FATİH PROJESİ AĞ ALTYAPISI KURULUMU İŞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE ADININ HİKAYESİNİ BİLEN?
Advertisements

Yenilik ve Eğitim Teknolojileri
Farabi Değişim Programı Nedir
Farabi Değişim Programı Nedir?
Yenilik ve Eğitim Teknolojileri
‘‘21. Yüzyıl Eğitimine Doğru’’
Okul Keşif Formunun İncelenmesi (EK-9A)
1. DEVRE DEĞERLENDİRMESİ
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
ÇEVRE ORMAN SEYYAR EĞİTİM ARACI
EKONOMİK GÖSTERGELER Gayri Safi Milli Hasıla(2007): 658 Milyar ABD Doları İthalat(2008) : 201,8 Milyar ABD Doları İhracat(2008) : 132 Milyar ABD Doları.
TURKEY Black Sea Mediterranean Sea Use the BUCKET in the
AB TÜRKİYE ODA FORUMU TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYONU Dr. Mustafa LALE Sanayi Dairesi Başkanı 16 Kasım 2009, İSTANBUL.
TÜRKİYE TOPRAKLARININ AŞINIMA DUYARLILIKLARI
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TÜRK ODA/BORSA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ IV. Dönem Odalar için Eğitim Semineri Ş. Sibel AYGÜN.
Hakem İşleri Organizasyon Şeması
Yrd. Doç. Dr. A. Özgür KARAGÜLLE Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
ALTYAPI UYGULAMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI FUAT KOÇAL MÜDÜR
YURDUMUZUN COĞRAFİ BÖLGELERİ
KBRN FARKINDALIK EĞİTİMİ (HASTANE ÖNÜ ORGANİZASYON)
YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRKİYE ESNAF VE SANATKARLARI KONFEDERASYONU
ORGAN BAĞIŞI ile İlgili Duyarlılığın Arttırılması
Fırat Nehri Şanlıurfa Platosu Dicle Nehri Gaziantep Platosu
HAZIRLAYAN ÇİĞDEM ÇOLAK
AİLE HEKİMLİĞİ PİLOT UYGULAMALARINDA SON DURUM
FATİH PROJESİ AĞ ALTYAPISI KURULUMU İŞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Etkileşimli Tahta ve Muayene Kabul Süreci
MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM OKUL VE KURUMLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAŞARI DURUMLARI AÇIKLAMALAR 1. Bu çalışma, Meslekî ve.
1 DELL CONFIDENTIAL. 2 NASIL İŞLER? AMAÇ: –Müşterinin teknik desteği kendi adresinde alabilmesidir. –Müşteri Dell Destek Hattını arar. (Hafta içi 9:00-17:30)
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI. 1 - Öğretim Şekli 2- Tahsis Durumu 3- Bina Durumu 4- Lojman Durumu 5- Bina Kullanımı (Özellikle derslik sayıları) E-OKUL MODÜLÜNE.
Sabancı Gönüllüleri Programı nedir? Tüm Sabancı Topluluğu’nu kapsayan bir sosyal sorumluluk programı İki ana platform 1.Online eğitim 2. Gönüllülük Projeleri.
İMC MÜHENDİSLİK PROJE VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
KUTLU OLSUN TUTUM ve YATIRIM HAFTASI TÜRK MALLARI.
MEBBİS Veri Girişi BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ERZURUM VALİLİĞİ
Matematik ve Fen Bilimleri Proje Çalışması
AKREDİTE ODA VE BORSALAR
MUAYENE KABUL İŞLEMLERİ
MEBBİS Veri Girişi BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Strateji Geliştirme Başkanlığı DÖNER SERMAYE DAİRE BAŞKANLIĞI.
Erasmus Hareketliliği Kapsamında Türkiye’ye Gelen Öğrenciler
T.C. Sağlık Bakanlığı Özel Sektör Tetra Pak Ltd. Şti. Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Tıp Fakültesi Osteoporozdan Korunma ve Osteoporozlular.
AĞ ALTYAPISI KURULUMU BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
TÜRKİYEDE SANAYİ ERCE Mola 11-f 768.
Yerel Alan Ağı Altyapı Sorumlu Firma Sentim Bilişim Sorumlu Firma Yöneticisi Ahmet Cimilioğlu Cep Tel: Arıza Kaydı Setim Çağrı Merkezi:
3362 ORTAÖĞRETİM KURUMU AĞ ALTYAPISI KURULUMU İŞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü / 12 / 2012 / ANTALYA Bilinçli,
TÜRKİYE ELEKTRİK DAĞITIM A. Ş. GENEL MÜDÜRLÜĞÜ “ ENERJİ DAĞITIMINDA KAMUNUN ROLÜ” 02 ARALIK 2005 İSTANBUL.
Türkiye’de Diş Macunu Kullanım Miktarı Türkiye’de kişi başına yılda 1 tüp (90 gram) diş macunu düşüyor... Bu oran Rusya’da 293 gr, Çin’de 180 gr, Filipinler’de.
(with Istanbul, Ankara, and Izmir divided for electoral purposes)
TSE K TS 825 ÖZEL DURUMLAR Özel durum 1: Belediye ve mücavir alan sınırları dışında, köy yerleşik alanları civarında ve mezralarda 2 kata kadar.
There are eighty-one provinces in turkey MEDITERRANEAN REGION: ADANA,ANTALYA,BURDUR,HATAY, ISPARTA,KAHRAMANMARAŞ,KİLİSİ, MERSİN,OSMANİYE BLACK SEA REGION.
Türkiye’de Yoksulluk ve “Yoksulluğun Yönetilmesi” Mustafa Sönmez Ekim 2016.
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ÖZET GİRİŞ MATERYAL VE METOT BULGULAR TARTIŞMA VE SONUÇ KAYNAKLAR
Okullarımızda FATİH Projesi 2
TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNOLOJİK ARAŞTIRMA KURUMU (TÜBİTAK)
Türkiye’de Yoksulluk ve “Yoksulluğun Yönetilmesi” Mustafa Sönmez Ekim 2016.
Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı
Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı
Deprem öncesi yapılması gerekenler Deprem çantası hazırlanmalı Raflar duvarlara sabitlenmeli Ağır cisimler raflarda altlara yerleştirilmeli Duvardaki lamba,
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI
KAMU-ÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞ BİRLİĞİ (KÜSİ)
TÜİK MAYIS İHRACAT RAKAMLARI
TÜİK NİSAN İHRACAT RAKAMLARI
Türkei mit Koch International
Sunum transkripti:

FATİH PROJESİ AĞ ALTYAPISI KURULUMU İŞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü FATİH PROJESİ AĞ ALTYAPISI KURULUMU İŞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ DENİZLİ

Örnek Erişim Altyapısı İntranet İnternet İnternet İntranet

Erişim Altyapısı E-İçeriklerin Sunulacağı Veri Merkezinin Kurulması Okul Yerel Ağının (LAN) Kurulması İntranet/İnternet Erişiminin Sağlanması E-İçeriklerin Sunulacağı Veri Merkezinin Kurulması

Okul Yerel Ağının (LAN) Kurulması Okul içi yapısal kablolamanın yapılması Her okulda sistem odasının oluşturulması Okul binalarının fiber kablo ile birbirine bağlanması Her dersliğe 2 adet data prizi ve 1 adet elektrik prizi sağlanması Her okula güvenli ağ geçidi cihazının sağlanması Ağ cihazları için KGK sağlanması Dersliklerden çevrim dışı içeriğe erişimin sağlanması

Bina İçinde Nerelere Data Hattı Çekilecek ? OKUL EĞİTİM ORTAMLARINA Ana Sınıfı Derslik Fen Bilgisi Lab. Fizik,Kimya,Biyoloji Lab. Yabancı Dil Lab. Sosyal Bilgiler Lab. Mesleki Uygulama Lab. Ortak Kullanılan Lab. Atelye  Resim, Müzik ve Oyun Odaları Ortak Kullanım alanları(mekanları) İşlik Olarak Kullanılan Derslik  DİĞER OKUL BİRİMLERİ 2 Çalışma Odası Daktilografi Odası Test Odası Eğitim Araçları Odası Rehberlik Servisi Odası Özel Eğitim Hizmetleri Od. Memur Odası Teknisyen Odası Hizmetli Odası Sayman Odası Gözlem Odası Grup Rehberliği Odası Kütüphane Fotokopi Odası Toplantı Salonu Çok Amaçlı Salon Konferans Salonu Spor Salonu Okul Aile Birliği Od. Revir Danışma Odası Bekleme Odası Depo(Ambar) Arşiv 2 2+2 Bilgisayar Laboratuarı BT Sınıfı 4 Öğretmenler Odası 3 Öğrencilerin dağıtılan tablet bilgisayarlardan akşam f@tih ağına bağlanabilmesi için sadece pansiyon binalarında uygulanmak üzere her katta tavana yakın seviyede koridorun uzunluğuna göre 1 veya 2 adet veri prizi montajı yapılacaktır. Müdür Odası 2 Müdür Baş Yardımcısı Müdür Yardımcısı Sayısı BAĞLANTI PRİZİ VERİ PRİZİ

Okul Yerel Ağının (LAN) Kurulması

Okul Yerel Ağının (LAN) Kurulması

FATİH PROJESİ AĞ ALTYAPISI KURULUMU İŞ KALEMLERİ Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü FATİH PROJESİ AĞ ALTYAPISI KURULUMU İŞ KALEMLERİ

Bir Okuldaki İş Kalemleri Keşif yapılması; Sistem odası/odalarının belirlenmesi, kabinet yeri, okul ana panosu, diğer panoların yerlerinin belirlenmesi, kat geçişi ile oda giriş yerlerinin belirlenmesi, priz yerlerinin belirlenmesi, metal tava ve pvc kablo kanalı güzergâhlarının belirlenmesi, Sistem odasına kabinetin yerleştirilmesi ve montajının yapılması, sistem odasına fan takılması, Yeni çekilen enerji hattı için topraklamanın teknik şartnameye göre yapılması, (topraklama hattının okulun hali hazırda olan topraklama hattı ile kesinlikle bağlantısının yapılmaması, dersliklerde olacak elektrik prizlerinin tamamında topraklama bağlantısının olacağı, metal kanalların birbirlerine bağlanması ve metal tavaların tamamının topraklamasının yapılması, kabinetin topraklamasının yapılması), Kat geçişleri deliklerinin delinmesi

Bir Okuldaki İş Kalemleri Oda giriş deliklerinin delinmesi (bu delikler içerisinde kablolar çıplak ilerlememesi ve spiral boru içerisinden çekilmesi), Koridorlarda metal tavaların montajı, Dersliklerde ve idari odalarda PVC kablo kanallarının montajı, Enerji besleme ve linye hatlarının dersliklere çekilmesi, UTP data kabloların çekilmesi, Metal tava ve PVC kanal kapakların kapatılması, Deliklerin uygun şekilde alçı ile kapatılması, Bağlantı priz modüllerinin, buatların montajı, Kabinetin montajı,

Bir Okuldaki İş Kalemleri Aktif cihazların fiziksel montajı UPS in fiziksel montajı Enerji panolarının montajları Topraklama, Enerji ve UTP hatların test ve etiketlemesi Sistemin devreye alınması Son kontrol yapılması ve eksiklerin tamamlanması

3362 ORTAÖĞRETİM KURUMUNUN YEREL ALANAĞI(LAN) PASİF ÜYELER VE AKTİF CİHAZLARI KURULUMU İŞİ KISIM 2.KISIM 3. KISIM YÜKLENİCİ FİRMA Türk Telekom. A.Ş. Sentim Bilişim Tek. San. Ve Tic. A.Ş. TEKLİF 35.000.000,00 TL 31.763.717,56 TL OKUL SAYISI 1076 1160 1126 İL SAYISI 21 25 35 UÇ SAYISI 99.123 98.674 94.545 SÜRESİ 210 Gün

KISIM BAZLI İL DAĞILIMLARI Adıyaman Ağrı Artvin Bingöl Bitlis Diyarbakır Elazığ Erzincan Erzurum Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Kars Kayseri Malatya K.Maraş Mardin Muş Ordu Rize Siirt Sivas Trabzon Tunceli Şanlıurfa Van Bayburt Batman Şırnak Ardahan Iğdır Kilis Osmaniye 1. KISIM Aydın Balıkesir Bilecik Bolu Bursa Çanakkale Edirne İstanbul İzmir Kırklareli Kocaeli Kütahya Manisa Sakarya Tekirdağ Uşak Zonguldak Bartın Yalova Karabük Düzce 2. KISIM Adana Afyon Amasya Ankara Antalya Burdur Çankırı Çorum Denizli Eskişehir Isparta İçel Kastamonu Kırşehir Konya Muğla Nevşehir Niğde Samsun Sinop Tokat Yozgat Aksaray Karaman Kırıkkale 21 İL 25 İL 35 İL

KISIM BAZLI İL DAĞILIMLARI

Muayene ve Kabul Türleri Kullanılan ürünlerin ve yapılan kurulumların kabulüne onay vermek için 3 çeşit muayene kabul komisyonu bulunmaktadır. Bunlar sırasıyla 1- Ürün Ekspertiz Muayene Komisyonu 2- Geçici Muayene ve Kabul Komisyonu 3- Kesin Muayene ve Kabul Komisyonu 15

Ürün Ekspertiz Muayene Komisyonu Yüklenicinin ihale teklif mektubunda ağ altyapı kurulumunda kullanmayı taahhüt ettiği ürünleri proje planında belirtilen süre içerisinde - 10 (on) gün - ekspertiz muayenesine hazır hale getirir. YEĞİTEK bünyesindeki FATİH Projesi ekibi içerisinden görevlendirilen teknik personellerden oluşan Ekspertiz komisyonu belirlenen süre içerisinde isteklinin deposuna giderek numune ürünleri Teknik Şartnamede belirtilen hükümler doğrultusunda inceler, muayene eder ve gerekli gördüğü kısımların işletme ve çalışma deneylerini yapar. Engel bir durum bulunmaması halinde işin olumlu ekspertiz raporunu verilerek numunesi YEĞİTEK deposuna teslim edilen ürünlerin sahada kullanımına başlanır. 16

Geçici Muayene ve Kabul Komisyonu Yüklenici temsilcisi ( altyüklenici/taşeron ) tarafından ağ altyapısı kurulumunun tamamlanmasını müteakip Yüklenici tarafından ilgili okulda işlerin tamamlandığı İDARE’ye bildirilir. İDARE tarafından ilgili okulun bağlı bulunduğu İl MEM’e yazılan yazıda, önceden o okul için belirlenmiş Geçici Muayene ve Kabul Komisyonunun görevine başlaması istenir. Komisyon, Yüklenici temsilcisi ile okulda belirtilen kontrolleri yapar. Herhangi bir eksiklik bulunmaması durumunda 3 nüsha olarak imzalanan muayene kabul evrağının 1 nüshası Okul İdaresinde kalır, diğer 2 nüshası Okul müdürü tarafından İl MEM’e gönderilir. ( Yüklenici talep ederse bu evrağın fotokopisini alabilir. ) İl MEM’de toplanan evraklar topluca İDARE’ye gönderilir. 17

Kesin Muayene ve Kabul Komisyonu Geçici Muayene Kabulünün imzalandığı tarih her okul için geçici kabul tarihi olarak kabul edilir. Ve bu tarihten yaklaşık 11 ay sonra İDARE tarafından İl MEM’lere okul bazlı Kesin Kabul Komisyonlarının kurulmasını belirten yazı gönderilir. Geçici Kabul Komisyonlarının tamamı Kesin Kabul Komisyonunda görev alabileceği gibi, komisyon üyelerinin tespiti İl MEM’lerin takdirindedir. Geçici kabul rapor tarihinden itibaren 12 (oniki) ay sonra yüklenici İDARE’ye kesin kabulün yapılması için yazılı olarak başvuruda bulunur. İDARE tarafından İl MEM’e Kesin Kabul Komisyonlarının göreve başlamasını belirten yazı yazılır. Komisyon, Yüklenici temsilcisi ile okulda belirtilen kontrolleri yapar. Herhangi bir eksiklik bulunmaması durumunda 3 nüsha olarak imzalanan muayene kabul evrağının 1 nüshası Okul İdaresinde kalır, diğer 2 nüshası Okul müdürü tarafından İl MEM’e gönderilir. ( Yüklenici talep ederse bu evrağın fotokopisini alabilir. ) İl MEM’de toplanan evraklar topluca İDARE’ye gönderilir. 18

Komisyon Kimlerden Oluşacak ? (ASİL) Muayene ve Kabul Komisyonları 1 (bir) Başkan ve 4 (dört) Üye olmak üzere en az 5 (beş) ASİL üyeden oluşturulacaktır. Muayene ve Kabul Komisyonlarını oluşturma yetkisi resmi yazı ile İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne verilecektir. Muayene ve Kabul Komisyonu Asil Üyeleri KOMİSYON BAŞKANI a) Okul Müdürü b) Okul Müdürlüğüne Vekalet Eden Kişi 1.Üye Müdür Yardımcısı 2.Üye İl MEM İnşaat ve Emlak Bölümden Mühendis* Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünden Mühendis** İl Özel İdaresi Mühendis*** Okul Bilişim Teknolojisi Formatör Öğretmeni Okul Bilişim Teknolojisi Öğretmeni İl veya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından görevlendirilen Bilişim Teknolojileri / Elektrik / Elektronik branşından TEKNİK öğretmen 3.Üye aİl MEM İnşaat ve Emlak Bölümden Mühendis* 4.Üye İl / İlçe MEM’de görevli Eğitici BT Formatör Öğretmeni Tabloda yer alan öncelik sırasına uyularak görevlendirme yapılacaktır. İl MEM lerin İnşaat ve Emlak Bölümlerinde görev yapan branşı mimar, elektrik, elektronik yada bilgisayar olan mühendislerden görevlendirilecektir. Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüklerinde görev yapan ve branşı elektrik, elektronik yada bilgisayar olan mühendislerden görevlendirme yapılabilecektir. İl Özel İdarelerinde görev yapan ve branşı elektrik, elektronik yada bilgisayar olan mühendislerden görevlendirilme yapılabilecektir.

Komisyon Kimlerden Oluşacak ? (YEDEK) Muayene ve Kabul Komisyonları 1 (bir) Başkan ve 4 (dört) Üye olmak üzere en az 5 (beş) yedek üyeden oluşturulacaktır. Muayene ve Kabul Komisyonlarını oluşturma yetkisi resmi yazı ile İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne verilecektir. Muayene ve Kabul Komisyonu Yedek Üyeleri KOMİSYON BAŞKANI a) Okul Müdür Baş Yardımcısı b) Müdür Yardımcısı 1.Üye Müdür Yardımcısı 2.Üye İl MEM İnşaat ve Emlak Bölümden Mühendis* Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünden Mühendis** İl Özel İdaresi Mühendis*** Okul Bilişim Teknolojisi Formatör Öğretmeni Okul Bilişim Teknolojisi Öğretmeni İl veya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından görevlendirilen Bilişim Teknolojileri / Elektrik / Elektronik branşından TEKNİK öğretmen 3.Üye aİl MEM İnşaat ve Emlak Bölümden Mühendis* 4.Üye İl / İlçe MEM’de görevli Eğitici BT Formatör Öğretmeni Tabloda yer alan öncelik sırasına uyularak görevlendirme yapılacaktır. İl MEM lerin İnşaat ve Emlak Bölümlerinde görev yapan branşı mimar, elektrik, elektronik yada bilgisayar olan mühendislerden görevlendirilecektir. Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüklerinde görev yapan ve branşı elektrik, elektronik yada bilgisayar olan mühendislerden görevlendirme yapılabilecektir. İl Özel İdarelerinde görev yapan ve branşı elektrik, elektronik yada bilgisayar olan mühendislerden görevlendirilme yapılabilecektir.

52+102 Pilot Okullarda Türk Telekom’a Arıza Bırakma Adımları 52 +102 Pilot Okul yöneticileri, Fatih Projesi kapsamındaki okullarında arıza bırakmaya yetkili kişi/kişiler listesini MEB Fatih Projesi ekibi ile paylaşır. Listede yer alan yetkili kişiler TT Çağrı Merkezi sisteme tanımlanır. Arıza bırakmaya yetkili kişi (Sabit yada Cepten) 444 4 564’ü arar. IVR okunur ve 632 (MEB) tuşlanır. Fatih Projesi kapsamında tahsis edilmiş müşteri temsilcisi çağrıyı karşılar. Okul adı, yetkili adı/soyadı ve irtibat telefonu ile birlikte arıza detay bilgileri alınır. Arıza giderildikten sonra müşteri temsilcisi arızayı bırakan yetkiliyi arayarak arızanın giderilip giderilmediği hakkında teyit alır. Olumlu teyit alınması durumunda arıza kapatılır. Olumsuz teyit alınması durumunda arıza süreci tekrar başlatılır. Arıza kaydı sadece MEB tarafından TT ile paylaşılan yetkililer tarafından açılmaktadır. Fatih Projesine ait arıza kaydı 07:00 – 19:00 saatleri arası 444 4 564’e bırakılabilir.