İnternet Kullanıcı Sayısı (milyon), 2008

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tarimsalpazarlama.com Tarım Sektöründe Tedarikçiyi Çiftçiyle,
Advertisements

Mobil Reklamcılıkile hareket halindeki insanlara ulaşın Mobil Reklamcılık ile hareket halindeki insanlara ulaşın.
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
• 2001 yılında kuruldu. • E-Ticaret ve E-Tahsilat alanlarında yazılımlar ve çözümler geliştirmekte. • 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgesi yasasına.
ARVENTO MOBİL SİSTEMLER
Performans, etkinlik, erişim ve fiyat önemli ise...
Performans Odaklı Sponsor Reklam Kampanyaları Mart – Aralık 2013
HERKESE KAZANDIRAN ACENTE SİSTEMİ
.com İletişimde Kökten Çözüm...
Ericom Telekomünikasyon ve Enerji Teknolojileri A.Ş.
Reklamcılar Derneği Medya Paylaşım Toplantıları 4 Eylül 2008.
ERSAĞ TEMİZLİK & KOZMETİK ÜLKEMİZİN MARKASI.
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ
Web 2.0 AraçlarI OĞUZ TEKE
Serkan UĞUR Business Sunumu 2. Kısım Paranız nasıl geri döner?
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
13 Mart 2009 itibarıyla Facebook'un yeni arayüzü tüm hesaplarda kullanılmaya başlamıştır. Ancak bu arayüz, kullanıcılar arasında ikilik yaratmıştır.
Deniz’e Hoşgeldiniz.
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
 Web 2.0 bilgisayar endüstrisinde internetin bir düzlem olarak ilerlemesiyle bir işletme devrimi ve bu düzlemin kurallarını başarı için anlamaya çalışmaktır.
2009. Logaritma 2009 Logaritma 2002’de internet reklam satış şirketi olarak Ekin İlyasoğlu ve Fatih Muslu ortaklığı ile kuruldu. Ortaklar eğitimleri ile.
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
Sdgsgsd Teknolojisi olan Borsa mı, Borsası olan Teknoloji Şirketi mi ? Ali ÇÖPLÜ Borsa İstanbul Genel Müdür Yardımcısı.
ÜLKE SUNUMU TC BAŞBAKANLIK DTM ANKARA-TÜRKİYE 10 HAZİRAN 2008
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
AB Hakkında Genel Bilgiler
Gayri Safi Yurtiçi Hasıla (SAGP, Milyar $)
TEB KAMU BULUŞMALARI İZMİR Mayıs FARKLI ve İNOVATİF HİZMETLER KOBİ’lere Değer Katmak İçin Yola Çıktık... KREDİLER NAKİT YÖNETİMİ DIŞ TİCARET Bu.
Sosyal Medya Pazarlaması Sihirbuzz
Türkiye / Bölüm II Her alışverişte para kazanın..
İNGİLTERE’ DE E-DEVLET
Sektöründe 10 Yıllık deneyimle ispatlanmış olsa gerek ki Telekomünikasyon sektörü sonu olmayan, yıl geçtikçe kendisini yenileyen yapısı ile ticari anlamda.
Network Marketing.
Bankacılık ‘ta Yeni CRM Yaklaşımları M
E-Ticaret’in Mobil Tarafı
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
KAMU’DA DEĞİŞİM ZAMANI
IAB Türkiye Basın toplantısı Büyük dönüşüm Dijital akıl.
Dijital Pazarlama İletişimi Semineri 15 Haziran 2013.
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
MEDYANET DISPLAY REKLAM ÜRÜNLERİ
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
Garanti Bankası-11 Aralık 2007 Gündem Garanti Bankası Online Stratejisi ve Örnekleri Study Case: 5 dk.da Kredi Mobil Mecra.
1 Arjantin Ülke Sohbet Toplantısı (M.Serhan Kara) Ankara, 28 Mayıs 2007 T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
1. HAKKIMIZDA Komote Teknoloji bir Cavme Group ( kuruluşudur. Cavme Group 1995 yılından beri Teknoloji alanında faaliyet göstermektedir.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI DEVLET DESTEKLERİ.
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş)
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
Web 3.0 Konferansı, İstanbul 16 Nisan 2013 ‘‘KİMİN NAKİTE İHTİYACI VAR?’’ twitter.com/SonerCanko.
1 ŞEKERBANK BİREYSEL BANKACILIK Kasım/ TÜRKİYE’DE BİREYSEL BANKACILIK-İLKLER.
TARİHÇE 1990 yılında Anadolu Hayat Sigorta A.Ş Anadolu Anonim Türk Sigorta Şirketinin yürüttüğü hayat sigortacılığı faaliyetlerini devraldı.Böylece ülkenin.
Özel Alışveriş Sitesi.
E- Ticaret Altyapısı.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
TÜRKİYE’NİN EMLAK SİTESİ
İnteraktif Medya Dünü Bugünü Yarını Uğur Şeker / Dijital Büro İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi 'Mobile Marketing Conference'
e-MarEdu Nedir? Mihenk Taşları İlkeler Misyon ve Vizyon İstatistikler Çözüm Ortakları Önemsediklerimiz İletişim Bilgileri Servisler Uygulamalar.
Viral Reklam? Viral reklam; genellikle elektronik yollarla hızlı bir yayılma davranışı gösteren, başkalarına aktarmak ya da başkalarıyla paylaşmak amacıyla.
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Video Kurgulama. Video Dünyasına YouTube ile Bakış ●1 Milyar’dan fazla kullanıcı ●Her gün milyarlarca video gösterimi ●İnsanların izledikleri video saatinde.
Ayşegül ARSLAN.
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
SOSYAL MEDYA.
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

Türkiye’de E-Ticaret ve GittiGidiyor.com 11.12.2009

Dünyada ve Türkiye’de İnternete Erişim Oranı ve İnternet Kullanıcı Sayısı İnternet Kullanıcı Sayısı (milyon), 2008 İnternete Erişim Oranları (%), İlk 25 Ülke, 2008 19% 73% 74% 5% 65% 26% 70% 58% 71% 60% 23% 39% 85% 11% 61% 22% 81% 10% 67% 41% 94% 15% China United States Japan India Germany Brazil United Kingdom France South Korea Italy Russia Turkey Canada Indonesia Spain Mexico Australia Pakistan Taiwan Poland Argentina Malaysia Netherlands Thailand Philippines 253 220 94 60 53 50 43 36 35 33 28 25 24 17 16 15 14 China United States Japan India Germany Brazil United Kingdom France South Korea Italy Russia Turkey Canada Indonesia Spain Mexico Australia Pakistan Taiwan Poland Argentina Malaysia Netherlands Thailand Philippines 12. Sırada 15. Sırada Avrupa Birliği’nde internet erişim ortalaması: %59 Türkiye’nin büyüme potansiyeli yüksek! Kaynak: www.internetworldstats.com ve eBay

Dünyada ve Türkiye’de İnternete Erişim Oranı ve İnternet Kullanıcı Sayısı Toplam Avrupa, Yaş 15+ , Ev & İşyerleri* Nisan 2009 Ülke Toplam Tekil Ziyaretçi (000) Ziyaretçi Başına Ortama Saat Ziyaretçi Başına Ortalama Sayfa Germany 40,000 22 2,601 United Kingdom 36,820 29 2,482 France 36,348 28 2,971 Russia 31,303 15 2,228 Italy 21,230 19 1,790 Spain 18,636 25 2,398 Turkey 17,762 32 3,044 Netherlands 12,009 2,712 Sweden 5,671 Belgium 5,470 2,032 Switzerland 4,439 20 2,011 Austria 4,403 14 1,562 Portugal 3,774 1,725 Denmark 3,429 18 1,890 Finland 3,174 26 2,777 Norway 3,007 21 1,921 Ireland 1,749 17 1,641 Türkiye, Avrupa ülkeleri arasında 15 yaş ve üstü 18 milyon’a yakın kullanıcı ile 7. sırada. Bu rakamla Doğu Avrupa ülkeleri arasında Rusya’dan sonra 2. sırada. Türkiye, ziyaretçilerin aylık ziyaret saatleri ortalamasında ve ziyaretçi başına düşen aylık ortalama sayfa gösteriminde 1. sırada. 7. Sırada 1. Sırada * Kamuya açık bilgisayarlardan (örneğin internet kafeler), cep telefonu ve pda’lardan gelen erişimleri kapsamamaktadır. Bütün bu erişim noktaları ve yaş sınırı düşünülmediğinde Türkiye’de toplam 26,750,000 kullanıcı olduğu tahmin edilmektedir.

Türkiye’de E-Ticaret Rakamları Türkiye E-Ticaret Hacmi* (milyon TL) ve Değişim Oranları 1.388 2.412 5.537 9.088 9.903 9% 74% 64% 130% 2.000 4.000 6.000 8.000 10.000 12.000 14.000 2005g 2006g 2007g 2008g 2009b 0% 20% 40% 60% 80% 100% 120% 140% Toplam Pazar M TL Yıllık Değişim % * Birinci El ve Kullanılmış Ürünleri, Motorlu Araçları, Tatil, Eğlence, Emlak, Kariyer kategorilerini kapsar Kaynaklar: BKM (www.bkm.com.tr) 2005 – 2008 gerçekleşen rakamları (g); GittiGidiyor tahminleri 2009 (b)

Türkiye’de E-Ticaretin Kırılımı ve GittiGidiyor’un Vizyonu Arama Arama Yerel Rehberler Fiyat Karşılaştırma Satın Alma Practicals(1) : Gittigidiyor Fotoğraf P2P Listeleme İş ve Kariyer Bilet Emlak Uygulama Yükleme Araç Dosya Paylaşımı Tatil İçerik Yükleme Eğlence Online Oyunlar IP TV Video Bahis Bilgilendirme Özel İlgi Alanları Blogging Spor Haber Arama Araçları Sözlük İletişim Webmail Arkadaşlık VoIP Sosyal Paylaşım ve Networking Mesajlaşma Ödeme & Finans Tam Servis Bankalar Sigorta Finansal Servisler (1) Bilgisayar & Bilgisayar Elektroniği, Giyim & Kozmetik, Ev & Bahçe, Oyuncak, Spor Malzemeleri vb.., hem yeni hem de kullanılmış ürünleri kapsar Notlar: Bu kırılımlar erişkin eğlencelerini, dini içerikleri, şirket içeriklerini, devlet ve sivil toplum kuruluşlarını, Special Occasions, Genealogy, and Ground Transportationkapsamamaktadır. Kaynak: eBay Internet Model (*) Sözlük: Türkiye’ye özel kullanıcı tarafından yaratılan içeriktir

Türkiye’de E-Ticaretin Kırılımı ve GittiGidiyor’un Vizyonu Türkiye’nin en işlek alışveriş merkezi olarak, online ticareti, hayatın vazgeçilmez bir parçası haline getirmek

GittiGidiyor Kilometre Taşları ve Sıfır Risk Sistemi eBay GittiGidiyor’a Ortak 2. Viral Film Başarısı, Kızın İntikamı Hemen Al Opsiyonu Devreye Girdi İş Ortaklığı Programı GittiGidiyor Açıldı Effie Ödüllü Viral Film, Ah Anam Lahanam Deloitte Teknoloji Fast50 8.’liği 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 GittiGidiyor Mobil Sıfır Risk Sistemi Dükkanlar Hayata Geçti İlk TV Reklamımız 4,000,000 Kayıtlı Kullanıcı Sıfır Risk sistemi, 2001 yılında GittiGidiyor'un keşfettiği ödeme-onay sistemidir. Sıfır Risk sistemi sayesinde, satın aldığınız ürünü 3 gün boyunca deneyebilme ve risk almadan alışveriş yapabilme imkanına sahip olursunuz.

GittiGidiyor 128 GittiGidiyor çalışanı (49 kullanıcı destek çalışanı) 4,000,000 kayıtlı kullanıcı 500,000 günlük tekil ziyaretçi, Türkiye’nin en çok ziyaret edilen 14. sitesi 2,000,000’u aşkın anlık satış fırsatı Şimdiye kadar sorunsuz gerçekleşen 6,500,000’in üzerinde satış işlemi, aylık 250,000 satış işlemi Alıcı ve satıcının mağdur olma ihtimalini ortadan kaldıran GittiGidiyor Sıfır Risk Sistemi Mayıs 2007, eBay azınlık ortaklığı, karşılıklı know-how transferi Grup markalarımız ile toplam 200 çalışan

Son Dönemdeki GittiGidiyor Yenilikleri Günün Fırsatı - %70’e varan fiyat avantajı - O güne özel fırsatlar - Sıfır ürün GittiGidiyor Mobil - Cep telefonuna özel tasarlanan sayfalar - GittiGidiyor’a cepten ulaşma fırsatı - i-phone ve Blackberry uygulamaları Şubat 2010’da Ürün İncelemeleri ve Satın Alma Rehberi - Ürün incelemeleri ile kararsızlığa yer yok - Satın alma rehberi ile bilinçli alışveriş İş Ortaklığı Programı - 7,000’den fazla üye site - Tıklama başına yapılan ödeme - 5 kuruş ile 10 kuruş arası ödenen ücret - Aylık bir milyar sayfa gösterimi

Sosyal Sorumluluk Projelerimizden Örnekler Rock’n Coke 2009 Becel -Türk Kardiyoloji Derneği, 2009 Fox TV-Toplum Gönüllüleri Vakfı, 2009 Magnum-ÇYDD, 2008 Fütüristler Zirvesi, 2008 İKSV, 2007 & 2008 TV 8-Omurilik Felçlileri Derneği, 2008 Rock’n Coke, 2006

Başarılarımız Ah Anam Lahanam Viral Projesi - 2009 Gümüş Effie Ödülü - 21. Kristal Elma Ödülleri’nde Viral kategorisinde 3.’lük - Horizon Interactive Web Awards 2009’da online reklam kategorisinde 3.’lük Fulya’nın İntikamı Viral Projesi - Digital Age Dergisi Tarafından Düzenlenen 3. Digital Age Konferansı’nda “En Başarılı Dijital Hikaye” Digital Lovemark Araştırması - 2009 yılında IPSOS KMG’nin Türkiye’nin Digital Lovemark araştırmasına göre Türkiye’nin en sevilen online alışveriş sitesi Deloitte Teknoloji Programı Ödülleri - Deloitte Teknoloji Fast50 Türkiye Programı’nda 50.’lik - Deloitte Teknoloji Fast500 EMEA Programı’nda 64.’lük

Teşekkürler