SERMAYE PİYASASI KURULU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yerel Yönetimlerin Sermaye Piyasalarından Finansmanı
Advertisements

İKTİSAT FAKÜLTESİ İKTİSAT BÖLÜMÜ Para Teorisi ve Politikası
ÜNİTE 16 TAHVİL DEĞERLEMESİ
SPECIAL TOPICS IN FINANCE HALKA ARZ(IPO) BAHAR ÇAYIR CANSU DÜLGERO Ğ LU G İ ZEM YET İŞ K İ N HANDE NEDRET BELEN.
İKTİSAT FAKÜLTESİ İKTİSAT BÖLÜMÜ Para Teorisi ve Politikası
Tek Pazar Çoklu faaliyet rekabeti
İşletmelerde Finans Faaliyetleri 9
Türk Şirketlerinin Almanya’da Halka Arzının Vergisel Etkileri Oktay ALTINTAŞ İzmir, 17 Ekim 2012 Sun Bağımsız Dış Denetim YMM A.Ş. 1
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
MENKUL KIYMETLER ÜNİTE 7
Menkul Sermaye İradı.
Chapter 1 Learning Objectives
Menkul kıymetler Kişilerin yatırım amacı ile edindikleri ortaklık ve alacak hakkı sağlayan ve çıkarılması için sermaye piyasası kurulundan izin alınan.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
SERMAYE PİYASASI Sermaye piyasası basit bir tanımla sermaye arz ve talebinin karşılaştığı bir piyasadır. Sermaye kısaca orta uzun ve sonsuz vadeli fonlar.
Finans Sistemine Genel Bakış
KIYMETLİ EVRAKIN TÜRLERİ
SERMAYE PİYASASI VE BORSA TERMİNOLOJİSİ Dr
PİYASA ANALİZİ Doç. Dr. Ömer Özçiçek.
Finansal Piyasalar Genel Bakış
GELİR ORTAKLIĞI SENETLERİ
Finansal Sistem ve Faiz Oranları
SERMAYE PİYASASINDA FAALİYET GÖSTERMESİNE İZİN VERİLEN DİĞER KURUMLAR
SERMAYE PİYASASI HUKUKUNA GİRİŞ
1 Abdullah Kaya Sermaye Piyasası Kurulu Genel Olarak Risk Sermayesi Yatırım Ortaklıkları Mevzuatı ve Değişiklik Önerileri.
Küresel Piyasalardaki Gelişmeler Işığında Türkiye Ekonomisine ve Bankacılık Sistemine İlişkin Değerlendirmeler Hüseyin Aydın Yönetim Kurulu Başkanı 1 Şubat.
İKTİSAT FAKÜLTESİ İKTİSAT BÖLÜMÜ Para Teorisi ve Politikası
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Finansal Sistem ve Faiz Oranları
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
FİNANSAL SİSTEM Bir ekonomi de fonları talep edenler fonları arz edenler bunlar arasındaki fon akımlarını düzenleyen kurumlar fon akımını sağlayan araç.
T.C. BAŞBAKANLIK SERMAYE PİYASASI KURULU (SPK)
EKONOMİK GELİŞMELER Fon Yönetimi Sunumu 20/06/2013.
MUHASEBE 2 11-MENKUL KIYMETLER
Menkul Kıymet Borsaları
Tahviller ve Diğer Sabit Getirili Menkul Kıymetler
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Ders 1 Hüseyin İlker Erçen
Tahviller ve Diğer Sabit Getirili Menkul Kıymetlerin Değerlemesi
Tahviller ve Değerlemesi
Tasarruflar, Yatırım Harcamaları ve Finansal Sistem
Finansal Araçlar.
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
BONOLAR Cemil GÖKTAŞ.
YATIRIM Yatırım, belirli bir kaynağın ya da değerin, gelir sağlamak amacıyla kalıcı bir biçimde kullanılmasıdır. Tüketim kavramından temel farkı, kullanılan.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
YATIRIM FONLARI - Menkul Kıymet Yatırım FonlarıMenkul Kıymet Yatırım Fonları - Borsa Yatırım FonlarıBorsa Yatırım Fonları - Serbest Yatırım FonlarıSerbest.
Tahviller ve Değerlemesi
YRD.DOÇ.DR(YMM-BD-DU) E.YASEMİN YEGİNBOY 1. 2 FİNANSAL OLMAYAN PİYASALAR FİNANSAL OLMAYAN PİYASALAR REEL SEKTÖR ÜRETİM YAPAN SANAYİ, TİCARET VE HİZMET.
İSTANBUL ULUSLARARASI FİNANS MERKEZİ ÇALIŞMA GURUBU İMKB’YE İLİŞKİN SEKTÖR BİLGİLERİ HAZIRLAYAN MURAT BOLAT YMKP Müdürü.
FİNANSMAN KAYNAKLARI  İşletmelerde kullanılan kaynaklar vade yapısına göre kısa, orta ve uzun süreli olarak sınıflanabilir. Diğer bir ifade ile bu ülkelerdeki.
TASARRUF, YATIRIM VE FİNANSAL SİSTEM
Finans Sistemine Genel Bakış
DENETİM VE GÖZETİM
SERMAYE PİYASASI KURUMLARI
PARA ve PARANIN FONKSİYONLARI
Kamu Altyapı Yatırımları: Bağımsız Şirket ve Özkaynak Finansmanı
SERMAYE PİYASASI FAALİYETLERİ
ŞEMSİYE FON Katılma payları tek bir içtüzük kapsamında ihraç edilen tüm fonları kapsayan yatırım fonudur.
FİNANSAL SİSTEM VE FİNANSAL PİYASALAR
YRD.DOÇ.DR(YMM-BD-DU) E.YASEMİN YEGİNBOY
PORTFÖY YÖNETİM ŞİRKETLERİ
FİNANSAL SİSTEM.
Para, Banka ve Finansal Piyasaları Niye Çalışıyoruz?
FİNANSAL ARAÇLAR Tanım ve Kavramlar.
İÇİNDEKİLER Finansal Amaç, Finans Fonksiyonu, Finansal Çevre Finansman Nedir? Finansal Yönetimin Amaçları Firmanın Organizasyonu İşletme Örgütlerinde Biçim.
Finans Sistemine Genel Bakış
Türkiye Sermaye Piyasaları
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ BÜROSU
Sunum transkripti:

SERMAYE PİYASASI KURULU

ÖZEL SEKTÖR BORÇLANMA ARAÇLARI Okan BAYRAK Ortaklıklar Finansmanı Dairesi Başkan Yardımcısı

TARİHSEL GELİŞİMİ 1976 Öncesi Faiz oranı üst sınırı TCMB tarafından belirleniyor. İhraçlar hakkında TCMB’nin bilgilendirmesi uygulaması 1976-1982 TC Merkez Bankasının izni gerekiyor. 1982-1992 SPKn.’na göre kamu sektörü tahvilleri dışındaki bütün ihraçlar Kurul iznine tabi Faiz oranlarına ilişkin TCMB kontrolü 1992 ve Sonrası Kayda alma sistemine geçiş

ÖZEL KESİM MENKUL KIYMET İHRAÇLARI (1992-2010)

PİYASANIN GELİŞMEMESİNİN GEREKÇELERİ Kamu kesiminin yüksek borçlanma gereği ve özel sektörün borçlanma piyasasından dışlanması Yüksek ve dalgalı reel faizler Ekonomik ve siyasi istikrarsızlık Yüksek enflasyon oranları Aktif bir birincil piyasanın oluşmaması Kurumsal yatırımcı tabanının yetersiz olması Yerli ve yabancı yatırımcıların, halen yeterince düşmemiş ve yüksek oynaklığa sahip reel faiz ve enflasyon ortamında özel sektör tahvillerini, uzun dönemde Türkiye Cumhuriyeti'nin riskine tercih etmeleri için, özel sektörün piyasadan borçlanırken tolere edilmesi çok zor olan yüksek primler ödemesi gerekmektedir. Oysa şu anda, tahvil ve/veya bono ihracı vasıtası ile istikraz potansiyeline sahip şirketlerin bankalardan ve diğer finansal kurumlardan finansman sağlamanın çok daha ekonomik olduğu inancında oldukları görülmektedir.

MEVCUT DURUM FIRSATLAR- I Makroekonomik-Siyasi İstikrar Arz/Talep Tarafları İçin Benchmark -Yatırımcı HB’deki Getiri -İhraçcı Banka Kredisinin Maliyeti Özel sektör borçlanma araçlarının ihraç edilebilmesi için en önemli ön koşul, ekonomik ortamın ihraca imkan vermesidir. Son zamanlarda ülkemizin makroekonomik parametrelerinde gözlemlenen iyileşme sonucunda Kurulumuza özel sektör borçlanma araçlarının ihracına ilişkin olarak bazı sorular gelmektedir. Yatırımcı açısından hazine bonosu bir benchmark oluşturmakta iken, ihraçcı açısından banka kredileri bir benchmark’ı ifade etmektedir. Mevcut durum itibariyle yaklaşık %14’ler civarında olan faiz oranları, kredibilitesi yüksek bir şirket için, banka kredisi maliyeti olarakta yakın bir değeri ifade etmektedir. Bu çerçevede söz konusu iki oran arasındaki farkın açılmasına paralel olarak bu tip ihraçların artmasını bekleyebiliriz.

MEVCUT DURUM FIRSATLAR- II Kamu Menkul Kıymetleri için yıllardır işleyen bir piyasanın varlığı İMKB Tahvil ve Bono Piyasası Takas ve Saklama Sistemi Merkezi Kayıt Kuruluşu ve Kaydileştirme Diğer Kurumlar (Derecelendirme Şirketleri, Kurumsal Yatırımcılar vs.) Yıllardır işleyen bir kamu menkul kıymetleri piyasasının varlığı nedeniyle borçlanma senetlerinin Repo’ya konu edilebilmesi, teminat olarak kabul edilebilmesi, ikinci el fiyatlandırmasının yapılabilmesi olanaklarının mevcut durumda var olduğu dikkate alındığında yeterli miktarda özel sektör borçlanma aracının ihraç edilmesi halinde piyasanın bu duruma kısa sürede adapte olması mümkün olacaktır. Ayrıca söz konusu menkul kıymetler İMKB’de kote edilebileceğinden etkin takas ve saklama sistemiyle birlikte MKK tarafından da basım maliyeti olmaksızın kayden takip edilebilecektir.

YENİ DÜZENLEMENİN HEDEFLERİ Basit ve esnek bir düzenleme yapmak Maliyetleri düşürmek Esnek bir ihraç ve satış yapısı sağlamak

TTKn.’na ve Bakanlar Kurulu Kararına Atıf TEMEL DÜZENLEMELER TTKn. 420-433 üncü Maddeler Anonim ortaklıkların,ödünç para bulmak için, itibari kıymetleri eşit ve ibareleri aynı olmak üzere çıkardıkları borç senetleri SPKn. 13 üncü Madde TTKn.’na ve Bakanlar Kurulu Kararına Atıf

BORÇLANMA ARAÇLARINA İLİŞKİN DÜZENLEME -I Seri:II, No:22 “Borçlanma Araçlarının Kurul Kurul Kaydına Alınmasına ve Satışına İlişkin Esaslar Tebliği”

BORÇLANMA ARAÇLARINA İLİŞKİN DÜZENLEME-2 Yeni borçlanma araçları tasarımında kolaylık sağlandı Borçlanma limitleri yeniden belirlendi Kurul kayıt ücretleri vadeye göre belirlendi İzahname ve sirkülerin KAP’ta yayınlanma imkanı Halka açık özsermaye * 10 halka kapalı *6 Halka arz limitlerin yarısı.

BORÇLANMA ARAÇLARINA İLİŞKİN DÜZENLEME-3 Kaydileştirilme öngörüldü AB düzenlemelerine uygun izahname formatları belirlendi Derecelendirme ihtiyari Tahsisli ve nitelikli yatırımcıya satış

BORÇLANMA ARAÇLARINA İLİŞKİN DÜZENLEME-4 Vadeye göre ayrıma gidildi Tahvil 1 yıldan uzun Bono 1 yıldan kısa - Banka Bonosu - Halka arz 60 gün-1 yıl - Tahsisli Satış 15 gün -1 yıl

BORÇLANMA ARAÇLARINA İLİŞKİN DÜZENLEME-5 Satışta esneklikler tanındı 1 yıllık süreçte satış imkanı Satış sırasında ücret ödeme Satılamayanların yeniden satışı Nitelikli yatırımcıya halka arz imkanı Borsada işlem görme

BORÇLANMA ARAÇLARINA İLİŞKİN DÜZENLEME-6 Repoya konu olma Yatırım fonlarına alım imkanı

BORÇLANMA ARAÇLARINA İLİŞKİN DÜZENLEME-7 HDT, DET ihraç imkanı Dövize veya getiriye endeksli ürün ihracı

BORÇLANMA ARAÇLARI DIŞINDAKİ ARAÇLAR VTMK İTMK VDMK VARANTLAR KİRA SERTİFİKALARI

TEŞEKKÜRLER