Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Final Sunum Şablonu Dönem Final Sunumları
Advertisements

Temel Anlamıyla Değer Tahmini
Strateji Tasarımı İlker acar.
Yrd. Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
SWOT Nedir ? Nasıl yapılır ?
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Girişimcilik.
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
STRATEJİK PAZARLAMA
Bölüm 8 Üst Yönetim Stratejileri : Kurumsal Stratejiler
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
KURUMSAL STRATEJİLER.
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
STRATEJİK PAZARLAMA MATRİSLERİ
“Alternatif Finansman Kaynağı Olarak Girişim Sermayesi "
Verilerin analizi anlamlı bir şekilde yapılandırılmazsa analiz anlamını yitirir. Durum analizinde elde edilen bu verilerin anlamlı ve kullanılır hale getirilmesi.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Yeni Pazarlama Teknikleri
Pazarlama Araştırması
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Yeni Pazarlama Teknikleri
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin
Pazarlama Yönetimi Süreci
ÇEVRE UNSURLARININ BELİRLENMESİ VE DURUM BELİRLEME MATRİSLERİ
Dolaysız Yabancı Sermaye Yatırımı
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Girişimcilik.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
GZFT(SWOT) ANALİZİ.
GÜÇLÜ YANLAR, GELİŞTİRİLMESİ GEREKEN YANLAR, FIRSATLAR VE TEHDİTLER
Durum Analizi Sorun Analizi
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Strateji Geliştirme Başkanlığı SWOT ANALİZİ 2009 / ANKARA ATİLLA DURMAZ.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 7. Hafta Üst Yönetim Stratejileri : Kurumsal Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
PAZARLAMA YÖNETİMİ İşletme Stratejileri Prof. Dr. Zeliha Eser.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
HEDEF PAZAR.
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU www.semihacikgozoglu.com Pazar Analizi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU www.semihacikgozoglu.com

Durum Analizi

Durum analizi yapabilmek için kullanılan yöntemler; Bir işletme olarak bizim pazardaki yerimiz neresi? Sorusuna cevap aramaktır. Durum analizi yapabilmek için kullanılan yöntemler; BCG Matrisi Pazar Çekiciliği/İşletme Konumu Modeli SWOT

BCG Matrisi

Yıldızlar İşletmenin yıldız ürünleri/ürün grubu işletmenin hızla büyüyen pazarda yüksek pazar payı ile yer aldığı ürünlerdir. Pazar diğer ürün grubuna göre daha hızla büyüdüğünden bu grupta yer alan ürünlerde rekabet gücünün korunması ve pazar payının devam ettirilmesi için daha fazla yatırım yapmak gerekir. Sektörün büyüme hızı beklenmedik şekilde düştüğünde ise bu ürünler işletme pazar payını kaybetmediği sürece hala önemli gelir kaynağıdırlar.

Nakit İnekleri Yavaş gelişen sektörler için ürettiğimiz, ancak pazar payımız yüksek olan ürün/hizmetler nakit inekleri diye adlandırılırlar. Yıldız ürünler kadar fazla yatırım gerektirmeyen, ancak başarılı ve “olgun” ürünlerdir. İşletmeler ineklerinden gelen paraları yıldızları için gereken yatırımlar için harcamayı tercih ederler.

Soru İşaretleri Soru işaretleri ise sektörün gelişme hızı yüksek ancak işletmenin pazar payının düşük olduğu ürünlerdir. Çoğu işletmenin geleneksel sektörlerde, çok fazla gelişmeyen, dar piyasalarda çalıştığını düşündüğümüzde bu ürün grupları “üzerinde karar verilmesi gereken”ler olarak değerlendirilmelidir. Gelecek vaat eden sektörde Pazar payını yükseltmek için yatırımlar yapılması gerekebilir, yönetim bu ürünlerde Pazar payı yükseltmenin avantaj ve dezavantajlarını dikkatle değerlendirmelidir. Soru işaretleri “yıldız”lara dönüşebilir.

Köpekler (Yaramaz Çocuklar) Son grup ise farklı kaynaklarda ismi değişmekle birlikte (köpekler yada yaramaz çocuklar) sektörün gelişmesinin yavaş olduğu işletmenin pazar payının da düşük olduğu gruptur. İlgi çekmeyen, zarar etmeyecek kadar para kazandıran bu ürün grupları için çoğu işletmecinin yorumu “yatırım yapmaya değmez” ve “ürün/hizmet portföyünden çıkarılmaya en uygun” şeklindedir.

Uygulanabilecek Stratejiler Geliştirme: SİB (Stratejik İş Birimi)’in Pazar payının artırılması, bunun için bir süre kısa vadeli kazançlardan vazgeçilebilir. Yıldız yapılmak istenen soru işaretleri için uygundur. Tutma: Amaç SİB’in Pazar payını artırmak veya korumaktır. Daha çok nakit inekleri için geçerli bir stratejidir.

Hasat: Uzun vadeli sonuçları dikkate almaksızın SİB’in veya ürünün kısa vadeli nakit akışını hızlandırmaktır. Geleceği parlak olmayan ve kendisinden çok nakit beklenen zayıf nakit inekleri için uygundur. Tasfiye: Ünitenin kaynakları başka yerlerde daha iyi kullanabileceği için işletmeyi satmak yada tasfiye etmektir.

Pazar Çekiciliği/İşletme Konumu Modeli BCG matrisine getirilen kritikler nedeniyle, bir çok araştırmacı yeni arayışlar içine girmiştir. Bu bağlamda, General Electric (GE) ve McKinsey Danışmanlık firmasınca ortaklaşa geliştirilen modele göre SİB’leri iki değişkenin (“Pazar Çekiciliği” ve “İşletmenin Pazardaki Konumu”) fonksiyonu olarak dokuz kategoriye ayrılmaktadır

Pazar Çekiciliği/İşletme Konumu Modeli Güçlü Orta Zayıf Yüksek Çok Çekici/ Büyüme Çekici/ Yatırım Yap Kabul Edilebilir/ Destek Çekici/ Güçlendir Kaçınılması Gerekli/ Hasat al Düşük Kabul Edilebilir/ Sürdür Kaçınılması Gerekli/ Yatırımlardan Kurtul Pazar Çekiciliği İşletmenin Konumu

Pazar Çekiciliği Göstergeleri İşletme Konumu Göstergeleri Pazar büyüklüğü Büyüme oranı Talebin bağımlılığı Talebin mevsimselliği Rekabet yoğunluğu Teknolojik değişme oranı Giriş engelleri Ölçek ekonomisi Sermaye gerekliliği Yasal düzenlemeler Pazar payı Ürün kalitesi Rekabetçi fiyat durumu Pazarlama becerileri Üretim gücü Finansal güç Dağıtım becerileri Satış etkinliği Kapasite kullanımı Teknoloji becerileri

SWOT (GZFT) İşletmenin pazardaki mevcut konumunun tespitine ilişkin incelemelerdir. İşsel analizde işletme, mevcut Pazar şartları altında güçlü ve zayıf olduğu yönleri ortaya çıkarmaktadır. Dışsal analizde, değişen Pazar şartlarının işletme açısından oluşturduğu tehditler ve fırsatlar ortaya konmasına çalışılmaktadır.

Strengths (Güçlü Yanlar) Bir firmanın hizmet verdiği veya hizmet vermeyi düşündüğü Pazar bölümlerinin ihtiyaçlarına rakiplerine karşı bir kaynak ya da bir beceri sağlayan avantajlı durumlardır.

Weaknesses (Zayıflıklar) Zayıflıklar bir firmanın performansına ciddi biçimde zarar veren yeteneklerdeki, ya da kaynaktaki yetersizlik yada sınırlamalardır.

Oppurtunities (Fırsatlar) Bir firmanın çevresindeki önemli ve uygun durumları ifade eder. Fırsatlardan yararlanabilme her şeyden önce fırsatları görebilmek için çevreyi izleme ve gelişmelerden yararlanabilme ile kaynak, kapasite, ve uygun yeteneklere sahip olmayı gerektirir.

Threats (Tehditler) Bir firmanın çevresindeki önemli ve uygun olmayan durumlardır. Firmanın şu anki veya istenilen pozisyonuna karşı olan önemli engellerdir.

SWOT Analizi Değerleme Matrisi Fırsatlar Tehditler Zayıf Yönler Fırsatlardan yararlanarak hangi zayıf yönler yok edilebilir? Tehlikelerle zayıf yönlerin karşılaşmaması için ne yapılabilir? Güçlü Yönler Fırsatlardan yararlanmak için hangi güçlü yönler kullanılabilir? Yaklaşan tehditlerden hangi kuvvetler yönler yardımıyla kaçınılabillir?