MCT, CTT, MCSA, MCSE, MCDBA, MCSD

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-Ticaret Nedir? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret.
Advertisements

• 2001 yılında kuruldu. • E-Ticaret ve E-Tahsilat alanlarında yazılımlar ve çözümler geliştirmekte. • 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgesi yasasına.
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Neden e-ticaret’e ihtiyaç duyuluyor? Bugün; •Sürekli (24 saat boyunca 365 gün kesintisiz) reklam ve ticaret olanağı sunan, •İletişimi çok hızlı ve interaktif.
Elektronik ticarette güvenlik konusunda değerlendirilmesi gereken diğer bir konu da alıcıların elektronik ticaret sitelerinden alışveriş yapmak için vermek.
Strateji Tasarımı İlker acar.
E-TİCARET SATIŞ SİTELERİ. E-TİCARET “Doğrudan fiziksel bağlantı kurmaya ya da fiziksel değiş tokuş işlemine gerek kalmadan tarafların elektronik olarak.
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
Deniz’e Hoşgeldiniz.
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
Analysis of Logistic,Translation and Localization Strategies of gurmedenaldım.com Andaç Karahasanoğlu Man 407.
E-T ICARET N EDIR ? Temel Kavramlar. E-T ICARET N EDIR ? Internet üzerinde yapılan ticarettir. Bilgisayar, cep telefonu gibi aygıtlar tarafından kullanılır.
ALAN ADLARI .TR UZANTILI SİTELER ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
İçerik e-Fatura Hakkında e-Arşiv Nedir? e-Arşiv’in Sunduğu Avantajlar
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI AVRUPA YATIRIM BANKASI
Global Su Ürünleri Trendleri
Sosyal Medya Pazarlaması Sihirbuzz
Elektronik Ticaret Yrd. Doç. Dr. Gültekin ALTUNTAŞ.
İNGİLTERE’ DE E-DEVLET
E-Ticaret BÖLÜM 1 Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
E-Ticaret’in Mobil Tarafı
Soru: Ülkemizin sanayi ihracatında, ilk üç sırayı hangi Sektörler alır? Yanıt: Otomotiv( milyon $-%17,3) Hazır giyim( milyon $-%14,6) Kimya(
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Mehmet Yavuz KEKLİKOĞLU
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
YONT401 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
Ebru Çapa Emerging Markets Country Manager
Endüstride Veri Madenciliği Uygulamaları Yrd. Doç. Dr. Ayhan Demiriz 28/2/2006.
E-TİCARET VE BİLGİ TOPLUMUNDAKİ YAPISALLAŞMA SÜRECİ.
Şişecam S ayısal Yönetimle Verim VIII. "Türkiye'de İnternet" Konferansı 20 ARALIK 2002 Canan Özcan Türkiye Şişe ve Cam Fab. A.Ş.
Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
Hazırlayan ve Sunan: Ceren TUTKUN
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Kavramlar, Dünyada ve Türkiye’deki Uygulamaları
Hızlı Tüketim Ürünleri
Web 3.0 Konferansı, İstanbul 16 Nisan 2013 ‘‘KİMİN NAKİTE İHTİYACI VAR?’’ twitter.com/SonerCanko.
Elektronik Ticaret (E-Ticaret) Giriş.
1 ŞEKERBANK BİREYSEL BANKACILIK Kasım/ TÜRKİYE’DE BİREYSEL BANKACILIK-İLKLER.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
 E-TİCARETİN GELİŞME SAFHALARI  GELENEKSEL TİCARET İLE E-TİCARETİN KARŞILAŞTIRILMASI  E-TİCARETİN AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
MCT, CTT, MCSA, MCSE, MCDBA, MCSD
Yrd.Doç Dr. YILMAZ GÖKŞEN
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
Pazarlama İlkeleri.
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
TEMEL KAVRAMLAR İnternet ve İnternet Bankacılığı
1 GİRİŞİM SUNUM TASLAĞI. 1. İLETİŞİM FORMU 2. ÜRÜN/HİZMET TANIMI 3. SEKTÖR VE PAZAR 4. RAKİP ANALİZİ 5. FİYATLAMA 6. MÜŞTERİLER 7. ŞİRKET HAKKINDA BİLGİ(VAR.
İ ÇERIK Değer Zinciri ve E-Ticaret Amazon.com Wireless ve Ses Tabanlı E-Ticaret E-Ticaretin Avantaj ve Dezavantajları E-Ticaret İş.
E-Ticaret.
ELEKTRONİK TİCARET Öğr. Gör. Canan ASLANYÜREK.
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
Merve ÇAKMAK.
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
Sunum transkripti:

MCT, CTT, MCSA, MCSE, MCDBA, MCSD E-Ticaret Nedir? Temel Kavramlar FARUK ÇUBUKÇU MCT, CTT, MCSA, MCSE, MCDBA, MCSD faruk@farukcubukcu.com www.farukcubukcu.com

E-Ticaret Nedir? Internet üzerinde yapılan ticarettir. Bilgisayar, cep telefonu gibi aygıtlar tarafından kullanılır. Aslında, Internet üzerinde bir iş modelidir.

E-Ticaret’in Boyutları 1990’lı yıllarda %80’i Amerika kıtasında gerçekleşiyordu. Bugün dünyaya yayıldı. OECD ve IDC verilerine göre 2004-2005 yılında yıllık 1 Trilyon Dolar hacmine ulaşması bekleniyor. (sizde bunda pay almak istemez misinisiz?)

Şubat 2002 Toplam Internet Kullanıcısı (milyon) Afrika 4,15 Asya/Pasifik 157,49 Avrupa 171,35 Orta Doğu 4,65 Amerika ve Kanada 181,23 Latin Amerika 25,33 Dünya Toplamı 544,20 kaynak: Compiled by: Nua Internet Surveys (www.nua.com)

Şubat 2002 Internet Kullanıcıları-Coğrafik Dağılım

Her şeyin E’si çıktı E-ticaret E-devlet E-iş E-bülten E-book E-dükkan E-hükümet E-dergi E-katalog E-şirket E-toplantı E-kitap E-Türkiye E-mağaza E-noter

Neden Elektronik Ticaret? Önce gerçekleştiren, Pazar payını artırır: Amazon.com, BarnesandNoble.com gibi. Düşük sermaye, bütün işletmeler küçük bir yatırımla E-ticaret’e geçebilir. Global pazara girmek. Tüm dünyaya satış yapabilir hale gelebilmek. Satış maliyetlerini azaltır.

Neden Elektronik Ticaret? Birebir görüşme gerektirmez. Süreçleri otomatikleştirir. Saat farkı, bölge, iklim, yöre ile sınırlı değildir. 24 saat satış. Rakipleriniz yaparsa?

Bir Web Sitesi Yapmak, Elektronik Ticaret Değildir! Yeni girdi ve iş süreçleri gerektirir. Online satış. Müşteri İlişkileri yönetimi, Sipariş, faturalama, teslimat ile ilgili işlemleri yapabilmesi gerekir. Hızlı bir para ve hizmet akışı gerektirir.

Nasıl? Kitap satmak için bir E-ticaret sitesi yapmak belki mantıklı ama, bir mobilya mağazası ya da bir fabrika için E-ticaret nasıl olacak? Yanıt: Rakipleri yapıyor olabilir? Tüm dünyaya hitap etmek isteyebilir. Yeni bir e-iş stratejisi geliştirebilir. İşletmeden-işletmeye bilgi alışverişi yapabilir.

Temel Sektörler Eğlence İletişim Yayın Perakendecilik Eğitim Donanım ve yazılım Kamu

Zaten Yaptığımız Ticareti Internet’e mi aktaracağız? Hayır!. Bir e-Ticaret stratejisi gerektirir. Şirket içindeki bilgi akışını değiştirir. Müşteri ilişkileri yönetiminde yeni bir boyut getirir. Global Pazar? Farklı davranışlar gösteren bir bir tüketici kitlesi. “dene ve al” gibi teknikler gerekebilir. Web pazarlama, e-mail pazarlaması gibi teknikleri bilmek gerekir. En önemli şey; kişiye iyi hizmeti (özel olarak) verebilmektir. Genç bir kullanıcı kitlesi ile karşı karşıya kalınır. İstatistikleri iyi takip etmek gerekir. Reklam almak ve vermek ile ilgili işlemler farklıdır. Çapraz satış gibi teknikler.

Satıcılarla daha yakın ilişki kurulabilir Satıcılarla daha yakın ilişki kurulabilir. Müşterilerin istekleri daha çabuk yönlendirilir. Şirket Satıcı müşteriler satıcılar Şirket müşteriler

E-Ticaret’in Faydaları Düşük pazarlama ve satış maliyetleri Düşük tasarım ve imalat maliyetleri Niş pazarlara erişmenizi sağlar Pazara eşit erişim hakkı Yeni pazarlara ulaşabilme Müşterinin katıldığı ürün ve hizmet kalitesi.

Jenerik İş Stratejileri Elektronik Pazarda Yer Almak Etkin Müşteri İlişkileri Yönetimi Elektronik Ticaret Tedarik Ağı Yönetimi Envarter Yönetimi

Bazı Ürünlerde E-Ticaret’in Payı (Capital-Electronic Commerce) Ürün Grubu E-Ticaret Payı (%) Hisse Senedi 60 Yazılım 33 Eğlence Tebrik Kartı 25 Kitap 20 Video Oyun Dergi 15 Sigorta 10 Eğitim 5

Elektronik Ticaret Türleri B2B: business to business B2C: business to consumer B2G: business to government C2G: customer to government B2E: business to employee B2M: business to market

Elektronik Ticaret Türleri business consumer government business

B2C’den çok B2B Yalnızca %20’si B2C Çoğu B2B: %80’si B2B Semt elektrik saatleri el bilgisayarları ile okunur. Aboneler paralarını semt bankalarına öder ve faturasını alır. Yatan paralar TEK’in hesabına geçer. Bu bir E-ticaret’tir.

EDI BANKA

E-Devlet Vergi ödemek Sağlık karnesi almak İşletme ruhsatı almak. Pasaport almak Nüfus bilgilerini değiştirmek Köpeğinizin kaydını yaptırmak İkametgah kağıdı almak. ……..

E-Devlet Kullanımı Norveç %53 Danimarka %47 Kanada Finlandiya %45 ABD %34 Avustralya %31 Tayvan %26 Hindistan %22 Almanya %17 İngiltere %11 ….. Endonezya %3 Türkiye Kaynak: Bilişim Dergisi, 12/2001, sayı 80