TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. İK FONKSİYONU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNSAN KAYNAKLARI Ayşegül Akdeniz.
Advertisements

KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Kurumlar toplumu önemser
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
ECZACIBAŞI İLAÇ.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Türkiye’de Liderlik ve İK Katkısı 25 Mart 2006 TÜRKİYE’DE LİDERLİK VE İK KATKISI 25 Mart 2006 Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş Amrop International 1.
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
Bankacılık ‘ta Yeni CRM Yaklaşımları M
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
ERK İSG&İK – –
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Teknoloji ve İnovasyon için Gelişim ve İletişim Platformları Selen Kocabaş.
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
Ücret Sistemleri ve Verimlilik Dersi Dönem İçi Çalışması
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Eskişehir Şubesi Cevdet ÜRENCİK CMF.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İnsan Kaynakları Yönetiminin
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
SANAYİ İÇİN DAHA ETKİN MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ Borusan Holding Agah Uğur 20 Mayıs 2004.
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Kariyer Yönetimi Araçları
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
Örgütsel Kariyer Planlaması
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
KARİYER GELİŞTİRME.
YÖNETİM FONKSİYONLARI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Sunum transkripti:

TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. İK FONKSİYONU

Banka çalışanları yaş ortalaması Rakamlarla İş Bankası* Şube Sayısı 1.099 Çalışan sayısı 23.040 Banka çalışanları yaş ortalaması 32,22 Kıdem ortalaması 7,40 yıl Çalışan Devir Oranı** % 4,03 *Mart 2010 **2009 yılı çalışan devir oranı 1

İK Yönetiminin Tarihsel Gelişimi Personel Yönetimi İK Yönetimi Şirketlerin piyasada rekabet güçlerini artırma zorunluluğu Bu zorlayıcı koşullarda insan kaynağı potansiyelini tam anlamıyla kullanabilme zorunluluğu Çalışanların hakları ile ilgili toplumsal beklentileri “Her çalışan kurum için bir yetenektir” yaklaşımı ile önem kazanan yetenek yönetimi anlayışı Çalışan-işletme ilişkisine verilen önem Rutin uygulamaların yanı sıra çalışan yönetiminde dinamik ve yaratıcı uygulamalar Önceden hazırlanmış, bütünsel ve stratejik planlama Kurumsal çalışan bağlılığı Ücret yönetimi ile ilgili konularda tutulan kayıtlar–yan ödemeler, sigorta kesintileri, izinler, raporlu gün sayısı, devamsızlık Çalışan = bir maliyet unsuru Seçme-yerleştirme, performans değerlendirme, iş analizi, ücret araştırmaları Kısa dönemli, tepkisel çözümler, tekrarlayan, rutin uygulamalar Emirlere uyma Değerleme Kriteri En düşük maliyet Değerleme Kriteri En yüksek katma değer 4

Dünyada En İyi İK Uygulamaları Tüm çalışanlar için güvenli, verimli ve mutlu bir çalışma ortamı Çalışan performansının adil şekilde ölçümlenmesi ve ödüllendirilmesi Performansa dayalı yükselme ve ücret politikaları Düzenli ve etkin geribildirim Çalışana özel eğitim ve kariyer gelişimi fırsatları Şeffaf ve etkin bilgi paylaşım platformları 5

Geleneksel silo bazlı hizmet sunma biçimi İş Bankası İK İş Modeli İK İŞ MODELİ İNSAN KAYNAKLARI İş Ortaklığı Uzmanlık Merkezleri İdari Eğitim Ücret Kariyer İşe Alım Ortak Servis Merkezi Geleneksel silo bazlı hizmet sunma biçimi Stratejik ortaklıklar Gelecek planlamaları Sürekli gelişim ve kalite güvencesi 6

İş Bankası İK İş Modeli (devam) UZMANLIK MERKEZLERİ Program ve uygulama tasarımı En iyi uygulamaların belirlenmesi Programların yürütülmesi Uzman danışmanlık İş Bankası’nda insan kaynakları fonksiyonu, iş birimlerine ve iş sonuçlarına odaklanan entegre bir şekilde hizmet sunmaktadır. ORTAK SERVİS MERKEZİ Operasyonel mükemmeliyet İdari ve operasyonel destek verimliliği Proaktif operasyonel destek Tek temas noktası: Merkezi iç müşteri desteği İK İŞ ORTAKLIĞI İK alanında stratejik yönlendirme ve danışmanlık Banka genelinde İK fonksiyonu temsilciliği İş Birimlerine danışmanlık Koçluk ve temsil 7

İK FONKSİYONU İK Yönetimi Bölümü İK Faaliyetleri Destek Bölümü Eğitim Birimi Yetenek Yönetimi Bölümü Yedekleme ve Kariyer Gelişimi Birimi Çalışan Performansı Yönetimi Birimi Değerlendirme Merkezi Birimi İK İş Ortaklığı Bölümü İşe Alma, Yerleştirme ve Atama Birimi Ücret ve Yan Haklar Yönetimi Birimi İK İletişimi Birimi İK Uygulamaları Birimi İK İç Mevzuat ve Uyum Birimi İş Birimleri ve Şubeler İş Ortaklığı Kurumsal İş Ortaklığı Sosyal İşler Birimi İK Yardım Masası İK Operasyonel Faaliyetler Birimi İK fonksiyonu, işbirliği içinde, entegre şekilde çalışan dört bölüm olarak faaliyet göstermektedir. İK Faaliyetleri Destek Bölümü Ortak Servis Merkezi (Shared Service Center), Yetenek Yönetimi ve İK Yönetimi Bölümleri ise Uzmanlık Merkezleri (Centers of Excellence) olarak konumlandırılmıştır. 8

Misyon, Vizyon ve Çalışma Değerlerimiz Misyonumuz Yüksek performans kültürünü yerleştirmek ve üstün iş sonuçlarına ulaşmak için Bankamıza nitelikli insan kaynağı kazandıran ve geliştiren yenilikçi yetenek yönetimi uygulamaları sunarız. Birimlerimizin güvenilir iş ortağı olarak Bankamızın her alanda başarılı olmasını sağlarız. Vizyonumuz Bankamızın ‘Tercih Edilen İşveren’ konumunu güçlendirecek, sürekli ilerlemeye ve mükemmel hizmet sunmaya odaklanmış yaklaşımımızla, yetenek yönetimi alanında emsal teşkil edeceğiz. İş ve Strateji Odaklılık Müşteri Odaklılık Yaratıcılık ve Yenilikçilik Takım Çalışması ve Bilgi Paylaşımı Vizyon Sahibi ve Harekete Geçiren Liderlik Değişim Liderliği Etik Değerler ve Tutarlılık Kalite ve Mükemmellik Çalışma Değerlerimiz 9

İş Bankası’nda Farklı Kuşaklar* *Aralık 2009 2

İş Bankası’nda Farklı Kuşaklar NE ÖĞRENMEK İSTİYOR? Uzmanlık alanı içinde yer alan teknik beceriler Kendi kendini yönetebilme ve kişisel verimliliği artırma Liderlik Endüstriyel / fonksiyonel bilgi Yaratıcılık ve inovasyon stratejileri Y Kuşağı Ne İstiyor? YÖNETİCİSİNDEN NE BEKLİYOR? Kariyer yolu ile ilgili yönlendirme Düzenli geribildirim Mentorluk ve koçluk Kurum içi gelişim programlarına katılım için destek Esnek çalışma anlayışı ŞİRKETİNDEN NE BEKLİYOR? Becerileri geliştirme fırsatı, Güçlü şirket değerleri Ödüllendirme konusunda esnek yaklaşım, farklı seçenekler İş / özel hayat dengesi Açık, şeffaf bir kariyer yolu 3

İş Bankalı Olmak Bankamız, bugün 23.000’i aşkın çalışanının sermayesinde ağırlıklı pay sahibi olduğu ve yönetim kurulunda temsil edildiği tek Türk bankasıdır. İş Bankası’nın ödenmiş sermayesinin yaklaşık % 41,5’i çalışanların temsil edildiği bir vakfa aittir ve bütün banka çalışanları işe girdiği andan itibaren bankanın hem çalışanı hem de ortağı olmaktadır. Çalışanlarımız her yıl bankanın bir önceki yıl elde ettiği kar üzerinden belirlenen bir oranda temettü almaktadır. 10

İş Bankalı Olmak İş Bankası için tüm çalışanlar birer yetenektir; çalışanlar okuldan mezun olur olmaz İş Bankalı olurlar ve en üst kademelere kadar ilerleyebilirler. İş Bankası tüm yöneticilerini kendi bünyesinde yetiştirmektedir. Çalışanlarımız hedefledikleri pozisyonun gerektirdiği donanımlara ulaştıkları zaman yükselmelerinin önünde hiçbir engel olmadığını bankaya başladıkları ilk günden itibaren bilmektedirler. İş Bankası Türkiye’de çalışan devir oranının en düşük olduğu ve eski çalışanlarımızın da “orası bir okuldu” diyerek minnetle andığı bir bankadır. 11

İş Bankası’nda Kariyer Kulvarları Bankamızda genel olarak müfettişlik, uzmanlık ve memurluk olmak üzere üç ana kariyer yolu bulunmakta olup bu çalışanlarımızın kariyer yolları en üst düzey yöneticilik pozisyonlarına dek uzanmaktadır. Memurluk ve Uzmanlık kulvarlarında işe alımlar İK Fonksiyonu, Müfettişlik kulvarına alımlar ise Teftiş Kurulu Başkanlığı tarafından yapılmaktadır. Bankamızda göreve başlayan stajyer uzman yardımcıları ve stajyer müfettiş yardımcıları bir yılın sonunda uzman yardımcısı veya müfettiş yardımcısı olurlar. 5 yılı tamamladıktan sonra katıldıkları yeterlilik sınavlarında başarılı olmaları halinde uzman veya müfettiş olmaya hak kazanırlar. 12

Türkiye’nin Bankacılık Okulu İş Bankası 1972’de Eğitim Müdürlüğü’nü kurarak çalışanları için düzenli eğitim faaliyetlerini başlatan ilk banka oldu. O günden bu yana, tüm yöneticilerini kendi içinden yetiştirirken bankacılık sektörüne de bir Bankacılık Okulu olarak değer kattı. Bugün Kemerburgaz’daki eğitim sitemizde çalışanlarımıza eğitim veriyor ve modern teknolojinin de yardımıyla sınıf eğitimi dışındaki yöntemlerden de yararlanarak çalışanlarımızın gelişimlerini destekliyoruz. 2009 yılında, Banka içinde düzenlenen sınıf eğitimlerine 36.000, Mobil eğitimler ve uzaktan eğitimlere 50.000, Banka dışı ve yurt dışı eğitimlere 3.400 olmak üzere toplam 89.000 kişinin eğitim katılımı sağlandı. Bu sayı 2010’un ilk çeyreğinde 25.500’e ulaştı. 13

Teşekkür ederiz… Bu dokümandaki bilgiler Türkiye İş Bankası tarafından güvenilir olduğuna inanılan kaynaklardan sağlanmıştır, ancak, İş Bankası bu bilgilerin doğruluğunu, eksiksizliğini ve gerçekliğini garanti etmez. Bu doküman yalnızca bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. İş Bankası tarafından kamuya ve ilgili kurumlara açıklanan mali raporlar ve tablolar tek kaynak olarak kabul edilir. İş Bankası, bu dokümanın kullanımından doğabilecek veya içerikteki yanlış anlaşılan bilgilerin yol açabileceği doğrudan veya dolaylı herhangi bir zarardan dolayı sorumluluk kabul etmez. Bu dokümanda yer alan tüm tahminler İş Bankası’nın görüşüdür ve önceden bildirime gerek duyulmaksızın değiştirilebilir. Bu doküman yatırımcılar için bir tavsiye olarak yorumlanamaz ve İş Bankası bu doküman baz alınarak alınan yatırım kararlarının sonuçlarından herhangi bir sorumluluk almayacağını açıkça beyan eder. Bu doküman kişiye özel hazırlanmıştır; çoğaltılamaz, dağıtılamaz ve üçüncü şahıslar ile herhangi bir amaçla paylaşılamaz. 14