INTERNET SUNUMU
Yeni Medya: Internet
Dünya’da Internet ... Internet çok hızlı gelişen bir medya - Sanıldığından daha hızlı !!!
Dünya’da Internetin Gelişimi... Forrester Research, U.S. Department of Commerce, International Data Corporation’dan alınan veriye göre ise 1999’da 196 milyon Web User olduğu açıklanmıştır. %31,7 %36,9 USA’in 2003 yilinda Internet kullanıcılarının %35’ini temsil edecegine inanılmakta. 1999’da Internet kullanıcılarının %44’ünü temsil etmekteydi. Kaynak: eMarketer 1999
Dünya’da Internetin Gelişimi... Gelişmeye etki eden ANA FAKTÖRLER: PC fiyatlarındaki düşüşler PC, Modem ve network bileşenlerinin performans ve hız konusundaki avantajları Network altyapılarındaki gelişmeler Internete kolay ve hızlı erişim Rakip mecralara göre ınternet kullanımının yükselmesi *Kaynak: Forrester Research, U.S. Department of Commerce, International Data Corporation
Dünya’da Internet Kullanıcı Profili 1999’da erkek ağırlıklı kullanıcı profili.. C1’e doğru bir yöneliş var.... Kaynak: Roper Starch Youth CyberStudy 1999
Internete Genel Bakış … TÜRKİYE’DE INTERNET
Kaynak: IXIR Prezentasyon -MAYIS 2000 Türkiye’de Internet ... MEVCUT DURUM : Türkiye’de Bilgisayar Sahibi Sayısı 2.000.000 Türkiye’de Internet Kullanıcı Sayısı 4.000.000 Türkiye’de Internet Abonelik Sayısı 1.100.000 Internet Cafelerden ve Ofislerden erişim ! 2005 yılında Internet kullanıcı Sayısının 20 milyon olacağı tahmin edilmekte... Kaynak: IXIR Prezentasyon -MAYIS 2000
Türkiye’de Internet Kullanıcıları... Internet Kullanıcı Sayısı : 1997 : 75,000 1998 : 550,000 1999 : 1,000,000 2000 : 2,400,000 2001 : 5,000,000 (est.) Kaynak: International Data Corporation, Turkey 1999 Hürriyet Digital Gelecek Eki/Mine Kılıç
Türkiye’de Internet Kullanıcıları... 1999 : Genç Nüfus, Erkek odaklı, Universite mezunu, Bekar !!! Kaynak: International Data Corporation, Turkey 1999 Hürriyet Digital Gelecek Eki/Mine Kılıç
INTERNETTE REKLAM
Internet’te Reklam YENİ BİR TANIM … Webtising - Webtising, temel olarak diğer reklam araçlarından farklıdır. NEDEN FARKLI ? - Tüketici ne göreceğine ve ne kadar göreceğine kendi karar verir.
Internet’te Reklam Tüketiciler Web'e sadece bilgi için gelmiyorlar. Tüketiciler Internete etkileşecekleri ve sosyalleşecekleri yer olarak bakıyorlar.
Reklamın Anında Satışa Dönüşebileceği İlk Ve Tek Mecra : İNTERNET Internet’te Reklam AMAÇ : 1- Marka oluşturmak 2- Marka bilinirliği sağlamak 3- Direkt pazarlama ve satış imkanını bulmak 4- Hedef kitleye direkt ulaşmak 5- Hedef kitleye en az maliyetle ulaşmak Reklamın Anında Satışa Dönüşebileceği İlk Ve Tek Mecra : İNTERNET
Kullanılacak Sitelerin Seçimi
Kullanılacak Sitelerin Seçimi Öncelikle HEDEF KİTLEMİZİ iyi tanımalıyız. Internet mecrasının kullanımında psikografik özelliklerin yeri büyük… Hedef Kitle Analiz edildikten sonra cevabı aranacak SORU : “Hangi site hedef kitlem ile uyumlu ?”
Kullanılacak Sitelerin Seçimi Türkiye’de içerik üreten büyüklü küçüklü 2.000 üzerinde site var. Ve biz hangisinin en iyi olduğunu ve hangi sitenin hedef kitlemizle birebir uyuştuğunu bilmiyoruz. Internet düyasındaki karmaşayı önleyecek ortak bir rapor/araştırma yok, bu da seçim yapmayı güçleştiriyor. Fakat Internet kültürünün gitgide geliştiğini biliyoruz. Internet sektörünü değerlendirebilmek için ortak noktalar bulmak zorundayız.
Sektörün dinamiğini arttırmak için fiyatlarda esnek davranıyorlar. Internette Fiyatlandırma Internet Şirketleri fiyatlandırmada iki metod kullanıyorlar; CPM ve Aylık... Belirlenmiş tarife fiyatları ve indirim oranları olmasına rağmen bir kampanya sözkonusu olduğunda belirleyici faktör müşteri Alınan indirimler müşteriye göre değişmekte. Müşteri kazanmak için free yer ekstra impression veriyorlar. Sektörün dinamiğini arttırmak için fiyatlarda esnek davranıyorlar. Ajans indirimi olarak uygulanan oranlarda bile belirgin bir sabitlik yok. (TV’de %15, Basında %25 v.b.) Bu nedenle, ratecard bazında kıyaslama yapmak doğru sonucu vermiyor, bu da ortalama indirim ve net fiyat vermemizi engelliyor.
Türkiye-Internette Ölçümleme KRİTİK SORU : Ortak değerlere nasıl ulaşabiliriz Internet ölçülebilen bir mecra konumuna gelecek AGB, Bağımsız bir Internet araştırma ve ölçümleme şirketi olan RedSheriff (Avusturalya) ile irtibata geçerek çalışmaya başladı : Toplam page impressions (exposures) Unique Visitors (calculate R&F)
Internet Anahtar Bulgular Sektöre İlişkin : Internet bu güne kadar en hızlı gelişen mecra… Diğer marketlerle karşılaştırıldığında PC penetrasyonu oldukça düşük… Internet Kullanıcı Sayısının 2001 yılında 2 kat artması öngörülmektedir. Tüketiciye İlişkin: İş yerinden Internete erişim oranı yüksek (Düşük PC Penetrasyonu) Insanlar Çeşitli nedenlerle internete bağlanıyorlar, Özellikle eğlenmek için...
Core Interests: Communication/Technology Intrests % Core Interests: Communication/Technology and Watching Sports
Technology Preferance % Teens prefer to use Internet/PC at an increasing trend, Entertainment and info are the major reasons for them to use Internet