MERHABA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mesleki Gelişim Kuramı (Donald E. Super)
Advertisements

Bedensel Büyüme & Gelişme
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA V.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
İÇİMİZDEKİ ÇOCUK DOĞAN CÜCELOĞLU.
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
İLETİŞİM BECERİLERİ fEyZA eRKAN.
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
İletişimde Süreç Yaklaşımı
İLETİŞİM.
İLETİŞİM Varlıkların kendi aralarında anlaşmak için oluşturdukları simgeler sistemine denir. Gergin ortamlarda, kişilerin sağlıklı ve olumlu düşünmesi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
REHBERLİK.
OTİZM.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
İnsanda üreme,büyüme,gelişme
MERHABA.
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
Bizim başkalarını,başkalarının da bizi bizi anlamasına yarayan
Y.Doç.Dr. Ayhan URAL Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bolu / TÜRKİYE
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
BÖLÜM 5 BEBELİKTE BİLİŞSEL GELİŞİM. BÖLÜM 5 BEBELİKTE BİLİŞSEL GELİŞİM.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
İletişim.
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ GENÇLERLE ANNE BABA İLİŞKİSİ
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
BİLGİ, BİLİM VE PSİKOLOJİ
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
Sosyal Gelişim Sosyal gelişim bireyin doğumundan itibaren ailede başlamaktadır. Anne-çocuk ilişkisi doğumdan itibaren (diyalog, oyun, dans, oyuncak) sembolize.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
ANA BABA OKULU-II ÖZEL OĞUZ FEN BİLİMLERİ TEMEL LİSESİ.
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Teknoloji Nedir?.
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM
Ergenlik Döneminin Tanımı, Önemi ve Sınıflandırılması
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
MARMARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ EĞİTİM –ÖĞRETİM YILI HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ 1. SINIF ÖĞRENCİ PROFİLİ İstanbul-2018.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GRUP İLETİŞİMİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

MERHABA

EĞİTİMDE İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİMSEL GELİŞİM

CANIN, CANA DEĞMESİDİR. (Cüceloğlu) EĞİTİMDE İLETİŞİM İLETİŞİM? CANIN, CANA DEĞMESİDİR. (Cüceloğlu) BİZİM BAŞKALARINI, BAŞKALARININ BİZİ ANLAMASIDIR. (Andersen) DÜŞÜNCE ve GÖRÜŞLERİN SÖZLÜ ALIŞ VERİŞİDİR. (Hoben) ETKİLİ OLABİLMEK, BENLİĞİ SAVUNABİLMEK ve GÜÇLÜ OLABİLMEK İÇİN BELİRSİZLİKLERİN AZALTILMASIDIR. (Barnlund)

YARAYAN BİR MEKANİZMADIR. (Newcomb) EĞİTİMDE İLETİŞİM İLETİŞİM? SÖZCÜK, RESİM, FİGÜR, GRAFİK GİBİ SEMBOLLERLE BİLGİ, DUYGU, DÜŞÜNCE ve BECERİ AKTARIMIDIR. (Berelso ve Steiner) GÜCÜN GÖSTERİLMESİNE YARAYAN BİR MEKANİZMADIR. (Newcomb) KAYNAĞIN, DAVRANIŞLARINI KASITLI BİÇİMDE ETKİLEMEK ÜZERE ALICIYA MESAJLAR İLETMESİDİR. (Miller)

İNSANLARIN ANLAM VERDİĞİ HER ŞEY EĞİTİMDE İLETİŞİM İLETİŞİM? BİR KİŞİNİN YA DA GRUBUN TEKELİNDEKİ BİLGİ ve BECERİLERİN BAŞKA KİŞİ YA DA GRUPLARLA ORTAK KILINMASIDIR. (Gode) İNSANLARIN ANLAM VERDİĞİ HER ŞEY İLETİŞİM OLABİLİR ve İLETİŞİMDE KULLANILABİLİR. (Berlo) İLETİŞİM ETKİLEŞİMDİR, İLİŞKİDİR ve TOPLUMSAL BİR SÜREÇTİR. BİYOLOJİK DÜZEYDEKİ ETKİLEŞİM BİLE İLETİŞİMDİR. (Mead)

NE KADAR BİLİRSEN BİL, ANLATTIKLARIN EĞİTİMDE İLETİŞİM İLETİŞİM? NE KADAR BİLİRSEN BİL, ANLATTIKLARIN SADECE KARŞINDAKİNİN ANLAYABİLDİĞİ KADARDIR. (Mevlana) AYİNESİ İŞTİR KİŞİNİN LAFA BAKILMAZ ŞAHSIN GÖRÜNÜR, RÜTBE-İ AKLI ESERİNDE (Ziya Paşa) BİR ZİHNİN DİĞER ZİHİNLERİ ETKİLEME YOLLARININ TÜMÜDÜR. SADECE YAZILI ve SÖZLÜ KONUŞMALARI DEĞİL; MÜZİK, RESİM, HEYKEL, TİYATRO, BALE, DANS GİBİ BÜTÜN İNSAN DAVRANIŞLARINI ve ÜRÜNLERİNİ İÇİNE ALIR. (Anonim)

İSTENDİK DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ OLUŞTURMAK AMACIYLA; EĞİTİMDE İLETİŞİM EĞİTİMDE İLETİŞİM? İSTENDİK DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ OLUŞTURMAK AMACIYLA; BİLGİ, DUYGU, TUTUM ve BECERİLERİN PAYLAŞILMASI SÜRECİDİR.

İLETİŞİM İLETİ ALICI KAYNAK KANAL DÖNÜT BİLGİ, DUYGU, HAREKET, SES, RESİM, YAZI ALICI ÖĞRENCİ KAYNAK ÖĞRETMEN, ARAÇ KANAL EĞİTİM DURUMLARI, ORTAM, YÖNTEM, TEKNİK YORUMLAMA ÇEVİRME-ÖTELEME), NEDENİNİ AÇIKLAR, TARTIŞIR, BİLDİKLERİNİ YORUMLAR, GENELLEMELER YAPAR. DÖNÜT 8

DEĞİŞTİRME ve YENİDEN YAPILANDIRMA EĞİTİMDE İLETİŞİM EĞİTİMDE İLETİŞİM? İLETİŞİM, DEĞİŞTİRME ve YENİDEN YAPILANDIRMA AMACIYLA YAPILIR.

İLETİŞİM UYARANLARLA BAŞLAR? EĞİTİMDE İLETİŞİM İLETİŞİM UYARANLARLA BAŞLAR? ALT DÜZEYDE (HAYVANSAL); MEKANİK TERMİK OPTİK KİMYASAL UYARANLAR İLETİŞİMİ BAŞLATIR. ÜST DÜZEYDE; GELİŞİM PSİKOLOJİSİNE BAĞLI YAPILANMALAR, BİREYSEL FARKLARA GÖRE DEĞİŞEN İLGİ ve YETENEKLER, DİLİ KULLANMA BECERİSİ, EĞİTİM ve KİŞİSEL HEDEFLER İLETİŞİMİ KONTROL EDER.

İLETİŞİM UYARANLARLA BAŞLAR? EĞİTİMDE İLETİŞİM İLETİŞİM UYARANLARLA BAŞLAR? 1. ANA RAHMİNDEKİ DÖNEM: *ANNEYE BAĞLILIK, SES, KOKU 2. YENİ DOĞAN (0-3 AY): * KOKU, SES, DOKUNMA, SİLUET TANIMA 3. BEBEKLİK (3-24 AY): *BEDENSEL KONTROL *KOKU, SES, TAT, DOKUNMA, GÖRME 4. İLK ÇOCUKLUK (2-5 YIL): *ANA-BABA, YAKIN AKRABA İLETİŞİMİ *MUHTEŞEM ALAN, BEŞ YAŞ KRİZİ

İLETİŞİM UYARANLARLA BAŞLAR? EĞİTİMDE İLETİŞİM İLETİŞİM UYARANLARLA BAŞLAR? 5. ÇOCUKLUK (5-9. YIL): *ANA-BABA, YAKIN AKRABA, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİ 6. ERGENLİK (10-18. YIL): *GRUP İLETİŞİMİ *KARŞI CİNS İLETİŞİMİ, ON BEŞ YAŞ KRİZİ 7. İLK YETİŞKİNLİK (19-30. YIL): *İLETİŞİMİN ANLAŞILMASI ve GELİŞMESİ *STATÜYE UYGUN İLETİŞİM (Kontrol Edilen ve Kontrol Eden) 8. ORTA. YETİŞKİNLİK (30-45. YIL): *KÜÇÜKLERLE ETKİLİ İLETİŞİM *SORUMLULUK İLETİŞİMİ, OTUZBEŞ YAŞ KRİZİ

İLETİŞİM UYARANLARLA BAŞLAR? EĞİTİMDE İLETİŞİM İLETİŞİM UYARANLARLA BAŞLAR? 8. SON YETİŞKİNLİK (45-65. YIL): *DANIŞMAN, UZMAN İLETİŞİMİ *KARAR VERİCİ İLETİŞİM, ELLİ YAŞ KRİZİ 9. EMEKLİLİK (65-80. YIL): *FELSEFİ İLETİŞİM *BÜTÜNSEL, SİSTEMATİK İLETİŞİM 10. YAŞLILIK (80 ve ÜSTÜ YILLAR): *FELSEFİ İLETİŞİM *İÇ İLETİŞİM

GEREKSİNMELERİN KULLANILMASI BENLİK FARKINDALIĞI ve KONTROL EĞİTİMDE İLETİŞİM İLETİŞİM UYARANLARLA BAŞLAR? GEREKSİNMELERİN KULLANILMASI EVRELER BİREYSEL (MOTİVASYON) HEDEFİ KONTROL MERKEZİ EĞİTİM PROGRAMI YÖNTEM BEBEK FİZİKSEL BEN BEN TEMEL DUYGULAR DOYURMA ÇOCUK ÖZÜMLEME ANABABA ÖĞRETMEN KENDİNİ ANLATABİLME TAKLİT MODEL ERGEN SOSYALLEŞME TOPLUM ARKADAŞLAR İNSANİ DEĞERLER BENLİK FARKINDALIĞI ve KONTROL SEÇİCİ PROGRAM YAŞANTILAMA BİLGİ İŞLEM OLGUN AKILCILIK ANLATIMCILIK DİĞERLERİ İDEAL BENLİK ÖNEMLİLER GERÇEKLEŞTİRME SENTEZ ANALİZ DENEYİM

DOSTÇA KALIN