MARKA VE LÜKS.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Advertisements

Lojistik Yönetimi Ders – V
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 5
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
X.BÖLÜM KÜLTÜR.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ KİMİ MEMNUN EDER? FOUR SEASONS VAKASI
Reklam Fotoğraflarında Görsel İleti Tasarımı
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Yeni Pazarlama Teknikleri
Yeni Pazarlama Teknikleri
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
Pazarlama Giriş 1 1.
Lezzet, Sağlık ve Güven..
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Medya karması Eylem Ö.Tufan.
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Yrd. Doç. Dr. Murat ÖZ Öğr. Gör. Seval MUCUK
Tüketicilerin Lüks Marka Algısı Ölçümü
Mağaza İmajının Algılanan Değer, Fiyat ve Satın Alma Niyeti Bağlamında Kuyumculuk Sektöründe İncelenmesi Prof. Dr. Serap ÇABUK – Çukurova Üniversitesi.
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Konumlandırma.
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Ürün Mallar ve Hizmetler
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazarlama 1.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
İZİNLİ PAZARLAMA.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
TÜKETİM PSİKOLOJİSİ VE SATIN ALMA MOTİFLERİ
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Deneyimsel Bir yaklaşımla MARKA YÖNETIMI
Teknoloji ve Tasarım Dersi
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Sunum transkripti:

MARKA VE LÜKS

LÜKS NEDİR? Luxus, luxury, luxe ,lusso, lujo ya da lüks… Lüks kavramı tıpkı farklı dillerdeki onlarca kullanımı gibi herkesin zihninde başkalaşan pek çok anlama sahiptir.

Kökü Latince ışık anlamına gelen “Lux” kelimesidir… Her tür davranışta (harcamada, giyimde) gereğinin üzerine çıkma, İhtiyaçtan fazlası olma, Gerekli olandan fazla, Hatta gereksiz …. Lüks tüketiminde aslolan ürünün somut nitelikleri değil, geride duran soyut özellikleridir…

Sadece obje olanlardan daha çok şey sunar, ‘Lüks, anası babası belli olmayan bir sevinç, derin bir kalp sızısı ve içli bir kuyruk acısıdır.’ Francis Quarles Kapferer’e göre lüks, Sadece obje olanlardan daha çok şey sunar, Lüks nesneler bir kerede ekstra zevk verir ve tüm duyguları okşar, Lüks egemen sınıfın bir uzantısıdır.

Lüks arzusu insan doğasının ve bencilliğinin bir parçasıdır. İster “ben buna değerim” dürtüsüyle ister başkalarına üstünlük kurma dürtüsüyle olsun lüksün mantıkla açıklanamayacak bir şehveti vardır. Veblen, lüksün hırs, şöhret düşkünlüğü, fiyakacılık, erk isteği ve başkalarından önde olma güdüsüyle ortaya çıktığını söyler. . Sombart lüks düşkünlüğünü bir aşk ilişkisine benzetir ve lüksün kapitalizmi doğurduğunu söyler.

Geliri ne olursa olsun herkesin kendine göre bir lüks anlayışı vardır. Parası kısıtlı olanların bile lüks tüketimi vardır. Herkesin kendi sınırlarını zorlayarak elde ettiği ayrıcalıklar ve “kendini şımartma” imkanları kendi lüksünü oluşturur. Birinin lüksü diğerinin gündelik eşyası olsa bile kişiye yaşattığı duygular benzerdir.

YANİ…. Tüketici algıları üzerine kurulur. Anlamı kişiler ve kişiler arası güdülere göre değişir. Temel ihtiyacı aşacak biçimde yapılan harcama lükstür.

Bazıları için; zenginlik ve gösteriş

Bazıları için; nadir olma ve sosyal statüdür…

Kimileri için geçici bir heves, kimileri içinse ömür boyu süren bir tutkudur.

PAZARLAMA AÇISINDAN LÜKS Klasik pazarlamada lüks ürün en pahalı, kaliteli ve nadir olandır. Günümüz lüksün temelinde ise kişisel mutluluk ve haz yatar.

LÜKS MARKALAR Fazla fiyatlandırılmıştır Prestijlidir Lüks markalar kendi içerisinde Ulaşılabilir (Acessible) Orta Derece (Intermediate) Ulaşılamaz (Inaccessible)

NEDEN LÜKS MARKA? Kişi; Ait olduğu grupta lider olmak, statü ve prestij kazanmak Ünlenmek, Kendi grubunu aşarak daha üst grupların üyesi olduğu imajını yaratmak için Kendini tatmin etmek için lüks markaları tercih eder

Lüksü Diğerlerinden Ayıran Özellikleri Kişisel Odaklı Boyutlar Algılanan Haz Genişletilmiş Benlik Kişisel Odaklı Olmayan Boyutlar Göze Çarpıcı Olma Teklik Algılanan Kalite Mükemmellik Çok Yüksek Fiyat Estetik

Lüks Markalar Neden Tüketilir Tüketim pratikleri açısından; Sosyal Kültürel Ekonomik

Lüks tüketim algısı açısından; Farklılaşmak…

Üst sınıfa ait olmak… Kendini ödüllendirmek…

LÜKS PAZARDA NELER BULUNUR?

LÜKS PAZARDA NELER BULUNUR? Tasarım… Hazır giyim Deri Parfüm ve kozmetik Saat ve mücevherat Mobilya

LÜKS PAZARDA NELER BULUNUR? Ayrıca… Eğlence Havacılık Turizm Servis sektörü

LÜKS PAZARLAMA Klasik pazarlama yöntemleri lüks marka yaratma ve yönetme süreçlerinde yeterli değildir. Pazarlamanın doğası kitlesel olmayı gerektirir. Lüks pazarlama ise noktasaldır. Pazarlama çoğu zaman daha çok kişiye satış yapmayı hedefler. Lüks pazarlamada ise öncelikli amaç daha az kişiye daha çok satış yapmaktır.  

Lüks markalar müşterilerin ihtiyaçları doğrultusunda hareket etmez… Lüks ürünler trendleri belirler… Tüketicilerine ne giyeceklerini, nerede yiyeceklerini, nereye gideceklerini ve hangi otelde kalacaklarını söyler…

TÜKETİCİLER…

Tüketici Artık Aktif… Markaları konuşuyor Takip ediyor Eleştiriyor Yorum yapıyor Etkiliyor Destekliyor

Online alışveriş artıyor …

Vakitlerinin Çoğunu Sosyal Medyada Geçiriyorlar, Hatta Hiç Ayrılmıyorlar….

PAZARLAMA İLETİŞİMİ Geleneksel pazarlama iletişimi yöntemleri etkisini yitirmeye başladı

Geleneksel pazarlama iletişimi; Genel bir kitleye hitap etmesi, İşletme odaklı bir anlayışı olması, Müşterinin satın alma geçmişini dikkate almaması ile yeni pazarlama iletişiminden farklılaşır. Yeni pazarlama yaklaşımı ile; Müşteri odaklı pazarlama Genele değil kişiye özel pazarlama stratejileri önem kazanmıştır.