KAHRAMANMARAŞ EYLÜL 2005 T. C. KAHRAMANMARAŞ VALİLİĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Advertisements

BDP 2014 YEREL SEÇİM PERFORMANSI. GENEL VERİLER - 1 ● TOPLAM KAZANILAN BELEDİYE SAYISI 101 (2009'da 78) ● KAZANILAN İL SAYISI BŞB / 8 İL ● KAZANILAN.
DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
“a" sesinin verilmesi Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “a” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Karga ile Tilki adlı tekerlemeden yararlanılır,
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
EĞİTİM SETİ TANITIMI.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
“a" sesinin verilmesi Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “a” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Karga ile Tilki adlı tekerlemeden yararlanılır,
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
GÖK-AY Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
İlk Okuma ve Yazma Öğretimi
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
EBOB EKOK.
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
YENİ ÖĞRETİM SİSTEMİ.
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
4 X x X X X
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Mukavemet II Strength of Materials II
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
Öğretim Durumlarını Planlama
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖLÇÜM VE DENETİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Tuğçe ÖZTOP İlköğretim Matematik Öğretmenliği 2. sınıf
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
Proje Konuları.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Diferansiyel Denklemler
1.DÖNEM 2. VELİ TOPLANTISI Güven CILIZ HOŞ GELDİNİZ.
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİ
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİYLE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Çalışma Yaprağı.
İLK OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
Programın Karşılaştırılması Sunusu
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
Sunum transkripti:

KAHRAMANMARAŞ EYLÜL 2005 T. C. KAHRAMANMARAŞ VALİLİĞİ MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı 3.Grup İlköğretim Müfettişliği SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİ İLE İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ KAHRAMANMARAŞ EYLÜL 2005 Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİ Bilinmesi gereken önemli nokta literatürde farklı özellikleri içeren pek çok yöntemin varlığıdır. ‘Öğrencinin ön bilgilerinden hareketle yeni bilgileri yapılandırması” görüşünü temele almıştır. Sesler anlamsız bir şekilde değil; öğrencilerin ön bilgilerini ortaya çıkaracak şekilde düzenlenmiş ve bir sonraki aşamada anlamlı bir bütüne varması amaçlanmıştır.(Yapılandırıcı Yaklaşım) Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Ses Temelli Cümle Yönteminin Özellikleri Türkçede her harf bir sesi karşıladığından bu yöntem Türkçenin ses yapısına uygundur. İlk okuma-yazma öğretimine seslerle başlanması, seslerin birleştirilmesi ile anlamlı heceler, kelimeler oluşturulması ve cümlelere ulaşılması öğrencinin bilgileri yapılandırmasını kolaylaştırmaktadır. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİ Bu yöntem öğrencilerin duyduğu ve çıkardığı seslerin bilincine varmasını sağlamaktadır. Böylece öğrencilerin dil gelişimine (doğru telâffuz, akıcılık, sesleri ayırt etme, kelimeleri doğru yazma vb.) katkıda bulunmaktadır. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Bitişik Eğik Yazının Gerekçeleri İlk okuma-yazma öğrenmeye başlayan öğrencilerin, kalemi ellerine ilk aldıklarında eğik ve dairesel çizgiler çizdikleri gözlenmektedir. Kesintisiz olması, soldan sağa yazı yönünü destekler. Akıcı ve süreklilik ifadeye yansımakta, düşüncelerin ve dolayısıyla konuşma ve yazmanın sürekliliğini desteklemektedir. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Bitişik Eğik Yazının Gerekçeleri Bitişik eğik yazı geri dönüşlere izin vermemektedir. Bu durum yazının akıcı ve doğru yönde gelişimini sağlamaktadır. Bitişik eğik yazı alışkanlığı farklı karakterde yazılmış metinleri okumada bir problem çıkarmamaktadır. Öğrencilerin estetik bakış açısı geliştirmelerine yardımcı olmaktadır. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Bitişik Eğik Yazının Gerekçeleri Öğrenciler bitişik yazı harflerini yazmakta bir sorunla karşılaşmamakta, bu yazıdan zevk almaktadırlar. Dik temel harflerin ardından bitişik eğik yazı harfleri ile yazmaya başlayan öğrenciler bitişik eğik yazıya geçişte güçlük çekmektedirler. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

İlkokuma Yazma Öğretimine Hazırlık , Okul açılmadan önce Öğretmenin hazırlığı Öğrencinin hazırlığı Ailenin hazırlığı Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Öğretmenin hazırlığı Psikolojik yönden hazırlık İş doyumu sağlayabilmek için her öğretmen kendini başarılı olmaya mecbur hissetmektedir. Mesleki tecrübeleri ve kıdemleri ne olursa olsun ilkokuma yazma öğretimi ile ilgili çeşitli kaygıları vardır. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Öğretmenin hazırlığı Kaygılarını yok etmenin yolu başarılı olacağına dair inanç ve benlik algısının yüksek tutulması, 4 Bunun kazanılabilmesi için diğer hazırlıkların yerinde ve zamanında yapılması, çocuk gelişimi ve çağın özellikleri, ilkokuma yazma öğretim sürecini ve uygulamalarını iyi bilmesi gerekir. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Öğretmenin hazırlığı Mesleki yeterlilik yönünden hazırlık Etkili öğretmen mesleki yeterlilikleri yönünden erişi düzeyi yüksek öğretmendir. İlkokuma yazma ve diğer derslerde uygulayacağı çağdaş öğretim modellerini (Tam öğrenme,çoklu zeka kuramı, yapılandırmacı öğrenme) iyi bilmelidir. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Öğretmenin hazırlığı İlkokuma yazma öğretiminde oyun ve eğitici drama tekniklerini uygulamasını beceri haline getirmelidir. Yıllık planını zamanında ve kendisi yapmalıdır. Etkinliklerini kendisi hazırlamalıdır. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Öğretmenin hazırlığı İlkokuma yazma dönemi çocuğun gelişim özelliğini iyi bilmelidir. Alanına hakim olmalıdır. Derse hazırlığı ve planlarını kendisi hazırlamalıdır. Konunun özelliğine göre öğretim stratejilerini,yöntem ve teknikleri doğru seçmelidir. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Öğretmenin hazırlığı İletişimi açık seviyeye uygun ve net olmalıdır. Sınıf yönetimi becerisi yüksek olmalıdır. Öğrencilere eşit ve adil davranmalıdır. Unutmamak için verdiği sözleri yazmalıdır. Sorunları ne olursa olsun sınıfta olumsuz hava estirmemelidir. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Öğretmenin hazırlığı Eğitim materyalleri yönümden hazırlık Bilgisayar, VCD , kasetçalar, Flim, CD, kitap, resimli hikaye, resim, grafik, tablo, bilgisayarda hazırlanmış sunular, Okuma yazma öğretiminde ve diğer derslerin öğretiminde kullanılacak çocukların beğendiği şiir, şarkı, türkü, ront, tekerlemeleri öğrenir ve bunlarla ilgili dokümanları toplar. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Ailenin hazırlığı Çocuğunu tanıması ve öğretmeni doğru bilgilendirmesi Çocuğunun okula karşı olumlu tutum geliştirmesi konusunda yardımcı olması, Öğretmenle işbirliğine açık olmalıdır. Çocuğa okula ve öğretmene güvenmeli bu güvenini çocuğa hissettirmelidir. İhtiyaçlarını zamanında ve uygun olanlarından karşılamalıdır. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Öğrencinin hazırlığı Psikolojik yönden hazırlık Okula kaydolduktan sonra kaygı düzeyi yükselebilir, yetersizlik hissedebilir, öğretmen ve okuldan korkabilir, Velilerin çocuklarına okulu sevdirmek ,okula severek gitme azmine kavuşturmak, öğrenmeye isteklendirmek,onu yüreklendirmek gerekir. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Öğrencinin hazırlığı Fiziksel hazırlık Ailenin çocuğunu tanıması, küçük kaslarının gelişimini bilmesi , el göz uyumu konusunda (Kas koordinasyonu) geliştirici çalışmalar yaptırabilir. Hamur yoğurtma, top atıp tutma, kesme yapıştırma, boya yaptırma gibi çalışmalarına ortam hazırlar ve yardımcı olmalıdır. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

İlkokuma Yazma Öğretimine Hazırlık Okul açıldıktan sonra Dinlemeye hazırlık Okumaya hazırlık Yazmaya hazırlık Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi OKUL AÇILDIKTAN SONRA Dinlemeye Hazırlık Dinleme kurallarını öğrencilerle belirleyiniz Dinleme eğitimi araç parçaları seviyeye uygun seçilmelidir, Kısa anlaşılması kolay, içinde karşılıklı konuşmaların bulunduğu,metinler canlandırma gibi okunmalıdır. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Dinlemeye Hazırlık Dinlenen metinler üzerinde konuşmalarına ve tartışmalarına imkan verilmelidir. Dinlemede motivasyonu sağlayıcı açıklamalar yapmalıdır. Okuma kesilmemeli, dinlemeyenler beden dili ile uyarılmalıdır. Dinleme becerisi kazandırma çalışmaları öğretmenin mesleki erişi düzeyi ile yakından ilgilidir. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Okumaya hazırlık Öğrenilmiş çaresizlikler keşfedildiğinde kazanılmış umuda çevirmenin yolları aranmalıdır. Doğru oturuş öğretilmelidir. Kitap tutma açma öğretilmelidir. Serbest ifade güçleri desteklenmelidir. Okumaya özendirilmelidirler. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Görselleri Okuma’ya hazırlık Gördüğü resimleri tanıma ve diğerlerinden ayırt etme, Görsellerdeki ayrıntıları anlatma, Söylenen kelime veya cümleci görselde karşılığını bulma Sorulan bir soruyu görsele bakarak cevaplama, Görselden kısa bir hikaye oluşturabilme, Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Görselleri Okuma’ya hazırlık Görselden yararlanılarak oluşturulan hikayedeki kişi,yer ve zaman hakkında konuşturulmalı, Görselin renklerini ayırabilmesi istenmeli, Görsel, bir cümle ile özetlenmelidir. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Sınıf Araç Gereçleri Ve Araç Gereçlerini Tanıtma Sınıftaki tüm araç gereçlerin adı, kullanılış biçimi, ne işe yaradığı, nasıl korunacağı ve temiz tutulması öğretilmeli, Çantası ve çantasındaki tüm eşyaların kullanılması, ne işe yaradığı , nasıl kullanılacağı, temiz tutulması gerektiği ve nasıl korunacağı öğretilmelidir. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Öğrencileri Tanıma ve Kayıtlara İşleme Öğrenci ruhsal dosyasına Veya Öğrenci Tanıma defterine Aile ile ilgili bilgiler, Öğrencinin okula gelmeden önceki zamanı Duyu organlarının sağlığı, Belirgin engelleri, İlgileri, Öz bakım becerileri ve problemleri, Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Hazırlık Bulunuşluk Düzeyini geliştirme çalışmaları Yoğurma biçimlendirme çalışmaları, (Plastik hamur, çam macunu, çamurla) Yırtma, kesme yapıştırma çalışmaları, Boncuk dizme veya bloklarla kule veya örüntü yapma El kol ve parmaklarla spor ve eğzesiz yapma Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Hazırlık Bulunuşluk Düzeyini geliştirme çalışmaları Parmakla yazma çalışmaları, Boyama çalışmaları, Tebeşir veya tahta kalemi kullandırma, Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

İlk Okuma-Yazmaya Hazırlık Küçük kasları hazırlama Elma, armut toplma taklidi yapma Direksiyon çevirme taklidi yapma Parmak uçları ile koşan at taklidi yapma (yavaş, hızlı, çok hızlı) Çizgisiz kağıtlar üzerine keçeli kalemlerle, kalın uçlu boya kalemleriyle çizdirebilirsiniz. Çizgi çalışmaları sırasında kalem tutuşlarını gözleyiniz. Kalem tutma Karalamalar yapma Çember çizme Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Tekerlek yapma Kuş yuvası yapma Labirent bulmacada yolu çizerek takip etme Geniş satır aralıklarına veya çizgisiz kağıtlara bu çizgileri çizdirebilirsiniz. Bu çizgileri çok fazla yinelemeyiniz. İki sayfa tutacak biçimde bu çalışmalara yer ayırabi- Lirsiniz. Düzenli çizgiler çizme Yılan kıvrımını çizme Yanyana tepeler çizme Deniz dalgası çizme Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Yazmaya Hazırlık Yazma eylemi hem bilişsel hem de devinsel (Psikomotor) beceri geliştirme düzeyine ile yakından ilgilidir, Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerinin biri birinden farklı olması doğaldır, Okul öncesi , anne babanın bilinç düzeyi , öğrencinin kişisel yetenekleri bu farkı yaratır. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Yazmaya Hazırlık Öğrencilerin el tercihlerine müdahale etmeyiniz ! Yazı yönünü önce büyük kaslarla yapınız, Doğru kalem tutma alıştırmaları yatırınız. Çizgisiz beyaz kağıtlara serbest karalama yaptırınız. Boyama kitapları kullanılabilir. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Çizgi Çalışmaları Serbest çizgiler , Düzenli çizgiler köprü , yılan, dalga, halat Yukarıdan aşağıya, soldan sağa doğru, eğriler çizdiriniz. Eğrilerden oluşan kenar süsleri yaptırınız. Çizilecek şekil ve cisimleri mümkünse öğrencilere gösteriniz dokunmalarına izin veriniz. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Çizgi Çalışmaları Çizdiği çizgiler üzerinde konuşmalarını sağlayınız. Şekilleri havada, sırada, avuç içinde , kum masasında ve tahtada yaptırınız, Defterlerine ölçülü yazdırınız. Çizgi çalışmalarının çizgi aralarına doğru yapıldığını denetleyin. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Hazırlık ve Çizgi Çalışmaları ne Kadar Sürmeli ? Öğrencilerimizin geçmiş yaşantıları ve sınıfın hazır bulunuşluk düzeyi belirleyecektir bu zamanı, En az on eylemli iş günü en çok yirmi yirmi eylemli iş günü olmalıdır. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Kurallarının Belirlenmesi Sıkı kontrol ve sınırlı hareket imkanı (Emir bekleyen,nazik ,kurallara uyan , Ancak; sessiz ,ürkek,içe kapanık, kendini ifade etmede zorlanan tipler doğar) Sınırsız hoşgörülü davranma (doğruyu ve yanlışı ayıramayan,sınırsız özgür olduğunu düşünen ,saldırgan, düzensiz) Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Kurallarının Belirlenmesi Kararsızlık ve tutarsızlık gösterme; (nerede, ne zaman, nasıl davranacağını bilememe) Yetki, ilgi ve güven verme; kendi sınırlılıkları içinde yetkilendirme, baskı kurmadan ilgilenme, kendine güvendiğini hissettirme, Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Öğrencilerle İletişim İsimleri ile hitap etme, Türkçemizin doğru ve etkili kullanıldığı, Açık , net ve anlaşılır seviyeye uygun, ‘Evet-hayır’ı gerektirmeyen açık uçlu, Nezaket kurallarını da kapsayan, Düşünme süresi verilmiş, cevabı mutlaka dikkatle dinlenen, Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Sınıf –Okul Kurallarının Belirlenmesi Kendileri ile birlikte demokratik, ikna ederek belirleme , güvene dayalı, eşit uygulanan, oto kontrolü geliştiren esneklikte, yaş ve gelişim özelliklerine uygun, düzeni sağlayıcı, sade anlaşılır olması gerekir. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

İlkokuma Yazma Ses Grupları 1. Grup : e, l, a, t E L A T 2. Grup : i, n, o, r, m İ N O R M 3. Grup : u, k, ı, y, s, d U K I Y S D 4. Grup : ö, b, ü, ş, z, ç Ö B Ü Ş Z Ç 5. Grup : g, c, p, h G C P H 6. Grup : ğ, v, f, j Ğ V F J Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi e E sesinin verilişi Dikkat çekme Güdüleme Hedeften haberdar etme Geçiş, Şarkı türkü tekerleme (e e bebeğime e e e şarkısı) Oyun ve drama e sesinin bulunduğu varlıklar, öğrenci isimleri çevremizdeki eşyalar Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi e E sesinin verilişi Yazılan e sesinin gösterilmesi e sesinin tahtaya yazılması Havada sırada kum masasında ve tahtada yazılması, Deftere yazılması, Kontrol, yardım ve düzeltme Gösterilen resimlerden adında e sesi olanları bulma Toplam 2 ders saati Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi E ,e sesinin verilişi E bebeğime e,e Götüreyim seni eve Yatırayım dizlerime Öpeyim seve seve Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi E ,e sesinin verilişi Eve geldi Emine Hem de sevine sevine Koydular önüne fasulye Elleriyle seçe, seçe Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi eşek Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi el l Önce “e ” ve ardından “ l ” sesleri yan yana getirilerek birlikte okunur. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi el Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi E ,e sesinin verilişi Hangilerinin içinde e sesi var işaretleyiniz Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi E ,e sesinin verilişi Hangilerinin içinde e sesi var işaretleyiniz Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e e eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi l ,l L sesinin verilişi Dikkat çekme Güdüleme Hedeften haberdar etme Geçiş, Şarkı türkü tekerleme (sesli şarkı veya tekerleme) Oyun ve drama l sesinin bulunduğu varlıklar, öğrenci isimleri çevremizdeki eşyalar Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi l L sesinin verilişi Yazılan L sesinin gösterilmesi l sesinin tahtaya yazılması Havada sırada kum masasında ve tahtada yazılması, Deftere yazılması, Kontrol, yardım ve düzeltme Gösterilen resimlerden adında l sesi olanları bulma Toplam 2 ders saati Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi l L sesinin verilişi Ellerinde ellerin, Hiç solmasın güllerin Ne de güzel söylersin Ne tatlıdır dillerin Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi l L sesinin verilişi l l l l l l l l l l l l l l l l l l l l Lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi l L sesinin verilişi x x x x x Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Ses Temelli Cümle Yöntemine göre uygulamada: Pazartesi günü, “e “,Salı “l” ,Çarşamba “el”,Perşembe “ele”,Cuma günü ise “el ele. El ele.”öğretilmektedir. 1.Grup : e, l, a, t, 2.Grup: i, n, o,r, m, sesleri verildikten sonra en az 500 kelime, 100 cümleye ulaşılmaktadır. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi el Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi ele Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi el ele, el ele Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi El ele el ele ele elle Elle ele ele elle Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi a sesinin verilişi Dikkat çekme Güdüleme Hedeften haberdar etme Geçiş, Şarkı türkü tekerleme şiir vb Oyun ve drama a sesinin bulunduğu varlıklar, öğrenci isimleri çevremizdeki eşyalar Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi at Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi aslan Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi ayakkabı Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi a A sesinin verilişi Yazılan a sesinin gösterilmesi a sesinin tahtaya yazılması Havada sırada kum masasında ve tahtada yazılması, Deftere yazılması, Kontrol, yardım ve düzeltme Gösterilen resimlerden adında a sesi olanları bulma Toplam 2 ders saati Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi A a sesinin verilişi a a a a a a a a a a a a a a a a a a a a aaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

A a sesi ile hece çalışması Al al al al ala ala La la la la lal lal lal Ela ele elle al Ela al Ela el al , el al Ela Ela el al, Ela ala al Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

A a sesi ile hece çalışması Ela lale al Al Ela al Ela lale al lale al Lale al lale Ela Lale el ele Lale Ela el ele Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi t T sesinin verilişi Dikkat çekme Güdüleme Hedeften haberdar etme Geçiş, Şarkı türkü tekerleme , şiir Oyun ve drama t sesinin bulunduğu varlıklar, öğrenci isimleri çevremizdeki eşyalar Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi T t sesinin verilişi Yazılan e sesinin gösterilmesi t sesinin tahtaya yazılması Havada sırada kum masasında ve tahtada yazılması, Deftere yazılması, Kontrol, yardım ve düzeltme Gösterilen resimlerden adında t sesi olanları bulma Toplam 2 ders saati Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi t T sesinin verilişi Dikkat çekme Güdüleme Hedeften haberdar etme Geçiş, Şarkı türkü tekerleme , şiir Oyun ve drama t sesinin bulunduğu varlıklar, öğrenci isimleri çevremizdeki eşyalar Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi T t sesinin verilişi Yazılan e sesinin gösterilmesi t sesinin tahtaya yazılması Havada sırada kum masasında ve tahtada yazılması, Deftere yazılması, Kontrol, yardım ve düzeltme Gösterilen resimlerden adında t sesi olanları bulma Toplam 2 ders saati Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

ZAMANLAMA NASIL OLMALI ? İlk okuma yazma öğretiminde, ilk iki haftanın (veya öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyi düşükse üç haftanın ) hazırlık çalışmalarına (genel hazırlık, okumaya ve yazmaya hazırlık, boyamalar, düzenli, düzensiz çizgi çalışmaları, okula uyum çalışmaları vb) ayrılması, sürecin sıkıntısız gitmesini sağlar. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

ZAMANLAMA NASIL OLMALI ? 3. haftadan itibaren “e” sesinin verilmesi önerilmektedir. Ayrıca ilk iki grupta haftada en fazla 2, ikinci gruptan sonra ise haftada en fazla 3 ses öğretilmelidir. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

1.Grup Seslerle Okuma Metinleri e, l, a, t E L A T Ses grupları verildikten sonra önceki ses grupları ile beraber okuma metinleri okunup yazılması ve panolarda sergilenmesi öğrenmede daha kalıcılığı sağlayacaktır. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Okuma metni At At Ata at, Ela at Lale at, atla Ata Lale Ela el ele Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

1. Grup Seslerle Okuma Metni Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

1. Grup Seslerle Okuma Metni Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Okuma Metinlerinin özellikleri Öğrenilen seslerden oluşması Anlamlı kelime ve hecelerden oluşması Metinlerin anlam bütünlüğü içinde öğrenci seviyesinde olması İmla kurallarına uygun olarak hazırlanmalı Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Öğretim İlkeleri Öğrenciye görelik Bilinenden bilinmeyene Yakından uzağa Açıklık Somuttan soyuta Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Öğrenme yöntemleri Gösterip yaptırma Sunuş yolu Buluş yolu Bireysel çalışma yolu Bir bir öğrenme Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Öğrenme yöntemleri Oyunla öğrenme Dramatizasyon yolu ile öğrenem Beyin fırtınası yoluyla öğrenme İşbirliğine dayalı(Kubaşık) öğrenme Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi ZORUNLU TEMALAR Birey Ve Toplum Atatürk Değerlerimiz Sağlık Ve Çevre Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi SEÇMELİ TEMALAR Güzel Ülkem Türkiye Yenilikler Ve Gelişmeler Oyun Ve Spor Dünyamız Ve Uzay Üretim –Tüketim Ve Verimlilik Hayal Gücü Ve Gizemler Eğitsel Ve Sosyal Etkinlikler Kurumlar Ve Sosyal Örgütler Doğal Afetler Güzel Sanatlar Bu yıl seçilen Bu yıl seçilen Bu yıl seçilen Bu yıl seçilen Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Türkçe 1 Kitabında Seçilen Temalar Eğitsel Ve Sosyal Etkinlikler Dünyamız Ve Uzay Doğal Afetler Oyun Ve Spor Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi METİN İŞLEME A-Ön hazırlık B-Zihinsel hazırlık Ön bilgileri harekete geçirme Anahtar kelimeler Tahmin etme Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Anlama A Dinleme,okuma ve görsel okuma Dinleme Okuma Görsel okuma B Metni inceleme Hikaye haritası çıkarma Söz varlığını geliştirme Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Metin aracılığı ile öğrenme Günlük hayatla ilişkilendirme Diğer derslerle ilişkilendirme Araştırma Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Kendini ifade etme Zihinden hazırlık Konuşma, yazma, görsel sunu Söz varlığını kullanma Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Kaçınılması gereken davranışlar Evet-hayır cevaplı sorular sorulmamalıdır. Toplu cevap istenmemelidir. Açık uçlu sorular sorulmalıdır. Okuma ve yazma çalışmalarında anlamsız hece ve kelimeler üzerinde hiç durulmamalıdır. Hece tablosu kesinlikle kullanılmamalıdır. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Değerlendirme Çalışma kitabında verilen boşlukları doldurma Resimleri anlatma Resimleri yazı ile anlatma Bulmacaları doldurma Drama yapma Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Değerlendirme formları 1-Yazma becerisi izleme formu(2) (276-277) 2-Sesleri kavramayı izleme formu (278) 3-Okuma becerisi izleme formu(2)(279-280) 4-İlkokuma-yazma öğretim sürecini değerlendirme formu (281) 5-Dinleme kendini değerlendirme formu (282) Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Değerlendirme formları 6-Konuşma kendini değerlendirme formu (283) 7-Okuma kendini değerlendirme formu (284) 8-Yazma kendini değerlendirme formu (285) Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Değerlendirme formları Kontrol listesi (286) Çalışma dosyası değerlendirme formu (287) Öğrencilerin okuduğu öykü kitaplarını izleme formu (288) Duvara yapılacak grafikler Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Öğrencilere Tutturulması gereken dosyalar Kitap okuma dosyası Şiir okuma dosyası Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi Kitabın Adı:.................................. Kitabın Yazarı: ................................ Kitabın Konusu:..................................... ....................................................................... Okumaya Başlama Tarihi: ..................................................... Okuma Bitiş Tarihi: Kitabı arkadaşıma tavsiye ederim/etmem. Çünkü: .................................................................................................................................... Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi

İLGİ İLE İZLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. Ses Temelli Cümle Yöntemi Mahmut DEMİR- İlköğretim Müfettişi