca, Electronic Commerce, Fourth Edition, Copyright 2004 by CHARLES RIVER MEDIA, INC.

E-Ticaret Web Sitesi Oluşturmada Kritik Adımlar Doğru web adresi ve çevrimiçi kimlik oluşturmak Kullanıcı dostu bir arayüz tasarlamak Sağlıklı web server oluşturmak ya da hosting hizmeti almak Güvenli bir site oluşturmak Ödemelerin tüm türlerini kabul etmek ve yönetmek Siteyi test etmek, ve test etmek, ve.. Sitenin tanıtımını ve reklamını yapmak Satışlara başlamak

1. Doğru web adresi ve çevrimiçi kimlik oluşturmak İlk adım, sitenin adını (bir bakıma adresini) seçmektir. Internet ortamında bu isim nasıl rahatlıkla bulunur, müşteriler nasıl telafuz ederler...? Adres, markanızın kimliğidir-çekirdeğidir. Bu çevrimiçi kimlik tamamen benzersiz olmalı...

1. Doğru web adresi ve çevrimiçi kimlik oluşturmak İsim belirlemede ipuçları ?? Unutulmaz (kolay hatırlanır) İşi tarif eden (basit ve mantıklı biçimde) Kısa – uzun olmayan (akılda kalıcı)

2. Kullanıcı dostu bir arayüz tasarlamak Sitenin dikkatli biçimde planlanması Doğru web tasarım araçlarının seçimi E-Ticaret web sitesi tasarımına yönelik ipuçlarının kullanımı

2. Kullanıcı dostu bir arayüz tasarlamak Sitenin dikkatli biçimde planlanması Müşteri bilgilerinin kayıtlı olduğu veri tabanı (sipariş ve satış yönetimi, müşteri ilişkileri ve satış politikalarını belirleme...) Ürün / hizmet bilgilerinin kaydı (çeşit/fayda, açıklama, pazar ve stok durumu, tedarik süresi, fiyatlandırma, ...) Referanslar (örnek çalışmalar, başarı hikayeleri, müşteri görüşleri, tercih oranı, memnuniyet derecesi, puanlama, ...) Etkin yardım, sıkça sorulan sorular (ortak sorunlara cevaplar, müşterilere özel yardım, ...)

2. Kullanıcı dostu bir arayüz tasarlamak Doğru web tasarım araçlarının seçimi İleri yazılım teknolojisi (güvenlik, tasarım kolaylığı, erişim hızı, yenileme, ...) Görsel tasarım (yüksek erişim hızı, farklı görsel öğe kullanımı, ...) Platform desteği (farklı web browser destekleme, uygun görnüm,...)

2. Kullanıcı dostu bir arayüz tasarlamak E-Ticaret web sitesi tasarımına yönelik ipuçlarının kullanımı Favori e-ticaret sitelerin izlenmesi Mevcut stratejileri, tasarım unsurları, ürün ve hizmet portföyü... Ana sayfa: vitrin, şirketin ön kapısı Şirket adı, logosu, sloganı, Şirket hakkında bilgi, kurumsal kimlik Yenilikler, iletişim bilgileri, gizlilik bildirimi, sertifikalar.. Etkili navigasyon, kolay erişim (menü,arama araçları, vitrin, spot,..) Dikkat: Tasarım öğeleri ürün/hizmetin önüne geçmemeli Dikkat dağıtmayan bir tasarım (renk, yazı, resim, şekil, buton, grafik vd kullanımı gözü yormayan, kuru kalabık yapmayan) Hız, hız, hız (hızlı yükleme/erişim, hızlı sipariş süreci, hızlı işlem adımları...)

3. Sağlıklı web server oluşturmak ya da hosting hizmeti almak Web sunucu oluşturmak ve yürütmek için yeterli donanım (bağlantı, depolama alanı, vs...) Web sunucu yönetimi ve güvenliği (yönetim, şireleme, SSL, 7/24 hizmet, vd...) Bunları sağlamak mı? Hizmet satın almak mı? mali açıdan uygun..

4. Güvenli bir site oluşturmak Güvenli site ~= müşteri güvenini kazanmak Spoofing: Meşru işletmeleri taklit eden profesyonel görünümlü yasadışı yapımlardır. Yetkisiz açıklama: Meşru işletme adına satın alma bilgilerini para karşılığında açıklama Yetkisiz eylem: Rakip ya da hoşnutsuz bir müşterinin işletmenin sitesine müdehalesi Gizli dinleme: Özel işleme ait bir içeriğin internet üzerinde takip edilmesi Veri değişikliği: Bir işlemin içeriğinin veri iletim yolunda değiştirilmesi Gizlilik ihlali: Kötü niyetli kimselerin müşteri kayıtlarına erişmesi Veri bütünlüğünü kırma: Müşterler ile şirket arasındaki iletişimde üçüncü sahışların art niyetli devreye girmesi Not: Sınıfta dağıtılan SET ve SSL açıklama dokümanını inceleyiniz.

5. Ödemelerin tüm türlerini kabul etmek ve yönetmek Taraflar ve yapı Müşteri: Tipik olarak, bir ödeme aracının (kredi kartı, banka kartı ya da elektronik çek gibi) sahibi İhraçcı: Bir ödeme aracı ile müşteri sağlayan finans kurumu (banka). İhraçcı kart sahibinin borcunu ödemekle yükümlüdür. Tüccar: Web sitesi aracılığıyla kart sahibine mal veya hizmet satan e-ticaret sitesi. Ödeme kartları kabul eden bir tüccarın bir Internet ticaret hesabı olması gerekir. Ödeme ağ geçidi: Bir üçüncü taraf sağlayıcı tarafından işletilen geçit sistemi. e-ticaret sitesi ve alıcının finansal işlem sistemi arasında bir arayüz sunarak ticari ödemeleri işler.

6. Siteyi test etmek, ve test etmek, ve... Uzun uğraşlar sonucu tasarlanan siteyi bir an önce başlatmak için istekli olunabilir, ancak yeterli inceleme için zaman ayrılmalıdır. İlk izlenim önemlidir... İletişim bilgileri ve dil hataları, tasarım aksaklıkları, çalışmayan linkler, cevap vermeyen istekler tespit edilmeli Sipariş verme ve ödeme adımları kontrol edilmeli, Sistem farklı web görüntüleyiciler ve farklı hız bağlantıları altında denemeler yapılmalı Hata bildirim mesajları ve yönelendirmeler kontrol edilmeli Ürün / hizmet ayrıntıları gözden geçirilmeli Müşteri destek ve hizmet yapıları kontrol edilmeli Pilot kullanıcılara test ettirilmeli

7. Sitenin tanıtımını ve reklamını yapmak Arama motorlarına kayıt yapın Arama motorlarına kayıt için gerekli tüm süreçleri tamamlayın Her yerde adınız geçsin Adınızı anımsatacak ve göz önünde bulunduracak her türlü promosyon ürünü potansiyel müşterilerinize ulaştırın (basın açıklaması, etkileyici başlangıç kampanyası, bilboard afişleri, kartvizitler, şapka, t-shirt...) Reklam yapın Çeşitli favori sitelerde reklam bannerleri yayınlatın

9. Satışlara başlamak Nihayet, Web'in rekabetçi dünyasında başarılı olmak için; Bir online kimlik, Web sunucu Göz alıcı, profesyonel görünümlü web mağazası, Katı güvenlik, kolay kullanımı ile ödeme yönetimi Sağlam promosyonlar ve etkili reklamlar eşliğinde hayata geçirilmeye hazır bir e-ticaret ortamı...