KUVVET MAKSİMAL %100-1TEKRAR %90 - 2TEKRAR %80- 3TEKRAR %70- 4TEKRAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VOLEYBOLUN KARAKTERİSTİK ÖZELLİKLERİ öğ.gör.Suat CERİT
Advertisements

“FUTBOLDA PERFORMANS TESTLERİ”
Kondisyon; sporcunun performans durumunun göstergelerinden birisidir
FUTSALIN PRENSİPLERİ.
DAYANIKLILIK ANTRENMANLARI
BAŞLICA SPORLAR FUTBOL BASKETBOL VOLEYBOL
Türkiye Futbol Federasyonu
FUTBOLDA YAŞ GRUBU ANTRENMAN İLKELERİ
VOLEYBOL İNDEKS (OYUNCULARIN FİZİK YETENEKLERİNİN ÖLÇÜMÜ)
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
Kondisyon; sporcunun performans durumunun göstergelerinden birisidir
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME
HENTBOLDA ALTYAPI KONDİSYON ÇALIŞMALARI Prof.Dr. Yaşar SEVİM.
TÜRKİYE BASKETBOL FEDERASYONU BASKETBOL KONDİSYONERLİĞİ SEMİNERİ
KUVVET ANTRENMANININ METODİK SIRALAMASI
AMATÖR TAKIMLARDA AMACA YÖNELİK
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN VOLEYBOL
HENTBOLDE ADAMA DÖNÜK 3:2:1 SAVUNMA SİSTEMİ VE İLKELERİ
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
FUTBOLDA KOORDİNASYON ÇALIŞMALARI
HENTBOLDE TEMPOLU OYUN VE SÜRAT ÇALIŞMALARI
FUTBOLDA SÜRAT ANTRENMANI
Genel Antrenman Bilgisi Özet Ders Notları (Bölüm 17)
OLİMPİYAT SPORCU EĞİTİM MERKEZİ
ANTRENMAN BİLİMİ Hazırlayan Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR
ANTRENMAN BİLGİSİ ANTRENMAN ÖLÇÜTLERİ.
FUTBOLDA ANTRENMAN PLANLAMASI VE PERİYOTLAMASI
TÜFAD SERTİFİKASYON (4) “FUTBOLDA TEKNİK, TEKTİK VE KONDİSYON TESTLERİ” Prof. Dr. Çetin İŞLEGEN
1.
Dikkat Edilmesi Gerekenler
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ Seminer-3 “Türkiye’de Gençlik Geliştirme Programlarında Yapılan Hatalar ve Dünyadan Örnekler” ÖNERİLER Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM.
6-10 YAŞ GRUBU GGP TEMEL İLKELERİ.
HÜCREDE ENERJİ OLUŞUMU
ÜST DÜZEY HENTBOLCULARDA BACAK, SIÇRAMA VE KOORDİNASYON ÇALIŞMALARI
SÜRAT ANTRENMANLARI VE TEMEL İLKELERİ.
KUVVET YETENEĞİNİN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
ANTRENMAN BİLGİSİ “Dayanıklılık ve Dayanıklılık Antrenmanı”
DERS NO: 5 ANTRENMAN DEĞİŞKENLERİ (ÖĞELERİ)
DİNLENME VE TOPARLANMA
ANTRENMAN BİLGİSİ DERS NO 4 ANTRENMANA HAZIRLIK.
ANTRENMAN BİLGİSİ “Sürat ve Sürat Antrenmanı” Doç.Dr. Ertuğrul GELEN
TÜRKİYE VOLEYBOL FEDERASYONU
TÜRK HALK OYUNLARINDA ANTRENMAN
KOORDİNASYONU ETKİLEYEN FAKTÖRLER
ANTRENMAN BİLGİSİ “Dayanıklılık ve Dayanıklılık Antrenmanı”
ANTRENMAN BİLGİSİ “Sürat ve Sürat Antrenmanı” Doç.Dr. Ertuğrul GELEN
FUTBOLDA BECERİ (KOORDİNASYON)
DAYANIKLILIK Frey’ e göre; “tüm organizmanın fiziki yorgunluğa mümkün olduğu kadar karşı koyabilme gücüdür”. Dayanıklılık; “tüm organizmanın uzun süre.
Kuvvet Antrenmanlarının Fazları
Antrenman ile İlgili Tanımlar ve Kavramlar
MASA TENİSİNDE MOTİVASYONUN ÖNEMİ
BÖLÜM-6: YAŞAM BOYU SPORDA AEROBİK EGZERSİZLER YAŞAM BOYU/HERKES İÇİN
ANTRENMAN BİLGİSİ “Bilim Konusu Olarak Antrenman”
Spor; birey yada grupların sağlık, eğlence veya gösteri amacı ile yaptıkları fiziksel ve / veya beyinsel aktivite gerektiren, bazı kurallar içinde uygulanan.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
Sporcuların performanslarını artırma düşüncesi geçmişten günümüze uzanan süreçte bilim adamları ve antrenörlerin en önemli çalışma konularından birini.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
Kondisyon; Kondisyon; sporcunun performans durumunun göstergelerinden birisidir. Diğer bir deyişle; organizmanın ve kasların enerji oluşum sürecinin etkileşimi.
İRFANLI ANADOLU LİSESİ ADI : Bartu Eren SOYADI : ÖZGAYA SINIFI : 9-D NO : F U T B O L DERS : TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMEN: Zafer Ender ETLİ.
ANTRENMAN BİLGİSİ Antrenman Programı Geliştirme TÜFAD SEMİNERLERİ
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SPORDA MÜSABAKA ANALİZİ ve DEĞERLENDİRİLMESİ
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
KOORDİNASYON (BECERİ)
Sunum transkripti:

KUVVET MAKSİMAL %100-1TEKRAR %90 - 2TEKRAR %80- 3TEKRAR %70- 4TEKRAR ÇABUK KUVVET KUVVETTE DEVAMLILIK TEKRAR METODU İNTERSİVİNTERVAL İNTERSİVİNTERVAL EXTENSİVİNTERVAL YÜK=%30-50 TEKRAR=10-30 SERİ = 4-6 UYGULAMA=SÜRATLİ DİNLENME=45-90sn PRAMİDAL TEKRAR METODU İNTERSİVİNTERVAL %100-1TEKRAR %90 - 2TEKRAR %80- 3TEKRAR %70- 4TEKRAR %60- 5TEKRAR YÜK=%80-100 TEKRAR=2-5 SERİ=2-5 UYGULAMA=TEM-SÜRATLİ DİNLENME ARALIĞI=TAM YÜK=%50-80- TEKRAR=5-10 SERİ=4-6 UYGULAMA=TEM-SÜREKLİPATLAYICI DİNLENME ARALIĞI=2-5 DAKİKA NOT:ÖNCE MAKSİMAL KUVVET DAHA SONRA ÇABUK KUVVET VE KUVVETTE DEVAMLILIK ÇALIŞILMASI LAZIM ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT 22.04.2008

GENEL ANTRENMAN Kondüsyon,teknik,taktik,psikoiojik özellikleri geliştirmek için yaptığımız işe antrenman diyoruz ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT 22.04.2008

ANTRENMANIN TEMEL GÖREVLERİ Antrenmanla sporcunun kişiliğini ve karakterini geliştirmeyihedeflemek Teknik ve koordineleri geliştirmek Genel ve özel kondüsyonel yeteneklerin geliştirilmesi Zihinsel yeteneğin geliştirilmesi Bireysel taktik yeteneğinin geliştirilmesi Kolektif taktik yeteneğinin geliştirilmesi ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT 22.04.2008

UZUN DONEMDE VOLEYBOL 3 DEVREDE İNCELENİR l.DEVRE ( TEMEL EĞİTİM DEVRESİ 9-12 yaş Süre 2-3 yıl Haftada 2-4 antrenman şartlara göre 3-5 antrenman Aynı kapasiteye sahip takımlarla 30-40 maç Genel kondüsyonel yetenekler, çeşitli spor disiplinleri ( basketbol, futbol, atletizm, yüzme gibi) kullanılarak geliştirilmesi Teknik eğitimde, pas, servis, servis karşılama, ön cepheden hücum, blok üstü oyunlar Küçük oyun alanı içerisinde (1-1, 2-2, 3-3,4-4) temel teknik davranışların öğretilmesi Oyuncu tipleri daha belirlenmemiştir Maçlarda amaç kazanmak önemli değildir Esas amaç öğretilen tekniklerin maç içinde doğru ve rahat şekilde uygulanmasıdır ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT 22.04.2008

2. DEVRE ( GELİŞİM DEVRESİ ) 12-15 yaş Süresi 2-3 yıl Maçlara katılma 40-60 maç Genel kondüsyonel yeteneklerin geliştirilmesi devam ediyor. Bu devrede kuvvet ve dayanıklılığı yerleştiriyoruz Özel kondüsyonel yetenekleri amaca yönelik şekilde geliştirilmesi Tekniğin değişik şekilde uygulanması Oyuncu tipleri belirginleşiyor Oyuncu sportif yaşantının ne olduğunu anlıyor ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT 22.04.2008

3. DEVRE ( PERFORMANSIN ÜST DÜZEYE GELMESİ ) Genel ve özel kondüsyonel yeteneklerin uzun süren maçlarda herhangi bir eksikliğe neden olmayacak şekilde geliştirilmesi Tekniğin mükemmel şekilde uygulanması Taktik davranışların tekniğin içerisine yerleştirilmesi Taktik olarak oyuncunun oyun alanının genişletilmesi Amaç kazanmak ve başarılı olmak ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT 22.04.2008

ANTRENMANDA YÜKLENME 2 ŞEKİLDE OLUR 1-Süre ve tekrarın arttırılması ile yüklenme Özellikle teknik eğitimi ele alıyoruz. Doğru tekniğin öğretilmesinde önemli 2- Tamamen psikolojik özelliklere dayalı yükün derecesini arttırarak yüklenme Bu yüklenmelerde antrenör sporcusunu tanır. Sporcusunun hangi yükü kaldırıp kaldıramayacağını bilir ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT 22.04.2008

KUVVET A-MAKSİMUM KUVVET 1- TEKRAR METODU Yüklenme : % 80-100 Tekrar : 2-5 Seri : 2-5 Hareket uygulama temposu : süratli Dinlenme aralığı : tam ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT 22.04.2008

2- İNTENSİV İNTERVAL METODU Yüklenme : % 50-80 Tekrar : 5-10 Seri : 4-6 Hareket uygulama temposu : Sürekli patlayıcı ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT 22.04.2008

3 PİRAMİDAL METOD % 100 - 1 Tekrar % 90 - 2 Tekrar % 80 - 3 Tekrar ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT 22.04.2008

B-ÇABUK KUVVET Tekrar metodu İntensif interval metodu ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT 22.04.2008

C-KUVVETTE DAYANIKLILIK İntensif interval metodu Ekstensif interval metodu Yüklenme : % 30-50 Tekrar : 10-30 seri : 4-6 Hareket uygulama temposu : Süratli Dinlenme aralığı : 45-90 Saniye ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT 22.04.2008

YÜKLENME SINIRI Her antrenmanda yorucu bir şekilde yüklenilmeli fakat bu yüklenme sporcuyu bitkin veya tamamen tükenmiş durumu getirmemelidir Antrenman içinde aşırı yüklenme süresinin uzun tutulması bitkinliğe ve dolayısıyla aşırı yorgunluğa neden olduğu için zihinsel ve fiziksel hastalık belirtilerinin ortaya çıkmasına neden olur.(sürmenaj gibi) ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT 22.04.2008

BİR ANTRENMAN 3 BÖLÜMDEN OLUŞ MAKTADIR Ön hazırlık, konuşma ,ısınma ve daha sonra gelecek yüklenmeye hazırlanma ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT 22.04.2008

2. BÖLÜM Teknik, taktik ve kondüsyonun geliştirilmesi ve sağlamlaştırılması. Genel prensip olarak kondüsyon çalışmasından önce (koordinasyon, teknik çalışmalar, kuvvet ve dayanıklılık yüklenmelerinden önce ) sürat çalışmaları gibi ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT 22.04.2008

3. BÖLÜM Vücudun dinlenmesi, organizmanın toparlanması. Antrenmanın sonuna aerobik konabilir   Süratlilik, sıçrama kuvveti ve oyunda devamlılık çalışması 2. bölümün sonunda konabilir ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT 22.04.2008

Reaksiyonda süratlilik Koordinasyon Teknik taktik ANTRENMANDA YER ALACAK ÇALIŞMALARIN ŞU ŞEKİLDE SIRALANMASINA DİKKAT EDİLMELİDİR. Konsantrasyon Reaksiyonda süratlilik Koordinasyon Teknik taktik Maksimum ve çabuk kuvvet Süratlilikte devamlılık Çabuk kuvvet sıçrama kuvvetinde devamlılık Aerobik devamlılık Koşunun bitmesi Dinlenme Streching ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT 22.04.2008

SPORTİF FORM Oyuncular maç içinde çok iyi bir fiziksel psikolojik davranış içinde bulunup yüksek bir başarı elde ettiklerinde bu oyunculardan yüksek formda, aksi takdirde ise düşük formda olduğundan bahsedilir. Form düşüklüğü anlaşılırsa yüklenmenin azaltılarak değiştirilmesi gerekmektedir. Ayrıca yeterli uyku, iyi beslenme boş zamanları iyi değerlendirmede iyi bir formun elde edilmesinde etkili olmaktadır. ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT 22.04.2008

ANTRENMAN ORGANİZASYON SEKLİ Birbirinden farklı 3 tane organizasyon sekli bulunmaktadır. 1- TAKIM ANTRENMANI 2- GRUP ANTRENMANI 3- BİREYSEL ANTRENMAN ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT 22.04.2008

1- TAKIM ANTRENMANI Bütün oyuncuların aynı süre içinde aynı görevi yapmaları demektir. En önemli görevi oyuncuların takım taktiğini öğrenebilmelerini sağlamaktır. ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT 22.04.2008

2- GRUP ANTRENMANI Bu antrenman şeklinde her oyuncu grubu değişik bir antrenman görevini yerine getirmektedir. Grupların aynı anda antrenmana başlamaları uygun olmaktadır. Gruplardaki görev şu şekilde olabilir. Aynı görevi içine alan alıştırmalar, farklı fakat birbirine bağlı görevleri içine alan alıştırmalar. ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT 22.04.2008

3- BİREYSEL ANTRENMAN Bu antrenman şekli, teknik ve taktik açıdan, kondüsyonel açıdan oyuncunun eğitimini amaçlamaktadır. Bireysel antrenman özel bir antrenman şeklini ortaya çıkartır. ÖĞ.GÖR.SUAT CERİT 22.04.2008