İhracat Genel Müdürlüğü Ülke Masaları I Dairesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Üretici firma sayısı 30 Sektörde istihdam edilen kişi sayısı yılı üretim miktarı Ton İhracatın üretime oranı %45-50 Üretim kapasitesi.
Advertisements

TARIMSAL SANAYİ GELİŞTİRME PROJESİ EĞİTİM SEMİNERİ SUNUMU
© 2001 By Default! A Free sample background from Slide 1 HİNDİSTAN CUMHURİYETİ Federal Başkent Yeni Delhi Nüfus(Milyon)
MAKEDONYA T.C. Üsküp Büyükelçiliği-Ticaret Müşavirliği
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
KOMŞU ÜLKELERLE TİCARETTE GAZİANTEP’İN ÖNEMİ
Elektronik, beyaz eşya ve bilgi teknolojisi alanlarında faaliyet gösteren ve yedi yurtiçi, onbir yurtdışı olmak üzere toplam 18 şirketten oluşan Vestel.
Türkiye Ambalaj Sektörü
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
CHICAGO POS for TURKISH HOME TEXTILE TÜRK EV TEKSTİLİ SEKTÖRÜ İÇİN ŞİKAGO SATIŞ NOKTASI 444 CENTER Inc.
Güney Afrika Cumhuriyeti
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Amerika I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
Küresel Büyüme Oranları (%)
REACH AB Yeni Kimyasallar Politikası İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği REACH AB Yeni Kimyasallar Politikası Registration, Evaluation,
Türkiye’nin Rekabet Gücü Üzerine Gözlemler
HÜRMAK Plastik Otomotiv Makina İmalat San. ve Tic. A.Ş
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
Amerikan Ticaret Müsteşarlığı 2013
SÜT ÜRÜNLERİNİN DIŞ TİCARETİNDE FIRSATLAR VE MÜCADELE ALANLARI SÜT ÜRETİM VE TÜKETİMİNDE DEĞER ZİNCİRİ 20 MAYIS 2014.
Tarımsal Pazarlama Aykut ORDUKAYA AB Uzmanı
Soru: Ülkemizin sanayi ihracatında, ilk üç sırayı hangi Sektörler alır? Yanıt: Otomotiv( milyon $-%17,3) Hazır giyim( milyon $-%14,6) Kimya(
Üretim-Tüketim-İhracat
Company Logo. LOGO TÜRKİYE’NİN BÖLGESEL EKONOMİK ENTEGRASYON ARAYIŞLARI ÖZDEMİR AKBAL.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
NKÜ Çorlu Mühendislik Fakültesi
Mevcut Durum ve Gelecek Vizyonu 18 Temmuz 2012 Sakarya
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
ÜLKE BİLGİLERİ ADI: İRAN İSLAM CUMHURİYETİ BAŞKENT: TAHRAN YÖNETİM ŞEKLİ : TEOKRATİK CUMHURİYET PARA BİRİMİ : İRAN RİYALİ.
İhracat Genel Müdürlüğü Ülke Masaları I Dairesi
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
1 Arjantin Ülke Sohbet Toplantısı (M.Serhan Kara) Ankara, 28 Mayıs 2007 T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI.
Merhaba arkadaşlar konumuz ..ÜLKELER ARASI ALIŞVERİŞ
İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARLAMA FAALİYETLERİ - İBGS 2009/5 YURTDIŞINDA DÜZENLENEN FUARLARA KATILIM - İBGS 97/5.
AVUSTRALYA.
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Uzakdoğu Pasifik I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan Nisan.
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları AVRUPA I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi
İsveç.
Afrika Sanayici ve İşadamları Derneği «Türk Özel Sektörünün Afrika’ya Açılan Kapısı» THE GATEWAY TO AFRICA.
ALMANYA ÜLKE SOHBET TOPLANTISI
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
EKONOMİK ARAŞTIRMALAR VE DEĞERLENDİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Dünya’da ve Türkiye’de zeytinyağı gündemi
Küçülen Dünya, Gelişen Yumurta Sektörü
 Genel Olarak Dış Ticaret  İhracatın İthalatı Karşılama Oranı.
Soru 8 AB ve ABD arasında imzalanması beklenen Transatlantik Ticaret ve Yatırım Ortaklığının Türkiye üzerindeki muhtemel etkileri neler olabilir?
TÜRKİYE’NİN TARIMSAL DIŞ TİCARETİNDEKİ GELİŞMELER
EKONOMİK FAALİYETLERİN SINIFLANDIRILMASI
Küresel Ticaretin Üç Elemanı
BATMAN İL EKONOMİK RAPORU. İÇİNDEKİLER 1.Türkiye Ekonomisi Genel Değerlendirme 1.1.Büyüme 1.2.İstihdam 1.3.İhracat 1.4.Enflasyon 2.Batman İli Ekonomik.
İSVEÇ KRALLIĞI (2017 YILI SUNUMU)
2017 OCAK-NİSAN AYLARI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ
2017 OCAK-MAYIS AYLARI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
SEMİNER TİM AKADEMİ 2023 – İNGİLTERE PAZARI 3 MAYIS GAZİANTEP
Dünya’da ve Türkiye’de Halı Üretimi
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
SAAB OTOMOBİL HALİDİN SÖNMEZ
Türkiye ekonomisi 2016'nın son çeyreğinde %3. 5, 2016 yılında %2
Uluslararası Fuarların Ülke ve Şehir Ekonomisine Katkısı
Türkİye Yumurta Sektörünün Genel Sekreter YardImcIsı
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
2018 OCAK AYI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
2018 ŞUBAT AYI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
HASAT SONRASI HUBUBAT PİYASALARI Ticaret Dairesi Başkanı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEMSAD GENİŞLETİLMİŞ YÖNETİM KURULU 2017 TEKSTİL MAKİNE SEKTÖR RAPORU
Sunum transkripti:

İhracat Genel Müdürlüğü Ülke Masaları I Dairesi HEDEF ÜLKE ABD Esma KOCA İhracat Genel Müdürlüğü Ülke Masaları I Dairesi kocae@ekonomi.gov.tr 0312 2048327 Nisan 2012, KAYSERİ

AJANDA ABD’ye İhracat Fırsatları ABD Genel Durum Türkiye’den İthalatı Neden ABD? İhracatta Kuvvetli Yönlerimiz Potansiyel Ürünler ABD Pazarında Sıkça Karşılaşılan Sorunlar/Öneriler ABD Ülke Masası

DÜNYADAKİ PAYI Nüfus (3. sırada) %4,5 GSMH (1. sırada) %23,1 İthalat (1. sırada) %12,9 İhracat (2, sırada) %10,5

Başlıca Ülkeler İtibarı ile ABD’nin İthalatı

ABD’nin İthalatında Başlıca Ürünler

ABD’nin Eyalet Bazında İthalatı

Türkiye – ABD Ticari İlişkileri

Türkiye – ABD Ticari İlişkileri (Milyon $) Yıl İhracat İthalat Denge Hacim 2000 3.135 3.911 -775 7.046 2001 3.125 3.261 -135 6.387 2002 3.356 3.099 257 6.455 2003 3.751 3.495 255 7.247 2004 4.860 4.745 114 9.605 2005 4.910 5.375 -464 10.286 2006 5.060 6.260 -1.200 11.321 2007 4.170 8.166 -3.995 12.336 2008 4.290 11.975 -7.685 16.266 2009 3.223 8.576 -5.353 11.799 2010 3.769 12.318 -8.549 16.088 2011 4.595 16.034 -11.439 20.629

ABD’ye İhracatımızda Başlıca Ürünler (4’lü GTİP bazında, milyon dolar)

ABD’NİN İTHALATINDA TÜRKİYE; Doğal Taşlar'da 1. Tütün'de 1. Demir-Çelik çubuklarda 2. Demir-Çelik borularda 3. Demir-Çelik profillerde 3. Demir-Çelik filmaşinlerde 4. Bakır teller ve kablolarda 1. Kurutulmuş kayısıda 1. Halı ve yer kaplama malzemelerinde 2. Yatak çarşaflarında 4. sırada

Eyalet Bazında Ülkemizin İhracatı

NEDEN ABD? Dünyanın en büyük ekonomisi En kalabalık 3. ülkesi Dünyanın en büyük ithalatçısı Harcanabilir gelirin 2011 yılında reel olarak %1,4 artması beklenmekte Tüketim harcamasının 2011’de reel olarak %1,7 oranında artması beklenmekte Krizden sonra en çok gelişme gösteren hizmetler sektörleri arasında perakendecilik, bilişim, sanat ve eğlence sektörü öne çıkmakta

NEDEN ABD? Hemen hemen tüm ürünler için açık Pazar Yerleşik Türk nüfusu Güçlü olduğumuz ürünlerde ihracatı sektör geneline yayma imkanı Tercihli ticaret rejimi düzenlemelerinin imkan dahilinde olması GSP-GTS Rejimi’nden faydalanma imkanı

NEDEN ABD? Hemen hemen tüm ürünler için açık Pazar Yerleşik Türk nüfusu Güçlü olduğumuz ürünlerde ihracatı sektör geneline yayma imkanı Tercihli ticaret rejimi düzenlemelerinin imkan dahilinde olması GSP-GTS Rejimi’nden faydalanma imkanı

NEDEN ABD? ABD’nin İthalat Politikası Korumacı Değildir ve Şeffaftır Çok Sayıda Eşya İçin Gümrük Vergisiz İhraç İmkanı Tercihli ticaret rejimi düzenlemelerinin imkan dahilinde olması GSP-GTS Rejimi’nden faydalanma imkanı

NEDEN ABD? Siyasi sorunsuzluk Üçüncü ülkelerde müteahhitlik alanındaki işbirliği imkanları Yaygın ve gelişmiş bir dağıtım ağı Alternatif üretici ve ürün düşüncesine açıklık Nüfusun etnik çeşitliliği Farklı eyaletler - farklı imkanlar

ABD’ye İhracatta Kuvvetli Yönlerimiz Ülkemiz ABD pazarında tüketiciye yönelik hemen hemen tüm ürünleri üretmekte Ürünlerimizin kalitesi Ülkemizde etkin mesleki ve sektörel örgütlenme Bazı Eşyalarda Türkiye’nin Fiyatları Rekabetçidir Çok sayıda ihracatçı firmamız bulunmakta ve bu firmalarımızın önemli bölümlerinde dış dünyayı bilen kalifiyeli elemanlar istihdam edilmekte Türkiye, 2011 yılı ABD GSP kapsamında gerçekleştiren ithalatında 7. sırada yer almakta

ABD’ye İhracatta Kuvvetli Yönlerimiz Yaşam tarzı ve tüketici tercihlerinde benzerlik bulunmakta Bilgi ulaşımı kolay Ticari ilişkilerin geliştirilmesi yönünde ortak irade mevcut ABD'ye yönelik tanıtım faaliyetlerine ağırlık verilmekte Birçok üründe ihracat imkanı mevcut

ABD’ye İhracatta Kuvvetli Yönlerimiz Yoğun rekabete rağmen aşağıdaki sektörlerde avantajlıyız: Yer ve duvar kaplama malzemeleri (doğal taş, seramik, halı vb) Başta hafif ticari araçlar olmak üzere kara nakil vasıtaları ve yan sanayi ürünleri Türün, kabuklu yiyecekler, işlenmiş gıda Konfeksiyon Ev tekstili Çelik ve porselenden mutfak eşyası Beyaz ve kahverengi eşya Demir-çelik ürünler Borular ve kablolar Makinalar

ABD’YE İHRACATTA POTANSİYEL ÜRÜNLER

İhracatımızda Potansiyel Arz Eden Sanayi Ürünleri OTOMOTİV VE YEDEK PARÇA BEYAZ VE KAHVERENGİ EŞYA MUTFAK EŞYALARI İŞLENMİŞ GIDA HAZIR GİYİM EV TEKSTİLİ YER VE DUVAR KAPLAMA MALZEMELERİ MÜCEVHERAT DEMİR-ÇELİK MAKİNE MOBİLYA KİMYASALLAR

DEMİR ÇELİK ABD’nin 7208, 7213, 7214, 7216 GTİP bazındaki demir çelik ürünleri ithalatı 2010 yılında 4,1 milyar Dolar değerinde gerçekleşmiştir. İthalatın %65’i Kanada, Meksika, Güney Kore ve Türkiye’den yapılmaktadır.

İŞLENMİŞ DOĞAL TAŞLAR Türkiye’nin doğal taş üretimi konusundaki potansiyeli ve dünya ticaretindeki önemi eklendiğinde ABD’nin her zaman önemli bir doğal taş alıcısı olacağı düşünülmektedir.

OTOMOTİV ve YAN SANAYİ Türkiye’den ABD’ye oto yan sanayi ihracatı 2010 yılında bir önceki yıla göre %124 gibi büyük bir artış göstererek 127 milyon Dolara yükselmiştir. Otomotiv sektöründe 2012 yılında ABD pazarında canlanma görüleceği tahmin edilmektedir. Otomotiv yan sanayinde uzmanlaşmaya gidilmelidir.

BEYAZ EŞYA 2009-2013 dönemine ilişkin yapılan tahminlere göre, ABD beyaz eşya pazarının yıllık ortalama %17,6 büyüyerek 40,3 milyar Dolar’a Satılan ürün adetinin ise yıllık ortalama %19,6 oranında artarak 163,2 milyon birime ulaşması beklenmektedir.

İNŞAAT VE MADEN MAKİNELERİ ABD’nin inşaat ve maden makinesi ithalatı 2010 yılında inşaat sektörünün canlanmasına bağlı olarak yükseliş göstermiştir. ABD’nin en fazla inşaat ve maden makinesi ithalatı gerçekleştirdiği ülkeler Kanada, Japonya, Almanya, Çin, Meksika gibi ülkelerdir.

TAKIM TEZGAHLARI Türkiye, takım tezgahları konusunda gelişmekte olan önemli bir üretici ve ihracatçı konumundadır. ABD’nin takım tezgahları ithalatı 2010’da bir önceki yıla göre %23 artarak 5,2 milyar Dolar olmuştur. İthalatta ilk beş ülke Japonya, Almanya, Kanada, Çin, Tayvan ve İtalya olarak sıralanmaktadır.

MOBİLYALAR Gelecekte ABD mobilya ve döşemelik ürünler sektörünü etkileyecek en önemli eğilim online pazarlama ve tanıtım faaliyetlerinin pazarın büyümesine yol açmasıdır. Pazarda genellikle aileler geniş ebatlı konutlarda ikamet etmekte olduğundan ve ABD nüfusunun fiziksel yapısı gereği büyük, rahat mobilyalar ve koltuklar tercih edilmektedir.

ALTIN MÜCEVHERAT Türkiye, dünya altın mücevherat sektöründe Hindistan ve ABD ile birlikte dünyanın en büyük beş pazarı arasında yer almaktadır. ABD’nin altın mücevher tüketici talebi büyüklüğü 2010 yılı ilk üç aylık dönemi itibarı ile 912 milyon Dolar’dır. Altın mücevherat tüketici talebi bir önceki yılın aynı dönemine göre %12 artmıştır

İhracatımızda Potansiyel Arz Eden Tarım ve Gıda Ürünleri ŞEKERLİ VE ÇİKOLATALI MAMULLER MEYVE SUYU KURUTULMUŞ SEBZELER VE KARIŞIMLARI ZEYTİNYAĞI TÜTÜN (ŞARK TİPİ TÜTÜNLER) TATLI BİSKÜVİLER BAHARAT ORGANİK TARIM ÜRÜNLERİ BULGUR KURU MEYVELER MERCİMEK SERT KABUKLU MEYVELER

ŞEKERLİ ve ÇİKOLATALI MAMULLER 3,1 milyar dolar ithalat ile ABD ilk sırada yer almaktadır. Çok yoğun bir rekabetin yaşandığı sektörde büyük üreticilerin pazara yön verdikleri görülmektedir . Dünyadaki önemli üreticilerin tamamının pazarda yer alması, ithal ürünler başta olmak üzere pazara girişi zorlaştırmaktadır.

MEYVE SUYU ABD, 2010 yılında 1,6 milyar Dolar’a ulaşan meyve suyu ithalatıyla dünya meyve suyu ithalatında birinci sırada yer almaktadır. Antioksidan meyve yoğunluklu (doğal olarak antioksidan içeriği yüksek süper meyveler olarak adlandırılan nar ve açai), organik, vitamin ve mineral ilavesi yapılmış meyve sularına olan talebin artması beklenmektedir

ZEYTİNYAĞI ABD yaklaşık 903 milyon Dolar’ın üzerinde gerçekleştirdiği zeytinyağı ithalatıyla dünyada ikinci sırada yer almaktadır. Son dört sezonda ortalama %20’lik payıyla Türkiye’nin zeytinyağı ihracatında ABD ilk sırada yer almıştır. ABD’ye Türk zeytinyağı ihracatının artırılması ve rakiplerin pazar paylarından alınabilmesi bakımından tüketici tercihlerindeki değişimlerin devamlı izlenmesi ve tanıtıma önem verilmesi gerekmektedir.

TÜTÜN Amerika Birleşik Devletleri dünyanın en büyük tütün ihracatçı ve ithalatçı ülkeleri arasında yer almaktadır. İhracatta Brezilya’nın ardından ikinci sırada ithalatta ise Rusya, Almanya ve Hollanda’nın ardından dördüncü sırada yer almaktadır. Virginia, Maryland ve Burley tipi tütünleri ihraç etmekte ülkemiz tütünlerinin de dahil olduğu şark tipi tütünleri ve Amerika’da yetişmeyen diğer tütünleri de ithal etmektedir.

BİSKÜVİ 2010 yılında ABD, bir önceki yıla göre değer bazında %6 oranında artışla 817 milyon Dolar’lık tatlı bisküvi ithalatı ile dünyada en çok tatlı bisküvi ithal eden ülke olmuştur. ABD perakende bisküvi pazarının doygunluğa ulaşması ile pazar payını artırmak ya da pazarda yer edinebilmek için kıyasıya rekabet tüketici tercihlerini daha fazla ön plana çıkmıştır.

BAHARAT Akdeniz baharatları konusunda ülkemiz dünyanın önde gelen üreticisi konumundadır. ABD’nin önemli bir tedarikçisidir.

KURU SEBZELER ABD, 2010 yılında bir önceki yıla göre %14’lük bir büyüme ile yaklaşık 165 milyon Dolar’lık kurutulmuş sebzeler ve karışımları (GTİP 071290) ithalatı yapmıştır. Türkiye ABD’ye 2010 yılında 18,1 milyon Dolar’lık ihracat yapmıştır.

KURU MEYVELER Amerika Birleşik Devletlerinin 152 milyon Dolar’ın üzerinde kuru meyve ithalatı bulunmaktadır. Ülkemiz açısından önem taşıyan ürünlerin 2010 yılı ithalatları kuru kayısıda 54,6 milyon Dolar, kuru üzümde 37,7 milyon Dolar, kuru incirde de 14,7 milyon Dolar’dır.

SERT KABUKLU MEYVELER 2005 yılında ABD Tarım Bakanlığı (U.S. Department of Agriculture, USDA) ve ABD Sağlık ve Beşeri Hizmetler Bakanlığı (Department of Health and Human Services, DHHS) tarafından sert kabuklu meyvelerin daha fazla tüketilmesi tavsiye edilmiş, sert kabuklu meyvelerin atıştırmalık, dondurmanın üstüne ve sebze yemeklerinde kullanımı önerilmiştir. ABD’de en çok tüketilen sert kabuklu meyveler ceviz ve badem olup, genel olarak sert kabuklu meyve tüketimi yıllar itibariyle artış göstermektedir.

BULGUR Sayısı 1,5 milyonu aşkın kesim düzenli olarak bulgur tüketmekte olup, bulgurun diğer etnik gruplara tanıtımında da önemli rol oynamaktadır. Bulgur, ABD’de faaliyet gösteren Tam Buğday Konseyi (Whole Grains Council) tarafından tüketicilere bulgur içeren yemek tarifleri önerilmektedir.

41

KAYITLI KULLANICI SİSTEMİ

Ürünün dünyadaki ve Türkiye’deki durumu hakkında bilgi edinilecektir.

ABD’ye İhracatımızın Artırılması İçin Öneriler(1) Pazara uzun vadeli bir bakış açısı ile yaklaşılmalı, sabırlı olunmalı ABD firmalarının hem ticaret ve hem de yatırım bakımından ülkemize yönlendirilmesi Başbakan, Bakan himayesinde karşılıklı iş formalarının düzenlenmesi Karşılıklı eleman değişimi Fuarlara katılım ve özellikle fuarlar sırasında ticaret heyetlerinin düzenlenmesi Vizelerin kolaylaştırılması

ABD’ye İhracatımızın Artırılması İçin Öneriler(2) Ortak Üretim Bölgeleri kurulması ve ABD girdileri ile üretilen ürünlere gümrük vergisi muafiyeti Devlet yardımlarının ABD bazında daha etkin hale getirilmesi ve performans değerlendirilmesi yapılması Sektörel uzman istihdamı Meslek kuruluşları arasında işbirliği anlaşması imzalanması Bazı markaların üretiminin ülkemize yönlendirilmesi Özellikle Savunma Sanayide açılan ihaleler yoluyla, üretimin ülkemize çekilmesi

SON SÖZLER ABD pazarında engeller daha ziyade teknik düzenlemelere dayanır. Pazarda belirleyici unsur yoğun rekabet. ABD’de iş yapmaya istekli firmalarımız ABD Ülke Masasının fikir ve değerlendirmelerini mutlaka almalıdır Fuar ve sektörel heyetlere katılım şarttır Pazara giriş stratejisi: Uzun vade ve SABIR Sektörel kümeleşme-Ölçek Satış sonrası hizmet kalitesi Şirketinizin web sayfası ABD’ye ihraç edilecek gıda ürünlerinin ABD’ye gitmeden FDA’ya bildirim, FDA kaydı Kıta Avrupası’ndan farklı hukuksal yapı ve iş kültürü

İhracat Genel Müdürlüğü Ülke Masaları I Dairesi HEDEF ÜLKE ABD Esma KOCA İhracat Genel Müdürlüğü Ülke Masaları I Dairesi kocae@ekonomi.gov.tr 0312 2048327 Nisan 2012, KAYSERİ