Reklamcılar Derneği Medya Paylaşım Toplantıları 4 Eylül 2008.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
• Voyager, gezi dergileri* içinde AB okur oranı en yüksek dergidir. (%90) • Voyager okurlarının tamamı ABC1 SES grubunda yer alır • Voyager, okurlarının.
Advertisements

Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Performans, etkinlik, erişim ve fiyat önemli ise...
TEDMER Türkiye Etik Değerler Merkezi Vakfı Etik Barometre Araştırması Nisan 2007 ERA Research & Consultancy.
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
Elektronik, beyaz eşya ve bilgi teknolojisi alanlarında faaliyet gösteren ve yedi yurtiçi, onbir yurtdışı olmak üzere toplam 18 şirketten oluşan Vestel.
Dünya Ekonomisine İlişkin Göstergeler
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
2009. Logaritma 2009 Logaritma 2002’de internet reklam satış şirketi olarak Ekin İlyasoğlu ve Fatih Muslu ortaklığı ile kuruldu. Ortaklar eğitimleri ile.
KÜRESEL ISINMA VE DOĞALGAZ KULLANIMI
TOKKDER Operasyonel Kiralama Sektör Raporu 2012 Yıl Sonu
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
AB Hakkında Genel Bilgiler
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Küresel Büyüme Oranları (%)
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
RAKAMLARLA TÜRKİYE
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
TEB KAMU BULUŞMALARI İZMİR Mayıs FARKLI ve İNOVATİF HİZMETLER KOBİ’lere Değer Katmak İçin Yola Çıktık... KREDİLER NAKİT YÖNETİMİ DIŞ TİCARET Bu.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
EGE BÖLGESİ SANAYİ ODASI RAKAMLARLA TÜRKİYE DEĞERLENDİRMESİ Ender YORGANCILAR EBSO Yönetim Kurulu Başkanı TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Aralık 2009.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Krizin gelişimi 2000’li yılların başında Yunanistan Ekonomisi Avrupa Bölgesinin en hızlı gelişen ekonomilerinden biriydi yılında Küresel krizYunanistan’ı.
Üretim-Tüketim-İhracat
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Telekomünikasyon Sektörü ve Vergi Düzenlemelerinin Etkileri Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. 30 Ekim 2007 Gazi Üniversitesi İİBF Ankara.
1 Güldane Taşdemir İnterpromedya Genel Müdür yılında, Kurumsal ve büyük ölçekli kurumlarda, veri güvenliği, sanallaştırma, iş sürekliliği,
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
IAB Türkiye Basın toplantısı Büyük dönüşüm Dijital akıl.
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Dijital Pazarlama İletişimi Semineri 15 Haziran 2013.
Medya Paylaşım Toplantıları Reklam Yatırımları 2010/2011 Yıllık Değişim Büyüyen Sektörler Gündemimizdeki Konular 1.
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
MEDYANET DISPLAY REKLAM ÜRÜNLERİ
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
TÜRKİYE ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ. TÜRKİYE’DE PERAKENDE  ENERJİ, EĞİTİM VE SAĞLIKTAN SONRA DÖRDÜNCÜ BÜYÜK SEKTÖR  2006 YILI TOPLAM CİROSU MİLYAR.
Ebru Çapa Emerging Markets Country Manager
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
BİYOGRAFİ NEDİR? , BİYOGRAFİ ÖRNEĞİ,
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş)
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
BOSCH ‘’ Yaşam İçin Teknoloji ‘’. Dünyanın üçüncü büyük beyaz eşya üreticisi ve Avrupa’da beyaz eşya pazarı lideri olan BSH Grubu, 700 milyon Euro yatırımla.
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
Hızlı Tüketim Ürünleri
Web 3.0 Konferansı, İstanbul 16 Nisan 2013 ‘‘KİMİN NAKİTE İHTİYACI VAR?’’ twitter.com/SonerCanko.
ALMANYA ÜLKE SOHBET TOPLANTISI
1 ŞEKERBANK BİREYSEL BANKACILIK Kasım/ TÜRKİYE’DE BİREYSEL BANKACILIK-İLKLER.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
F1 YARIŞLARI VE TOYOTA Ahmet Murat DEMİR Salih Onur KASAP
Lider yapan pazarlama gerçekleri
İzmir ili Konak ilçe merkezi Üçüncül Faaliyetler.
Diferansiyel Denklemler
Hızlı Tüketim Ürünleri
Tıbbi Cihaz Üreticileri Derneği
İnteraktif Medya Dünü Bugünü Yarını Uğur Şeker / Dijital Büro İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi 'Mobile Marketing Conference'
Dünya’da ve Türkiye’de zeytinyağı gündemi
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Çözümlerimiz Algı Yönetimi Sosyal Medya İçerik Yönetimi Dijital Pazarlama Mobil Reklam Web Tasarım Marka / Kurumsal Kimlik SEO (Search Engine Optimization)
Sunum transkripti:

Reklamcılar Derneği Medya Paylaşım Toplantıları 4 Eylül 2008

2008 yılı ilk 6 ay sonuçları Internet’in yükselişi - IAB Türkiye Türkiye Reklam Eğilimleri Araştırması 2007 Gündem

Kristal Elma’nın 20.yılı Türk Toplumuna Reklamlardan Bakmak Sergisi Kültür ve Turizm Bakanlığı tanıtımına destek Bıraktığımız yerden...

2008 ilk 6 ay medya yatırımları 2007’ye göre neredeyiz?

TVGazeteDergi Rady o A.HavaSinemaInternetToplam 2008 Ocak-Haz Ocak-Haz Değişim %21,34%14,81%26,18%4%42,4%14,87%128,84%20,64 Bin YTL Rakamlar sadece medya yatırımlarına ilişkindir. Internet sadece display reklamları kapsamaktadır. Reklam sektörü ilk 6 ayda büyüdü

Ev temizlik ürünleri%81 Perakende%62 Bilgi teknolojileri%57 İçecek%34 Eğitim%32 Ulaşım ve taşımacılık%27 Yükselen sektörler

Yıllar itibarıyla reklam yatırımları-milyon YTL *Tahmini

IAB Avrupa oranlarını kullanırsak YTL’nin yaklaşık dört misli bir büyüklük öngörebiliriz.

Dijital akıl İnteraktif iletişim Büyük dönüşüm

Dünyada; 1.3 milyar Internet kullanıcısı 110 milyon web sitesi 60 milyon blog

Internet tüketicinin davranışlarını değiştiriyor 5 kişiden 1’i kullanıcı Dijital aile Haber, yerel bilgi, finans, müzik, seyahat ağırlıklı kullanım

Türkiye Internet nüfusu dünyada 15, Avrupa’da 7. IAB Türkiye yıl sonunda ölçümleme çalışması başlatıyor..

Internet hemen her kesimin ilgisini çekiyor Kaynak: TGI Türkiye AB C2 DE C1

Türkiye Reklam Eğilimleri Araştırması verileri

Reklamların %60’dan fazlası tasarruf odaklı

Bilgisel67,967,2 Transformasyonel29,032,2 Bilgilendirici reklam Rasyonel tüketici

Türkiye’de birçok kategoride pazarı büyütmek gerekli Ürünün kategorik yararlarını anlatan, pazar büyütmeye yönelik reklamlar yerine ‘rekabetçilik’ tercih ediliyor.

Ünlü kullanımından vazgeçebilir miyiz acaba? Ünlü kullanım oranı biraz düşmüş. İnsan odaklı her dört reklamdan birinde hala ünlü var.

Özetlersek...

2008’de % aralığında bir büyüme gerçekleştirebiliriz demiştik. Tahminimiz hala geçerli. Internet mecra olarak 2009 yılı ve sonrasında daha da büyüyecek.

Temel çıkarımlar hep aynı...

Marka sayısı artmalı, kategoriler gelişmeli sektör/ekonomi derinlik kazanmalı Şartlar ne olursa olsun yatırımın sürekliliği ilkesine uyulmalı Reklamın GSMH’daki payı gelişmiş ekonomilerle benzer bir düzeye çıkmalı

Teşekkürler