Reklam Fotoğrafçılığı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stok Fotoğrafçılığı.
Advertisements

TANITIM OTURUMU Nuri A Başoğlu, Prof.Dr. İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü.
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
İSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ
İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü
FERİHA UYAR KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİNE HOŞGELDİNİZ
Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programı
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Ünite Portfolyo Sunumu Zeynep Üzümcü
PRIME AJANS m.
Kalabalık bir ofis, çeşitli departmanlar ve büyük ajansların sahip olduğu diğer olanaklar sizi kolayca aldatabilir. Geçerli olan, ajansın gerçek dürtü.
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
TURİZMİN GELİŞMESİNE ETKİ EDEN UNSURLAR
İÇ MİMARLIK NEDİR?.
(Personel / Satış / İş Güvenliği Eğitim Filmleri)
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Reklam Fotoğraflarında Görsel İleti Tasarımı
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
ALANLARIMIZ GRAFİK VE FOTOĞRAF ALANI MATBAA TEKNOLOJİSİ ALANI
Polonya(Kurucu)-Türkiye(Kurucu)-Makedonya(Üye)
İştah Açan Fotoğraflar
HAFTA III KISIM 4. Raketler 118x115 boyutlarında Işıklı ve cam çerçeveli.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Reklam Fotoğrafının Görsel ve Sözel Bileşenleri
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
ENDÜSTRİYEL TASARIM Endüstriyel Tasarım eğitimi, tüketim pazarına yönelik, seri üretilebilecek her türlü kullanım eşyasının tasarımını içerir. Otomotiv.
ENDÜSTRİYEL TASARIM.
İç mİmarlIk İç Mimarlık Nedir? İç Mimar Olmak İçin Gereken Özellikler
Yapım Aşamaları (Production Steps)
 Tema seçilip konu belirlendikten sonra film öyküsünün özetlenmesidir.  Konu hakkında yapımcı ve yönetmeni aydınlatır.  Zaman ekonomisi açısından önemlidir.
F1 YARIŞLARI VE TOYOTA Ahmet Murat DEMİR Salih Onur KASAP
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Reklam Fotoğrafının Görsel ve Sözel Bileşenleri
İşletmeyi neden kurarız ?
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Özgür Kayaş Müzeyyen Tekinşen
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BEŞ PARMAK RESİM SERGİSİ
1 Bilişimde 15 Yıllık Deneyim. 2 Hizmetlerimiz  Yazılım (V-Era by Majör)  ERP Danışmanlığı  Donanım Hizmetleri  Proje Öncesi ve Sonrası Destek  Projenin.
BORU ORTAKLIĞI Çözüm.
YARATICI SENARYO KONSEPT SUNUMU Müşteri : Efe Ayakkabı A.Ş.
YARATICI SENARYO KONSEPT SUNUMU Müşteri : Akman Holding Marka : Ersu
YARATICI SENARYO KONSEPT SUNUMU Müşteri : Varol Ticaret San.
MESLEKLER.
1. KUŞAK DÜZEN.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
PERŞEMBE MESLEKİ TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Yapım Aşamaları (Production Steps)
REKLAM.
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Diyarbakır tanıtım toplantısı ŞİMDİ DÜŞÜNME ZAMANI 2013 TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ ULUSAL SERGİSİ Diyarbakır tanıtım toplantısı.
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİ ÖĞR.GÖR.İBRAHİM GÜLTEKİN 2016.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
MEDYA SEKTÖRÜNDEKİ BÜYÜK HATA!
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Resimle İlgili Meslekler
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
SATINALMA YÖNETİMİ ve TEKNİKLERİ Eğitimi
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.
SOSYAL MEDYA DANIŞMANLIĞI. Sosyal Medya Danışmanlığı; Markanızın Sosyal medya ortamındaki hedef kitlelerini analiz edip hazırlayan, Hedef kitlelerinizin.
Vodafone Telsim Sponsorluk Teklifi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
Sunum transkripti:

Reklam Fotoğrafçılığı

Tanım: Reklam fotoğrafları, fotoğrafçı ya da sanat yönetmeni tarafından önceden tasarlanan, bir fotoğraf türüdür.

Tanıtım fotoğrafında fotoğrafçının en önemli görevi; reklamda iletilmek istenen düşünceyi doğru algılayıp, estetik değerleri ve teknik olanakları kullanarak görselleştirmelidir.

Amaç: Reklamda fotoğraf kullanmanın en büyük amacı, hedef kitlenin psikolojik açıdan etkilenmesini sağlamaktır.

Amaç: Ürünü cazip bir şekilde gösterir.

Amaç: İnsanlar fotoğraflara bakarak reklamı yapılan marka ya da ürünlere sahip olma isteği duyarlar.

Amaç: Çarpıcı ve merak uyandırıcı fotoğraflarla kitlenin ilgisi çekilir ve bu merak, kitleyi metni okumaya yöneltir.

Hedef: İstek uyandırma

Hedef: Satışa katkı sağlama

Hedef: Ürün ya da markaya ilgi çekme

Hedef: Ürün ya da marka hakkında bilgi taşıma

Kim reklam fotoğrafçısı olabilir ?

Reklam Fotoğrafçısının Nitelikleri: İyi derecede fotoğraf bilgisi

Yaratıcı özelliği gelişmiş olmalı

Kendini ifade etme yeteneği gelişmiş olmalı

Ekip çalışmasına yatkın olmalı

Hayat görüşü olmalı ve görgü kurallarını bilmeli

Sosyal çevresi olmalı

Ticareti de iyi bilmeli

Reklam Fotoğrafçısı ve Ekibi: 1. Asistan 2. Asistan Bilgisayar Operatörü (photoshopçu) Sekreter

Reklam Fotoğrafçısı ve takım arkadaşları Işıkçı Makyöz Stilist

Ajans Çalışanları Yaratıcı Yönemen Prodüktör Müşteri İlişkileri Temsilcisi Grafikerler

Fotoğrafçıların Çalışma Biçimleri: Ajans aracılığıyla Doğrudan reklam veren ile

Ajans-Fotoğrafçı İlişkileri: R.F. Ajansa portfolyosunu sunar Representer /menajer Fotoğraf Prodüksiyon ajansları Mesleki yayınlar Tanıdıklar aracılığıyla

Reklam Ajanslarının Görsel İhtiyaçları Stok Fotoğraf Yeni Fotoğraf Prodüksiyonu

Çekim Öncesi İşlemler: Bütçe: Çekim ne kadar sürecek? Hangi mekanda? İç mekan-Dış mekan İhtiyaç duyulacak malzemeler Fotoğrafçının deneyimi ve piyasası Saat ya da Günlük ücret Çekimin uzunluğu-kısalığı, zorluğu kolaylığı

Prodüksiyon Giderleri: Reklam verene ait giderler: Mekan kirası,çekimde kullanılacak aksesaurlar ve malzeme giderleri, model telifleri, set görevlilerinin ücretleri, konaklama, ulaşım, yemek,makyaj vb. giderler

Prodüksiyon Giderleri: Bütçeye girmeyen kalemler: Fotoğrafçının kendine ait stüdyo,kamera, Işık vb. teknik araçların amortismanı ya da kirası, fotoğrafçının kendi elemanlarının ücretleri

Çekim öncesi son işlemler Bütçe Takvim Brifing Layout / Taslak Fotoğrafçıdan beklenen yaratıcı çözümler

Çekim Aşaması:

Çekim Sonrası İşler:

Reklam Fotoğraflarında İçerik Düzenlemeleri:

Reklam Fotoğraflarında İçerik Düzenlemeleri:

Metafor kullanmak

Metonomi:

Düzanlam:

Yananlam

Mit’leri kullanmak