SANAT KURAMLARI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SOYUT SANAT Kandisky,Mondrian ve Maleviç gibi sanatçıların doğadan yola çıkarak, görsel anlatıma varmaları çağın sanat değerleri üzerinde etkileyici olmuştur.
Advertisements

Terakkİ KartlarI “İçİmdekİ Ayna”
“Resimde İç Mekan” nedir?
İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü
HazIrlayan:Vecİhe –PInaR AVCI 4/a 138
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Portre Fotoğrafları: Konu olarak insan kişiliğinin, duygularının ve iç dünyasının ele alındığı fotoğraflardır.
Içmimarlık nedir?.

Masallardaki Görüş Açısı. Sanatta Görüş Açısı Sanatta bir kimsenin resim yada manzaraya baktığı görüş açısıdır. “Görüş açısını” belirlemek için bir fotoğrafa.
8 Sınıf Düzen Kuşağı.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
SANAT TARİHİ.
SANAT TARİHİ.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
REHBERLİK.
ATATÜRK VE MÜZİK Atatürk insan hayatında müziğin çok önemli bir yeri olduğuna inanıyordu. 14 Ekim 1925'te İzmir Kız Öğretmen Okulu'nu ziyaretlerinde öğrencilerin.
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
SOYUT SANAT Kandisky,Mondrian ve Maleviç gibi sanatçıların doğadan yola çıkarak, görsel anlatıma varmaları çağın sanat değerleri üzerinde etkileyici olmuştur.
MANTIK DERSİ AKIL YÜRÜTME YÖNTEMLERİ
FELSEFEYE GİRİŞ II An Introduction to Philosophy
FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ
GÜNEŞLİ BİR GÜN (İZLENİMCİLİK)
Sembolizm 19.yüzyılın ikinci yarısında parnasizme tepki olarak ortaya çıkmış bir akımdır.
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
DIŞAVURUMCULUK.
9 Şubat 2015Ankara, Turkey1 TARİHSEL ELEŞTİRİ. Tarihsel Eleştiri Nedir? Sanatın, zaman karşısında bağımsız olarak irdelenebilme imkanını sunan bir eleştiri.
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
Endüstrİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
SANAT(ESTETİK)FELSEFESİ
Mesajların Netleştirilmesi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
SANAT TARİHİ Nurdan Gül Kökten.
ESTETİK VE SANAT FELSEFESİ
BİLİŞSEL (KOGNİTİF) GELİŞİM
SANAT FELSEFESİ Sercan KALKAN Felsefe Öğretmeni.
ÇOCUK EDEBİYATI ÖĞRETİMİ
SANATTA GÜZELLİK ANLAYIŞI
İletişim Bilimine Giriş
SANAT AKIMLARI.
RÖNESANS Nurdan Gül Kökten Eskişehir Salih Zeki Anadolu Lisesi.
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
DİL-DÜŞÜNCE-DUYGU İLİŞKİSİ
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
SANAT FELSEFESİ.
METİN- EDEBÎ METİN Yeşim ÖZDEMİR BAŞAKŞEHİR ANADOLU LİSESİ
Sanat Felsefesi Sanata felsefi bakış. Sanat nedir?
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Neoklasizm 18. yüzyılda Barok ve Rokoko'ya tepki olarak çıkmış olan sanat akımıdır. Jacques-Louis_David.
Sanat Eseri İnceleme.
OLGU VE GÖRÜŞÜ AYIRT EDİYORUM
Soyut sanat ve wasllay kandinsky
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
Resimle İlgili Meslekler
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
DIŞAVURUMCULUK VE RENK
DOKU.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL
HOCA ALİ RIZA BEY HAKAN KOÇ. Üsküdar’da Kar, tuval üzerine yağlıboya, 52/81cm, Özel Koleksiyon.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Başşliyoouu... Başlıyor....
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
V. Ünite Sanat Felsefesi ESTETİK.
Sunum transkripti:

SANAT KURAMLARI

KURAMLAR Taklit (Kopya) Kuramı Biçimci (Soyut) Kuram İşlevsellik Kuramı Dışavurumcu Kuram

TAKLİT (YANSITMA ) KURAMI Taklit kuramı , sanatçının bir nesne yada manzaraya sadık kalarak resmetmesini vurgulayan kuramdır. Yansıtmacı kurama göre sanatçı, gerçekliği taklit eden kimsedir. Bu taklit ne kadar başarılıysa, sanat eseri de o kadar değerli olacaktır.

Kimi zaman resmedilen acı çeken gibi gitmeyen bir konum olabildiği gibi ideal ve güzelliği işleyen konular da olabilir. Sanat yapıtları daha çok natürmortlar, peyzajlar, portreler, heykeller, ve görünümler gibi konulardan oluşur. Hayata ya da hayatın zihinde kalmış kırıntılarına tutulan bir ayna gibidir. Çerçevenin içinde görülen "hayat gibi" olandır. Ama hayat değildir, sadece onun gibidir.

1876 yılına kadar ressamlar portre desenler yapıyor 1876 yılına kadar ressamlar portre desenler yapıyor. Ressamlık yansıtmacılık olarak görülür. Fotoğraf makinesinin bulunmasıyla dünyada sanatın yeri, yeniden sorgulanmaya başlıyor ve sanatçı artık gerçeği aramaya başlar. Dış gerçeği fotoğraf makinesi zaten yansıtıyor. Sanatçı, artık gerçek nedir? diye sorgular.

BİÇİMCİ (SOYUT) KURAMI Yeryüzünde gördüğümüz her şey yeryüzüne aittir.Sembollere önem vermeyen ve sanatsızlığa doğru yönelen bu hareket nötr bir zevk geliştirmeye yönelmiştir. Geometrik formların önemine paralel olarak olağan biçimi basite indirgemede madde ve renk olgusuna önem vermektedir.

Onlar için sanat,zihnin nesneler üzerindeki rasyonel tesis ettirebilecek bir güç kaynağı olarak ön plana çıktı. Bu kuramın kapsadığı konular;bina içleri ve açık havada sergilenebilen büyük heybetli yapımlardan, bunlardan oldukça farklı boşluğa karşı biçim oyunlarıyla yada basit biçimlerin önceden düşünülmüş bir kural yada sisteme göre değiştirilmesiyle oluşturulmuş biçimsel düzenlemelere kadar yayılır. Örneğin; Adnan Çoker , Malevich , Mondrian .

İşlevsellİK KURAMI İşlevsel kuram sanatı yaşama sokuyor.Bütün kullanım eşyalarını sanata yansıtıyor.İşlevsel sanatın diğer boyutu edebiyat,din, ve sosyopolitik konularda düşünceleri geliştirme işlevi yükler. İşlevsel görüş sanat yapıtının ahlaki bir görüşü yada mesajı iletmedeki başarısıyla değerlendirilir. Açıkçası sanatı yaşama sokuyor,kullanım eşyalarını sanata yansıtıyor.

Başka bir boyut insan gerekli olan tüm ürünlerin tasarımı ile ilgilidir. İşlevsel kuramın en önemli vurgusunu İsmail Tunalı’nın sözleriyle şöyle açıklamıştır;   “Teknoloji çağımızın gerçeği, ondan vazgeçemeyiz. Ancak üretici niteliği, sanatsal kimlikle kendimize uydurabiliriz. Buna göre tasarımlar birer işlevsel sanattır.”

DIŞAVURUMCU KURAM İç dünyanın yansımasıdır.Bir sanat yapıtının duygusal yada simgesel özelliğini vurgulayan kuramdır.İzleyiciler gördükleri renk ve çizginin kullanımını onlarda uyandırdığı duygularla sanat yapıtına yaklaşırlar. Kimi sanat yapıtları izleyicide duygu uyandırmak amacıyla nostaljik ve abartılı formlara yönelebilirler.İnsanın içindeki değişimi yansıtmaktadır.

Düşünce ve akıl konusunu farklı yönden ele alırlar,anlamsızlık üzerinde dururlar. Amaç; öznel yada içsel gerçeği yansıtmaktır. Olaylara nesnel değil de tinsel açıdan bakarlar. Geleneksel kuramların biraz dışındadır. Renkler ve çizgiler doğal yapısı içinde değil, duygusal tepkileri yansıtarak kullanır. Deformasyona gidilir.

Konular genellikle;toplum dışına itilen yoksullar, akıl hastaları, sokak kadınlarıdır. Örneğin;Eduard  Munch,Paul Klee, lekeci anlayışla yaklaşan Kandisky, Jackson Pollock’tur.

KURAM BİR ÖNERMEDİR ; KURAMLARIN KANITLANMASI GEREKMEZ.