Hazırlayan:Hatice OLTULUOĞLU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
Advertisements

REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
HASTA KABUL VE TABURCULUK SÜRECİ
TIP EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİNİN YERİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
MESLEK TANITIM GÜNLERİ
TIP EĞİTİMİNDE DEĞİŞİM
ÇANAKKALE ZAFERİ 18 MART 1915.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
Meslek Nedir? Kişinin geçimini sağlamak üzere yapmış olduğu sürekli işe meslek denmektedir. Hayatımızda en önemli seçimlerden birisi de uygun bir meslek.
TOPLUM TEMELLİ RUH SAĞLIĞI HİZMETLERİ Prof. Dr. Medaim Yanık
DAYANIŞMA.
COMENIUS – LEONARDO DA VINCI - GRUNDTVIG PROJELERİ VE GENÇLİK PROGRAMLARI.
Kendine Karşı Sorumluluk
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
Bir Fransız matematikçisi olan Henri Leon Lebesque, Fransa'da Beauvais kentinde 28 Haziran 1875 günü doğdu. Çok iyi bir öğrenim gördü ve 1897 yılında Paris.
NEDEN Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ? .
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
TOKAT KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
örgütlenmesi ve performansı
HEMŞİRELİK MESLEĞİ VE ÖZELLİKLERİ
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Dünyada ve Türkiye’de Aile Hekimliği
Bilgisayar Destekli Eğitim
SABİHA GÖKÇEN.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
YOĞUN BAKIM DEĞERLENDİRME ÇALIŞMASI
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Eğitimin ve Toplum.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ YÖNETİMİ
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
DİĞER TUTUMLAR.
HEMŞİRENİN EĞİTİMCİ ROLÜ
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
SOSYALİZM NEDİR? Kara dayalı sistemindeki özel mülkiyet yerine ortak mülkiyetin, sermayeyi elinde tutan azınlık kitlenin kendi istekleri doğrultusunda.
Klİnİk öğretİmde etİk.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
DÜNYADA ve TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ YÖNETİMİ Yönetim ile ilgili ilk çalışmaların manastırlarda, “Abel” adı verilen rahibeler tarafından, bakım hizmetlerinin yanında.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
HEMŞİRELİĞİN TARİHSEL GELİŞİMİ
HEM Şİ RE L İ DERLER İ M İ Z YRD. DOÇ. DR. SEV İ M ÇEL İ K.
YAZ STAJI BİLGİLENDİRMESİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
AFETLERDE TRİAJ HEMŞİRELİĞİ
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
olmadığında uygun koşullar sağlanarak
AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİNİN ÖZENDİRİLMESİ için STRATEJİLER
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
1914 I. DÜNYA SAVAŞI 1918.
Sunum transkripti:

Hazırlayan:Hatice OLTULUOĞLU F.N. Hazırlayan:Hatice OLTULUOĞLU

Florence Nıghtıngale Hemşireliğin kurucusu Hasta bakımı ve sosyal reformist olarak toplumsal sorunlara eğilen Hemşirelerin seçkin insanlardan seçilen bir gurup insanın formal eğitimden geçmesi gerektiğini savunan,

Hemşireliği bağımsız bir meslek olarak gören Hemşireliğin yalnız yetenekli ve nitelik bireylere açık olması ve örgün eğitim sonrası yapılması gerektiğine inanan Parlak zekalı,inandıkları uğruna çaba harcayan savaşçı ve hastanın bakımını sağlamada önemli rolü olduğuna inandığı hemşireliği her yerde savunan bir liderdir.

Yaşamın ilk yılları 12 mayıs 1820 İtalya’nın Florence kentinde,zengin,kültürlü,olağan üstü idealleri olan bir ailenin çocuğu olarak doğmuştur.

Gezi sonrası Aile İngiltere’ye dönmüştür ve baba kızı için en iyi eğitimi planlamış İtalyanca,Fransızca , Almanca ,tarih,felsefe,bilim,müzik,sanat ve klasik edebiyat öğrenmesini sağlamıştır.

Yetenekleri; görülmemiş bir akıl Gözlemlemede büyük güç ve isabet istatistik ve bilime tutku örgütleme ve yönetimde olağan üstü yetenek Felsefe ve dinle olduğu kadar çağdaş politika ve tarihe merak Yöntem seçme ve doğru karar vermede inanılmaz beceri Açık ve kapsamlı düşünme ve mükemmel zamanlama

Hemşireliğe hazırlanışı Küçüklüğünde hasta hayvanlara bakmış, 9 yaşlarında hasta kişilere bakmak isteğini dile getirmiş, 13-14 yaşlarında çevredeki yoksul hastaları ziyaret ederek onlara yardımcı olmaya çalışmış, 20 yaşlarında ailesinden hemşire olmak amacı ile hastaneye gitmek için izin istemiş bu istek reddedilmiş.

O çağda saygı değer kadınların evin dışında çalışmaları hoş karşılanmadığı özellikle hastanede çalışan kadınların eğitimsiz ve uygunsuz kadınlardan oluşması sonucu ailesi kızlarının böyle bir yerde çalışmasını asla onaylamadılar. 24 Yaşlarında onu evlendirmek istemiş ve Florence bu isteğe karşın kendisi için en iyi seçimin hemşirelik olduğunu savunmuştur.

Aile kızlarını vazgeçirmek için onu seyahatlere yollamıştır. Florence bu gezilerden yararlanarak Fransa,Belçika,Almanya İtalya,Yunanistan'daki yetimhaneleri,Mısır ve İskenderiye'deki hastaneleri incelemiş

Bu gözlemler sonucunda eğitimli kadınların yaşamlarını hemşireliğe adayacağı bir protestan rahibeler gurubu oluşturmayı amaçlamış ve eğitim görmek için Almanya Kaiserwerth’e katılmıştır. Florance burada verilen kursa katılmış burada verilen bazı dersleri ve hijyeni hemşirelik eğitimi için yetersiz olduğunu düşünmüş ve Pariste bir operatörün yanında rahibelerle çalışmıştır.

32 yaşında iken aile kızlarından evlenme umudunu kesmiş ona her yıl 2500 İngiliz sterlini ödemeyi kararlaştırmıştır. 1853 yılında 33 yaşlarında ilk görevi müdireliğe başlamıştır. Kısa süre sonra King Koleji yöneticiliği önerilmiş ve Kırıma gidinceye kadar bu görevi yürütmüştür.

KIRIM SAVAŞI 1854 Yılında Rusya ‘nın Fransa,İngiltere ve Türkiye’ye karşı savaş açmış bu savaşta İngiliz askerlerine gösterilen ilgisizlik ve bakımsızlık İngiltere’de öfkeye neden olmuş Savunma Bakanı Florence’ye bir gurup oluşturarak savaşa gidip askerlere bakım vermesi için bir mektup yazmıştır.

1W (1854)sonra Nıghtıngale 38 hemşire ile Üsküdar'a hareket etmiştir. Nıghtıngale ;araç gereç,çamaşır,mutfak ,çevre ,hijyen,hemşire eksikliği,personel yönetimi ile ilgili sorunlarla karşılaşmış,bu sorunları çözümlemiştir.

SAVAŞ SONRASI 1856 Temmuzda İngiltere'ye döndüğünde pek çok ödül almıştır.Onun için ödüllerin en anlamlısı onun yönetiminde bir hemşire okulu kurmak üzere toplanan 44.000 sterlin para ödülü idi. Ancak 1860 yılında ST.Thomas Hastanesinde bir hemşirelik okulu kurulmuş yönetiminde F.N.dolaysız rol almadı

Amacını gerçekleştirememesinin nedeni; Kırımda yakalandığı Kırım humması İngiltereye döndüğünde kraliçe Viktoryanın çağırarak askeri hastane sisteminde gözlemlediği yanlışlıkları anlatarak bir reform yapması önerisi ve bu onun ilgi alanını başka yöne kaymış olması.

Daha sonra askeri konseye Kırım Savaşı sırasında askeri hastanede karşılaştığı durumları anlatan resmi bir rapor hazırladı. Savaş sonrası İngiliz hastanede yönetim,sağlık ve etkin çalışmayı etkileyen faktörler üzerine notlar adlı raporu hazırladı. Askeri hekimlerin eğitimini geliştirmesi ,askeri kışlaların düzeltilmesi ve askeri kuruluşlarda istatistiğin kullanılması gibi değişikliklerin yer almasına yardımcı oldu.

NIGHTINGALE OKULU İngiltere'ye döndükten 4 yıl sonra kendi adına kurulan fondan biriken paralarla bir okul kurmuştur. Sağlığının bozuk olması nedeni ile kendisi yerine Sarah Elizabeth Wardroper’u müdür yapmış ve onunla çok yakın ilişkiye girmiş ve okul için gerekli faaliyetleri planlamıştır.

OKULUN İLKE VE KURALLARI; Okulun içinde kurulduğu hastane ,klinik öğretimden tam anlamı ile işbirliği içinde olmalı Hemşire okulunun bütçesi hastaneninkinden ayrı ve müstakil olmalı böylece vurgunun hizmetten çok eğitime verilmesi sağlanmalıdır. Öğrenci hemşirelere tek kişilik yatak odaları ve zevkle döşenmiş bir salon sağlanmış olmalı. Öğrenciler titizlikle iyi aile kızlarından seçilmiş ve 25 yaşından küçük olmalı.Giyiniş ve davranışlarına özen göstermeleri ve hastane dışına iki veya üç kişilik guruplar oluşturarak çıkmaları örgütlendi.1. sınıfa 15 kişi alındı. Okulun süresi 1 yıl olup öğrenciler hem teorik hem de hastanede pratik yaparlardı. Mezuniyet sonrası 1 veya 2 yıl yönetici yetiştirme programına katılabilirlerdi. Öğrencilerin gelişimlerini değerlendirilmesi için kapsamlı kayıt ve rapor sistemi vardı.Nıghtıngale öğrencilerinin başka okullara öğretmen olmalarını teşvik ederdi.

Londranın tanınmış hemşiresi Mr William Rathbone’nın isteği üzeremezunlardan biri tutuk evlerinde bakım reformu yapmış,biri yoksul hastaları evlerinde ziyaret etmiş,diğeri askeri hemşire olmuştur. 1873 yılında Amerika’da 3 hemşire okulu kurulmuştur.Bellevue hemşirelik okulu,Connecticut hemşirelik okulu,Boston hemşirelik okulu.Yöneticileri Nıghtıngale ‘den yararlanmışlardır.(mektuplaşarak,onlara mezunlarını göndererek,müdürler Nıghtıngaleyi ziyaret etmişlerdir).

NIGHTINGALE’NİN HASTALIĞI Kırım Humması dışında bir hastalığı olmayan Nıghtıngale yaşamını İngilterenin kuzeyinde bir apartmanın dairesinde inzivaya çekilerek sürdürmüştür. İnzivaya çekilmesinin nedeni ; Daha çok yazmak, Yeni projeler üretmek İstemedikleri değil istedikleri ile bir arada olmak

Hemşirelik konularında onayı o konunun gerçekleşmesine ,aksi ise konunun donmasına neden olurdu. Hemşirelerin lisanslı olması 1919 yılında etkili olmuştur. 1910 yılında ölmüş ve ailesinin bulunduğu Hampshire ‘deki East Willow’a gömülmüştür.Nıghtıngale’nin doğum günü 12 Mayıs tüm dünyada Hemşirelerce Hemşirelik haftası olarak kutlanmaktadır.