OCAK AYI BÜLTENİMİZ
OCAK AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR? OCAK AYI KAVRAMLARIMIZ OCAK AYI KAZANIM VE GÖSTERGELERİMİZ OCAK AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ OCAK AYINDA OKUNAN HİKAYELER OCAK AYINDA ÖĞRENDİĞİMİZ ŞARKILAR OCAK AYI GEZİMİZ OCAK AYI BRANŞ DERSLERİMİZ ŞUBAT AYI MİNİ PROGRAMI ŞUBATAYI AİLE KATILIMI
OCAK AYI KAZANIM VE GÖSTERGELERİMİZ BİLİŞSEL ALAN Kazanım 1 Nesne/durum/olaya dikkatini verir. Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar. Kazanım 3 Algıladıklarını hatırlar. Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler. Kazanım 4 Nesneleri sayar. İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar. Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir. Kazanım 5 Nesne ya da varlıkları gözlemler. Nesne/varlığın adını söyler. Nesne/varlığın rengini söyler. Nesne/varlığın şeklini söyler. Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler. Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. Göstergeleri: Nesne/varlıkları birebir eşleştirir. Nesne/varlıkları rengine göre ayırt eder, eşleştirir. Nesne/varlıkları şekline göre ayırt eder, eşleştirir. Nesne/varlıkları büyüklüğüne göre ayırt eder, eşleştirir. Kazanım 8 Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır. Nesne/varlıkların büyüklüğünü ayırt eder, karşılaştırır.
Kazanım 9: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre sıralar. Göstergeleri: Nesne/varlıkları uzunluklarına göre sıralar. Nesne/varlıkları büyüklüklerine göre sıralar. Nesne/varlıkları ağırlıklarına göre sıralar. Kazanım 11: Nesneleri ölçer. Ölçme sonucunu tahmin eder. Standart olmayan birimlerle ölçer. Standart olma Kazanım 12: Geometrik şekilleri tanır. Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler Kazanım 13: Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanır. Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir. Gösterilen sembolün anlamını söyler. Kazanım 19: Problem durumlarına çözüm üretir. Problemi söyler. Probleme çeşitli çözüm yolları önerir. Kazanım 21: Atatürk’ü tanır. Atatürk'ün hayatıyla ilgili belli başlı olguları söyler. ayan birimlerle ölçer.
MOTOR ALANI Kazanım 1 Yer değiştirme hareketleri yapar. Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar. Yönergeler doğrultusunda yürür. Yönergeler doğrultusunda koşar. Belli bir yükseklikten atlar. Belli bir yüksekliğe zıplar. Belli bir yüksekliğe tırmanır. Tırmanılan yükseklikten iner. Engelin üzerinden atlar. Kazanım 3 Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar. Göstergeleri: Bireysel ve eşli olarak nesneleri kontrol eder. Küçük top ile omuz üzerinden atış yapar. Atılan topu elleri ile tutar. Koşarak duran topa ayakla vurur. Küçük topu tek elle yerden yuvarlar. Kazanım 4 Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. Malzemeleri keser. Malzemeleri yapıştırır. Malzemeleri değişik şekillerde katlar. Değişik maNesneleri kopartır/yırtar. Nesneleri açar/kapar. Kalemi doğru tutar. Kalem kontrolünü sağlar. lzemeler kullanarak resim yapar
Kazanım 5 Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. Nesneleri kullanarak ritim çalışması yapar. Vurmalı çalgıları kullanarak ritim çalışması yapar. Basit dans adımlarını yapar. Müzik ve ritim eşliğinde dans eder. SOSYAL DUYGUSAL ALAN Kazanım 1: Kendisine ait özellikleri tanıtır. Göstergeleri: Adını/soyadını söyler. Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder. Nesneleri alışılmışın dışında kullanır Kazanım 5: Bir olay ya da durumla ilgili olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir. Olumsuz duygularını olumlu sözel ifadeler kullanarak açıklar. Olumsuz duygularını olumlu davranışlarla gösterir. Kazanım 7: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler. Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar. Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.
Kazanım 11: Atatürk ile ilgili etkinliklerde sorumluluk alır. Göstergeleri: Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır. Atatürk ile ilgili duygu ve düşüncelerini farklı etkinliklerle ifade eder. Kazanım 12 Değişik ortamlardaki kurallara uyar. İstekleri ile kurallar çeliştiğinde kurallara uygun davranır. Nezaket kurallarına uyar. Değişik ortamlardaki kuralların belirlenmesinde düşüncesini söyler. Kuralların gerekli olduğunu söyler. DİL ALANI Kazanım 2 Sesini uygun kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin şiddetini ayarlar. Kazanım 5 Dili iletişim amacıyla kullanır. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler. Kazanım 7 Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinledikleri/izlediklerini açıklar. Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar. Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar. Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır. Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler. Dinledikleri/izlediklerini müzik yoluyla sergiler.
Kazanım 10: Görsel materyalleri okur. Göstergeleri: Görsel materyalleri inceler. Görsel materyalleri açıklar. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir. ÖZBAKIM BECERİLERİ Kazanım 1 Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. Elini/yüzünü yıkar. Kazanım 3 Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeler yapar. Ev/okuldaki eşyaları temiz ve özenle kullanır. Ev/okuldaki eşyaları toplar. Ev/okuldaki eşyaları yerleştirir. Kazanım 5: Dinlenmenin önemini açıklar. Dinlendirici etkinliklere katılır. Kazanım 6 Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır. Beden temizliğiyle ilgili malzemeleri kullanır
OCAK AYI KAVRAMLARIMIZ Daire, kare, üçgen,sarı, kırmızı,mavi,yeşil,sesli-sesiz,sert-yumuşak büyük-küçük, uzun-kısa, az, çok,ön-arka, iç-dış, ileri-geri,açık-kapalı, hızlı- yavaş, Sabah-öğle-akşam, gece-gündüz,bugün-yarın 1-10 arası ritmik sayma 1-5 arası rakamları tanıma
PYP KENDİMİZİ İFADE ETME YOLLARIMIZDAN “MÜZİK” KONUSUNA BAŞLANDI PYP KENDİMİZİ İFADE ETME YOLLARIMIZDAN “MÜZİK” KONUSUNA BAŞLANDI.SESLERİ KEŞFETME VE DIŞARIDAN GELEN SESİ TAHMİN ETME ÇALIŞMASI YAPILDI.
FARKLI ENSTÜRÜMANLAR İNCELENDİ VE ÇIKARDIKLARI SESLER KEŞFEDİLDİ.
KLASİK MÜZİK EŞLİĞİNDE PARMAK BOYASIYLA DUVAR BOYAMA ÇALIŞMASI YAPILDI.
“DUYGULARIN DANSI” ADLI DRAMA ÇALIŞMASI YAPILDI.
FARKLI EŞYALAR KULLANILARAK MÜZİK YAPILDI. (KUTU,BOYA VB…)
TUVALE RESİM ÇALIŞMASI YAPILDI.
KRAL VE KRALİÇE ORFF ÇALIŞMASI YAPILDI.
BİRER FOTOĞRAF SANATÇISI OLUNDU VE FOTOĞRAF ÇEKME ÇALIŞMASI YAPILDI.
ÇEKİLEN FOTOĞRAFLARLA FOTOĞRAF SERGİSİ OLUŞTURULDU.
PYP KENDİMİZİ İFADE ETME YOLLARIMIZDAN “OYUN” KONUSUNA DEVAM EDİLDİ PYP KENDİMİZİ İFADE ETME YOLLARIMIZDAN “OYUN” KONUSUNA DEVAM EDİLDİ.OYUN OYNARKEN ÇEKİLEN FOTOĞRAFLAR İNCELENDİ.
OYUN GÜNÜNDE FARKLI KÜLTÜRLERE AİT OYUNLAR OYNANDI.
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE KADAR GELEN GRUP OYUNLARI VE KURALLI OYUNLAR OYNANDI.
GÖSTER-ANLAT GÜNÜNDE BİRİCİK TOK VE GÜNEY TOK EVDEN GETİRDİĞİ ‘’DİŞ YAPMA MAKETİNİ’’ARKADAŞLARINA ANLATTI.
ŞİRİN RENKLER KİTABINDAN ÇALIŞMALAR YAPILDI.
ŞİRİN ŞEKİLLER KİTABINDAN ÇALIŞMALAR YAPILDI.
ŞEKİLLERİ YIRTMA _ YAPIŞTIRMA TEKNİĞİYLE DOLDURDUK
DAİRE ŞEKLİNDEN TIRTIL YAPTIK.
BOY VE KİLO ÖLÇÜMÜ İÇİN REVİRE GİTTİK.
OCAK AYINDA OKUNAN HİKAYELER
ARALIK AYI GEZİMİZ FLORYA AKVARYUM
OCAK AYI SİNEMAMIZ BUZ DEVRİ
İLK KARNE SEVİNCİMİZ
BRANŞ DERSLERİMİZ
BALE: YERDE KOMBİNASYON ÇALIŞMALARI YAPILDI.
MODERN DANS :MÜZİK EŞLİĞİNDE YÖNELGEYE UYGUN DANS EDİLDİ.
DRAMA: DUYGULARIMIZI KULLANMA ÇALIŞMALARI YAPILDI.
BEDEN EĞİTİMİ Denge, esneme, takla atma, koşu ve spor dallarını tanıma ile ilgili oyunlar oynandı..
YENİ YIL ŞARKISI VE RİTM TUTMA ÇALIŞMALARI YAPTIK. MÜZİK: YENİ YIL ŞARKISI VE RİTM TUTMA ÇALIŞMALARI YAPTIK.
ŞUBAT AYI 4 YAŞ MİNİ PROGRAMI 2013-2014 10.02.2014 Tatilde neler yaptığımızla ilgili sohbet ediyoruz. Tatil ödevlerimizi inceliyoruz. 11.02.2014 Bu ay’’ GEMS’’ konumuz ‘’YUMURTALAR’’ ‘’Ayşegül çiftlikte’’ isimli hikâyemizi okuyoruz. İlk yumurta resmimizi yapıyoruz. Yumurta nedir? Yumurtanın şekli nasıldır? Yumurtaları inceleyerek öğreniyoruz? 12.02.2014 Evden gelirken haşlanmış ve kabuğu soyulmamış yumurta getirmeyi unutma! Farklı hayvanlara ait yumurtaları büyüteçle inceliyoruz. Okulumuzun hayvanat bahçesinde yumurtası olan hayvanları inceliyoruz. 13.02.2014 Kahvaltıda haşlanmış yumurtalarımızın kabuklarını soyuyoruz ve kabuklarını inceliyoruz. Yumurtanın yararları nelerdir? Sorularıyla beyin fırtınası yapıyoruz. Yumurta ile pişmiş ve çiğ kavramını öğreniyoruz. 14.02.2014 Bugün okulumuzda ‘’SEVGİ PARTİSİ’’ var! Evden gelen kalpli objelerle sevgi köşesi oluşturuyoruz. NOT: Evden gelirken kalp şeklinde objeler getirmeyi ve kırmızı giyinmeyi unutma! Sınıfta saklanmış yumurtaları buluyoruz. Yumurtadan ne çıktı? İnceliyoruz. Evden gelirken yumurtadan çıkan bir hayvan oyuncağını getirmeyi unutma. Mutfak etkinliğinde ‘’omlet’’yapıp afiyetle yiyiyoruz.
17.02.2014 Okula gelirken ‘’sürpriz yumurta’’ getirmeyi unutma. ‘’Kayıp yumurta’’ nerede oyununu oynuyoruz. ‘’Süt, bal, yumurta’’ şarkısını öğreniyoruz. 18.02.2014 ‘ ’Civcivin yumurta içerisinde oluşumu’’ videosunu izliyoruz. Sanat etkinliğinde ‘’civcivin oluşumu evrelerini’’ sıralıyoruz. Yumurtadan çıkma draması yapıyoruz. 19.02.2014. ’Yumurta deneyi’’ yapıyoruz. ‘’Tavuklar Firarda’’ sinema film izliyoruz. Yumurta kabuklarıyla grup çalışması yapıyoruz. 20.02.2014 Sanat etkinliğinde ‘’yumurtadan çıkan hayvanları’’ yapıyoruz. ‘’Lak Lak Leyleğin Başına Gelenler’’ hikaye kitabımızı okuyoruz. 21.02.2014 Mutfak etkinliğinde spagetti makarnadan ‘’Leylek Yuvası’’ yapıp afiyetle yiyiyoruz.
ŞUBAT AYI AİLE KATILIMIMIZ 10 Çocuğunuzla buzdolabında bulunan yumurtaları sayın ve kaç tane olduğunu söyleyiniz. 11 Çocuğunuzla birlikte bir yumurtayı haşlayıp okula gönderebilirsiniz. 12 Çocuğunuzla yumurtanın faydaları hakkında sohbet ediniz. 13 Çocuğunuzla birlikte oyuncaklarını inceleyip yumurtadan çıkan oyuncağı var ise okula gönderiniz. 14 Çocuğunuzla sevgi nedir? Sevgi neden önemlidir? İnsanlar sevgilerini birbirlerine nasıl gösterir? Sorularla ilgili sohbet ediniz. 17 Çocuğunuzla yumurtadan çıkan hayvanlarla ilgili internetten, kitaplardan araştırmalar yapın ve bulduğunuz bilgileri inceledikten sonra okula gönderebilirsiniz. 18 Çocuğunuzdan size civcivin yumurtadan çıkma draması yapmasını isteyiniz. 19 Çocuğunuzdan size yumurtadan çıkan hayvanların isimlerini söylemesini isteyiniz. 20 Çocuğunuzla oyun hamurlarından yumurtalar yapabilirsiniz. 21 Çocuğunuzla okulda yaptığı mutfak etkinliğini size anlatmasını isteyiniz. 24 Çocuğunuzla çeşitli kitaplardan hayvanların yumurtladıkları yerleri araştırabilirsiniz. 25 Çocuğunuzdan bugün izlediği çizgi film size anlatmasını isteyiniz. 26 Çocuğunuzdan size penguen yürüyüşü taklidini yapmasını isteyiniz. 27 Çocuğunuzla birlikte yumurtadan çıkan hayvanların belgeselini izleyebilirsiniz. 28 Çocuğunuzdan size yumurta resmi çizmesini isteyiniz.