adex Logaritma 2008
logaritma 2008 adex network adex nedir? Logaritma’nın performans bazlı networküdür. Türk ve yabancı, yüksek trafikli sitelerin, ortak bir platformda tüm hedeflemelerin yapılmasına imkan veren bir altyapı ile fazla envanterlerini birleştirmeleri üzerine kurulu bir sistemdir. Amaç, en iyi geri dönüşü en iyi fiyata almaktır. ROI maksimizasyonu temeline dayalıdır. logaritma 2008 adex network
logaritma 2008 adex network adex’in faydası nedir? Her bir gösterimin reklamverenin hedefleri açısından değerini hesaplayan akıllı bir reklam satınalma sistemidir. CPM, CPC, CPA, dCPM modellerinde satınalma yapar. Hangi modelde, ne harcama yapacağını reklamveren belirler, sistem uygular. Artık nereye reklam verdiğiniz değil, kimi hedeflediğiniz önemlidir: Eğer hedef kitlenize en doğru şekilde ulaşmak istiyorsanız, onları nerde yakaladığınız değil, onları yakalamanız artık önem kazanıyor. logaritma 2008 adex network
logaritma 2008 adex network adex nasıl çalışır? adex optimizasyon yapar: Yayıncı, reklamveren ve kreatifi değerlendirerek, öğrenme yeteneği ile öngörüde bulunur. Sistem verilen hedef doğrultusunda en doğru yaynı yapmak için sürekli sorgulama yapar. Yalnızca verilen hedeflerde yayın yapılır ve online olarak eCPM kriterleri ile raporlanır. logaritma 2008 adex network
logaritma 2008 adex network Hangi siteler adex’e dahil? Logaritma anlaşmalı siteleri, Dünyanın en büyük networkleri, Türkiye’nin ve dünyanın bilinilirliği yüksek, yaygın erişimli siteleri Hangi siteler adex’e dahil değil? Siyasi, yıkıcı veya cinsel içerik; Şiddet içerikli veya çağrıştıran; Kumar ve benzeri para kazanmaya dayalı oyunlar içeren siteler. logaritma 2008 adex network
logaritma 2008 adex network Altyapı:Right Media: Global Exchange 2003 yılında bir Network olarak başladı; 2005 yılında exchange platformu açıldı Temmuz 2007’de Yahoo! Right Media’yı $700mn Dünyanın en geniş reklam borsası 193 milyar aylık gösterim 4 milyar + Türk IP gösterim 47,000 Yayıncı ve reklamveren 81 ülkede yayın New York, San Francisco, Hong Kong, London, Hamburg ve Singapore’da ofislerle 200’ü aşkın çalışan. logaritma 2008 adex network
Global Frequency Management Advertiser Value Proposition Bir reklamveren için o gösterimnin değeri, kullanıcı reklamı her gçrüşünde azalır. Adex optimizasyonu ile reklamverenin gösterim frekansı tüm satınlamalar için uygulanır. Frequency Curve Value Impressions Per User Session $4 CPM $3 CPM $2CPM $1.50 CPM $1CPM $.50CPM $0.25CPM logaritma 2008 adex network
Adex network sitelerinden örnekler logaritma 2008 adex network
adex anlaşmalı networkleri Media Shakers MediosOne Meta Network Oridian PerfSpot Redux Media Inc. Rydium Spot200 (formerly PerfSpot) Tickle Grapevine Yahoo! Europe AdMedian LLC adNet CPX Interactive Adtegrity Aqua Media Direct BackTalk Media Bannerconnect Network Dada Ad Harren Media Network Kitara Media Inc logaritma 2008 adex network
logaritma 2008 adex network adex hedefleme Geleneksel tüm hedeflemeler Davranışsal hedefleme Network, Kanal, site hedefleme Coğrafi: Ülke, şehir, bölge Gün, saat, yaş, cinsiyet Browser çeşidi ve dili Frekans ile gösterim: Bir kullancıya x defa, bir kullanıcıya günde/saate/dakikada x defa gösterim. Bağlantı Hızı bazında Davranışsal hedefleme: Site üyelerine, son 30 günde siteye girmemiş olanlara, siteye üye olmuş fakat hiç alışveriş yapmamış olanlara, sadece alıcılara, sadece satıcılara gezdikleri diğer sitelerde reklam gösterimi İçeriksel (Contextual) hedefleme URL’e göre: İstenilen siteleri veya belli sitelerin belli URL’lerini ekleme/ çıkarma Logaritma Networku ve diğer anlaşmalı networklere göre Yayıncı kategorilerine göre gosterim (kanallar) logaritma 2008 adex network
logaritma 2008 adex network adex kanallar Automotive BitTorrent Blog /Chat /User-editable Business/ Finance Career Children Dating Diet/Fitness Direct Media Exchange Domainer Education Entertainment Free Download Gaming High Risk Inventory Hobbies/ Leisure/ Special interests Home/ Gardening Men MP3 Download MP3 Search Music Names/Numbers/Mapping News P2P Photo/Video sharing Proxy Reach Real Estate Reference/ Dictionary/ Literature Restaurants/ Dining/ Food Search Shopping Social networking Sports Technology Teen Travel Weather Web site pop Women and Health ... logaritma 2008 adex network
logaritma 2008 adex network adex fiyatlandırma CPM CPC CPA dCPM BİRİM FİYATI HER ZAMAN REKLAMVEREN BELİRLER! CPM: Sabit fiyat ile gösterim bazlı fiyatlandırma CPC: Sabit tıklama fiyatı ile gösterim. Tıklama başına üye hedefi konularak sistemin yayınları optimize etmesi sağlanır. Hedefi gerçekleştirme oranı düşük olan yayın alanları otomtik olarak elenir. CPA: Belli bir kullanıcı davranışını gerçekleştirenler üzerinden fiyatlandırma. Her br üye olan vaye teklif veren, ürün listeleyen, ürün alan uyeler bazında gibi hedeflere göre kim için ödeme yapılacağı belirlenir. dCPM: Dinamik CPM: Her gösterimin değeri o gösterimi yapan yayın alanının performansına göre hesaplanır. Performans kriteri olarak tıklama veya herhangi bir davranış kullanılabilir. dCPM için ortlama CPM fiyatı belirlenir ve 3 yöntemden biri seçilir: Minimum ortalama CPM oranı ile maksimum ROI oranı: Belirlenen hedefi tutturma oranını maksimize etmeye çalışırken ortalama CPM ‘i minimize eder. Hedeflerden bağımsız her zaman en yüksek teklif: Tüm reklam alanlarını ne pahasına olursa kazan. Hedefler tutturulduğu sürece en çok gösterimi satın al: Hedefleri gerçekleştiren tüm gösterimleri almaya çalış. logaritma 2008 adex network
logaritma 2008 adex network Kreatif IAB standartları Standart Banner: 468x60 Super Banner: 728x90 Showcase: 300x250 Sky Scraper: 120x600 Wide Sky Scraper: 160 x 600 Ağırlık: Max 30kb Gif, flash, jpeg, java Yahoo! Banner spec. Şartları Yahoo! da yayın için gereklidir. logaritma 2008 adex network
logaritma 2008 adex network Raporlama Online ve realtime raporlama Impressions; Clicks; Conversions; Spent; eCPM; eCPC; eCPA; ROI değerleri, Kampanya, kreatif, reklam boyutu ve yayın ülkesine göre gruplanabilir. logaritma 2008 adex network
Case Study: International Travel Avrupa’nın birçok havayolu şirketi bilet satışını bu sistem ile gerçekleştirmekte. Örneğin Vueling, Alitalia, Spanair ve diğerleri her ay düzenli olarak yayın yapmakta ve bilet satış hedefleri için ihtiyaçları olan hedefleri kendileri belirleyip, hedeflerine ulaşmaktalar.
International Travel Başarı Hikayelerimiz Kampanyaların yayınlandığı ülkeler ve sistemi kullanan havayolu şirketleri örnekleri: İspanya İtalya Belçika Fransa Portekiz Hollanda Vueling Airlines Meridianna İtalya ClickAir İspanya Sterling DK Danimarka SpanAir İspanya Al Italia İtalya 2007’ de 147,000 üzeri satış ortalama gerçekleşti.
Öğrenme sürecinin ve tecrubenin önemli etkisi: Kampanyanın gidişatına göre 2008 rakamları 2007 yılını 3 veya 4’e katlayacak gibi görünüyor. Gerçekleşen Satışlar 2007 Jan ’08 – April 08 “on pace” for 2008 Havayolu 1 5,029 7,893 23,439 Havayolu 2 3,881 7,505 22,515 Havayolu 3 4,430 13,290 4,519
Teşekkürler... Logaritma 2008 (212) 273 10 27