Mobilya ve Oda Tasarımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ekranlı Araçlarla Çalışmalarda İş Sağlığı ve Güvenliği
Advertisements

Hazırlayan : Semiha SARAÇ
Otomasyonlu imalat, büyük miktarlardaki konut ihtiyacına cevap verir.
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
İnşaat Mühendisliğine Giriş Dersi
İÇ MİMARLIK.
İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü
Reklam Fotoğrafçılığı
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
MOBİLYA VE İÇ MEKAN TASARIMI
Içmimarlık nedir?.
İç Mimarlık Nedir? İç mimarlık, her türlü kapalı ya da yarı açık mekânı, o mekânın işlevine uygun bir biçimde, strüktürel ve estetik değerleri göz ardı.
İÇ MİMARLIK NEDİR?.
İç Mekan Bitkileri Betül YOLCU.
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
KENTSEL MEKAN ANALİZLERİ
T.C. İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
BÖLMELER ( İNCE YAPI ) L.EMRE BAŞAR.
Biçimin elemanları ve ilişkileri
YERLEŞTİRME DÜZENİ TİPLERİ
GÖRSEL SANATLAR Mehmet KURTBOĞAN.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
İletişim ve Toplum 2010 Bahar
Halk Kültürü Türkiye’deki Geleneksel giyim-kuşam-süsleme Hazırlayan:
İç mİmarlIk İç Mimarlık Nedir? İç Mimar Olmak İçin Gereken Özellikler
Kuantum geometrisi nedir ?
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
Malzeme Devinimi Maliyet Giderleri ve İşyeri Tasarımı
Quest Atlantis Tasarımcılar: Kenan Akpınar Nuri Durna Pınar Tosun Nurcan Çoksusamış Yasin Tursun.
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EVLER VE DEKORASYON
TOKİ ŞEHİT SÜLEYMAN YILMAZ ANADOLU LİSESİ (KUNST HAT KEINE GRENZEN – SANATIN SINIRI YOK)
Hazırlayan : Merve YILDIZ Danışman : Prof.Dr. Kerim ÇETİNKAYA
PNÖMATİK KAS (FLUIDIC MUSCLE).
SANAT TARİHİ.
ENDÜSTRİYEL MUTFAK VE ÇAMAŞIRHANE E-KİTAP
Mehtap İŞMARCI Görsel Sanatlar Öğretmeni
Proje I.
GÖRSEL TASARIM.
BÖLÜM 3 SU ALMA YAPILARI. BÖLÜM 3 SU ALMA YAPILARI.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Grubun Süresi Grubun Planı Grup Ortamı Gruba Üyelerin Seçimi Grubun Büyüklüğü 1 2 ANA BAŞLIKLAR 5 3 Grubun Süresi Grubun Planı 4 Grup Ortamı.
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
Sakarya Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
GÖZLÜĞÜN TARİHÇESİ ve GÖZLÜK ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER Öğr. Gör. Sinan DEMİR Optisyenlik Programı.
İNSAN-BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ. Bağlam Arayüz Görev Kullanıcı İBE Ana Bileşenleri.
NOT: Bu slayt üzerindeki resmi değiştirmek için resmi seçin ve silin. Ardından, kendi resminizi eklemek için yer tutucudaki Resimler simgesini tıklatın.
İŞLETME YÖNETİMİ-I Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO.
MODA TASARIMCILIĞI.
KAŞ KINIK ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ (TARIM ALANI)
ORTA ÇAĞ RESİM SANATI.
İŞLETMELERİN KURULUŞ YERİ SEÇİMİ
Fotoğraf Çekerken Uyulması Gerekli Olan Temel Kompozisyon Kuralları
Mobİlya ve İç Mekan TasarImI AlanI
DUVARLAR Kiriş döşeme gibi üst yapı elemanlarından gelen yükleri temele nakleden, binalarda mekanları birbirinden ayıran (bölen), mekanları çevreleyen.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
Resimle İlgili Meslekler
EĞİTİM YERLEŞKELERİNDE MEKANİK TESİSAT
DÜNYANIN YEDİ HARİKASI Mahir Kılıç 8/a 334. TAÇ MAHAL Babür İmparatoru Şah Cihan tarafından yaptırılan Taç Mahal, Hindistan’ın Agra şehrindedir. Şah Cihan’ın.
JAPONYA TOPLUMSAL KOŞULLAR
DOKU.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kentbilimin Temelleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
Sunum transkripti:

Mobilya ve Oda Tasarımı Bünyamin Burak DOĞAN

MOBİLYA Anlam olarak mobilya,oturulan yerlerin süslenmesine ve türlü amaçlarla donatılmasına yarayan eşyadır.Bu tanımlamalardan da anlaşılacağı gibi mobilya,işlevsel değeri ile Mekanın kullanışlığını etkileyen,estetik değeri ile de Mekanın güzel yada çirkin görünmesini,yaşadığımız veya çalıştığımız Mekanların sıcak,sevimli ve renkli bir ortam haline gelmesini sağlayan,kısaca sanat ve tekniği birleştiren bir üründür.

Mobilyanın Yaşamımızdaki Yeri İnsan yaşamı çeşitli mekanlar içinde geçmektedir.Bu mekanlar yapılış amaçlarına uygun olmalı,kullanıcısına gerekli konfor düzeyini sağlamalıdır.Mekan içindeki ısı,ışık,ses,renk,koku gibi fiziksel etmenler ve donatı öğeleri kişi gereksinim ve eylemlerine göre dengeli bir biçimde kurulmalıdır.Duvar kolon,kapı,pencere gibi yapısal bileşenler kadar donatı aksesuar gibi mekansal öğelerde mekan oluşturmada çok etkili rol oynar.

MOBİLYADA ERGONOMİ Ergonomi,çalışmanın metotlu bir şekilde düzenlenmesi ve hem makinelerin,hem de donanımının çalışan insanın yatkınlıklarına göre hesaplanması amacıyla yapılan inceleme ve araştırmaların tümüdür. Ergonomi konuları arasında özellikle donatı tasarımı başlığı altında kullanılan malzemenin önemi fazladır.Ahşap malzeme her zaman tasarımcıların ilgisini çekmiş,beğenisini kazanmıştır.

MOBİLYA SEÇİMİ VE STİLLERİ Mobilya seçiminde dikkat edilecek en önemli nokta bireysel zevktir.Buna ek olarak,memnuniyet verici bir seçim yapabilmek için uygun ve rahat olması gerektiğinde çok amaçlı kullanılabilmesi fonksiyonel olması odanın büyüklüğüne uygun olması,kullanılacak mekanda mobilya için yeterli boş alan bulunması mobilyanın fiziksel ömrünün,bakımının ve fiyatının uygun olması gerekir.

MOBİLYA SEÇİMİNDE MALZEMENİN ÖNEMİ Koltuk iskeleti ağaç yada profil veya suntadan üretilebilir.ideal olan gürgen ağacından üretilmesidir.Kavak gibi kalitesiz ağaçlardan ya da suntadan yapılan ürünler ayırt edilmelidir.Profil den koltuk üretmek son yıllarda fabrikasyon üretim yapan firmalarca yapılan en az kavak ağacı kullanmak kadar mahsurlu ama maliyette yarattığı düşüş nedeniyle fabrikalarca tercih edilen üretim biçimidir.

MEKANLARDA MOBİLYA DÜZENLEMESİ Günümüzde mekanlarda mobilya düzenlemede en akılcı yöntem,bilgisayar üzerinde bazı programları kullanarak önce oda planı yapılır.Daha sonra mobilyalar şekillendirilir.Yataklar,koltuklar,gardıroplar,vb büyük objeler kolaylıkla hareket ettirilemez.Ancak odalar ve tüm mobilyalar program yardımı ile herhangi bir fiziksel çaba harcanmaksızın bilgisayar üzerinde hareket ettirilerek,değişik yerleşimleri denemek mümkün olur.

MOBİLYA YERLEŞTİRMENİN PRENSİPLERE GÖRE YAPILMASI Büyük parça mobilyalar ve parçalara bölünen duvar alanları,mobilya düzenlemesinde çeşitli sorunlara yol açar.Bu nedenle,büyük mobilya parçalarının doğru yerleştirilebilmesi için işe prensiplerle başlanmalıdır.Mobilyaların duvara koşut olarak yerleştirilmesi hem akıla hem de sanatsal anlamda bir prensiptir.Kanepeler,sedirler ve yataklar gibi büyük parça mobilyalarda olduğu gibi,masa,konsol vb objelerin yerleştirilmesinde de aynı prensip geçerlidir.

MOBİLYANIN TARİHÇESİ Mimarlık sanatından soyutlanması mümkün olmayan mobilya sanatının zamanımızdan binlerce yıl önce başladığını kanıtlayan örneklere bazı ülkelerdeki müzelerde rastlanmaktadır.İnsanoğlu tarafından önceleri rahat oturmak için ağaçtan ve taştan yapılan mobilyalar,diğer sanat dallarında olduğu gibi ,mimarının bir için donatım aracı olarak,antik çağdan günümüze kadar evrim geçirmiş,her ülkede olduğu kadar,aynı sanatkarları arasında da değişik yapım tarzları ve modeller ortaya çıkmıştır.

1.İLK ÇAĞ MOBİLYA SANATI A. Mısır Mobilya Sanatı(M.ö 2700-1075) B. Mezepotamya Mobilya Sanatı(M.ö 4000-700) C. Anadolu Mobilya Sanatı (M.ö 700-500) D. Yunan Mobilya Sanatı (M.ö 450-192)

2.ORTA ÇAĞ SANATI A. Bizans Mobilya Sanatı(M.s 527-1025) B. Türk Mobilya Sanatı(M.s 1000-1400) C. Roman Mobilya Sanatı(M.s 1000-1250) D. Gotik Mobilya Sanatı(M.s 1250-1550)

SLAYT GÖSTERİSİ SONA ERMİŞTİR. DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER !!