Müdürlüğümüz 2006 yılında kuruldu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Elektronik Haberleşme Sektöründe Kişisel Verilerin Korunması
Advertisements

METAB ENCÜMEN TOPLANTISI
METAB ENCÜMEN TOPLANTISI
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI
Ericom Telekomünikasyon ve Enerji Teknolojileri A.Ş.
T.C ÇOBANLAR KAYMAKAMLIĞI İlçe Emniyet Amirliği 2013.
Foça Mah. Selim Günday Cd. No   Fethiye/Muğla/Türkiye
07 Haziran 2013 Kubilay KESKİN.
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
Bilgi Sistemleri Dairesi Başkanlığı ORBİS Altyapı Projesi Faaliyetler
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA VAKFI
2014 Yılı Devam Eden Projeler Eğitim Yükseköğretim Sektörü.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
T.C SANAYİ VE TİCARET BAKANLIĞI
07 HAZİRAN 2013 Lider Teknoloji Altyapı Operatörü Murat Kuran Satış Müdürü 2013 Sayısal Yayın Konferansı.
Mahalle Afet Gönüllüleri Uygulaması
Kocaeli Afet Sonrası Coğrafi Bilgi Paylaşım Sistemi TED-IMAGINS SAYISAL GRAFİK İzmit Kent Kurultayı 24 Ağustos 2000 Kocaeli Sanayi Odası.
İçerik e-Fatura Hakkında e-Arşiv Nedir? e-Arşiv’in Sunduğu Avantajlar
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
DVB-T Frekans Planı Çalışmaları 09 Temmuz 2007 HYK 2007/1.
AFET ve ACİL YARDIM KURUMLARI PERSONELİ İÇİN TELSİZ KULLANIMI.
Coğrafi Bilgi Sistemlerinde (CBS) Kocaeli Modeli
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Nüket YETİŞ’in Takdimi , İstanbul.
ATIK YÖNETİMİNDE ENVANTER VE ONLINE UYGULAMALAR ATIK YÖNETİMİ UYGULAMASI (TABS, MOTAT, KDS) Arzu NURAY Şube Md. V.
Enerji Sektöründe Lojistiğin Yeri ve Önemi
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
TÜRKSAT “iletişim her şeydir” ULUSLAR ARASI UYDU OPERATÖRÜ NEJAT DÖĞER UYDU HİZMETLERİ KURUMSAL ÇÖZÜMLER DİREKTÖRÜ.
STRATEJİK YÖNETİM Aracı Olarak STRATEJİK PLANLAMA.
Finansal Planlama Birimi Sorumlusu HOŞGELDİNİZ
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Telekomünikasyon Sektörü ve Vergi Düzenlemelerinin Etkileri Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. 30 Ekim 2007 Gazi Üniversitesi İİBF Ankara.
1 AQAP-110 Bakanlıklararası Harita İşlerini Koordinasyon ve Plânlama Kurulu’nun Olağan Toplantısı (27 MART 2003) Bakanlıklararası Harita İşlerini Koordinasyon.
T.C. SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
1 Güldane Taşdemir İnterpromedya Genel Müdür yılında, Kurumsal ve büyük ölçekli kurumlarda, veri güvenliği, sanallaştırma, iş sürekliliği,
LTE -> 4G için STRATEJİ.
2012 AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ÇALIŞTAYI OPERASYON VE UYGULAMA PANELİ
T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI YATIRIM VE İŞLETMELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ARAZİ TAHSİS DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Türkiye Telekomünikasyon Sektöründeki Gelişmeler Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu 9 Nisan 2009, İstanbul Galip ZEREY Kurul II. Başkanı.
iPara Üyeliksiz Ödeme Altyapısı
DİYARBAKIR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI SİVİL SAVUNMA UZMANLIĞI 2010 YILI FAALİYETLERİ Kartal Belediyesi
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Devam eden proje sayısı
ESKİ YENİ.
1 “TARIMDA FİNANSMAN, SİGORTA VE YENİ AÇILIMLAR “ DEVLET DESTEKLİ TARIM SİGORTALARI İstanbul,
İLETİŞİM ÇÖZÜMLERİNDE ENTEGRASYON
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Sanayi Genel Müdürlüğü
MAHALLİ İDARELERİN MALİ ÖZERKLİĞİ
Coğrafi Bilgi Sistemlerinde
Getiri Ltd. Şir. Mayıs 2008 hesap döneminde aşağıdaki ticari işlemleri yapmıştır. Tek düzen hesap planını ve 7/A Maliyet Hesapları’nı kullanarak bu ticari.
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
Ayhan TÖZER Bilişim Baş Uzmanı, BTK
MUHABEREDE YAŞANAN SORUNLAR
Kıyı ve kumsallarımızda günübirlik tesis düzenlemeleri Köyceğiz-Dalyan Özel Çevre Koruma Bölgesi İztuzu kumsalı İlandan önce İlandan sonra
ACİL YARDIM KURUMLARI PERSONELİ İÇİN TELSİZ KULLANIMI
TDMS TEK DÜZEN MUHASEBE SİSTEMİ Ali Gazi Hastane İşletmeciliği Uzmanı
MONOGRAFİ 5:Getiri Ltd. Şir.’nin Haziran 2005 ’de aşağıdaki ticari işlemleri yapmıştır. Bu ticari işlemlerin günlük ve büyük defter kayıtlarını yapınız
FONKSİYONEL SINIFLANDIRMAYA GÖRE ÖDENEK İCMALİ 1. GENEL KAMU HİZMETLERİ , ,00 2. SAVUNMA HİZMETLERİ , ,00 3. KAMU DÜZENİ.
AFET VE ACİL DURUM HABERLEŞME HİZMET GRUBU
EMLAK İSTİMLAK MÜDÜRLÜĞÜ
2014 YILI SEKTÖR DÜZENLEMELERİNE YÖNELİK DEĞERLENDİRMELER TELKODER
1 20 EKİM 2004, ANKARA T. Uzm. Deniz YANIK Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanlığı TELEKOMÜNİKASYON KURUMU TÜRKİYE’DE TELEKOMÜNİKASYON POLİTİKASI ALANINDA.
YEREL YÖNETİM BELEDİYE VE GÖREVLERİ.
ULUSLARARASI AFET VE ACİL TIP KONGRESİ 2016
Muhammed Emin ALTINTAŞ
Sunum transkripti:

Müdürlüğümüz 2006 yılında kuruldu. Ses - Görüntü, Kamera, Güç Sistemleri, Telli ve Telsiz Haberleşme Sistem yatırımları Belediye içi organizasyon ve işletmecilerin geçiş hakkı talepleri BTK gibi ilgili tüm kurumlar ile koordinasyonun tek elden yürütülmesi

. Altyapı Kullanım Modeli, GEÇİŞ HAKKI TARİHÇESİ 02.05.2006 BTK Geçiş Hakkı Yönetmeliği, 17.07.2007 İBB Hizmet Sahasında Haberleşme Altyapıları Tesis Edilmesi, Mevcut Tesislerin Lisanslı İşletmeciler Tarafından Ortak Kullanılması 18.07.2008 İBB Meclis Kararı İle İBB Geçiş Hakkı Yönetmelik Onayı, . Altyapı Kullanım Modeli, 11.06.2009 İBB Meclis Kararı İle 2009 Yılı Geçiş Hakkı Tarife Onayı, . Belediyemiz tarafından çıkarılan 5. Tarife

İBB GEÇİŞ HAKKI ÜCRET TARİFESİ İBB TELEKOMÜNİKASYON GEÇİŞ HAKKI ÜCRET TARİFESİ 1 Altyapı Katılım Bedeli (TL/Mt) Katılım Bedeli ( Lisans Süresince Bir Defalık) 1.1 Boş göz veya göz içinde tek göz micro duct 21,00 TL 1.2 İşletmecinin 3'lü göz çoklayıcı veya microduct çekmesi durumunda 19,00 TL   2 Arıza-Bakım-Onarım (TL/Mt) 1 Yıl 2.1 Güzergah Arıza-Bakım-Onarım Ücreti 0,55 TL 3 Geçiş Hakkı Ücreti (TL/Mt-Güzergah) 1 yıl 10 yıl 20 yıl 3.1 Geçiş Hakkı Ücreti-İBB'nin Göz İhtiyacı Olan Yerler İBB'nin Kullanımı Karşılığı Ücret Ödenmeyecek 3.2 Geçiş Hakkı Ücreti-Mevcut Altyapı Kullanımı 1,60 TL 10,50 TL 15,75 TL 3.3 Geçiş Hakkı Ücreti-İBB'nin Göz İhtiyacı Olmayan Yerler 0,32 TL 2,10 TL 3,15 TL 3.4 Tünel, Raylı Sistem, Metrobus 6,30 TL 47,25 TL 63,00 TL 4 Haberleşme Sistem Ve Ekipmanları Tesis Yeri Kullanım Ücreti 10 Yıl 20 Yıl 4.1 Bina Indoor (Seperasyon, Konteyner veya Oda İle Indoor Antenler) 5.000,00 TL 30.000,00 TL 50.000,00 TL 4.2 Bina Outdoor (Seperasyon, Konteyner veya Oda) 6.500,00 TL 39.000,00 TL 65.000,00 TL 4.3 İstasyon, Durak,Terminal ve İskeleler (Seperasyon, Konteyner veya Oda İle Indoor Antenler) 10.000,00 TL 60.000,00 TL 100.000,00 TL 4.4 RF Anteni / Radyo Link Anteni (TL / Adet) 1.500,00 TL 9.000,00 TL 15.000,00 TL 4.5 Yer Altı Montajlı Kabinet, Saha Dolabı (TL / m 2 ) 126,00 TL 210,00 TL 4.6 Outdoor Montajlı Kabinet, Saha Dolabı (TL / m 2 ) 125,00 TL 750,00 TL 1.250,00 TL 4.7 Ankesörlü Telefon (TL / Adet) 4.8 İBB Kule Kullanım Temel Ücreti 15.750,00 TL 94.500,00 TL 157.500,00 TL 4.9 GSM Kule Yeri 10.500,00 TL 63.000,00 TL 105.000,00 TL 4.10 GSM Mobil İstasyon Ücreti (Günlük) 4.11 GSM Ekipmanı Tesis Yeri Survey Ücreti (Survey sonucu uygun görülen yer için bir defalık) 5 Canlı Yayın Aracı Kiralama 5.1 Günlük Canlı Yayın Aracı Uplink Sistemi Kiralama 1.350,00 TL 5.2 Günlük Canlı Yayın Aracı Uplink ve Reji Kiralama 1.850,00 TL 5.3 1 Saatlik Canlı Yayın Aracı 6 Mhz Uplink + Frekans 540,00 TL 5.4 10 Dakikalık Bant veya Canlı Geçiş 610,00 TL

GEÇİŞ HAKKI KULLANIMI İÇİN MODEL GELİŞTİRİLMESİ Aynı güzergahta kablo çekimi yapmak isteyen işletmecilerin ilk yatırım yapan işletmeciye katılım bedeli, Belediyemize ise geçiş hakkı bedeli ödemesi şeklinde bir yapı hazırladık. Türkiye’de bu alanda bir ilk sağlanarak adil, sürdürülebilir ve verimli bir altyapı kullanım modeli oluşturduk.

ALTYAPI KESİTİ Her bir bina için en az 5 adet altyapı kazı ve bağlantısı , şehrin yer altı kullanımını kıt kaynak durumuna getirmiş bu zorunluluk ortak telekomünikasyon altyapısı tesisinin gerekçesi olmuştur.

GEÇİŞ HAKKI KULLANIMI MODELİ Haberleşme altyapısı Birim-Metre/Göz bedelinin maliyet eksenli tespiti, Firmaların bu maliyete 1/4 oranında katkı sağlaması, Güzergah bakımının altyapıyı tesis eden işletmeci tarafından yapılması, İlk yatırım yapan işletmecinin geçiş hakkı ücreti ödememesi, Altyapının ortak kullanılması,

TELEKOMÜNİKASYON ALTYAPI KESİTLERİ

MİNİ TRANŞE UYGULAMALARI Telekomünikasyon sektöründeki hızlı gelişmeye paralel olarak altyapı uygulamalarında da değişiklikler olmuş ve altyapıların daha kısa zamanda tesis edilebilmesi için Mini Tranşe uygulaması denenmeye başlanmıştır. Bu uygulama; çevreye (mevcut altyapılara, yola) daha az zarar vermek suretiyle vatandaş tepkisini azaltıyor. Özel ekipmanlarla , daha az derinlik ve genişlikte (50x10)uygulandığı için klasik uygulamaya göre daha hızlı yapılıyor. Araç trafiğini aksatmıyor. Bu tür uygulamaların yaygınlaşması ile birlikte gerek araç gerekse kullanılan diğer malzemelerin yerli üretim olarak yapılması teşvik edilmektedir.

MİNİ TRANŞE ALTYAPI KESİTLERİ

DÜZENLEMENİN GETİRDİKLERİ Mükerrer kazıların önlenmesi Şehrin altyapısının etkin ve verimli kullanılması Zaman, emek ve kaynak israfının önüne geçilmesi İlave gelir kalemi oluşturularak belediyemiz bütçesine katkı sağlanması Türkiye için örnek bir uygulama olması Diğer Belediyelerin düzenlemeyi referans alması İşletmecilerin geçiş hakkı sağlayıcısı diğer kamu kurum ve kuruluşlara bu düzenlemeyi önermesi ve desteklemesi

YAPTIKLARIMIZ Bütün bu süreçler BTK’nın düzenlemeleri doğrultusunda 3 aylık periyodik toplantılarla ilgili tüm işletmecilerin katılımı ile ortak mutabakatla belirlenmiştir. Belediyedeki iş akışını kısaltıcı düzenlemeler yapılmıştır. İş süreçleri yapılan program üzerinden takip edilerek şeffaf bir şekilde yönetilmektedir. Söz konusu program ile altyapı ve gelirler entegrasyonu online olarak yapılabilmektedir.

YAPTIKLARIMIZ Yapılan bütün altyapıya ait harita ve envanterin (kablo, ek odası, ek noktası, saha dolabı) çok detaylı bir şekilde tutulduğu GIS uygulaması geliştirilmiştir. Belediye ve işletmecilerin koordinasyonu için ortak mail grubu oluşturulmuştur. Altyapıda kullanılan ek odalarının tasarım ve üretimi Belediyemizce bir belediye iştiraki olan İSTON A.Ş.’ye yaptırılmıştır.

TELEKOMÜNİKASYON ALTYAPILARININ GIS’E İŞLENMESİ

İBB TELEKOMÜNİKASYON ALTYAPISI Bugüne kadar 414 km Belediyemiz tarafından olmak üzere toplamda 1.071 km ortak telekomünikasyon altyapısı kuruldu. Tüm altyapı bilgisi ile güncel tarife, şartname ve uygulamalara ilişkin veriler işletmecilere özel kullanıcı tanımı yapılarak web erişimiyle sunulmaktadır. http://ibbmaps.ibb.gov.tr/esm/

Kullanıcı Adı : BTK Şifre: BTK

2010 YILI GEÇİŞ HAKKI KULLANIM MODELİ Haberleşme altyapısı Birim-Metre/Göz bedelinin maliyet eksenli tespiti, 2. Firmanın bu maliyete 1/2 oranında katkı sağlaması, 3. ve sonrasındaki diğer firmaların maliyetin yarısı oranındaki katılım payını Belediyeye ödemesi, Güzergah bakımının altyapıyı tesis eden işletmeci tarafından yapılması, İlk yatırım yapan işletmecinin geçiş hakkı ücreti ödememesi, Altyapının ortak kullanılması,

BİRİM ALTYAPI YAPIM MALİYETİ ASFALT TRETUVAR MİNİ TRANŞE 1 ALTYAPI MALİYETİ (1HDPE 1 GÖZ ÇOKLAYICI) 54,00 TL 100,00 TL 160,00 TL 2 İNDİRİM % 40 32,40 TL 60,00 TL 96,00 TL 3 ASFALT BEDELİ 90,00 TL 4 HARÇ BEDELİ 1,50 TL 5 TEMİNAT BEDELİ 6 PROJE BEDELİ 7 AS-BUİLT BEDELİ 8 İŞLETMECİ GENEL GİDERLERİ 8,50 TL 6,00 TL 9,50 TL 9 İLK İŞİ YAPMA ZORUNLULUĞU VE RİSKİ 10 SAHA KONTROL GİDERLERİ TOPLAM 139,90 TL 75,00 TL 114,50 TL KULLANIM ORANI (6 GÖZ) TOPLAM * KULLANIM ORANI (6 GÖZ) 279,80 TL 225,00 TL ORTALAMA MALİYET : 103,21 TL

İBB TELEKOMÜNİKASYON GEÇİŞ HAKKI ÜCRET TARİFESİ 01.01.2010 Altyapı Katılım Bedeli (TL/Mt) Katılım Bedeli ( Lisans Süresince Bir Defalık) 1.1 Birim altyapı yapım maliyeti 100,00 TL 1.2 Boş göz veya göz içinde tek göz micro duct 50,00 TL 1.3 İşletmecinin mevcut altyapıda iyileştirme yapması durumunda (güzergahta 3'lü göz çoklayıcı veya microduct çekmesi, ilave ek odası, ek kutusu, kabinet tesis etmesi vb gibi güzergahın ortak kullanılabilir duruma getirilmesi işleri) 40,00 TL   2 Arıza-Bakım-Onarım (TL/Mt) 1 Yıl 2.1 Güzergah Arıza-Bakım-Onarım Ücreti 0,60 TL 3 Geçiş Hakkı Ücreti (TL/Mt-Güzergah) 1 yıl 10 yıl 20 yıl 3.1 Geçiş Hakkı Ücreti-Ortak Telekomünikasyon Altyapı İhtiyacı Olan Yerler İBB'nin Kullanımı Karşılığı Ücret Ödenmeyecek 3.2 Geçiş Hakkı Ücreti-Mevcut Altyapı Kullanımı 1,75 TL 11,50 TL 17,50 TL 3.3 Geçiş Hakkı Ücreti-Ortak Telekomünikasyon Altyapı İhtiyacı Olmayan Yerler 0,35 TL 2,30 TL 3,50 TL 3.4 Tünel, Raylı Sistem, Metrobus 7,00 TL 46,00 TL 70,00 TL 4 Haberleşme Sistem Ve Ekipmanları Tesis Yeri Kullanım Ücreti 10 Yıl 20 Yıl 4.1 Bina Indoor (Seperasyon, Konteyner veya Oda İle Indoor Antenler) 5.500,00 TL 33.000,00 TL 55.000,00 TL 4.2 Bina Outdoor (Seperasyon, Konteyner veya Oda ) 6.000,00 TL 36.000,00 TL 60.000,00 TL 4.3 İstasyon, Durak,Terminal ve İskeleler (Seperasyon, Konteyner veya Oda İle Indoor Antenler) 11.000,00 TL 66.000,00 TL 110.000,00 TL 4.4 RF Anteni / Radyo Link Anteni (TL / Adet) 1.650,00 TL 9.900,00 TL 16.500,00 TL 4.5 Yer Altı Montajlı Kabinet, Saha Dolabı (TL / m 2 ) 25,00 TL 150,00 TL 250,00 TL 4.6 Outdoor Montajlı Kabinet, Saha Dolabı (TL / m 2 )s 140,00 TL 840,00 TL 1.400,00 TL 4.7 Ankesörlü Telefon (TL / Adet) 4.8 İBB Kule Kullanım Temel Ücreti 17.500,00 TL 105.000,00 TL 175.000,00 TL 4.9 GSM Kule Yeri 11.500,00 TL 69.000,00 TL 115.000,00 TL 0- 7 Gün 7-30 Gün 30-365 Gün 4.10 GSM Mobil İstasyon Ücreti (Günlük) 75,00 TL 30,00 TL 4.11 GSM Ekipmanı Tesis Yeri Survey Ücreti (Survey sonucu uygun görülen yer için bir defalık) 1.500,00 TL 4.12 GSM Baz İstasyonu Ortak Gider Bedeli (Yıllık) 4.000,00 TL 4.13 Ortak Kabinet Kullanım Ücreti (Yıllık) 5 Canlı Yayın Aracı Kiralama 5.1 Günlük Canlı Yayın Aracı Uplink Sistemi Kiralama 5.2 Günlük Canlı Yayın Aracı Uplink ve Reji Kiralama 2.000,00 TL 5.3 1 Saatlik Canlı Yayın Aracı 6 Mhz Uplink + Frekans 500,00 TL 5.4 10 Dakikalık Bant veya Canlı Geçiş 600,00 TL

GSM BAZ İSTASYONU UYGULAMALARI Tüm Baz İstasyonlarının kontrolü,takibi düzenlemesi ve ücretlendirilmesi tek elden yapılıyor. Şehir estetiği ve kentsel tasarım açısından standardizasyon sağlandı, ortak tesis paylaşımı ve indoor yaptırılmak suretiyle kaynak israfı önlendi.

GSM BAZ İSTASYONU UYGULAMALARI İstanbul genelinde Baz İstasyonları GIS programı ile takip ediliyor. Ayrıca firmalara Ar-Ge çalışmaları yaptırılarak ilk defa yer altı uygulamalı Gsm baz istasyonu kurulumu gerçekleştirilmiştir.

ORTAK HABERLEŞME ALTYAPISI TAMAMLANAN ALTYAPI (KM) KENDİ ALTYAPISINI KULLANMA UZUNLUĞU (KM) DİĞER FİRMALARIN TESİS ETTİĞİ ALTYAPILARI KULLANMA UZUNLUĞU (KM) KURUM / FİRMA TARAFINDAN TESİS EDİLEN ALTYAPIYI DİĞER FİRMALARIN KULLANMA UZUNLUĞU (KM) İBB 414 323 278 267 TELLCOM 559 359 92 141 INVITEL MEMOREX 87 105 42 126 BORUSAN TELEKOM 22 1.4 27 7 GLOBAL İLETİŞİM 1.7 0.4 0.6 2 GRİD TELEKOM 0.9 3.5 1.3 TÜRKNET 0.8 4.6 39 - TOPLAM 1085 794 482 544

MALİ TABLO   ELDE EDİLEN ALTYAPI KATILIM VE BAKIM BEDELİ ÖDENEN ALTYAPI KATILIM VE BAKIM BEDELİ TELLCOM 3.462.030,27TL 1.119.192,95 TL INVITEL MEMOREX 1.130.908,48 TL 538.283,62 TL İBB 3.968.121,37 TL  - GLOBAL 27.449,71 TL 108.940,33 TL BORUSAN 98.461,30 TL 3.314.386,94 TL GRİD 25.376,70 TL 79.119,18 TL

SONUÇ İşletmecilerce tesis edilen bu altyapı ile mevcut sisteme alternatif bir haberleşme networkü kurulmuştur. Afet ve acil durumlar için ring ve yedeklilik sağlanmıştır. İşletmeciler arasında rekabet sağlanarak son kullanıcının hizmetleri daha ucuza almasının önü açılmıştır. Sabit ve mobil geniş bant altyapısı güçlendirilerek katma değerli hizmetlere erişim kolaylaştırılmıştır.

İBB TELSİZ SİSTEMİ İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nde İtfaiye, Zabıta, Trafik, Yol Bakım, Başkanlık, Çevre Koruma, Hızır Acil birimleri telsiz sistemini kullanmaktadır. 450 Mhz – 470 Mhz bandında 8 adet UHF frekansı ve 168 Mhz bandında 1 adet VHF frekansı İBB’ne tahsisli bulunmaktadır. Ayrıca köy hizmetlerinin 3 tane VHF frekansı da İBB’ne tahsislidir. 1 merkez, 1 aktarma istasyonu, 16 tane röle birimi olmak üzere 18 adet telsiz röle istasyonu vardır. Ayrıca afet durumlarında geniş band ihtiyacını sağlamak üzere 4 adet noktada SDH sistemi kurulmuştur. İstanbul Büyükşehir Belediyesinde halihazırda 3111 tane (el-araç- sabit) telsiz kullanılmaktadır.

İSKİ, İETT ve İŞTİRAKLER İETT’ye tahsisli 410 Mhz – 430 Mhz Bandında 21 adet analog trunk frekansı, 3 adet geniş alan kanal frekansı bulunmaktadır. İSKİ’ye tahsisli 410 Mhz – 430 Mhz Bandında 31 adet analog trunk frekansı, 1 adet geniş alan kanal frekansı bulunmaktadır. ULAŞIM A.Ş.’ne tahsisli 410 Mhz – 430 Mhz Bandında 8 adet sayısal frekansı bulunmaktadır. İGDAŞ A.Ş.’nin 450 Mhz – 470 Mhz bandında 4 adet geniş alan kanal frekansı bulunmaktadır. Ayrıca KİPTAŞ A.Ş.’nin 430 Mhz - 450 Mhz bandında 1 adet frekansı ve İSFALT A.Ş.’nin 450 Mhz - 470 Mhz bandında 1 adet frekansı bulunmaktadır. Hali hazırda İSKİ, İETT ve İştiraklerde 3541 adet (el-araç-sabit) telsiz kullanılmaktadır.

YENİ TELSİZ YÖNETMELİĞİ Yeni telsiz yönetmeliğinin İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne 5 yıllığına izin vermesi, İSKİ, İETT ve iştirakleri işletmecilere yönlendirmesi, işletmeci bulunamaması halinde en fazla 2 yıllık izin vermesi bir belirsizliğe neden olmuştur. Afet durumlarında kararlı çalışabilen tek sistem olan telsiz sisteminde frekans durumlarındaki belirsizliğin devam etmesi problem teşkil etmektedir.

MEVCUT TELSİZ SİSTEMİ İÇİN BAŞVURULAR İBB yeni yönetmelik doğrultusunda 5 yıllık izin için başvuruda bulunmuş olup, İBB için 5 yıla kadar herhangi bir sorun görünmemektedir. İSKİ, İETT, ULAŞIM A.Ş. VE İGDAŞ işletmecilerle görüşmeler yapmış, fakat işletmecilerin sahip olduğu kapsama alanlarının mevcut sistemlerine eşdeğer olmadıklarını görmüşlerdir. Bu nedenle BTK İstanbul Bölge Müdürlüğü’ne yeni yönetmelik gereği 2 yıllık izin başvurusunda bulunmuşlardır. BTK İstanbul Bölge Müdürlüğü ise bu durumun belgelendirilmesini istemiştir. Bazı işletmecilerden bu yazı alınabilmişsede, çoğu işletmeci bu yazıyı vermek istememiştir.

YENİ YÖNETMELİK VE SORUNLAR Telsiz yönetmeliğinin 6. maddesi 2. fıkrasının b. Bendine göre talep edilen bir alanda işletmeci kayıtları Kurum tarafından kontrol edilmektedir. İşletmecinin olması halinde Kurum talep sahibini işletmeciye yönlendirmektedir. Burada bazı ? işaretleri oluşmuştur. 1- İşletmeciler istenilen telsiz kapsamasını yapmayı taahhüt ettiklerinde onlara ne kadar süre verilecektir ve bu süre boyunca talep sahibinin mevcut frekans izinleri devam edecek midir? Süre sonunda yeterli kapsamanın gerçekleşip gerçekleşmediğinin denetimini kim yapacaktır? 2- İşletmeci talep edilen alanda yeterli kapsamayı sağlıyorsa bile, talep sahibi altyapının olağanüstü durumlar için yeterli olmadığına kanaat getirirse yine o işletmeciden hizmet almak zorunlu mu olacaktır?

YENİ YÖNETMELİK VE SORUNLAR 3- İşletmecilerin sunduğu hizmet ile ilgili ücret tarifeleri Kurum tarafından denetlenecek midir? 4- Belediyeler gibi büyük kurumların hizmet sahası kapsamasında altyapının yeterli olmasından çok frekans sayısı önemli olacak frekans tahsisi hangi kriterlere göre yapılacak? 5- Sayısal kapsama ile ilgili Silahlı Kuvvetler APCO-1, APCO-2, Haberleşme Genel Müd. Saysal Telsiz Projesi (Tetra-1), Diğer Belediyecilik Hizmetleri (Tetra-2) için ihtiyaç duyulan frekans planlaması nasıl olacak? 6- Hizmet veren işletmeci firmanın herhangi bir sebepten dolayı şirketi kapatması halinde, Kurumların mağduriyeti nasıl önlenecek?

TELSİZ PROJESİ 5216 kanun ile genişleyen İstanbul il sınırları 3 katına çıkmıştır. Mevcut telsiz sisteminin yetersiz kalması, bu projeyi yapma ihtiyacını doğurmuştur.