Hastane İçi Şiddetin Önlenmesine Yönelik Tedbirler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1EĞİTİM BİRİMİ DİYARBAKIR KHB 90 GÜN ÇALIŞMASI  ‘’Hedeflerle Yönetim İlkesine’’ dayanan bir proje çalışmasıdır.  Çalışma kapsamında 90 gün.
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ İZİN ve DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
ÇALIŞAN HAKLARI VE GÜVENLİĞİ
Psk.Mevlüt ÜLGEN İzmir Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi
HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ
ÇALIŞAN HAKLARI VE GÜVENLİĞİ BİRİM İŞLEYİŞİ
HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ
BORÇLARIN YENİDEN YAPILANDIRILMASI SÜRECİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR MUĞLA SOSYAL GÜVENLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ MUĞLA SOSYAL GÜVENLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ.
KİMLİK DOĞRULAMA İŞLEMİNDE FOTOĞRAF UYGULAMASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
EVDE BAKIM HİZMETİ SUNAN SAĞLIK KURULUŞU DENETLEME FORMU
ERZURUM BÖLGE EĞİTİM ARAŞTIRMA HASTANESİ
HASTA HAKLARI BİRİM FAALİYETLERİ
TRABZON FATİH DEVLET HASTANESİ
SAĞLIK KURULUŞLARINDA ATIK YÖNETİMİ
Ana başlıklar 90 gün çalışmasının üç ana başlığı vardır:
ÖZDEĞERLENDİRME EKİBİ.
Bürokrasinin Azaltılması ve Vatandaş Odaklı Hizmet Sunumu Çalışmaları
90 Gün Kampanyası «HEDEFLERLE YÖNETİM İLKESİNE» dayanan bir yönetim kampanyasıdır. Kampanya kapsamında 90 gün gibi bir sürede İl Genel Sekreterliklerinin.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
DOĞUMHANE HİZMETLERİ HOŞGELDİNİZ.
KBS TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ
SAĞLIK BAKANLIĞI EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ
T.C. İZMİR VALİLİĞİ İL TARIM MÜDÜRLÜĞÜ
 Hastane Yönetimi.  İzdihamın önlenmesi ve sağlık personelinin emniyeti için gerekli güvenlik tedbirleri alınır,  Sağlık Bakanlığı ve Emniyet Teşkilatı.
SAĞLIK PERSONELİNİN ÇALIŞMAKTAN KAÇINMA HAKKI
ŞAHİNBEY ARAŞTIRMA VE UYGULAMA HASTANESİ
RENKLİ KODLAR.
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
ÇALIŞAN HAKLARI ve GÜVENLİĞİ
0+ HASTA MAĞDURİYETİNE VE SAĞLIK ÇALIŞANINA ŞİDDETE ‘DUR’ DEDİK!
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HASTANELERİ
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
HASTANE ETİK KURULLARI
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
SALDIRI VE TACİZ DURUMUNDA GÜVENLİĞİN SAĞLANMASI
Ankara İl Sağlık Müdürlüğü
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
KOCAELİ’DE YAŞANAN SAĞLIK ÇALIŞANLARINA YÖNELİK ŞİDDET OLAYLARININ ANALİZİ VE ALINMASI GEREKEN ÖNLEMLER Doç. Dr. Aysun ŞİKAR AKTÜRK.
Hasta ve Çalışan Güvenliği
BAKANLIK HASTA HAKLARI UYGULAMALARI VE
26 EKİM HASTA HAKLARI GÜNÜ
Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
Hastane acİl kod sİstemlerİ
Kütahya Halk Sağlığı Müdürlüğü
 KALİTE YÖNETİM BİRİMİ  Mart ayında düzenlenen dış denetim sonucu Müdürlüğümüz çalışmalarının ISO Kalite Standartlarına uygunluğu bir kez daha.
ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
Hizmetiçi Eğitim Programı Kasım 2012, Antalya
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
KOMİTELER VE TOPLANTI KAYITLARI
Mahmut AĞIRAĞAÇ Kalite Yönetim Birimi
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
Çalışan Hakları ve Güvenliği
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
SAĞLIK HİZMETİ KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİNE YÖNETMELİK GEREĞİNCE HASTANEMİZDE OLUŞTURULAN KOMİTELER SELENDİ DEVLET HASTANESİ.
SAĞLIKTA ŞİDDET AV. EBRU ÖZBAY.
Hazırlayan Göknil KONGURTAY
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
ŞAHİNBEY ARAŞTIRMA VE UYGULAMA HASTANESİ Uyum Eğitimi Hazırlayan Eğitim Komitesi Kontrol Funda BATMAZOĞLU Kalite Koordinatörü Onaylayanlar Doç.Dr. Murat.
Öz Değerlendirme (İç Tetkik) ve Bina Turu Eğitimi
Hasta ve Çalışan Güvenliği. HASTA GÜVENLİĞİ Hasta güvenliği; sağlık hizmeti sunumu sırasında bu hizmetlerden dolayı oluşabilecek zararları önleme eylemleridir.
HASTA GÜVENLİĞİ KOMİTESİ
 MAVİ KOD UYGULAMA TALİMATI  1. AMAÇ: Kardiyopulmoner arrest durumundaki bir hastanın hızlı ve güvenli biçimde, eğitimli ve deneyimli personel tarafından,
Sunum transkripti:

Hastane İçi Şiddetin Önlenmesine Yönelik Tedbirler Doç.Dr.Hakan DEMİR Başhekim Yardımcısı

Hizmet Kalite Standartları (HKS) Sağlık Bakanlığı Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı tarafından hazırlanmış olan Hizmet Kalite Standartları (HKS) 5 yılı aşkın bir süredir Devlet Hastaneleri ve Özel hastanelerde uygulanmaktadır HKS: Hasta, Çalışan Güvenliği ve memnuniyeti için gerekli iyileştirme çalışmalarını içermektedir

Kalite Yönetim Birimi 28 Mart 2012 tarihinde Üniversite Hastaneleri de HKS kapsamına alındı Hastanemizde bu standartlara yönelik iyileştirme çalışmalarının yönetimi, yönlendirilmesi, koordine edilmesi ve iyileştirici faaliyetlerin düzenlenmesi için Kalite Yönetim Birimi kuruldu (17.04.2012)

Kalite Yönetim Birimi Doç. Dr. Hakan DEMİR (Başhekim Yardımcısı) Orkun ÇİLEN (Kalite Yönetim Direktörü) Nuriye B. YILDIRIMER (Poliklinik Hizm.Müd.) Havva BOZDEMİR (Hem. Hizm.Müd.) Kamil ERBAY (Teknik Hizm.Müd.Yard.) Ümmühan ÇELİK (Sekreter)

Neler Yapıldı? Mevcut Kurul, Komite ve Ekipler HKS kapsamında yeniden düzenlendi Yeni Komite, Kurul ve Ekipler oluşturuldu. Çalışan Güvenliği Komitesi Hasta Güvenliği Komitesi Tesis Güvenliği Komitesi Arşiv ve Tıbbi Dokümantasyon Komitesi Beslenme Komitesi Enfeksiyon Kontrol Komitesi Radyasyon Güvenliği Komitesi İlaç ve Malzeme Komitesi Transfüzyon Komitesi Eğitim Komitesi

Neler Yapıldı? Birim Kalite Sorumluları belirlendi (servis, ünite..) HKS çerçevesindeki yazılı düzenlemelere ve iyileştirme çalışmalarına başlandı 2012 yılında 2 defa öz değerlendirme yapıldı 2013 yılında öz değerlendirmelere devam ediliyor HKS devamı ve iyileştirilme çalışmaları planlandı

http://hastane.kocaeli.edu.tr/

Hastanemizde Çalışan Güvenliği Komitesi (26.04.2012) 06.04.2011 tarih ve 27897 sayılı “Hasta ve Çalışan Güvenliği Yönetmeliği” 14.05.2012 tarih 2012/23 sayılı Sağlık Bakanlığı Genelgesi “Çalışan Güvenliğinin Sağlanması” ve HKS doğrultusunda Hastanemizde Çalışan Güvenliği Komitesi (26.04.2012) Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi (07.09.2012) kuruldu

Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi Hastane sınırları içinde tüm sağlık çalışanları, hasta ve yakınlarının fiziksel ve sözel saldırı, cinsel taciz vb. şiddete maruz kalmalarını önlemek için gerekli olan tüm güvenlik tedbirlerinin alınmasının sağlanması Görevli: Sosyal Hizmet Uzmanı Rasim GENÇOĞLU Sorumlu Başhekim Yardımcısı: Doç.Dr.Hakan DEMİR Yer: Hastane ana girişi, zemin katta, Hasta Kabulün arka koridorunda Telefon: 3038024

Renkli Kod Sistemi BEYAZ KOD MAVİ KOD PEMBE KOD

Fiziksel ve sözel saldırı, cinsel taciz BEYAZ KOD Fiziksel ve sözel saldırı, cinsel taciz 1111

MAVİ KOD Kardiyo-pulmoner Arrest (Solunum ve Kalp Durması) 2222

Yenidoğan, Bebek, Çocuk Kaçırılması, Kaybolması PEMBE KOD Yenidoğan, Bebek, Çocuk Kaçırılması, Kaybolması 3333

Renkli Kod Uygulama Kodlarla ilgili bilgilendirme tabelaları Sabit telefonların üzerine yapıştırmak için etiket H.U.Y. Sistemi üzerinden uyarı mesajları Akademik personel için bilgilendirme e-mail Hasta ve yakınları için Beyaz Kod Uygulaması posterleri Sağlık çalışanlarına yapılacak her türlü şiddetin adli mercilere bildirileceği, şiddete maruz kalan sağlık çalışanının hizmetten çekilme hakkı bulunduğu vurgulandı (poster sayısı arttırılacak)

Örn: Kardiyoloji servisi doktor odasında (3.kat A Blok) Renkli Kod Uygulama Güvenlik Birimi ve Anestezi Ekibinde Çağrı Cihazları bulunuyor Hastane sabit telefonlarından gerekli numara tuşlanınca kod sistemi aktif hale geliyor Telefonun bulunduğu nokta ve hangi kod için ALARM verildiği çağrı cihazlarına yazılı mesaj, sesli uyarı olarak gönderiliyor Örn: Kardiyoloji servisi doktor odasında (3.kat A Blok) Beyaz Kod

Renkli Kod Uygulama Güvenlik görevlileri ve/veya Anestezi Ekibi olay yerine en kısa zamanda (3 dk.) ulaşıyor Kod için aranan sabit telefondan tekrar aynı numara tuşlanınca çağrı sonlandırılıyor

Beyaz Kod Uygulama Saldırgana gerekli müdahale güvenlik ekibi tarafından yapılır Olay hastane polisine, ÇHGB’ne bildirilir (Mesai dışında ise Nöbetçi Müdürlüğe) Saldırıya maruz kalan kişi, şikayetçi olsun ya da olmasın olay mutlaka adli mercilere bildirilir

Beyaz Kod Uygulama Kişi şikayetçi ise Polis Merkezine gidilerek gerekli yasal işlemler başlatılır Sosyal hizmet uzmanı tarafından gerekli formlar şiddete maruz kalan personel ile birlikte doldurulur www.beyazkod.saglik.gov.tr adresine ya da 113 no.lu Sağlık Bakanlığı BEYAZ KOD HATTINA bildirilir Hastane avukatı tarafından şiddete maruz kalan kişilere yasal süreç konusunda bilgilendirme yapılır

Dikkat Sabit numaralardan arama yapılması zorunlu Aynı telefondan ikinci arama yapıldığında çağrı sonlanıyor Çağrının ulaştığına dair telesekreter mesajı alınacak Acil servis, psikiyatri gibi daha riskli alanlarda Beyaz Kod için masa altında çağrı butonu entegre edildi/ediliyor Telefon ahizesi altındaki düğmeye çok hızlı bir şekilde aralıklı olarak 4 kere basılır ise 1111 kodu hatılı olarak devreye giriyor Temizlik sırasında Meşgul telefonları ararken dikkatli olunması gerekiyor Mavi kod ekibi olay yerine gelene kadar servis/poliklinik doktorları tarafından resusitasyona başlanmalıdır

http://hastane.kocaeli.edu.tr/

2012-2013 Beyaz Kod Deneyimler 1 vakada dava süreci başladı Toplam 22 başvuru 10 sözel şiddet, mağdurlar şikayetçi olmadı 12 sözel ve fiziksel şiddet, mağdur şikayetçi oldu 4 Fiziksel şiddet 8 Sözel şiddet 1 vakada dava süreci başladı

gerek kalınmaması dileklerimle Renkli Kod Çağrısına gerek kalınmaması dileklerimle Tıp Bayramımız Kutlu Olsun