HEMŞİRELİK BAKIMINDA KALİTE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1EĞİTİM BİRİMİ DİYARBAKIR KHB 90 GÜN ÇALIŞMASI  ‘’Hedeflerle Yönetim İlkesine’’ dayanan bir proje çalışmasıdır.  Çalışma kapsamında 90 gün.
Advertisements

AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
Zehra KORUK Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi
BESLENME DESTEK EKİBİ YAPILANMADAKİ SORUNLAR
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
DÜŞME RİSKİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
HEMŞİRE VE EBE İŞ GÜCÜ PLANLAMASI
HASTA TRANSFERİ: AMERİKAN HASTANESİ ÖRNEĞİ
YOĞUN BAKIM HİZMETLERİ
KONU: Verimlilik nedir? Verimlilik hesabı nasıl yapılır?
Yataklı Tedavi Kurumları Enfeksiyon Kontrol Yönetmeliği
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
ÖZEL DAL HEMŞİRELİK SÜRECİ; 5 YILLIK FİZİBİLİTE ÇALIŞMASI
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
AKREDİTASYON BELGESİNE SAHİP ÖZEL HASTANELERDEKİ
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
BİR DEVLET HASTANESİNDE HASTA BAĞIMLILIK DÜZEYLERİNE GÖRE YAPILAN HEMŞİRE İNSAN GÜCÜ PLANLAMASI UYGULAMASI   Özcan Selma, Tanrıöver Funda , Akın Bihter.
20. Sağlık insangücü planlaması
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
Hasta Bakıcı Görev Yetki Ve Sorumlulukları
Ankara İl Sağlık Müdürlüğü
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ NEDEN ? NASIL?
Afet Bilgi Sisteminde Analitik Hiyerarşi Süreci (Analytic Hierarchy Process - AHP) Kullanılan Karar Destek Sistemleri Levent SABAH Bilgisayar Mühendisi.
24 Kalite yönetimi.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
8. Tıp hizmetleri organizasyonu
SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
BERGAMA 70.YIL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
27 TEDAVİ PLANLARI.
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ NÖROLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ DERİ VE ZÜHREVİ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖZ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
OKULUMUZA HOŞ GELDİNİZ
T.C. MEZİTLİ KAYMAKAMLIĞI DAVULTEPE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ 
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
22 Mayıs 2014 Tarih ve resmi gazeteye göre.
GÖĞÜS CERRAHİSİ YOĞUN BAKIM İLKELERİ
ARABAN İLÇE DEVLET HASTANESİ
BASINÇ YARASI PREVALANSI
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ YÖNETİMİ
VALİDEBAĞ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Okulumuzda 1 2 Müdür Yardımcısı, 7 Meslek Dersleri Öğretmeni, 4 Kültür Dersleri Öğretmeni, 1 Rehber Öğretmen ve 4 Hizmetli çalışmaktadır.
PS İ KOLOJ İ K DANI Ş MAN VE REHBER Ö Ğ RETMEN ZEYNEP KOCAMAN.
Magnet Hastane Nedir? (Mıknatıs Hastane)
1. 2  Acil bir olayın bildirilmesinden kesin tedavi verilinceye kadar yerinde  En iyi acil bakımı en kısa zamanda  Güçlü acil servislerin kılavuzluğu.
AFETLERDE TRİAJ HEMŞİRELİĞİ
OP. DR. AYŞEGÜL ÖKSÜZOĞLU 6 Ekim 2016
AFETE HAZIRLIK VE BİLGİ DURUM DEĞERLENDİRMESİ
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
BASINÇ YARASI PREVALANSI. Basınç yarası, kemik çıkıntılarının dış yüzeylerindeki deri ve subkütan dokunun uzun süreli basınca maruz kalması ve sürtünmenin.
BAKIMIN KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BAŞHEMŞİRE Ayla KARAPINAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
Hemşirelik Kayıtları Planlama aşamasında hemşirelik girişimleri saptanırken, bunlardan kimlerin, hangi işlevlerden sorumlu olacağı ve ne zaman yerine.
Klinik Bilgi Sistemleri
Sunum transkripti:

HEMŞİRELİK BAKIMINDA KALİTE Mayıs 2012

Hemşirenin en önemli sorumluluğu hastaya kişisel, teknik, bilimsel ve gereksinimi doğrultusunda bakım vermektir. Bu anlayışla hemşirelik mesleği; sağlık hizmetlerinde bakımın karşılanma derecesi olarak tanımlanmaktadır. Profesyonel hemşire; yeni araştırma bulgularının ışığında bakım verdiği bireyin gereksinimlerini saptayan, gereksinimleri doğrultusunda bakım planı geliştiren kendi sunduğu bakımın sorumluluğunu üstlenen özerk bir uygulayıcı konumundadır.

Hemşire insan gücü planlaması ; Sağlık hizmetleri içinde Hemşirelik Hizmetlerinin organizasyonu ve iş gücü planlaması, kaliteli bakım hizmetlerinin sunulmasında önemli bir yer tutmaktadır. Hemşire insan gücü planlamasının amacı = Hasta veya sağlam insanların gereksinimi olan kaliteli hemşirelik bakımını verebilecek nitelikte hemşire sayısını belirlemek ve sağlamaktır.

Hemşire İnsan gücü Planlaması Yöntemleri Hasta/yatak, yatak hemşire oranlarına göre İGP yöntemi b) İş yüküne dayalı İGP yöntemi

A)Yatak/Hemşire Oranı Yöntemi Ülkemizde sağlık kurumlarında hemşire insan gücü planlamasında ‘Sağlık Bakanlığı Taşra Teşkilatı Yataklı Tedavi Kurumlarına Yönelik Yatak ve Kadro Standartları Yönetmeliği'ne göre yapılmakta olup, hasta/yatak sayısı ile orantılı hemşire sayısı (geleneksel yöntem) kullanılmaktadır. Verilen yatak-hemşire oranları minimum düzeyde bakım için yeterli hemşire sayısı olarak tanımlansa da, minimum düzeyde bakımın nelerden oluştuğu açıklanmamıştır. Yani farklı özellikteki birimler için değişen yatak-hemşire oranlarının belirlenmesinde nelerin dikkate alındığı ve nasıl hazırlandığı belli değildir. 1940'lı yıllarda Amerika'da yeni açılan hastanelerde personel ihtiyacını karşılamada rehber olması için geliştirilen yatak-hemşire oranı yönteminin zamanla, birimin iş yükünü belirlemede yanıltıcı olduğu, hemşirelik girişimlerinin miktarının ve hastaların bağımlılık düzeylerinin göz ardı edildiği fark edilmiştir. 1960'larda hemşirelere sağlık hizmetinin yönetiminde büyük sorumluklar verilmesiyle hemşire insan gücü planlamasında kullanılan geleneksel yaklaşımın yerini iş yüküne dayalı insan gücü planlama yöntemi almıştır.

B)İş Yüküne Dayalı İnsan gücü Planlama Yöntemi Geçerli ve güvenilir hasta/hemşire oranları ancak iş yüküne dayalı hemşire insan gücü planlama yönteminin düzenli kullanılmasıyla elde edilebilir. Hemşire yönetici insan gücü planlaması yaparken özellikle birimin hemşirelik iş yükünü belirlemelidir.

İş yükü analizi = Bir işlemin, belirli çalışma şartları altında, belirli yöntemlerle, yeteri kadar eğitim, bilgi ve yeteneğe sahip bir çalışan tarafından bir iş günü boyunca, aşırı yorgunluk yaratmayacak bir çalışma hızı ile yapılması için geçen sürenin belirlenmesi amacıyla uygulanan tekniktir.

Bir Bakım Ünitesinde Hemşire İş Yüküne Etki Eden Faktörler: 1-Hasta sayısı: Ünitenin genel doluluk oranı, mevsimsel değişiklikler, kış- yaz, uzun tatiller/bayramlar, doğal felaketler vs.) 2-Hemşire Personelin Üstlendiği Destek Hizmetler: Malzeme temini, telefona bakma, yemek dağıtma, kayıt işleri gibi hemşirelik uygulamaları dışındaki işleri de yaptıklarından esas görevleri olan hasta bakımına yeterli vakit ayıramamaktadırlar. 3-Hastaların bakım gereksinimleri: İş yükünü tahmin etmede hasta sayısı ile birlikte serviste yatan hastaların 24 saatlik hemşirelik bakım ihtiyaçlarının (hastaların tipinin) bilinmesi gerekir. Bunun için hastalar bakım ihtiyaçlarına göre sınıflandırılırlar.

Son yıllardaki çalışmalarda hemşire insan gücü planlamasında hasta sınıflandırma sistemleri kullanılmıştır. Hasta sınıflandırma sistemi, hastaların 24 saatlik hemşirelik bakımı ihtiyaçlarını belirlemek için geliştirilmiştir Hasta sınıflandırma sisteminde kullanılan ölçek hastaların bakım ihtiyaçlarına göre hastaları gruplandıran geçerli ve güvenilir bir ölçek olmalıdır.(JHÜ 1960) Rush Medicus Hasta Sınıflandırma Kriterleri öznel ve nesnel verilerin birlikte kullanılması kolaylığını sağlayan subjektif değerlendirmeyi minumuma indiren yaygın ve çok kullanılan bir kontrol listesidir.

RMHSK'da 29 bakım tanımı var olup her birinin farklı bir puanı bulunmaktadır.Toplam bakım puanı bağımlılık düzeyleri hakkında bilgi verir. BAĞIMSIZ HASTA (TİP 1) 0-24 ALT DÜZEY BAĞIMLI HASTA (TİP 2) 25-48 ORTA DÜZEY BAĞIMLI HASTA(TİP 3) 49-120 ÜST DÜZEY BAĞIMLI HASTA (TİP 4) 120 VE ÜSTÜ İş yükü ölçümünde sadece bağımlılık düzeyinin bilinmesinin yanında klinik yatak kapasitesi,yatak doluluk oranları,kişi başına düşen hasta sayısı ve klinikte çalışan hemşire sayısı vb. koşulların da dikkate alınması gerekir.

HASTA TİPLERİ VE ORTALAMA BAKIM SAATLERİ ANKARA EĞT. VE ARAŞ.HAST. RUSH ÜNV. TIP FAK. EGE ÜNV. TİP1 2 1 1.3 TİP 2 4 3 2.78 TİP 3 11 7 4.8 TİP 4 20 14 12.46

KUŞADASI DEVLET HASTANESİ   Hasta Sınıflandırma Kriterleri Hastanın Adı Soyadı: Servis: Oda: Tarih: Servise kabul edilme(3) Taburcu edilme(2) Bilinci kapalı(24) İnkontinans(18) Oryantasyon bozuk(15) Tam görme yada ileri derecede görme bozukluğu(12) İzolasyaon(9) Kısmi hareketsizlik(9) Tam hareketsizlik(24) Monitöre bağlı(24) Respiratöre bağlı(24) Kapsamlı yara/deri bakımı(24) Trakesotomi(6) Yatak istirahati(10) Yardımla kalkar(5) Yardımla banyo yapar(3) Total Banyo gereksinimi(4) Beslenme Sondası ile beslenme(3) Total beslenme(oral) gereksinimi(10) Aldığı- Çıkardığı takibi(2) Numune toplanması(2) Tüp bakımı(8) Kısmi yara/deri bakımı(8) Oksijen terapi(6) İki saat arayla yada daha sık vital bulgu takibi(12) İ.V. Girişimler(12) Özel eğitim gerekli(12) Özel Emosyonel destek(12) Tanı testi hazırlığı(3) TOPLAM

Hastanelerin en iyi kalite göstergelerinden birisi hemşirelik bakım kalitesidir ilkesinden yola çıkarak Kuşadası Devlet Hastanesinde hastaların hemşirelik bakımına gereksinimlerini ve hemşire iş yükünü belirlemek amacıyla (01.02-15.03).2012 tarihleri arasında RMHSK baz alınarak ön çalışma yapılmıştır. Çalışmanın Amacı; - Kliniklerde hemşire gereksinimlerini saptamak, - Klinikler arasında bu gereksinimlere göre hemşire dağılımı sağlamak, - Her vardiyada dengeli sayıda ve nitelikte hemşire görevlendirmek, - Hasta gereksinimlerine göre hemşire bakım standardı geliştirmek ve bakım kalitesini yükseltmektir.

GENEL YOĞUN BAKIM TOPLAM HASTA 257 YÜZDE TİP 1 1 0,38 TİP 2 13 5,05 209 81,32 TİP 4 34 13,22

GENEL YOĞUN BAKIM

GENEL YOĞUN BAKIM

DAHİLİYE SERVİSİ TOPLAM HASTA 1106 YÜZDE TİP 1 254 22,97 TİP 2 770 69,62 TİP 3 76 6,872 TİP 4 6 0,542

DAHİLİYE SERVİSİ

DAHİLİYE SERVİSİ

CERRAHİ SERVİSİ TOPLAM HASTA 850 YÜZDE TİP 1 622 73,17 TİP 2 210 24,27 18 2,11 TİP 4

CERRAHİ SERVİSİ

CERRAHİ SERVİSİ

“Kalite asla bir tesadüf değil, daima akıllı bir gayretin sonucudur.” John Ruskin