Ülkemizdeki Mühendislik Eğitiminde Akreditasyon

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Prof. Dr. H. Nezih Dağdeviren - Tr TAHYK YK Başkanı
Advertisements

T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MÜDEK AKREDİTASYONU
BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
1 Ocak 1989 – 31 Aralık 2004 Güneş Tutulmaları (3)
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
Hazırlayanlar Prof. Dr. Fevziye AKÖZ (YTÜ)
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Bologna Süreci Kapsamında Alan Yeterliklerinin Belirlenmesi ve Kalite Güvencesinde Dekanlar Konseylerinin Rolü: Mühendislik.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
MÜDEK Mühendislik Değerlendirme Kurulu
SON 3 YILDA BÖLÜMDE ÖZDEGERLENDİRME KONUSUNDA NELER YAPILDI? 7 Mart 2002.
MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK DEĞERLENDİRME SÜRECİ VE AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK.
eAvrupa, eAvrupa+ ve Türkiye
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI
Teknoloji Ödülü Yürütme Kurulu (TÖYK) Başkanı
Kurumsal Değerlendirme Programı (IEP) Prof. Dr. Nejat Erk Ç.Ü. Kurumsal Değerlendirme Programı Koordinatörü.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
ÇIKTI TEMELLİ DEĞERLENDİRME ZAHMETE DEĞER Mİ?
MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK DEĞERLENDİRME SÜRECİ VE AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Türkiye ile Avrupa Birliği Arasında Hizmet Sunumu Serbestisi
TÜSİAD – Sabancı Üniversitesi Rekabet Forumu Ar-Ge’de İşbirlikleri Doç. Dr. Cemil Arıkan Sabancı Üniversitesi Ulusal İnovasyon Girişimi 6 Ocak 2009 İstanbul.
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Mühendislik Eğitiminde Akreditasyon ve MÜDEK Deneyimi
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ABET HAZIRLIKLARI Makina Mühendisliği Bölümü Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi (LEÖDK) Mühendislik Fakültesi Sunumu.
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
Yeni ve Temiz Enerji Araştırma ve Uygulama Merkezi (YETAM) tarihleri arasında gerçekleştirilen faaliyetler.
21. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Ekim 2010, Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 1 Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme.
ANTALYA KALİTE ÖDÜLÜ S Ü R E Ç Antalya Kalite Ödülü’nün duyurulması (21 Mart 2003) Antalya Kalite Ödülü’nün duyurulması (21 Mart 2003) Antalya.
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE KALİTE ARAYIŞI GAZİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ MÜDEK DEĞERLENDİRMESİ DENEYİMİ Şefaatdin YÜKSEL Gazi Üniversitesi.
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü
MÜDEK Mühendislik Dekanları Konseyi Toplantısı Ege Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi 11 Mayıs 2012, İzmir Dr. M. Yavuz Erçil Genel Sekreter.
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
MÜDEK Dönemi Değerlendirmeleri: Bir Başlangıç Prof. Dr. Bülent E. Platin MÜDEK Başkanı 1. Ulusal Mühendislik Kongresi 21 Mayıs 2004 Eski Foça,
İTÜ Kimya-Metalurji Fakültesi Kimya Mühendisliği Bölümü
İstanbul Teknik Üniversitesi, teknik öğretimde 239 yılı aşan parlak geçmişi, çağdaş eğitim ortamı, güçlü akademik kadrosuyla Türkiye'de mühendislik,
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
XII. TEKNOLOJİ ÖDÜLLERİ TANITIM TOPLANTISI Deniz Bayhan Teknoloji Ödülleri Yürütme Kurulu Üyesi Üyesi.
Sunum İçeriği Mühendislik Eğitimi Akreditasyonu ve MÜDEK
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
facebook.com/groups/beunmetalurji.
Mühendislikte Akreditasyon ve Kalite Sistemi. Sunum İçeriği MÜDEK MÜDEK Kurumun Sorumlulukları Kurumun Sorumlulukları Hazırlık Aşaması Hazırlık Aşaması.
17 NİSAN 2015 EDU SUMMIT-II. Eğitim Zirvesi 1 FEN, EDEB İ YAT, FEN-EDEB İ YAT, D İ L VE TAR İ H CO Ğ RAFYA FAKÜLTELER İ Ö Ğ RET İ M PROGRAMLARI DE Ğ ERLEND.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
1 TMMOB Makina Mühendisleri Odası İzmir Şubesi Endüstri Mühendisliği ve KOBİ Komisyonu
Eğitim Fakülteleri Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği EPDAD Değerlendirici Eğitimi Çalıştayı Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi.
MİSYONUMUZ VİZYONUMUZ Özgün Değerlerimiz Etkinliklerimiz
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
LAKPOS - 28 Kasım İstatistikleri
Uzun vadeli kredilerin döviz kompozisyonu
Uzun vadeli kredilerin döviz kompozisyonu
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ KALİTE KOMİSYONU
MADEN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MÜDEK AKREDİTASYONU
ODTÜ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ABET DENEYİMİ
MÜhendislik DEğerlendirme Kurulu
ÇIKTI TEMELLİ DEĞERLENDİRME ZAHMETE DEĞER Mİ?
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
Sunum transkripti:

Ülkemizdeki Mühendislik Eğitiminde Akreditasyon Prof. Dr. Bülent E. Platin Makina Mühendisliği Bölümü Orta Doğu Teknik Üniversitesi Ankara 12. Ulusal Kalite Kongresi 14 Ekim 2003, İstanbul

Akreditasyon Etkinliklerini Yürüten Kuruluşlar ABET (Accreditation Board for Engineering and Technology, Inc.) “Substantial Equivalency” MÜDEK (Mühendislik Değerlendirme Kurulu) “Yetkinlik” 12. Ulusal Kalite Kongresi - 14 Ekim 2003, İstanbul

Ülkemizdeki ABET Etkinlikleri Orta Doğu Teknik Üniversitesi 1994 Kimya, Maden 1996 Elektrik-Elektronik, İnşaat, Makina, Metalurji 2002 Bilgisayar, Çevre, Endüstri, Gıda, Havacılık, Jeoloji, Petrol ve D.Gaz [EC 2000] 2004 Elektrik-Elektronik, İnşaat, Kimya, Maden, Makina, Metalurji ve Malzeme (2. kez) [EC 2000] Bilkent Üniversitesi 1995 Endüstri 1997 Elektrik-Elektronik Endüstri (2. kez) Boğaziçi Üniversitesi 1999 Bilgisayar, Elektrik-Elektronik, Endüstri, İnşaat, Kimya, Makina İstanbul Teknik Üniversitesi 2003 Deniz Teknolojisi, Endüstri, Gemi İnşaatı, Gıda, Jeofizik, Kimya, Maden, Makina, Metalurji ve Malzeme, Tekstil, Uçak, Uzay [EC 2000] 12. Ulusal Kalite Kongresi - 14 Ekim 2003, İstanbul

ABET Etkinlikleri ve Türkiye’deki Mühendislik Programları Değerlendirmesi Türkiye + KKTC Toplamı (2001) Üniversite 4 67 Fakülte 9 84 Program Türü 19 44 Toplam Program 33 250 12. Ulusal Kalite Kongresi - 14 Ekim 2003, İstanbul

MÜDEK Mühendislik Değerlendirme Kurulu Ocak 2001: Mühendislik Dekanları Konseyi (MDK) kurulması ve çalışma grupları oluşturulması Mayıs 2001 – Mart 2002: Mühendislik Eğitimini Değerlendirme Grubu çalışmaları Ocak 2002: Ulusal Mühendislik Eğitimi Akreditasyon Sistemi’nin MDK tarafından benimsenmesi Mayıs 2002: MÜDEK’in kuruluşu 12. Ulusal Kalite Kongresi - 14 Ekim 2003, İstanbul

MÜDEK Mühendislik Değerlendirme Kurulu TEMEL AMAÇ Mühendislik eğitimini teşvik edip ve ilerletmek; böylece daha iyi eğitilmiş, kalitesi yüksek mühendisler yetiştirilmesini sağlayarak toplum refahını ileri götürmek TEMEL İŞLEV Mezunlarına “mühendis” derecesi verilen MDK bünyesindeki mühendislik programları için ayrıntılı bir değerlendirilme programı düzenlemek ve uygulamak 12. Ulusal Kalite Kongresi - 14 Ekim 2003, İstanbul

MÜDEK TEMEL ÖZELLİKLER Yönetsel özerklik Nesnel ölçütlere dayalı değerlendirme Açıklık, şeffaflık   kurumsal gizlilik Değerlendirmelerde son karar organı Üniversite yönetimleri ile ilişkisiz kadro Hafızalı kadro değişimi 12. Ulusal Kalite Kongresi - 14 Ekim 2003, İstanbul

MÜDEK Yapısı MDK MÜDEK Değerlendirme Takımı Eğitim Çalışma Grubu 12. Ulusal Kalite Kongresi - 14 Ekim 2003, İstanbul

MÜDEK Üyeleri Toplam sekiz üye 4 üniversite öğretim üyesi 1 TMMOB temsilcisi 1 KalDer temsilcisi 2 sanayi temsilcisi MDK üyeleri MÜDEK üyesi ya da MÜDEK Değerlendiricisi olarak görev yapamıyor 2 yıllık görev süresi (ardışık en çok 3 dönem) Aralarından 3 üye: Başkan Başkan yardımcısı (bir sonraki dönemin başkanı) Önceki başkan 12. Ulusal Kalite Kongresi - 14 Ekim 2003, İstanbul

MÜDEK Değerlendirme Takımları Değerlendirilecek programları yürüten her fakülte için ayrı bir TAKIM TAKIM BAŞKANI (MÜDEK Üyesi) Değerlendirilen her program için en az bir PROGRAM DEĞERLENDİRİCİSİ 12. Ulusal Kalite Kongresi - 14 Ekim 2003, İstanbul

MÜDEK Değerlendirmelerinin Temel Özellikleri SIRALAMA değil DEĞERLENDİRME ÜNİVERSİTE, FAKÜLTE, BÖLÜM değil PROGRAM değerlendirme DOKÜMANTASYON’a dayalı, BİLİNEN (gizli olmayan) değerlendirme ÖLÇÜTLERİ ve SÜRECİ Eğitimli değerlendirme TAKIMLARI Takım değerlendirmesi süreci  TASLAK RAPOR MÜDEK’ce son değerlendirme  SONUÇ RAPORU 12. Ulusal Kalite Kongresi - 14 Ekim 2003, İstanbul

MÜDEK Değerlendirme Ölçütleri Program Eğitim Amaçları Program Çıktıları Eğitim Programı Öğrenciler Öğretim Kadrosu Altyapı Kurumsal Destek ve Parasal Kaynaklar Programa Özgü Ölçütler 12. Ulusal Kalite Kongresi - 14 Ekim 2003, İstanbul

Program Eğitim Amaçları Mezunların programı bitirmelerini izleyen bir kaç yıl içinde gerçekleştirmeleri beklenenleri tanımlayan ifadeler Kurum, fakülte ve bölümün özgörevleri ile uyumlu olmalı Erişimleri 3-5 yıllık dönemlerle ölçülmeli, değerlendirilmeli ve sonuçları program iyileştirme çalışmalarında kullanılmalı Ölçme ve değerlendirmelerinde mezunlar, işverenler vb. dış paydaşlar kullanılır 12. Ulusal Kalite Kongresi - 14 Ekim 2003, İstanbul

Program Çıktıları Öğrencilerin programdan mezun oluncaya kadar bilmeleri ya da yapabilmeleri beklenenleri tanımlayan ifadeler Program eğitim amaçlarına ulaşmak için gerekli olmalı Erişimleri yıllık ya da yarıyıllık dönemlerle ölçülmeli, değerlendirilmeli ve sonuçları program iyileştirme çalışmalarında kullanılmalı Ölçme ve değerlendirmelerinde genellikle öğrenciler, öğretim üyeleri vb. iç paydaşlar kullanılır 12. Ulusal Kalite Kongresi - 14 Ekim 2003, İstanbul

MÜDEK Değerlendirme Süreci Takvimi [2003-2004 Değerlendirme Dönemi] MÜDEK'e başvuru (Dekanlıklar) [01 Mart 2003] Özdeğerlendirme Raporlarının (ÖDR) hazırlanması ve MÜDEK’e teslimi (Dekanlık + Bölümler) [01 Ağustos 2003] ÖDR incelenmesi, kurumlardan ek bilgi istenmesi (Değerlendirme Takımları) [Eylül-Ekim 2003] Kurum ziyareti (Değerlendirme Takımları) [Kasım-Aralık 2003] Değerlendirme raporları (Değerlendirme Takımları) [Ocak-Şubat 2004] Değerlendirmenin sonuçlandırılması (MÜDEK) [Mart-Haziran 2004] 12. Ulusal Kalite Kongresi - 14 Ekim 2003, İstanbul

Değerlendirme Sürecinin Evreleri Ziyaret öncesi etkinlikler Kurum ziyareti (3 gün) Ziyaret sonrası etkinlikler I Eylül-Ekim II Kasım-Aralık Ziyaretin son günü III 60 gün 12. Ulusal Kalite Kongresi - 14 Ekim 2003, İstanbul

Değerlendirme Bulguları Olumlu Yönler Olumsuz Yönler Eksiklik: Bir ölçütün sağlanmadığının bildirimidir. Program ölçütler ile uyum içinde değildir. Zayıflık: Bir ölçütün sağlandığını, ancak bu durumun zorlukla elde edildiğini ve bir sonraki genel değerlendirmeye kadar programın niteliğinde bir bozulma olmayacağı garantisi vermediğini gösterir. Ölçütlerin daha kuvvetli bir şekilde sağlanması için kurumca düzeltici önlemler alınması gereklidir. Kaygı: Bir ölçütün halen sağlandığını, ancak bu durumun yakın bir gelecekte değişme potansiyelinin olduğunu ve bu ölçütün ileride sağlanmayabileceğini gösterir. Ölçütlerin sağlanmasının devamını garanti etmek için kurumca olumlu bir girişim yapılması gerekmektedir. Gözlem: Değerlendirmede kullanılan ölçütler ile doğrudan ilgili olmayan bir yorum ya da öneridir. Kurumun programlarını daha da geliştirmek için gösterdiği sürekli çabalara yardımcı olmak üzere önerilmiştir. 12. Ulusal Kalite Kongresi - 14 Ekim 2003, İstanbul

Değerlendirme Sonuçları Eksiklik ya da zayıflık yok  Yetkinlik (6 yıl sonraki genel değerlendirmeye kadar uzatma) Eksiklik yok, ancak zayıflık var  Yetkinlik (2 yıl sonraki ara rapor ya da ara ziyarete kadar şartlı uzatma) Eksiklik var  Kanıt Göster (1 yıl sonra ziyaret yenilenecek) “Kanıt Göster” sonrası eksiklik var  Yetkinlik Vermeme 12. Ulusal Kalite Kongresi - 14 Ekim 2003, İstanbul

MÜDEK http://mudek.me.metu.edu.tr TEŞEKKÜRLER 12. Ulusal Kalite Kongresi - 14 Ekim 2003, İstanbul