Toplu E-posta Mart 10, 2013 Eğitim: E-Posta Teknolojisi, Reklam Kanalı Olarak Yeri, İçerik, Mesaj, Niçin E-Posta?, Yanlış Bilinenler, Gelecek, Biz? 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Advertisements

Burkay Yapağcıoğlu.
Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
KURUMSAL TANITIM BELGESİ
Performans, etkinlik, erişim ve fiyat önemli ise...
2012
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Performans Odaklı Sponsor Reklam Kampanyaları Mart – Aralık 2013
MultiCELL SMS Client 3.2.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Google Analytics Nedir?
E-TİCARET SATIŞ SİTELERİ. E-TİCARET “Doğrudan fiziksel bağlantı kurmaya ya da fiziksel değiş tokuş işlemine gerek kalmadan tarafların elektronik olarak.
Çözümlerimizle İşinizde Değer Yaratalım
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
Selda Aydın Seyhan Kamçı
Mobil Pazarlama Promosyon Kart Sunumu
YENİ MOBİL YAZICILAR. Mobil Yaşam Gittikçe Büyüyor • çeyrekte toplam akıllı telefon kullanımı 1 milyar cihaza ulaştı. • 2015 yılında bu rakamın.
MILLENIUM MARKETING SUNUMU
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
İNTERNET.
TOKKDER Operasyonel Kiralama Sektör Raporu 2012 Yıl Sonu
İçerik e-Fatura Hakkında e-Arşiv Nedir? e-Arşiv’in Sunduğu Avantajlar
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
%50 Yurtdışı Google Adwords Reklamlarında %50 Tanıtım Desteği Yurtdışı Tanıtım Desteği.
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Bankacılık ‘ta Yeni CRM Yaklaşımları M
Mobil Uygulamalar ve Bilgi Hizmetleri Orçun Madran
Yandex Reklamları.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
Dijital Pazarlama İletişimi Semineri 15 Haziran 2013.
iPara Üyeliksiz Ödeme Altyapısı
Bu müşterilere %5 indirim ve sepette bıraktığı ürünlere göre ilgi duyacakları ilave ürün önerileri sunarak, alışverişlerini tamamlamaya yönlendirdik.
Dönüşüm, reklamlarınızı tıklayan bir müşterinin web sitenizde bir işlemi gerçekleştirmesidir. Dönüşümler ; Yandex Arama motorunda arama yapıp, reklamlarınızı.
1. 2 Cari İşlemler Satıcı, Alıcı,Personel, Lokasyon ve Banka carilerinin ayrı ekranlardan tanımlanabilmesi. Satıcı, Alıcı,Personel, Lokasyon ve Banka.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
KREA Direct the future is direct. Profile uygun makaleler web sitesinden alındı Sitede en son tıkladığı ürüne ait kampanya bilgisi Profile uygun ürün.
İLETİŞİM ÇÖZÜMLERİNDE ENTEGRASYON
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Web 3.0 Konferansı, İstanbul 16 Nisan 2013 ‘‘KİMİN NAKİTE İHTİYACI VAR?’’ twitter.com/SonerCanko.
GLOBALCV İŞTESOSYAL PROJESİ İLE ARADIĞINIZ ADAYA ULAŞIR Türkiye’nin ilk sosyal kariyer sitesi İŞTESOSYAL ve en güncel dataya sahip portalı GLOBALCV ’nin.
1 ŞEKERBANK BİREYSEL BANKACILIK Kasım/ TÜRKİYE’DE BİREYSEL BANKACILIK-İLKLER.
Facebook.com/HotMobilePress Twitter.com/HotMobilePress :: EYLÜL 2012 :: MOBİL TEKNOLOJİLERE ODAKLI İLK ve TEK TÜRKÇE ONLINE YAYIN.
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
E- Ticaret Altyapısı.
T.C. KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEK OKULU SATI Ş I ARTIRMANIN YOLLARI İ LKNUR ÖZDEM İ R.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
SEO Hizmeti. SEO Strateji Site İçi Optimizasyon Sitenin sayfaları ve içerikleri arama motorlarına göre optimize edilir. Araçları Hazırlama Sitenin SEO.
Globalpiyasa.com’da Firma Web Sitesi Nasıl Oluşturulur?
Çok Kanallı Dijital Pazarlama
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
Medicaltourism.com.tr Nedir ?
“Her Sabah Mutluluk”.
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

Toplu E-posta Mart 10, 2013 Eğitim: E-Posta Teknolojisi, Reklam Kanalı Olarak Yeri, İçerik, Mesaj, Niçin E-Posta?, Yanlış Bilinenler, Gelecek, Biz? 1

KREA Direct 2002 yılında kurulmuş, doğrudan pazarlama ve etkinlik yönetiminde sektörün en büyük firmalarından biridir. DM (direct marketing=doğrudan pazarlama) alanındaki global değişikliklere paralel 2010 yılından bu yana adlı lisanslı ürünü ile toplu e-posta alanında da faaliyet göstermektedir. 2

• 10 yıllık doğrudan pazarlama şirketi • 2010 yılında teknoloji olarak farklı bir toplu e- posta gönderim sistemini tanıttı, Valu Yıllık e-posta hacmi 425% büyüme 2011’de 123mi e-posta 262% büyüme 2012’de 446 mi e-posta Hedef 124% büyüme 2013’de 1 ml e-posta 3

Teknoloji 4

internet Toplu E-Posta Altyapısı : Hardware Yüksek kapasitelerde toplu e-posta kampanyaları, giden e-postaların kişiselleştirilmesi, gönderimi ve geri dönecek e-postaların derlenmesi ve sınıflandırılması yazılım ile birlikte önemli hardware yatırımı da gerektirmektedir. Bu nedenle hacim ve e-posta gönderim frekansı arttıkça bu hizmeti dışarıdan almak çok daha ucuz bir çözümdür. Giden e-posta sunucuları (MTA 8-Core 8-GB servers) Web sunucuları -+ Yük Dengeleyici (8-Core 8GB Servers + NLB) DB sunucuları M-S (24-Core 128GB Servers) Dosya Sunucusu (NAS) (8-Core 8-GB 8-TB Server) Gelen E-Posta Sunucusu (8-Core 24GB Server) Yatay Ölçeklenebilir (Sanallaştırma...) 5

Toplu E-Posta Altyapısı : Software Gerekli Teknolojiler DKIM SPF SenderID RDNS Headers Feedback Loops + Best Practices + Best Practices gibi e-posta içerisine ve DNS kayıtlarına eklenecek ek bilgiler ve MTA tarafından yönetilecek üyelik işlemleri ile gönderici hakkında e- posta alıcısı bilgilendirilir, göndericinin repütasyonu e- postanın teslimatı konusunda belirleyicidir. 6

Repütasyon : Herşey, Tasarım ? E-posta gönderimlerinde genelde 2 farklı güvenlik duvarı karşımıza çıkar. Kurumsal seviyede güvenlik duvarı ve bireysel uygulamalar. Kurumsal güvenlik duvarları genellikle IP/domain repütasyonu üzerine kuruludur. Bu aşamayı geçemezseniz alıcıya ulaşamazsınız. Kişisel güvenlik duvarları ise alıcı ile geçmişteki iletişiminizden, gönderdiğiniz e-postanın tasarımına kadar pek çok faktöre göre karar verebilir. 7

Repütasyonu kim belirliyor? Herkes/Hiçkimse ① IP Repütasyonu Smart Network Data Services Google «check ip reputation» ② Feedback Loops -Hotmail, Yahoo, Gmail, AOL, Returnpath Müşterileri -blog.deliverability.comblog.deliverability.com ③ SenderID Framework’e katılın ④ Whitelist’lere katılın - ⑤ DNS kayıtlarınız tam olsun - MX, A, DKIM, SPF, RDNS ⑥ Profesyonel hizmet alabilirsiniz -Returnpath, Suretymail SİZ belirliyorsunuz... 8

Tasarım ? Tasarımın başarısı e-posta alıcısı ile interaktiviteyi yaratabilmesidir. İçeriği okumaya teşvik eden, tıklanmaya özendiren, alıcıların sosyal medyada da bu içeriği arkadaşları ile paylaşmasını sağlayan tasarım başarılıdır. Artan oranda e-posta porgramları sadece gönderecinin repütasyonu dışında gönderen ile alıcı arasındaki interaktiviteyi değerlendirmekte ve bazında teslimatı kontrol edebilmektedir. ① Body (e-postanın içeriği) -Metin ve görseller dengeli olmalı -Call-to-action -Best Practice’lere mutlaka uyulmalı ( marketing/articles/ -best-practices) marketing/articles/ -best-practices -SPAM score’u önemli ( ② Subject (konu) -İçerik ile ilgili olmalı + Kişiselleştirme -Zaman içerisince optimizasyon yapılabilir, listenin performansına ve geri dönüşlerine bakarak -Ve yine Best Practice’ler ( subject-lines) subject-lines ③ Linkler -Mesajı tarayıcıda göster opsiyonu -Üyelik yönetimi, kayıt işleri -Kişisel bilgiler ve güncellenmesi -Web sitesine trafik aktarımı (linklere dikkat! Websense...) -Geri dönüşlerin takibi -Gönderen hakkında iletişim bilgisi -Sosyal medya ve arkadaşlarıyla paylaşım -Şablonları inceleyin ( 9

Yeterli mi? 10

Teslimat Takıntısı mı? e-posta %80 geçerli adres %20 okunma oranı %5 tıklama oranı %10 satın alma oranı %80 Delivery •80 bin geçerli adres %20 RTR •16 bin e-postasını okuyan alıcı %5 CTR •800 tıklama $150 •80 online sipariş = $ %90 Delivery •90 bin geçerli adres %20 RTR •18 bin e-postasını okuyan alıcı %5 CTR •900 tıklama $150 •90 online sipariş = $ 11

Digital Pazarlama Sektörü 12

Nereye gidiyoruz? Açılma Oranı Tıklanma Oranı ROI 11.4%2% $30 E-posta performans indikatörleri sürekli düşüşte 13

Yeterli mi? ABD Reklam Pazarı CAGR Mobil pazarlama ,1311,27427% Sosyal medya ,2171,6492,2543,11334% Toplu e-posta1,2481,3551,5041,6761,8672,08111% Dijital reklamlar7,8298,3959,84611,73214,33916,90017% Arama motorları15,39317,76520,76324,29927,78631,58815% Toplam25,57729,01234,07740,30647,37854,95617% Toplam reklam harcamaları içindeki payı12%13%15%17%19%21% Dijital reklam mecralarının toplam reklam harcamaları içerisindeki payının sürekli artması beklenmektedir. Toplu e-postanın, buna paralel ancak daha yavaş büyüyeceği öngörülmektedir. Bu trendler e-posta kampanyaları için yol gösterici ipuçları da içermektedir. ROI: 7% ROI: 10% ROI: 29% 14

Dikey Entegrasyon ① Toplu e-posta kampanyalarınızı sosyal medya ile entegre edecek kurgular oluşturun ② Toplu e-posta tasarımlarınızı mobil cihazlar ile uyumlu hale getirin ③ Konu satırından başlayarak e-posta alıcıları ile etkileşime geçin, tek yollu iletişimden vazgeçin ④ İçeriği basit tutun, mesaja odaklanın ⑤ Verimli kampanyalar için mevsimselliği ve özel günleri dikkate alın ⑥ Tasarımda görsel yoğunluktan kaçının ⑦ Çalışan, çalışmayan kampanya kurgularını ve geri dönüşleri inceleyin 15

Örnekler 16

Kampanya Kurgusu • Kampanya e-posta ile duyurulmuş, ankete katılarak kendilerine yönlendirilecek 2 soruyu eksiksiz cevaplayanlara promosyon kodu gönderilmiştir. – Bu sorularda amaç müşterilerin Tchibo’yu nereden duyduklarını analiz ederek, ne için Tchibo’yu ziyaret ettiklerinin tespit edilmesidir. 17

Kampanya Kurgusu • Ankete katılanlara 2 soru sorulmuştur • Soruları cevaplamak zorunludur • 2 soruyu da cevaplayanların e-posta adreslerine promosyon kodu gönderilmiştir • Anketi bitirenler kurumsal web sitesine yönlendirilmiştir – Sorular kısa ve çoktan seçmeli düzenlenmiştir – Her katılımcının en son verdiği cevaplar geçerli kabul edilmiştir 18

Sonuçlar • Anket sonuçları: – Detaylı sonuçlar ve analizler üretilmiştir. • Ayrıntılı E-posta kampanya geri dönüş raporları paylaşılmıştır. 19

Kampanya Kurgusu • Kampanyalarda geçerli indirimler ve ürünler e-posta içerisinde ayrıntılı olarak duyurulmuştur. – E-postayı alanlar ilgilendikleri kampanyaya katılmak için sadece o kampanyaya ait görsele tıklayarak kampanya ekranlarına ulaşmışlar ve bu ekranlar aracılığı ile ilgilendikleri ürüne ait kampanyaya kayıt yaptırmışlardır. 20

Kampanya Kurgusu • Kiralık datadan kampanyaya katılanlar da Kütahya Porselen listesine dahil olmuşlardır. – Kampanya linkine tıklayanlardan önce kişisel bilgilerindeki eksiklikleri gidermeleri istenmiş ve elektronik haberleşme için izin alınmıştır. Bu süreci aşanlar daha sonra kampanya kayıtlarını yapmışlardır. – Kampanya basit bir satın alma vaadi uygulamasadır. Nakit ödeme yoktur. 21

Kampanya Kurgusu • Mağaza Personeli kayıt yaptıranları gerçek zamanlı görmüş ve satışları takip etmiştir. – Ürün bazında her kayıt yaptıran web ekrandan takip edilebilmiştir. – Mağazaya gelip alışveriş yapanlar işlenmiş ve satışlar takip edilebilmiştir. – Satışın yanında yeni müşteri datası da kazanılmıştır. 22

Sonuçlar • İki ayrı datanın sonuçları aşağıdaki gibidir: Toplam e-posta sayısı Hatasız e-posta sayısı Okuyan sayısı 100% 89% 28% 100% 78% 11% Kütahya Porselen DatasıKiralık Data Tıklayan sayısı 15%5% Satın alma vaadi sayısı 4%1% 23

Kampanya Kurgusu E-posta aracılığı ile web sitesine üye olanlara özel promosyon kodu gönderilmektedir. Türkçe içerikli bültende üye olanlara 20TL indirim kuponu verilmektedir. Yapılan çalışmalar her 2 internet kullanıcısından 1’inin benzer e-postaları açmak istediğini, her 3 okuyandan da 1’inin bu çevresi ile paylaşmayı tercih ettiğini göstermektedir. 24

Kampanya Kurgusu Web sitesine trafik yaratmak amacıyla linklerin tıklanması teşvik edilmektedir. Önceden belirlenmiş sırada linkleri tıklayan herbir tekil e-posta alıcısına tekil ücretsiz abonelik promosyon kodu gönderilmiştir. 11 kişiye promosyon kodu gönderilmiş, 8 kişi kullanıp abone olmuştur. 25

Kampanya Kurgusu Facebook üzerinden oynatılan bir oyun kurgusu ile sosyal medya ve e-posta kampanyası entegre kullanılmıştır kişi ile başlanan oyunda katılımcı sayısı kişiye ulaşmıştır. 26

Kampanya Kurgusu Dijital ortamda başlayan ve takip edilen bir macera, e- posta ile duyuruldu. Ali ve Ümit’in ünü sınırları aştı, yakında sevenleri ile buluşuyorlar. 27

E-Posta Kurgusu E-postanın dijital reklam pazarından da pay alabileceğine güzel bir örnek. Türkiye’nin en büyük anne- bebek kulübüne sahip Milupa’nın e-posta gönderimi üzerinden elde ettiği reklam geliri, gönderim masraflarını geçti. Kim demiş e-posta masraf merkezi diye? 28

E-Posta Kurgusu Anında satış kurgusuna destek olmak amacıyla toplu e-posta Call Center ile entegre edilmiştir. Aranmak isteyen kişilerin iletişim bilgileri telefonun ucundaki kişilere akratılmıştır. 29

Kampanyalar 30

• Demografik hedefleme – Lokasyon A’dan e-postasını açanlara özel içerik • Davranışsal hedefleme – Site’de Kategori A ürününü ziyaret edenlere özel içerik – İPhone veya BB’den okuyanlara farklı içerik • Sadakat kampanyaları – E-postasını okuyanlara X puan, FB’de paylaşanlara Y puan, arkadaşlarına yönlendirenlere Z puan • Hediye + promosyon – Herkese özel kod, sınırlı sayıda kod veya otomatik kod • Pazarlama + satış – Çağrı merkezi veya mağaza personeline otomatik yönlendirme • Anketler 31

• A kampanyası’ndaki X nolu gönderimi okumayanlara – X’i N gün sonra yeniden gönder, N+2 gün sonra yeniden gönder... – Y’yi N gün sonra gönder, Z’yi N+2 gün sonra gönder.... • A kampanyası’ndaki X nolu gönderimi okuyanlara, iletideki linkleri tıklayanlara – Y’yi N gün sonra gönder, Z’yi N+2 gün sonra gönder • Sadece iletisini okuyanlara – X’i gönder • Filtreleri kapayıp tüm listeye – X’i gönder • İletisini hiç okumamışlara – X’i gönder 32

Web sitesinden özel içerik Siteyi ziyaret edince en son ilgilenilen üründe olan yeni kampanya duyurusu Bebeğinize özel ürün miksi Reklam geliri Bebeğinizin resmi 33

34

35