AKADEMİK BİLİŞİM 2014 Mersin Üniversitesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE STAJ EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Sistem Analizi ve Planlama
Middle East Technical University
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Konu Başlıkları Müfredat Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Çalışmalardaki Olumsuz Örnekler ve İstatistiksel Bilgiler Anket Çalışmaları Teknik.
TÜRKİYE’DE HAVALİMANLARINDA GÖREV YAPAN GÜVENLİK PERSONELLERİ ÜZERİNDE “MESLEĞE BAĞLILIK” ARAŞTIRMASI Yener KARDEŞ, Havalimanları Güvenlik Memurları.
Yıldız Teknik Üniversitesi
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
Prof. Dr. Gülçimen YURTSEVER Yaşar Üniversitesi İşletme Bölümü
0 YÜCEL AKDEMİR TÜRMOB GENEL SEKRETERİ TÜRKİYE SERBEST MUHASEBECİ MALİ MÜŞAVİRLER VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLER ODALARI BİRLİĞİ UNION OF CHAMBERS OF CERTİFİED.
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
“IP Universities” Istanbul, May 16 to 18, 2012 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Institutional logo FM Ofisi – Üniversite İlişkisi Salih.
Diferansiyel Denklemler
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
1 T.C. ŞIRNAK VALİLİĞİ MART GENEL TANITIM.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
KalDer - Üye Memnuniyeti Araştırması TMME Araştırma, KalDer’in 2005 yılından bu yana KA Araştırma tarafından yürütülen TMME modelinin KalDer müşterileri.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
3. Teknoloji Fakültelerinde Mühendislik Eğitimi Çalıştayı
Türkiye’de Kayıt Dışılık
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
Mayıs 2013 GAZİ ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ TRANSFER OFİSİ (TTO)
İLKÖĞRETİMDE TEKNOLOJİNİN KULLANILMASI VE UYGULANMASI
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
ERK İSG&İK – –
GELECEĞİN ODTÜ’SÜ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 21 Mayıs
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
Akademik & Bilimsel Performans Değerlendirmesi Çalıştayı InCites (Web of Science) Marmara Üniversitesi 27 Kasım, 2014 Dr. Metin TUNÇ.
Erzurum Teknik Üniversitesi Erzurum Teknik Üniversitesi’nin Misyonu Prof. Dr. Muammer YAYLALI Erzurum Teknik Üniversitei Rektörü.
FİZİK MÜHENDİSİ TANIM Doğadaki maddelerin yapısını ve
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
Diferansiyel Denklemler
ÖFKE KONTROLÜ SEMİNERİ
HO Ş GELD İ N İ Z… 20 Mayıs 2004 ÜS İ SUNUMU HO Ş GELD İ N İ Z… 20 Mayıs 2004 ÜS İ SUNUMU Vestel Şirketler Grubu AR-GE Koordinatörü İHSANER ALKIM.
Biyolojik Arıtma Tesisi Projeleri Proje Yönetim Metodolojisi
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
GIDA MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
KOBİLERDE AR-GE ve İNOVASYON
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)
Yüzüncü Yıl Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
Makine Mühendisliği nedir?
AVRUPA BİRLİĞİ ÇERÇEVE PROGRAMLARI
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

AKADEMİK BİLİŞİM 2014 Mersin Üniversitesi TÜRK İNŞAAT SEKTÖRÜNDE 4 BOYUTLU (4D) MODELLEMENİN UYGULANABİLİRLİĞİ (244) 7 Şubat 2014 Öğr. Gör. Dr. Murat Kuruoğlu Yük. İnş. Müh. Emre Gökyiğit İnş. Müh. Merve Köse

1.Bölüm İçerik Giriş 4D Hakkında Araştırma Sonuçlar Giriş Akademik Bilişim 2014 | Mersin Üniversitesi - Türk İnşaat Sektöründe 4 Boyutlu (4D) Modellemenin Uygulanabilirliği

1.Bölüm Giriş “Araştırmacıların keşfetmesi gereken dördüncü alan ise 3D/4D modellere ait farklı uygulamaların niçin geniş biçimde uygulanmadığı ve inşaat sektörünün 4D’nin muhtemel faydalarından nasıl daha çok yarar sağlayabileceğidir.” [1] [1] (Hartmann, T., Gao, J. ve Fischer, M. (2008). Areas of application for 3D and 4D models on construction projects, Journal of Construction Engineering and Management, Vol. 134, No. 10.) Akademik Bilişim 2014 | Mersin Üniversitesi - Türk İnşaat Sektöründe 4 Boyutlu (4D) Modellemenin Uygulanabilirliği

Şekil 1: Modelin geliştirilme süreci [3]. 2.Bölüm 4D Hakkında Şekil 1: Modelin geliştirilme süreci [3]. Akademik Bilişim 2014 | Mersin Üniversitesi - Türk İnşaat Sektöründe 4 Boyutlu (4D) Modellemenin Uygulanabilirliği

Şekil 2 : Fayda ve engel listesi [3]. 2.Bölüm 4D Hakkında Faydalar Engeller a-) Sağladığı görsellikle planlamayı daha anlaşılabilir kılması. b-) Farklı disiplinlere ait tasarımları tek modelde birleştirerek çakışmaları tespit etme imkanı sunması. c-) Proje katılımcıları arası etkileşimi arttırması. d-) İnşa edilebilirlik analizi yapma fırsatı sunması. e-) İş güvenliği tehditlerini önceden belirleme imkanı sunması. f-) Proje üzerinde yapılan değişikliğin sonuca etkisini gösterebilmesi. a-) Firmanın organizasyonel iş akış yapısının revize edilmesini gerektirmesi. b-) Modelin oluşturulması ve takibi için gerekli olan zaman ve insan kaynağı. c-) Sağlıklı analiz yapabilmek için tasarımda gerekli olan yüksek ayrıntı düzeyi. d-) Bilgi teknolojileri ve 4D alanında deneyim sahibi eleman eksikliği. e-) 4D için gerekli olan eğitim ve yazılım maliyeti. f-) Mevcut planlama (CPM) ve tasarım (2D) yöntemlerinin yeterli olduğu düşüncesi. Şekil 2 : Fayda ve engel listesi [3]. Akademik Bilişim 2014 | Mersin Üniversitesi - Türk İnşaat Sektöründe 4 Boyutlu (4D) Modellemenin Uygulanabilirliği

3.Bölüm Anket ve Mülakat Çalışması / Katılımcı Demografisi Akademik Bilişim 2014 | Mersin Üniversitesi - Türk İnşaat Sektöründe 4 Boyutlu (4D) Modellemenin Uygulanabilirliği

3.Bölüm Anket ve Mülakat Çalışması / Firma Demografisi Akademik Bilişim 2014 | Mersin Üniversitesi - Türk İnşaat Sektöründe 4 Boyutlu (4D) Modellemenin Uygulanabilirliği

3.Bölüm Anket ve Mülakat Çalışması / Planlama ve Tasarım Alışkanlıkları Akademik Bilişim 2014 | Mersin Üniversitesi - Türk İnşaat Sektöründe 4 Boyutlu (4D) Modellemenin Uygulanabilirliği

3.Bölüm Anket ve Mülakat Çalışması / 4D’nin Mevcut Durumu Akademik Bilişim 2014 | Mersin Üniversitesi - Türk İnşaat Sektöründe 4 Boyutlu (4D) Modellemenin Uygulanabilirliği

3.Bölüm Anket ve Mülakat Çalışması / Sektör Algısı ve Gelecek Projeksiyonu Soru % 1-) 4D modellemenin ülkemizde az kullanılıyor oluşu Türk inşaat sektörü adına bir eksikliktir 30 37 19 11 33 2-) Teknolojik gelişmelerin sektöre çabuk entegre edilememesi sektörün doğasından kaynaklanmaktadır. 20 46 7 21 6 3-) Üniversitelerin ilgili bölümlerinde öğrencilere 4D modelleme eğitimleri verilmelidir. 45 38 14 2 1 4-) Bu teknolojinin yaygınlaşması için kamu ihalelerine başvuruda 4D modelleme zorunlu tutulmalıdır. 22 24 10 5-) 4D modelleme uygulaması gelecekte herkesin kullanacağı bir araç haline gelecektir 23 55 Kesinlikle katılıyorum Katılıyorum Kararsızım Katılmıyorum Kesinlikle katılmıyorum Akademik Bilişim 2014 | Mersin Üniversitesi - Türk İnşaat Sektöründe 4 Boyutlu (4D) Modellemenin Uygulanabilirliği

Çizelge 5.2 : Faydaların genel hesap tablosu. 3.Bölüm Anket ve Mülakat Çalışması / Fayda ve Engeller Çizelge 5.2 : Faydaların genel hesap tablosu.   Önem dereceleri 1 2 3 4 5 6 Toplam Skor Faydalar a 43 22 15 9 14 112 2,607 b 26 30 23 10 2,821 c 11 16 25 17 20 3,723 d 12 27 3,384 e 18 28 45 4,705 f 3,759 Akademik Bilişim 2014 | Mersin Üniversitesi - Türk İnşaat Sektöründe 4 Boyutlu (4D) Modellemenin Uygulanabilirliği

3.Bölüm Anket ve Mülakat Çalışması / Fayda ve Engeller 1- [a] Sağladığı görsellikle planlamayı daha anlaşılabilir kılması. (2.61) 2- [b] Farklı disiplinlere ait tasarımların çakışmalarını tespit etme imkanı sunması. (2.82) 3- [d] İnşa edilebilirlik analizi yapma fırsatı sunması. (3.38) 4- [c] Proje katılımcıları arası etkileşimi arttırması. (3.72) 5- [f] Proje üzerinde yapılan değişikliğin sonuca etkisini gösterebilmesi. (3.76) 6- [e] İş güvenliği tehditlerini önceden belirleme imkanı sunması. (4.71) Akademik Bilişim 2014 | Mersin Üniversitesi - Türk İnşaat Sektöründe 4 Boyutlu (4D) Modellemenin Uygulanabilirliği

3.Bölüm Anket ve Mülakat Çalışması / Fayda ve Engeller 1- [d] Bilgi teknolojileri ve 4D alanında deneyim sahibi eleman eksikliği. (2.88) 2- [b] Modelin oluşturulması ve takibi için gerekli olan zaman ve insan kaynağı. (3.02) 3- [c] Sağlıklı analiz yapabilmek için tasarımda gerekli olan yüksek ayrıntı düzeyi. (3.55) 4- [a] Mevcut planlama (CPM) ve tasarım (2D) yöntemlerinin yeterli olduğu düşüncesi. (3.67) 5- [f] Firmanın organizasyonel iş akış yapısının revize edilmesini gerektirmesi. (3.73) 6- [e] 4D için gerekli olan eğitim ve yazılım maliyeti. (4.15) Akademik Bilişim 2014 | Mersin Üniversitesi - Türk İnşaat Sektöründe 4 Boyutlu (4D) Modellemenin Uygulanabilirliği

4.Bölüm Sonuç ve Öneriler Sektörün genç temsilcileri konu hakkında yeterli bilgiye sahip değil. En bilgili gruplar: hakediş ve planlama, tasarım ofisi ve teknik ofis. Akademik Bilişim 2014 | Mersin Üniversitesi - Türk İnşaat Sektöründe 4 Boyutlu (4D) Modellemenin Uygulanabilirliği

4.Bölüm Sonuç ve Öneriler En yüksek kullanım oranının 500 milyon TL üstü cirolu firmalarda oluşundan hareketle Türkiye'de 4D ancak büyük ölçekteki firmaların cesaret edebileceği bir teknoloji olarak görülmektedir. Akademik Bilişim 2014 | Mersin Üniversitesi - Türk İnşaat Sektöründe 4 Boyutlu (4D) Modellemenin Uygulanabilirliği

4.Bölüm Sonuç ve Öneriler Türkiye'de 4D'nin yaygınlaştırılmasının, neredeyse her ciro grubundan yüklenici firmanın birlikte çalışmayı önemli oranda tercih ettiği proje yönetim firmaları kanalıyla gerçekleştirilebileceği görülmüştür. Sektörde çoğunlukla tercih edilen iş programı takip sıklığının "haftada bir" olması, başarılı bir 4D uygulaması için gerekli kontrol disiplininin inşaat sektöründe mevcut olduğunu göstermektedir. Akademik Bilişim 2014 | Mersin Üniversitesi - Türk İnşaat Sektöründe 4 Boyutlu (4D) Modellemenin Uygulanabilirliği

4.Bölüm Sonuç ve Öneriler Firmaların çalıştıkları ayrıntı düzeyi cirolarına paralel bir şekilde arttığından 500 milyon TL'den fazla ciroya sahip şirketler bu açıdan 4D'ye daha rahat adapte olma fırsatına sahiptir. Tasarım konusunda firmalar büyük ölçüde 2 boyutu tercih etse de 3 boyutlu tasarım yapan firmaların oranı azımsanmayacak düzeyde olup geçmişe kıyasla artış göstermektedir. Akademik Bilişim 2014 | Mersin Üniversitesi - Türk İnşaat Sektöründe 4 Boyutlu (4D) Modellemenin Uygulanabilirliği

4.Bölüm Sonuç ve Öneriler 4D modellemenin ülkemizde az kullanılıyor oluşu Türk inşaat sektörü adına bir eksikliktir. Bu yargı, çalışmaya katılan sektör mensuplarının artan tecrübelerine paralel şekilde artan katılım oranı ile de tasdik edilmiştir. Proje yöneticileri ve firma sahipleri, bu eksikliği en fazla hisseden grup olarak öne çıkmıştır. Akademik Bilişim 2014 | Mersin Üniversitesi - Türk İnşaat Sektöründe 4 Boyutlu (4D) Modellemenin Uygulanabilirliği

4.Bölüm Sonuç ve Öneriler Teknolojik gelişmelerin sektöre çabuk entegre edilememesi inşaat sektörünün doğasından kaynaklanmaktadır. Teknolojik gelişmelerin inşaat projelerine çabuk entegre edilememesinin sektörün doğasından kaynaklandığına dair olan yaygın kanı çalışma sonucuyla tekrardan onansa da aynı sektörün farklı ülkelerdeki uygulamalarına bakıldığında bu iddia geçerliliğini kaybetmektedir. Akademik Bilişim 2014 | Mersin Üniversitesi - Türk İnşaat Sektöründe 4 Boyutlu (4D) Modellemenin Uygulanabilirliği

4.Bölüm Sonuç ve Öneriler / Mülakatlar Türkiye’nin 4D alanında istenen konumda olmayışını kültürel yapısına bağlamak çözümsüzlüğü beraberinde getirebilir. Planlama alışkanlıklarının geliştirilmesi ve 4D’nin daha iyi anlatılması sorunu çözebilir. Değişim korkutur. Değişime karşı direnç, teknolojinin eksik yanlarını geri besleme yoluyla giderme fırsatı olarak değerlendirilmelidir. Değişim öncüleri muhatap olunan firma ölçeğine göre farklı yöntemler izlemeli ve muhatabına dostça yaklaşmalıdır. Akademik Bilişim 2014 | Mersin Üniversitesi - Türk İnşaat Sektöründe 4 Boyutlu (4D) Modellemenin Uygulanabilirliği

4.Bölüm Sonuç ve Öneriler / Fayda ve Engel Değerlendirmesi Faydalar 1- [a] Sağladığı görsellikle planlamayı daha anlaşılabilir kılması. (2.61) 2- [b] Farklı disiplinlere ait tasarımların çakışmalarını tespit etme imkanı sunması. (2.82) 3- [d] İnşa edilebilirlik analizi yapma fırsatı sunması. (3.38) 4- [c] Proje katılımcıları arası etkileşimi arttırması. (3.72) 5- [f] Proje üzerinde yapılan değişikliğin sonuca etkisini gösterebilmesi. (3.76) 6- [e] İş güvenliği tehditlerini önceden belirleme imkanı sunması. (4.71) Engeller 1- [d] Bilgi teknolojileri ve 4D alanında deneyim sahibi eleman eksikliği. (2.88) 2- [b] Modelin oluşturulması ve takibi için gerekli olan zaman ve insan kaynağı. (3.02) 3- [c] Sağlıklı analiz yapabilmek için tasarımda gerekli olan yüksek ayrıntı düzeyi. (3.55) 4- [a] Mevcut planlama (CPM) ve tasarım (2D) yöntemlerinin yeterli olduğu düşüncesi. (3.67) 5- [f] Firmanın organizasyonel iş akış yapısının revize edilmesini gerektirmesi. (3.73) 6- [e] 4D için gerekli olan eğitim ve yazılım maliyeti. (4.15) Akademik Bilişim 2014 | Mersin Üniversitesi - Türk İnşaat Sektöründe 4 Boyutlu (4D) Modellemenin Uygulanabilirliği

4.Bölüm Sonuç ve Öneriler / Fayda ve Engel Değerlendirmesi 4D'nin faydaları arasında "planlamayı görselleştirerek daha anlaşılabilir kılma" seçeneğine (a) en yüksek ortalama önem skorunu veren grup 20 yıldan fazla tecrübe sahip katılımcıların grubudur. Akademik Bilişim 2014 | Mersin Üniversitesi - Türk İnşaat Sektöründe 4 Boyutlu (4D) Modellemenin Uygulanabilirliği

4.Bölüm Sonuç ve Öneriler / Uygun Profiller Profil Özellikler 20+ yıl tecrübeli katılımcı 4D hakkında en nitelikli bilgiye sahip olan grup, 4D'nin ülkemizde az uygulanıyor oluşunun bir eksiklik olduğu fikrine en yüksek oranda katılan grup, 4D'nin gelecekte herkesin kullanacağı bir araç haline geleceği fikrine en yüksek oranda katılan grup., 4D'nin faydaları arasında "planlamayı görselleştirerek daha anlaşılabilir kılma" seçeneğine en yüksek ortalama önem skorunu veren grup . Firma sahibi & Genel yönetici 4D'yi bilmeyenlerinin oranı yüksek olmasına karşın bilenleri en nitelikli bilgiye sahip iki gruptan biri, 4D'nin gelecekte herkesin kullanacağı bir araç haline geleceği fikrine en yüksek oranda katılan grup, 4D'nin ülkemizde az uygulanıyor oluşunun bir eksiklik olduğu fikrine katılan en yüksek orana sahip 2. grup, Mevcut planlama ve tasarım yöntemlerinin yeterli olduğu düşüncesinin sebep olduğu zihni engele en az önem veren 2. grup. 500m TL+ cirolu şirket İş programında en yüksek detay seviyesini kullanan grup, 3D modellemeyi en çok kullanan gruplardan biri, 4D modellemeyi en yüksek oranda uygulayan grup, 4D'nin yaygınlaştırılması için kamu ihalelerinde zorunlu tutulması fikrine en yüksek oranda katılan grup. Akademik Bilişim 2014 | Mersin Üniversitesi - Türk İnşaat Sektöründe 4 Boyutlu (4D) Modellemenin Uygulanabilirliği

4.Bölüm Sonuç ve Öneriler Türk inşaat sektörünün 4D konusunda gelişmiş ülkelerin gerisinde kalan konumunu iyileştirmek ve bu teknolojiyi yaygın bir şekilde kullanılır hale getirip hem zaman, hem para, hem de itibar kazanmak adına yapılması tavsiye edilen müdahaleler aşağıda sıralanmıştır. Üniversitelerin inşaat mühendisliği, mimarlık ve inşaat teknikerliği bölümlerinde verilmekte olan teknik resim derslerinde 3 boyutlu çizime ağırlık verilerek 4D için gerekli olan 3. boyut algısı öğrencilere verilmelidir. Üniversitelerin inşaat mühendisliği, mimarlık ve inşaat teknikerliği bölümlerinde, lisans veya lisansüstü programlarda, 4D eğitimleri verilerek bu alandaki donanımlı eleman açığı giderilmelidir. Üniversitelerin lisansüstü ve doktora programlarında 4D hakkında yürütülecek tez çalışmalarına hız verilmeli ve yapılacak araştırmaların farklı mevcut 4D teknolojinin iyileştirilmesi üzerine odaklanması gereklidir. Akademik Bilişim 2014 | Mersin Üniversitesi - Türk İnşaat Sektöründe 4 Boyutlu (4D) Modellemenin Uygulanabilirliği

4.Bölüm Sonuç ve Öneriler 4D'nin dar bir çevrede kullanıldığı günümüz Türkiye'sinde, bu teknolojiyi kullanmanın doğuracağı zaman ve insan kaynağı ihtiyacının giderilmesi adına 4D danışmanlık hizmeti veren firmaların desteğini almak tercih edilmelidir. 4D ürün temsilcilerinin müşteri tercihlerini iyi analiz edip onlara dostça yaklaşmaları ve değişim metodu konusunda firmaların yapısına göre bir yol izlemeleri gerekmektedir. Proje yönetim firmaları müşaviri oldukları firmalara 4D çözümlerini sunabilecek teknik kadrolarını yetiştirmeli ve sahip oldukları stratejik konum gereği proje yönetiminde 4D'ye geçişte rol üstlenmelidir. Kamunun ihaleye açtığı projelerde, sağladığı zamansal ve parasal tasarrufları kanıtlanmış olan 4D'nin kullanımı zorunlu kılınarak bu teknolojiye geçiş süreci hızlandırılmalıdır. İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) 4D'ye ilişkin seminerler vererek sektör çalışanlarını ve özellikle de 4D hakkında en az bilgi sahibi olan saha mühendislerini bilgilendirerek konu hakkında bir farkındalık uyandırmalıdır. Akademik Bilişim 2014 | Mersin Üniversitesi - Türk İnşaat Sektöründe 4 Boyutlu (4D) Modellemenin Uygulanabilirliği

TEŞEKKÜRLER. 07 Şubat 2014

Kaynakça . [1] (Hartmann, T., Gao, J. ve Fischer, M. (2008). Areas of application for 3D and 4D models on construction projects, Journal of Construction Engineering and Management, Vol. 134, No. 10.) [2] Synchro project for the Shard. http://www.youtube.com/watch?v=JjOr_Z-MIgg [3] Gökyiğit, E. (2014). Türk inşaat sektöründe 4 boyutlu (4D) modellemenin uygulanabilirliği, Yüksek Lisans Tezi, İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü. Akademik Bilişim 2014 | Mersin Üniversitesi - Türk İnşaat Sektöründe 4 Boyutlu (4D) Modellemenin Uygulanabilirliği