MİMAR SİNAN Kayseri’nin Ağırnas köyünde doğdu. Yavuz Sultan Selim zamanında devşirme olarak İstanbul’a getirildi. Zeki, genç ve dinamik olduğu için seçilenler.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EŞREFOĞLU CAMİİ 1299 yılından günümüze
Advertisements

GEBZE ÇOBAN MUSTAFA PAŞA KÜLLİYESİ (1523)
Serhat; Sınır, sınır boyu anlamına gelmektedir.
Fatih Camii.
RÖNESANS MİMARLIĞI FARNESE SARAYI TUBA GÜNEŞ
SULTAN AHMET CAMİİ.
Yavuz Sultan Selim Camii Fatih - İstanbul.
Sahabeden Hazret-i Ebu Eyyûb El-Ensâr (radıyallahu anh) Türbesi
OSMANLI’DA VAKIF SISTEMI
MEVLANA MÜZESİ.
Mostar Köprüsü Mostar Köprüsü, 1566’da Mimar Hayreddin tarafından inşa edilmiştir. Bu köprü Neretva Nehri üzerinden geçmektedir. Köprünün yapımında 456.
Ölümünün 421. Yıldönümünde
AVRUPA MİMARİSİ İL GESU KİLİSESİ AUGSBOURG BELEDİYE BİNASI
EŞREFOĞLU CAMİİ 1299 yılından günümüze... Yer Beyşehir merkezi ve gölün kenarı...
HAZIRLAYAN : EBRU ÖZÇİFTÇİ NO: 1257 SINIF: 6-B
Vakıf Nedir? Vakıf, kurumlaşmış bir YARDIM ANLAYIŞI ‘nı ifade eder.
Balkanlar Balkanlar güneyde Akdeniz,kuzeyinde Tuna, Sava ve Kupa nehirleri, doğusunda Karadeniz, güneydoğusunda Ege ve Marmara Denizi ve güneybatısında.
Mimar Sinan’ın Hayatı ve Eserleri
Balkanlar Balkanlar güneyde Akdeniz,kuzeyinde Tuna, Sava ve Kupa nehirleri, doğusunda Karadeniz, güneydoğusunda Ege ve Marmara Denizi ve güneybatısında.
TÜRKİYE NİN TARİHİ VE TÜRİSTİK YERLERİ
İSKENDERUN NURAN YILMAZ LİSESİ
EDİRNE.
Sunum: Ahmet YORDAM Bursa-Mustafakemalpaşa Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Edirne ilimizin en önemli ve en tanınan simgesi tabii ki SELİMİYE Camisi ve Mimarı Koca Sinan’dır.
Yukarıdaki resimleri yorumladıktan sonra parçayı okuyunuz.
ORHAN GAZİ DÖNEMİ YAPILAN BAYINDIRLIK FAALİYETLERİ.
NERMİN KAMACI.  Orta Karadeniz'de, Yeşilırmak vadisi Harşena Dağı eteklerine kurulmuştur.  7 bin yılın üzerindeki eski tarihi boyunca krallık başkentliği.
Tempietto Kilisesi, Roma
YAVUZ SULTAN SELİM DÖNEMİ SİYASİ OLAYLARI
OSMANLI MİMARLIĞI 1.
Osmanlı Devleti’nin Balkanlardaki Mimari Eserleri.
EŞREFOĞLU CAMİİ 1299 yılından günümüze... Yer Beyşehir merkezi ve gölün kenarı... Feridun ÖZHAN
SOĞUKÇEŞME SOKAĞI.
KÜBRA GÜLTEN KAYNAKLAR: 1)Mimarlık tarihi ders notları 1
EŞREFOĞLU CAMİİ 1299 yılından günümüze... Yer Beyşehir merkezi ve gölün kenarı...
SAN JAN KİLİSESİ EFES AZİZ JAN’IN MEZARI ÜSTÜNE BİR TÜRBE YAPILMIŞTI.
BalkanlardakI osmalI eserleRI
En çok merak edile motif:
BİZANS MİMARLIĞI.
KONTROL İZLEYİCİDE HAZIRLAYAN ÇETİN İMİR Süleymaniye; yılları arasında Kanuni Sultan Süleyman tarafından imparatorluğun gücünü ve görkemini.
MEVLANA'NIN HAYATI.
ÜÇ ŞEREFELİ CAMİİ (BURMALI CAMİİ)
SULTAN AHMET CAMİİ.
OSMANLI MİMARLIĞI.
MİMAR SİNAN Mimar Sinan 1490’da Kayseri’ye bağlı Gesi nahiyesinin Ağırnas köyünde doğmuştur. 1512’de devşirme olarak alınıp “acemi oğlanlar” okulunda eğitim.
Sultan 2.Bayezid Camii - Amasya
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
A Kartallar Diyarı RNAVUTLUK.
Ulu Cami - Kütahya.
Sultan 2.Bayezid Külliyesi (Cami-Tıp Medresesi-Darüşşifa-
MİMAR SİNAN Adı:M.Yusuf Soyat:KARAÇINAR Sınıf:4/B Numara:505.
Süleymaniye Camii.
Burak ÜNSAL Tarih Öğretmeni
KÜLTÜR VE KÜLTÜRÜN ÖĞELERİ
Hazırlayan: Asusena Ela ÖZTÜRK Konu: Onlar da Çocuktu
Çocuğunuzun yaratıcı düşüncesini nasıl geliştirebilir siniz? Dünya Şen İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma.
ÜNİTE: TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK KONU: OSMANLIDA BİR MERKEZ
Eser İncelemesi Edirne Selimiye Camii
GÜZEL ÜLKEM TÜRKİYE SİZLERİ SEVİYORUM MAHİR KOÇ. DOĞAL VARLIK Doğada insan eli değmeden oluşan ve gezilip görülebilecek özelliği olan unsurlara doğal.
KONU:ÇOCUĞUN DÜZELTTİRDĞİ MİNARE SUNUSU
Serhat; Sınır, sınır boyu anlamına gelmektedir.
Bir soru Bir cevap BİLGİ YARIŞMASI
MIMAR SINAN. , Mimar Sinan, 1489'da Kayseri'nin Ağırnas köyünde dünyaya geldi. 1511'de devşirme olarak İstanbul'a geldi ve Acemi Oğlanlar Ocağı'na girdi.
HAZIRLAYANLAR EBRAR ÇAKIR BEYZA EFE KEVSER ÇAYIR
KONYA SIRÇALI MEDRESE Konya Sırçalı Medrese ismini çini süslemelerinden almaktadır. Medrese II. Alaeddin Keykubad tarafından 1242 yılında inşa ettirilmiştir.
T TÜRBE KAPISI …  Bu camii Türk mimarisinde Batı sanat etkilerinin yoğun olduğu bir dönemde inşa edilmiş olmasına rağmen klasik.
M İ MAR S İ NAN. MİMAR SİNAN [1490 – 1588] Büyük Osmanlı mimarı. Kayseri’nin Ağırnas köyünde doğdu. 1511’de Yavuz Sultan Selim zamanında devşirme olarak.
Cam göz. Mimar sinan Yeniçeri ordusunda bir asker olarak değil, istihkâm işlerinin idare ve tasarımından sorumlu olarak görev yapan Mimar Sinan’ın ilk.
Sunum transkripti:

MİMAR SİNAN Kayseri’nin Ağırnas köyünde doğdu. Yavuz Sultan Selim zamanında devşirme olarak İstanbul’a getirildi. Zeki, genç ve dinamik olduğu için seçilenler arasındaydı. Sinan, At Meydanı’ndaki saraya verilen çocuklar içinde mimarlığa özendi, vatanın bağlarında ve bahçelerinde su yolları yapmak, kemerler meydana getirmek istedi. Devrinin mahir ustaları mahiyetinde han, çeşme ve türbe inşaatında çalıştı. 1514’te Çaldıran, 1517’de Mısır seferlerine katıldı. Kanunî Sultan Süleyman zamanında yeniçeri oldu ve 1521’de Belgrad, 1522’de Rodos seferinde bulunarak atlı sekban oldu. 1526’da katıldığı Mohaç Meydan Muharebesinden sonra sırası ile acemi oğlanlar yayabaşılığı, kapı yayabaşılığı ve zenberekçibaşılığa yükseldi. 1532’de Alman, 1534’de Tebriz ve Bağdat seferlerinden dönüşte “Haseki” rütbesi aldı. Bağdat seferinde Van Kalesi Muhasarasında, göl üzerinde nakliyat yapan kalyonlara top yerleştirdi.

Korfu, Pulya (1537) ve Moldovya (1538) seferlerine katılan Mimar Sinan, Moldovya (Kara Buğdan) seferinde Prut nehri üzerine onüç günde kurduğu köprü ile Kanunî Sultan Süleyman’ın takdirini kazandı. Aynı sene başmimarlığa yükseldi. Mimar Sinan, katıldığı seferlerde Suriye, Mısır, Irak, İran, Balkanlar, Viyana’ya kadar Güney Avrupa’yı görüp mimari eserleri inceledi ve kendisi de birçok eser verdi. İstanbul’da devrin en meşhur mimarları ile Bayezid Camii’nin ustası Mimar Hayreddin ile tanıştı. Bazı Eserleri Sinan’ın mimarbaşılığa getirilmeden evvel yaptığı üç eser dikkat çekicidir. Bunlar Halep’de Hüsreviye Külliyesi, Gebze’de Çoban Mustafa Paşa Külliyesi ve İstanbul’da Hürrem Sultan için yapılan Haseki Külliyesi’dir. Mimarbaşı olduktan sonra verdiği üç büyük eser, O’nun sanatının gelişmesini gösteren basamaklar gibidir. Bunların ilki, Şehzadebaşı Camii ve Külliyesidir. Külliyede ayrıca imaret, tabhane (mutfak), kervansaray ve bir sokak ile ayrılmış medrese bulunmaktadır.

Süleymaniye Camii, Mimar Sinan’ın İstanbul’daki en muhteşem eseridir Süleymaniye Camii, Mimar Sinan’ın İstanbul’daki en muhteşem eseridir. Yirmiyedi metre çapındaki büyük kubbe, zeminden itibaren tedricen yükselen binanın üzerine gayet nisbetli ve ahenkli bir şekilde oturtulmuştur. Sükûnet ve asaleti ifade eden bu sade ve ahenkli görünüşü ile Süleymaniye Camii, olgunlaşmış bir mimariyi temsil etmektedir.Sekiz ayrı binadan meydana gelen Süleymaniye Camii ve Külliyesi, Fatih’ten sonra şehrin ikinci üniversitesi olmuştur.

Mimar Sinan’ın en güzel eseri, seksen yaşında yaptığı Edirne Selimiye Camii’dir. Selimiye’nin kubbesi, Ayasofya kubbesinden daha yüksek ve derindir. 31,50 metre çapındaki kubbe, sekizgen şeklindeki gövde üzerine oturmuştur. Üç şerefeli ince minarelerine üç kişi aynı anda birbirini görmeden çıkabilmektedir.Sinan bu camiin ustalık eseri olduğunu ve bütün sanatını Selimiye’de gösterdiğini belirtmektedir.

Mimar Sinan, gördüğü bütün eserleri büyük bir dikkatle incelemiş, fakat hiçbirini aynen taklid etmeyip, sanatını devamlı geliştirmiş ve yenilemiştir. Eserlerindeki sütunlar, duvarlar ve diğer kısımlar taşıdıkları yüke mukavemet edebilecek miktardan daha kalın değildir. Kullandığı bütün mimari unsurlarda bu hesap dikkati çeker. Mimar Sinan aynı zamanda bir şehircilik uzmanıdır. Yapacağı eserin, önce çevresini tanzim ederdi. Yer seçiminde de büyük başarı göstermiş ve eserlerini, çevresine en uygun tarzda yerleştirmiştir. Bilinen eserleri: 84 camii, 53 mescid, 57 medrese, 7 darülkurra, 22 türbe, 17 imaret, 3 darüşşifa, 5 su yolu kemeri, 8 köprü, 20 kervansaray, 35 saray, 8 mahzen, 48 hamam olmak üzere 364 adettir. Depreme Dayanıklı Mimarın çok sayıdaki eserini inceleyenler, Sinan’ın depreme karşı bilinen ve gereken tüm tedbirleri aldığını söylemekteler.Bu tedbirlerden biri, temelde kullanılan taban harcıdır.Sadece Sinan’ın eserlerinde gördüğümüz bu harç sayesinde, deprem dalgaları emilir, etkisiz hale gelir. Yine yapıların yer seçimi de ilginç. Zeminin sağlamlaşması için kazıklarla toprağı sıkıştırmış dayanak duvarları inşa ettirmiş.Mesela Süleymaniye’nin temelini 6 yıl bekletilmesi, temelin zemine tam olarak oturmasını sağlamak içindir.

İşte Sinan’ın eserlerini inceleyen ve birçoğunu da restore eden Mimar Abdülkadir Akpınar’ın söyledikleri: “Karşılaştığım bir özellikten dolayı gözlerime inanamadım. Sinan’ın eserlerinde en ufak bir çıktı ve desen dahi tesadüf değil. Renklere bile bir fonksiyon yüklenmiş. Çünkü yapıyı herşeyi ile bir bütün olarak ele almış. Bütün ölçülerini ebced hesabına göre yapmış ve bir ana temayı temel almış. Ölçülerini asal sayıya göre yapmış ve onun katlarını baz almış. İlmini din ile bütünleştirip mükemmel eserler ortaya koymuş. Örneğin SinanKur’an-ı Kerim’de geçen “Biz dağları yeryüzüne çivi gibi gömdük...” ayetinden etkilenerek yapılarının yer altındaki kısmını ona göre inşa etmiş. Yapıları hislerine göre değil, matematiksel olarak oluşturmuş. Bugünün teknolojisi bile Sinan’ın yapmış olduğu bazı uygulamaları çözemiyor. Küresel ve piramidal uygulamalarının bir başka benzeri daha yok. Ama bunların hepsi estetik sağladığı gibi yapının sağlamlığını da pekiştirmiştir. MİMAR SİNAN TÜRBESİ Süleymaniye Camii 'nin eski ağalar kapısının karşı köşesinde, yol ayrımında üçgen bir alandadır. Önde som mermerden yapılmış bir sebil görülmektedir. Sebilin arkasındaki ufak mezerlıkta 6 sütunlu, üstü örtülü ve etrafı açık türbede Mimar Sinan'ın mezarı bulunmaktadır. Türbesini ölümünden az önce kendisi yapmıştır. 1933 yılında Mimar Vasfi Egeli tarafından restore edilmiştir. Sandukanın uçları ile üzerindeki burma kavuk, mermerdendir. Sokağa bakan demir parmaklıklı bir pencereden türbe görünür.