HOŞGELDİNİZ BİREYSEL SİGORTALAR / HASAR DEPARTMANI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
Advertisements

BİREYSEL EMEKLİLİK 2013.
EFET GENEL ANLAŞMASI (ELEKTRİK) ÜZERİNDE TARTIŞMALAR
BORÇLARIN YENİDEN YAPILANDIRILMASI SÜRECİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR MUĞLA SOSYAL GÜVENLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ MUĞLA SOSYAL GÜVENLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ.
İSTANBUL BAROSU AVUKATLARI MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI
06/03/11 06/03/11 BENİM SİGORTAM 1.
GRUP MUAFİYETİ VE GARANTİ
ULUTEK A.Ş TEKNOLOJİ GELİŞTİRME

SOSYAL GÜVENLİK KURUMU GÜNCEL MEVZUATA İLİŞKİN DEĞİŞİKLİKLER VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 04.EKİM
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
TRABZON ÇALIŞMA VE İŞ KURUMU İL MÜDÜRLÜĞÜ
TARSİM ÇİFTÇİ EĞİTİMİ SARAY İLÇE GIDA TARIM VE HAYVANCILIK MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL HASTANELERDE ÖZEL SAĞLIK SİGORTASININ İŞLEYİŞİ VE SORUNLARI
Uygulama sözleşmesi hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar
MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI
Dinlenme Sürelerinin Düzenlenmesi
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Şikayet Sistemine Etkileri Nisan 2009 ANTALYA.
RİSK YÖNETİMİ 1. HAFTA.
Tevfik BAYHAN Bakanlık
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Meslektaşlarımızın Ücret Almadan Hizmete Devam Etmesi. Haksız Rekabette Sorunlar.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Meslektaşlarımızın Ücret Almadan Hizmete Devam Etmesi. Haksız Rekabette Sorunlar.
OTO KAZA SİGORTALARI - HİZMET KALİTE İYİLEŞTİRME
HAFTA 7 OTEL SÖZLEŞMELERİ-DEVAM
NİSAN 2013Sağlık Satış Departmanı1 SAĞLIĞIM TAMAM SİGORTASI
HUKUKİ VE CEZAİ SORUMLULUK
TÜRKİYE DENİZCİLİK VAKFI KONUT SİGORTALARI SUNUMU 07/02/2012 Consumer Connexions Osman Mert & Melis Oktay Istanbul.
Yeni Bir Finansman Kaynağı “Sat ve Geri Kirala”
Kıyı Tesisleri Deniz Kirliliği Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası 19/10/2010, İstanbul 19/10/2010, İstanbul.
1 “TARIMDA FİNANSMAN, SİGORTA VE YENİ AÇILIMLAR “ DEVLET DESTEKLİ TARIM SİGORTALARI İstanbul,
KASKO SİGORTASI.
Ödeme Talep Formu hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar
SİGORTA SÖZLEŞMESİ Sigorta sözleşmesi T.T.K maddesinin son fıkrasında tanımlanmıştır. “sigorta bir akittir ki, bununla sigortacı bir pirim karşılığında.
TARAFLARI VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
Sosyal Güvenlik Hukuku
Fatura İncelemeleri Dr. Önder GÜNGÖR
 Genel Bakış  Ön Rapor Yazımı  Detaylı İnceleme Riziko Sigorta Konuları Hasar İşlemleri Belgeler Giriş.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
INCOTERMS 2.) CARRIAGE AND INSURANCE PAID TO (CIP ) a.) Satıcının Yükümlülükleri b.) Alıcının Yükümlülükleri c.) Taşıma Sözleşmesi d.) Sigorta Sözleşmesi.
Satıcının Yükümlülükleri Alıcının Yükümlülükleri
İŞYERİM PAKET SİGORTALARI
GENEL SAĞLIK SİGORTASI
INCOTERMS 1. ) CARRIAGE PAID TO (CPT ) a. ) Satıcının Yükümlülükleri b
DEVRE TATİL SÖZLEŞMESİ Bir yıldan uzun süre için kurulan ve tüketiciye bu süre zarfında birden fazla dönem için bir veya daha fazla sayıda Gecelik konaklama.
DENIZ YOLU YOLCU TAŞıMACıLı Ğ ı ZORUNLU MALI SORUMLULUK SIGORTASı CEM İ L GÖKTAŞ 1.
HAVACILIK SİGORTALARI
1 Ziraat Sigorta A.Ş.. 2 Ziraat Sigorta A.Ş. TIBBİ KÖTÜ UYGULAMAYA İLİŞKİN ZORUNLU MALİ MESULİYET SİGORTASI (HSS)
 ERGO. EN FAZLA İKİ PARÇADA OLAN ÖLÇÜ SINIRI OLMAYAN KÜÇÜK HASAR ONARIMINIZI AUTO KİNG FİRMASINDA 500 TL YE KADAR YAPAR. HASAR DOSYASI AÇILMAZ. HASARSIZLIK.
Konu : Sigorta – Trafik Cezaları – Trafik Suçları
 Veteriner mesleki sorumluluk sigortası.   Sigorta Süresi  Tarife fiyatları yıllık sigorta esasına göre belirlenmiştir. Bir yıldan kısa süreli sigortalarda.
Laboratuvar (Tıbbi Tahlil Hariç) ve Muayene Hizmetleri (Egsoz Ölçümü Dahil) Mesleki Sorumluluk Sigortaları sigorta Kapsamı Bu sigorta ile sigortacı; sigortalının.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİNİN DESTEKLENMESİ
BÖLÜM 7: SİGORTA SÖZLEŞMESİ - II
Teknik Karşılıklar 12/05/2017.
Ticari Risk Yönetimi ve Ticari Alacak Sigortası
BÖLÜM 6: SİGORTA SÖZLEŞMESİ - I
ÇİFTE SİGORTA Çifte sigorta konusu Türk Ticaret Kanunu’nda düzenlenmiştir. Kanunda “Birden Çok Sigorta” tanımının yanında birde çifte sigorta tanımı.
SİGORTA PRİMİ Prim; sigortalının ödediği ücrettir. Sigorta edilen rizikonun gerçekleşmesi halinde sigortacının ödeyeceği meblağların esasını teşkil eden.
Bireysel Emeklilik Sistemi
BÖLÜM 10 SİGORTACILIKTA HASAR YÖNETİMİ ve SÜRECİ
BÖLÜM 7: SİGORTA SÖZLEŞMESİ - II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BÖLÜM 24 MOTORLU TAŞIT SİGORTALARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
2018 Yılında Uygulamaya Konacak Teşvikler ve Yapılacak Diğer Çalışmalar 23 Şubat 2018.
Avukat Mesleki Sorumluluk Sigortası
Sunum transkripti:

HOŞGELDİNİZ BİREYSEL SİGORTALAR / HASAR DEPARTMANI 03.04.2017 BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

YENİ KASKO GENEL ŞARTLARINDAKİ ÖNEMLİ HUSUSLAR (1.04.2013) 03.04.2017 YENİ KASKO GENEL ŞARTLARINDAKİ ÖNEMLİ HUSUSLAR (1.04.2013) BİREYSEL SİGORTALAR / HASAR DEPARTMANI BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

2012 – SEKTÖR KASKO SONUÇLARI 03.04.2017 2012 – SEKTÖR KASKO SONUÇLARI Toplam Araç Sayısı :16.867.000 Sigortalı Araç Sayısı : 4.777.000 BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

2012 – SEKTÖR KASKO SONUÇLARI 03.04.2017 2012 – SEKTÖR KASKO SONUÇLARI Otomobil Sayısı : 2.888.000 Kamyonet Sayısı : 1.140.000 BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

TEMEL DEĞİŞİKLİKLER 1- POLİÇE ŞABLONU 2- SİGORTA KONUSU 03.04.2017 TEMEL DEĞİŞİKLİKLER 1- POLİÇE ŞABLONU 2- SİGORTA KONUSU 3- SİGORTA KAPSAMI 4- EK SÖZLEŞME 5- TEMİNAT DIŞI ZARARLAR 6- SİGORTA BEDELİ 7- HASAR VE TAZMİNAT 8- PRİM ÖDEME / TEMERRÜT / CAYMA / FESİH BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

03.04.2017 POLİÇE ŞABLONU BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

03.04.2017 1- POLİÇE ŞABLONU   Bölüm 1. ÜRÜN ADI : Genel Şartlarda belirlenen içeriğe uygun ürün adı verilir.(En az 16 punto) Bölüm 2. SÖZLEŞME TARAFLARI Sigorta Şirketi Unvanı : Sigortalı Adı/Unvanı : Adresi : Adresi : Acente Adı/Unvanı : Adresi : Levha Kayıt No : Düzenleyen Teknik Personel Adı Soyadı : Düzenleyen Teknik Personel Sicil No : Bölüm 3. SİGORTA KONUSU ARAÇ BİLGİLERİ Plaka : Motor No : Şasi No : Türü : Markası : -2- BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

1- POLİÇE ŞABLONU -3- Bölüm 4. TEMİNAT HAKKINDA GENEL BİLGİLER 03.04.2017 1- POLİÇE ŞABLONU   Bölüm 4. TEMİNAT HAKKINDA GENEL BİLGİLER 1-)Dar Kasko, Kasko, Genişletilmiş Kasko ve Tam Kasko ürünlerinde hangi riskler için teminat verildiği, 2-)Hasar durumunda sigortalının üzerinde kalacak tutara, varsa diğer muafiyetlere,(14 Punto) 3-) Prim tutarına taksitle ödeme durumunda taksit vade ve tutarlarına, 4-) Sigortacının sorumluluğunun prim veya poliçenin teslimiyle başlayacağı hususuna, 5-)Sigorta Bedeli kısmında belli bir tutar yer almayacak olup bu kısımda “Sigorta şirketi aracı hasar tarihi itibariyle rayiç değerine kadar teminat altına almıştır.” ibaresine, 6-)Hasar durumunda eksik/aşkın sigorta uygulanmayacaktır ibaresine, -3- BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

03.04.2017 1- POLİÇE ŞABLONU   7-) Belli günler, belli mesafeler ve kişiler için teminat verildiyse bu husustaki bilgilere (14 punto) 8-) Hasar durumunda istenecek belgelere 9-)Hasar tarihi itibariyle rayiç değerin tespitinde esas alınacak referansa, 10-)Hasar tazmin yöntemine (onarım yerine tedarik/parçanın onarımı mümkün değilse tedarik v.b.), 11-) Tedarikin yapılacağı parça türüne (orjinal / eşdeğer parça), 12-) Onarımın sigortalının mı yoksa sigorta şirketinin mi belirleyeceği servis/tamirhanede yapılacağı hususuna, 14-) Yapılan indirim ya da zamlı prim uygulamasına ve bunların nedenlerine -4- BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

1- POLİÇE ŞABLONU -5- 15-) Kısmi hasarlarda sözleşmeyi fesih hakkına, 03.04.2017 1- POLİÇE ŞABLONU   15-) Kısmi hasarlarda sözleşmeyi fesih hakkına, 16-) Şirketin tahkim sistemine üye olup olmadığına, üye ise Sigorta Tahkim Komisyonu iletişim bilgilerine 17-) Sigortalının da eksper tayin edebileceği bilgisine, Varsa diğer hususlar ve özel şartlara, yer verilecektir. Bölüm 5. Diğer Hususlar -5- BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

SİGORTA KONUSU VE TEMİNAT KAPSAMLARI 03.04.2017 BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

03.04.2017 2- SİGORTA KONUSU  A.1 Karayolunda kullanılan motorlu ve motorsuz kara araçları - römork – karavanlar - iş makineleri - lastik tekerlekli traktörlere, diğer zirai tarım makineleri ilave edildi. a) Aracın karayolunda veya demiryolunda kullanılabilen motorlu, motorsuz araçlarla çarpışması, b) Mevcut ile aynı ( Kullananın iradesi dışında ani ve harici etkiler )   c) Üçüncü kişilerin kötü niyet veya muziplikle yaptıkları hareketlere fiil ehliyetine sahip olmayan kişilerin yol açacağı zararlar ilave edildi. d)  Mevcut ile aynı ( Yanma ) e)  Mevcut ile aynı ( Çalınma ) -6- BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

03.04.2017 2- SİGORTA KONUSU  A.1 - Ürün isimleri 4 grup altında toplandı -   Dar Kasko: Yukarıdaki teminat gruplarından bir kısmı için teminatın verildiği üründür. Kasko: Yukarıdaki teminat gruplarının tamamı için teminatın verildiği üründür Genişletilmiş Kasko: Yukarıdaki teminat gruplarının tamamı ve bu Genel Şartlarda ek sözleşme ile teminat kapsamına dahil edilebilecek risklerden bir kısmı için teminatın verildiği üründür. Tam Kasko: Yukarıdaki teminat gruplarının tamamı ve bu Genel Şartlarda ek sözleşme ile teminat kapsamına dahil edilebilecek tüm riskler için teminatın verildiği üründür. Sigorta teminatının kapsamına ilişkin olarak belirtilen ifadeler dışında ifade kullanılamaz. -7- BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

03.04.2017 3- SİGORTA KAPSAMI A.3.   Poliçede belirtilen araç ve aracın üzerine fabrika çıkışında standart donanım olarak monte edilmiş her türlü ses, iletişim ve görüntü cihazları ile poliçede belirtilmeleri koşuluyla araçta standardının dışında yer alan, fabrika çıkışında veya sonradan ilave edilmiş aksesuarlar sigorta kapsamı içindedir. -8- BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

4- EK SÖZLEŞME A.4. İlk 12 maddesi mevcut ile aynı. 03.04.2017 4- EK SÖZLEŞME A.4.   İlk 12 maddesi mevcut ile aynı. Teminatlardan bazıları detaylandırılmış. Toprak kayması – Fırtına – Dolu – Yıldırım ilave edildi Kemirgen ve ek sözleşmede belirtilen durumlar dahilinde diğer hayvanların vereceği zararlar, Yağsızlık, susuzluk, donma, bozukluk, eskime, çürüme, paslanma ve bakımsızlık nedeniyle meydana gelen zararlar,   Sigorta kapsamına giren bir olaydan doğmadıkça ve böyle bir olayla sonuçlanmadıkça aracın mekanik, elektrik ve elektronik donanımında meydana gelen her türlü arızalar, kırılmalar ile lastiklerde meydana gelen zararlar.   Yeni Yeni Yeni -9- BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

5- TEMİNAT DIŞI ZARARLAR 03.04.2017 5- TEMİNAT DIŞI ZARARLAR A.5.   Mevcuttaki 2 maddesi Ek Sözleşme Maddelerine eklendi. Zorunlu haller (tedavi veya yardım amaçlı sağlık kuruluşuna gitme, can güvenliği nedeniyle uzaklaşma vb) hariç olmak üzere bu maddenin 5.4 ve 5.5 nolu bendlerdeki ihlaller nedeniyle, sürücünün kimliğinin tespit edilmesini engellemek için kaza yerinden ayrılması. İlave edildi. Yeni Mevcutta yer alan Eksik Sigorta ve Aşkın Sigorta maddeleri kaldırıldı. -10- BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

03.04.2017 SİGORTA BEDELİ BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

03.04.2017 Yeni 6- SİGORTA BEDELİ Sigorta şirketi aracı hasar tarihi itibariyle rayiç değerine kadar teminat altına alır. Tazminat hesabında rizikonun gerçekleşmesi anındaki rayiç değerleri esas alınır. Rayiç değer için esas alınacak referansa veya rayiç değeri belirleme yöntemine poliçede yer verilir. Bu yönde bir referans belirlenmemişse TSRSB tarafından belirlenerek ilan edilen riziko tarihi itibariyle geçerli rayiç değer esas alınır. -11- BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

Eksper tarafından raporda belirtilen rayiç değer, 03.04.2017 Yeni YENİ KLOZ Kara Araçları Kasko Sigortası Genel Şartları’nın 3.3.2.2 maddesi gereğince aracın tam hasara uğraması halinde aracın hasar anındaki rayiç değeri,  3.3.2.4 maddesi gereğince aracın çalınması halinde çalınma günündeki rayiç değeri ödenir. Rayiç değerin tespiti konusunda taraflar aşağıdaki koşullarda mutabık kalmışlardır.   Rayiç değer tespiti için aracın kilometresi, bakım durumu (paslanma, çürüme vb. emareler), geçmiş hasar verileri ve şase üzerinden yapılacak kontrol sonucu çıkacak araç tipi gözetilerek; Eksper tarafından raporda belirtilen rayiç değer, 2.el satışı yapılan internet siteleri verileri Yetkili servis ikinci el satış ve İkinci-el galeri verilerinin ortalamasına göre tespit edilir. -12- BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

Aracın standardının dışında yer alan, fabrika çıkışında 03.04.2017 YENİ KLOZ Aracın standardının dışında yer alan, fabrika çıkışında veya sonradan ilave edilmiş aksesuarlar, Lpg, kasa vb. eklentiler poliçede ayrıca belirtilmeleri ve ayrıca teminat altına alınmaları şartıyla rayiç değer tespitinde değerlendirmeye alınır. -13- BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

03.04.2017 HASAR VE TAZMİNAT BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

03.04.2017 7- HASAR VE TAZMİNAT B.1 Mevcutta yer alan B.1.1.6 ve B.1.1.8 maddeleri kaldırıldı Zararın tahmini miktarını belirtir yazılı bildirim ve sigorta konusu ile ilgili başka sigorta sözleşmelerini sigortacıya bildirmek. B.3. Bildirim Sigortacı poliçe metninde muhtemel hasarlar için talep edeceği belgelere yer verir. Sigortacı hasar ihbarı üzerine üç iş günü içinde hak sahibine, poliçe metninde yer verdiği belgeler dışında talep ettiği belgeleri, yazılı veya taraflarca kararlaştırılan iletişim vasıtalarıyla bildirir. -14- BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

03.04.2017 7- HASAR VE TAZMİNAT Mevcutta yer alan B.3.2 Zararın Tespiti maddesine “Tayin edilecek sigorta eksperi vasıtasıyla tespit edilir” cümlesi ilave edildi ve Hakem Bilirkişi Tespiti bölümü kaldırıldı. Yeni TAZMİNATIN HESABI VE ÖDENMESİ Hasar tazmininin ne şekilde yapılacağı poliçede açıkça belirtilir. Onarım yapılacak olması halinde poliçede, onarımın şirketçe belirlenecek servislerde veya sigortalı tarafından belirlenecek servislerden hangisinde yapılacağı hususu açıkça yer alır. Ayrıca hasarın tazmininde orijinal parça veya eşdeğer gibi parça seçeneklerinden hangisinin kullanılacağı belirtilir. Bu yönde bir belirleme olmazsa sigortalının tercih ettiği tazmin yöntemi, servis ve parça esas alınır. -15- BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

ORJİNAL – EŞDEĞER PARÇA ORANI 03.04.2017 ORJİNAL – EŞDEĞER PARÇA ORANI % 3 % 97 -16- BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

KASKO BRANŞI SERVİS DAĞILIMI 03.04.2017 KASKO BRANŞI SERVİS DAĞILIMI % 39 % 61 -17- BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

7- HASAR VE TAZMİNAT YENİ KLOZ 03.04.2017 7- HASAR VE TAZMİNAT Yeni YENİ KLOZ Sigortalı aracın hasara uğraması durumunda öncelikle zarar gören parça ve/veya parçaların onarımı yoluna gidilecektir. Onarımının mümkün olduğu tespit edilen parçalar özelliklerine ve türlerine göre sigorta şirketince anlaşma yapılmış parça onarım firmalarında onartılacaktır. Parça ve / veya parçaların onarılmasının mümkün olmadığı durumlarda ise hasarlı parçanın değişimi sağlanacaktır. Hasarlı parçanın değişiminde sigorta şirketi parça tedarik uygulaması yapacaktır. Servis veya tamirhaneler sigorta şirketinin sistemindeki parça fiyat ve iskontolarını kabullenmeleri şartıyla parçayı kendileri temin edebilirler. Akü, lastik, katalitik konvertör, egzoz vb. parçalarda ilgili parçanın hasar tutarı üzerinden azami % 50 olmak üzere Kıymet Kazanma Tenzili yapılacaktır. (Muafiyetler kısmına da ayrıca yazılacak) -18- BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

03.04.2017 7- HASAR VE TAZMİNAT YENİ KLOZ Sigortalı araca takılacak parça ve/veya parçalar 0 – 3 yaş arası araçlarda orijinal, 4 yaş ve üzeri araçlarda eşdeğer parça olacaktır.   Tedarik yapılacak parça 01.01.2006 tarihinde yürürlüğe giren 2005/4 sayılı Motorlu Taşıtlar Sektöründeki Dikey Anlaşmalar ve Uyumlu Eylemlere İlişkin Grup Muafiyeti Tebliği’ne uygun parça olacaktır. Orijinal Yedek Parça ve Eşdeğer Kalitede Yedek Parça tanımları aşağıdaki gibidir. -19- BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

7- HASAR VE TAZMİNAT YENİ KLOZ Orijinal Yedek Parça 03.04.2017 7- HASAR VE TAZMİNAT YENİ KLOZ Orijinal Yedek Parça Bir motorlu aracın üretiminde veya montajında kullanılan parçalarla aynı kalitede olan ve söz konusu motorlu aracın üretiminde veya montajında kullanılan parçaların veya yedek parçaların üretiminde sağlayıcı tarafından getirilen spesifikasyonlara ve üretim standartlarına göre üretilmiş yedek parçalar anlamına gelmektedir. Aracın parçaları ile aynı üretim bandında üretilen yedek parçalar da bu kapsamdadır. Bu parçaların, söz konusu aracın montajında kullanılan parçalarla aynı kalitede olduğunun ve araç üreticisinin spesifikasyonlarına ve üretim standartlarına göre üretildiğinin parça üreticisi tarafından belgelendirilmesi halinde, aksi kanıtlanana kadar, orijinal yedek parça olduğu varsayılır. -20- BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

7- HASAR VE TAZMİNAT YENİ KLOZ Eşdeğer Kalitede Yedek Parça 03.04.2017 7- HASAR VE TAZMİNAT YENİ KLOZ Eşdeğer Kalitede Yedek Parça   Bir motorlu aracın montajında kullanılan parçalarla eşdeğer kalitede olduğu varsa mevzuat gereği aranan mecburi standartlara uygunluğunun üreticisi tarafından belgelendirilmesi gereken parçalardır.  Cam Hasarlarında: Sigorta şirketi öncelikle kırılan camın onarımını yaptıracaktır. Onarımın mümkün olmadığı cam hasarlarında Sigorta Şirketinin anlaşmalı cam servisleri kullanılacak olup, bu servislerde eşdeğer cam takılacaktır. Camın anlaşmalı cam servislerinin dışında başka bir serviste takılması durumunda hasar tutarından % 20 muafiyet uygulanacaktır. -21- BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

7- HASAR VE TAZMİNAT TAZMİNATIN HESABI 03.04.2017 7- HASAR VE TAZMİNAT TAZMİNATIN HESABI Onarım masrafları ile ilgili bölümde; Aracın tam hasara uğraması halinde rayiç değerinin ödeneceği belirtiliyor. Aracın hasarlı haliyle sahibine terk edilmesine onay vermesi halinde, aracın riziko tarihindeki rayiç değeri ile hasarlı hali arasındaki tutar sigortalıya ödenir. Sigortacı, sigortalıya bildirdiği sovtaj bedelini bildirimden itibaren 1 aylık süreyle sınırlı olarak garanti etmiş sayılır. -22- BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

7- HASAR VE TAZMİNAT TAZMİNATIN ÖDENMESİ 03.04.2017 7- HASAR VE TAZMİNAT TAZMİNATIN ÖDENMESİ Sigortacı talep ettiği belgelerin kendisine eksiksiz olarak verilmesi ve eksper raporunun tesliminden itibaren en geç 10 işgünü içinde Genel ve Özel Şartlar kapsamında gerekli incelemeleri tamamlamak ve ödemeye engel bir durumun bulunmaması halinde tazminat miktarını tespit edip sigortalıya ödemek zorundadır. Tazminat ödeme borcu her halde hasarın ihbarından itibaren 45 gün sonra muaccel olur. -23- BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

7- HASAR VE TAZMİNAT TAZMİNATIN ÖDENMESİ 03.04.2017 7- HASAR VE TAZMİNAT TAZMİNATIN ÖDENMESİ İncelemeler hasar ihbarı üzerine üç ay içinde tamamlanamamışsa; sigortacı, tazminattan veya bedelden mahsup edilmek üzere, tarafların mutabakatı veya anlaşmazlık hâlinde mahkemece yaptırılacak ön ekspertiz sonucuna göre süratle tespit edilecek hasar miktarının en az yüzde ellisini avans olarak öder. -24- BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

7- HASAR VE TAZMİNAT TAZMİNATIN ÖDENMESİ - ÇALINMA 03.04.2017 7- HASAR VE TAZMİNAT TAZMİNATIN ÖDENMESİ - ÇALINMA Çalınmış olan aracın 30 gün içinde bulunamaz ise; sigortalı durumu ilgili makamlara başvurduğunu belgelemek suretiyle, sigortacıya bildirir. Araç kayıtlarına çalınma durumunu gösteren şerh ve sair açıklamanın konduğunu ve aracın ilgili mevzuata göre devrine engel teşkil edebilecek kısıtlamaların bulunmadığını gösteren belgeler sigortacıya teslim edilir. Sigortacı bu genel şartlara göre tazminatı öder. -25- BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

7- HASAR VE TAZMİNAT B.4. HASAR VE TAZMİNAT SONUÇLARI 03.04.2017 7- HASAR VE TAZMİNAT B.4. HASAR VE TAZMİNAT SONUÇLARI Rizikonun gerçekleşmesi ile tam hasar meydana geldiği takdirde sigorta teminatı sona erer.   Teminatın sona ermesi ile sigortacı primin tamamına hak kazanır.   4.2. Kısmi hasarlarda sigortacının sözleşmeyi feshi hakkı ve şartlara poliçede yer verilir. Sigortacı fesih hakkını bu genel şartlar uyarınca tazminatın ödenmesinden sonra kullanabilir. (Mevcutta fesih hakkı tazminat ödenmeden önce kullanılıyordu) Yeni Yeni -26- BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

PRİM ÖDEME TEMERRÜT CAYMA 03.04.2017 PRİM ÖDEME TEMERRÜT CAYMA FESİH BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

8- PRİM ÖDEME - TEMERRÜT - CAYMA - FESİH 03.04.2017 8- PRİM ÖDEME - TEMERRÜT - CAYMA - FESİH C.1. Sigorta Priminin Ödenmesi, Sigortacının Sorumluluğunun Başlaması ve Sigorta Ettirenin Temerrüdü Peşinat ödenmedikçesigortacının sorumluluğu başlamaz Peşinat veya Taksitler Vadesinde ödenmediği takdirde ; Yeni -27- BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

8- PRİM ÖDEME - TEMERRÜT - CAYMA - FESİH 03.04.2017 8- PRİM ÖDEME - TEMERRÜT - CAYMA - FESİH C.2. Sigortalı ve/veya Sigorta Ettirenin Sözleşme Yapıldığı Sırada Beyan Yükümlülüğü – CAYMA – Önemli bir husus bildirilmemiş veya yanlış bildirilmiş olduğu takdirde; Yeni -28- BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

8- PRİM ÖDEME - TEMERRÜT - CAYMA - FESİH 03.04.2017 8- PRİM ÖDEME - TEMERRÜT - CAYMA - FESİH C.3. Sigortalı ve/veya Sigorta Ettirenin Sigorta Süresi İçinde İhbar Yükümlülüğü ve Sonuçları – FESİH - Rizikonun gerçekleşmesi veya mevcut durumun ağırlaşması ihtimalini öğrendiği takdirde ; Yeni -29- BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI

MUHTEMEL KASKO ÜRÜN ÇEŞİTLERİ 03.04.2017 MUHTEMEL KASKO ÜRÜN ÇEŞİTLERİ ORJINAL EŞDEĞER ANLAŞMALI SERVİS ANLAŞMASIZ SERVİS DAR X   KASKO GENİŞLETİLMİŞ KASKO TAM KASKO BİREYSEL SİGORTALAR DEPARTMANI