May 1, 2009© Copyright SMUH®, 20091 Katma Değer. May 1, 2009© Copyright SMUH®, 20092 Katma Değer Nedir? “Bir mal veya hizmetin alıcısını, daha yüksek.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İş Yaşamında Paradigma Değişimi
Advertisements

“Her sorun öğrenme yetersizliği sonucunda doğar”
SERKAN HACIÖMEROĞLU –Yön.Kur.bşk.yrd
Hazırlayan: Güray KERA
GLOBAL MEANING OF INNOVATION IN THREAD ROLLING
KADEB İ B MAHALLİ İDARELER MUHASEBE YETKİLİLERİ TOPLANTISI TARİH: SAAT: 14:00.
YATIRIM TEŞVİK BELGESİ
Strateji Tasarımı İlker acar.
İNŞAAT SEKTÖRÜ: MAKRO BAKIŞ
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
YAPACAĞINIZ İŞE HAKİM OLUN
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MALİYE SGB.NET Maliye Bakanlığı- SGB-Bilgi Paylaştıkça Çoğalır-2009.
Oca-09© Copyright SMUH®, Değişmeden Değişmek! (Rev 0.1 – ) Olabilir mi, nasıl?
Girişimcilik.
May 5, 06© Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®1 Disiplin (aile içinde)
Bireysel / Kurumsal / Toplumsal “ Yaşamlarımızı şekillendiren yaygın ve yerleşik kalıplar’ın sorgulanması” 19 Aralık 2012 / İstanbul.
Sektöründe 10 Yıllık deneyimle ispatlanmış olsa gerek ki Telekomünikasyon sektörü sonu olmayan, yıl geçtikçe kendisini yenileyen yapısı ile ticari anlamda.
9. BÖLÜM Faktör Piyasası-1.
Rev.0.0 –24 Ekim 2004© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, Bütün rekabet faktörleri birleşir ve şu 4 rekabet kuvvetini oluşturur:
May 04, 2009© Copyright SMUH®, Yerel Potansiyeller.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Güvenlikçiden YK Bşk.na Bir kuruluşta en alttan en üste bilgi katma değeri yaratma örnekleri.. Sayfa ve satırları lütfen enter tuşuyla ilerletiniz..
Küreselleşme ve Çözüm Kabiliyeti Rev 2 – Temmuz 2014 ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®
Elementler ve Sembolleri
Erhan AKBAL, Aytuğ BOYACI, Mustafa ULAŞ, Gürkan KARABATAK Fırat Üniversitesi Enformatik Bölümü Fırat Üniversitesi Enformatik Bölümü.
TÜRKİYE’DE GAYRİMENKULLERİN VERGİLENDİRİLMESİ Vergi Bölümü Yöneticisi
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
Çağlar AKGÖZ WEB SAYFALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ.
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
Cem Duran Nisan 2011 Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği.
İşletmelerde Muhasebe Faaliyetleri 8
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI DEVLET DESTEKLERİ.
Sorun Stok Etkisi Rev Sorun sayısı arttıkça.. Tek sorun yerine iki ayrı sorun halinde: 1. Sorunlar aynı kaynaklara ihtiyaç gösterebilir,
Facebook Uygulamalarını Gelir Modeline Dönüştürmek Monetizing Facebook Applications.
Sorun Çözme  Karmaşıklık  Enerji İhtiyacı  Parçalanma.
Mayıs 2009© Copyright SMUH®, Sorunların kendileri Cevaplar Değildir..
ÜNİTE 5 (Bölüm 1) FİNANSAL ANALİZ
Brüksel, 19 Mart 2009 Süt Pazar Durumu. Market Situation, 19 March AB-27 süt üretimindeki gelişmeler (Nisan/Aralık 2007 ile Nisan/Aralık 2008’in.
Türkiye’de 2008 yılında, yaklaşık 494 bin tonu avcılıkla, 152 bin tonu yetiştiricilikle olmak üzere toplam 646 bin ton su ürünleri üretilmiştir. Avcılıkla.
McGraw-Hill/Irwin Copyright © 2012 by The McGraw-Hill Companies, Inc. All rights reserved. 16. BÖLÜM Kar Payı Politikası.
F1 YARIŞLARI VE TOYOTA Ahmet Murat DEMİR Salih Onur KASAP
Tamsayılı Programlama
Sömürü algoritması Birilerinden, sömürü yoluyla değer transfer etmek isteyenler için altın kurallar(!)
BİLİNÇLİ TÜKETİM ARİTMETİĞİ
Sorun Stok Etkisi. Sorun sayısı arttıkça.. Tek sorun yerine iki ayrı sorun halinde: 1. Sorunlar aynı kaynaklara ihtiyaç gösterebilir, 2. Gücünüz azalacağı.
Herkes için –sürdürülebilir- Eğitim
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
Bazı anahtar terimler Piyasa Talep Arz Denge fiyatı
Saldırı hazırlamak Öğretmen: GÜRAY KERA.
Kömürler Nasıl Sınıflandırılır?
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
TÜKETİMİ DİĞER ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Reklamın Amaçları.
İŞLETMELER ARASI ANLAŞMA VE BİRLEŞMELERİN TÜRLERİ
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
LOBI HOME GAYRIMENKUL BIREYSEL VE KURUMSAL DANı Ş MANLıK HIZMETLERI.
ALISVERiS YAPARKEN NELERE DiKKAT EDERSiNiZ ?
“Ne yapmalı?” yerine “ne yapmamalı?” Bir paradigma değişimi önerisi... Ocak 2016© Copyright SMUH®,
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
Firma adı İsminiz eposta adresiniz Bu slide’da ne iş yaptığınızı söyleceksiniz!!! ELİF KALAYCI, ESKİŞEHİR 24/11/2014.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
SEMİNER TİM AKADEMİ 2023 – İNGİLTERE PAZARI 3 MAYIS GAZİANTEP
“Her sorun öğrenme yetersizliği sonucunda doğar”
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

May 1, 2009© Copyright SMUH®, Katma Değer

May 1, 2009© Copyright SMUH®, Katma Değer Nedir? “Bir mal veya hizmetin alıcısını, daha yüksek bedel ödemeye ikna edecek herhangi bir neden…”

May 1, 2009© Copyright SMUH®, KD örnekleri •Kurşun kalem > •silgili KK > •üstü resimli > •kokulu > •çeşitli yumuşaklıklarda > •bitmiş kalemler için uzatıcılı > •silinir / sabit seçenekli > •bir tarafı sabit bir tarafı silinebilir > •bir tarafı siyah – bir tarafı renkli….

May 1, 2009© Copyright SMUH®, KD örnekleri (devam) •Meyva > •organik meyva > •full org. meyva > •TSE kalite güvenceli > •uluslar arası kalite güvenceli > •vakum paketli (bozulması geciktirilmiş) > •ayıklanmış > kurutulmuş > üzerinde AR-GE yapılarak hangi hastalıklara iyi gelebileceği belirlenmiş > •aktif maddesi belirlenmiş > •aktif maddesi sentetik olarak üretilmiş > •ilaç haline dönüştürülmüş > •satışından belirli bir payla toplumsal sorumluluk projeleri desteklenerek markaya güven pekiştirilmiş > •firma eskiyerek güven pekiştirmiş > •güvenilir kişilerin bu markayı tercih ettiklerinin bilinir kılınması > ….

May 1, 2009© Copyright SMUH®, KD örnekleri (devam) •Wolfram (RoM) (~$60/ton) > •taş-topraktan ayıklanmış (~$150/ton) > •yıkanmış (~$400/ton) > •sinterize edilmiş (~$1000/ton) > •karbonla tungsten-carbide hale getirilmiş (~$4000/ton) > •delici-kesici uç haline getirilmiş (~$10/gr) …

May 1, 2009© Copyright SMUH®, Zenginlik ancak KD ile olur.. •Her ne üretiyorsanız mutlaka rakipleriniz vardır. •Hepsinin de amacı aynıdır: Pazar payınızı elinizden almak. •Bunun yolu tektir: sizinkinden daha yüksek katma değer yaratmak!

May 1, 2009© Copyright SMUH®, Peki şu mümkün müdür? •Tüm potansiyel rakiplerinizin hiçbirisi size yetişip geçemeyecektir!! •Bu, istatistik olarak imkansız olmasa da ona yakındır.

May 1, 2009© Copyright SMUH®, Yani… •O halde sonuç bellidir: önünde-sonunda pazar payınızı kaybedeceksiniz! •Dünyanın bir yerlerinde birileri mutlaka sizden daha iyi / daha ucuz (yani daha yüksek KD) yapacaktır.

May 1, 2009© Copyright SMUH®, Nasıl korunacaksınız? •Eğer, mal / hizmet üretiminize paralel olarak, sürekli biçimde KD de üretiyor iseniz, size yetişilme şansını azaltabilirsiniz. •Ne kadar hızlı ve derinlikli KD artışı sağlarsanız bu şansı da o kadar azaltırsınız

May 1, 2009© Copyright SMUH®, Teşekkür ederiz