Reklam Fotoğrafçılığı
Tanım: Reklam fotoğrafları, fotoğrafçı ya da sanat yönetmeni tarafından önceden tasarlanan, bir fotoğraf türüdür.
Tanıtım fotoğrafında fotoğrafçının en önemli görevi; reklamda iletilmek istenen düşünceyi doğru algılayıp, estetik değerleri ve teknik olanakları kullanarak görselleştirmelidir.
Amaç: Reklamda fotoğraf kullanmanın en büyük amacı, hedef kitlenin psikolojik açıdan etkilenmesini sağlamaktır.
Amaç: Ürünü cazip bir şekilde gösterir.
Amaç: İnsanlar fotoğraflara bakarak reklamı yapılan marka ya da ürünlere sahip olma isteği duyarlar.
Amaç: Çarpıcı ve merak uyandırıcı fotoğraflarla kitlenin ilgisi çekilir ve bu merak, kitleyi metni okumaya yöneltir.
Hedef: İstek uyandırma
Hedef: Satışa katkı sağlama
Hedef: Ürün ya da markaya ilgi çekme
Hedef: Ürün ya da marka hakkında bilgi taşıma
Kim reklam fotoğrafçısı olabilir ?
Reklam Fotoğrafçısının Nitelikleri: İyi derecede fotoğraf bilgisi
Yaratıcı özelliği gelişmiş olmalı
Kendini ifade etme yeteneği gelişmiş olmalı
Ekip çalışmasına yatkın olmalı
Hayat görüşü olmalı ve görgü kurallarını bilmeli
Sosyal çevresi olmalı
Ticareti de iyi bilmeli
Reklam Fotoğrafçısı ve Ekibi: 1. Asistan 2. Asistan Bilgisayar Operatörü (photoshopçu) Sekreter
Reklam Fotoğrafçısı ve takım arkadaşları Işıkçı Makyöz Stilist
Ajans Çalışanları Yaratıcı Yönemen Prodüktör Müşteri İlişkileri Temsilcisi Grafikerler
Fotoğrafçıların Çalışma Biçimleri: Ajans aracılığıyla Doğrudan reklam veren ile
Ajans-Fotoğrafçı İlişkileri: R.F. Ajansa portfolyosunu sunar Representer /menajer Fotoğraf Prodüksiyon ajansları Mesleki yayınlar Tanıdıklar aracılığıyla
Reklam Ajanslarının Görsel İhtiyaçları Stok Fotoğraf Yeni Fotoğraf Prodüksiyonu
Çekim Öncesi İşlemler: Bütçe: Çekim ne kadar sürecek? Hangi mekanda? İç mekan-Dış mekan İhtiyaç duyulacak malzemeler Fotoğrafçının deneyimi ve piyasası Saat ya da Günlük ücret Çekimin uzunluğu-kısalığı, zorluğu kolaylığı
Prodüksiyon Giderleri: Reklam verene ait giderler: Mekan kirası,çekimde kullanılacak aksesaurlar ve malzeme giderleri, model telifleri, set görevlilerinin ücretleri, konaklama, ulaşım, yemek,makyaj vb. giderler
Prodüksiyon Giderleri: Bütçeye girmeyen kalemler: Fotoğrafçının kendine ait stüdyo,kamera, Işık vb. teknik araçların amortismanı ya da kirası, fotoğrafçının kendi elemanlarının ücretleri
Çekim öncesi son işlemler Bütçe Takvim Brifing Layout / Taslak Fotoğrafçıdan beklenen yaratıcı çözümler
Çekim Aşaması:
Çekim Sonrası İşler:
Reklam Fotoğraflarında İçerik Düzenlemeleri:
Reklam Fotoğraflarında İçerik Düzenlemeleri:
Metafor kullanmak
Metonomi:
Düzanlam:
Yananlam
Mit’leri kullanmak