Reklamcılar Derneği Medya Paylaşım Toplantıları 4 Eylül 2008
2008 yılı ilk 6 ay sonuçları Internet’in yükselişi - IAB Türkiye Türkiye Reklam Eğilimleri Araştırması 2007 Gündem
Kristal Elma’nın 20.yılı Türk Toplumuna Reklamlardan Bakmak Sergisi Kültür ve Turizm Bakanlığı tanıtımına destek Bıraktığımız yerden...
2008 ilk 6 ay medya yatırımları 2007’ye göre neredeyiz?
TVGazeteDergi Rady o A.HavaSinemaInternetToplam 2008 Ocak-Haz Ocak-Haz Değişim %21,34%14,81%26,18%4%42,4%14,87%128,84%20,64 Bin YTL Rakamlar sadece medya yatırımlarına ilişkindir. Internet sadece display reklamları kapsamaktadır. Reklam sektörü ilk 6 ayda büyüdü
Ev temizlik ürünleri%81 Perakende%62 Bilgi teknolojileri%57 İçecek%34 Eğitim%32 Ulaşım ve taşımacılık%27 Yükselen sektörler
Yıllar itibarıyla reklam yatırımları-milyon YTL *Tahmini
IAB Avrupa oranlarını kullanırsak YTL’nin yaklaşık dört misli bir büyüklük öngörebiliriz.
Dijital akıl İnteraktif iletişim Büyük dönüşüm
Dünyada; 1.3 milyar Internet kullanıcısı 110 milyon web sitesi 60 milyon blog
Internet tüketicinin davranışlarını değiştiriyor 5 kişiden 1’i kullanıcı Dijital aile Haber, yerel bilgi, finans, müzik, seyahat ağırlıklı kullanım
Türkiye Internet nüfusu dünyada 15, Avrupa’da 7. IAB Türkiye yıl sonunda ölçümleme çalışması başlatıyor..
Internet hemen her kesimin ilgisini çekiyor Kaynak: TGI Türkiye AB C2 DE C1
Türkiye Reklam Eğilimleri Araştırması verileri
Reklamların %60’dan fazlası tasarruf odaklı
Bilgisel67,967,2 Transformasyonel29,032,2 Bilgilendirici reklam Rasyonel tüketici
Türkiye’de birçok kategoride pazarı büyütmek gerekli Ürünün kategorik yararlarını anlatan, pazar büyütmeye yönelik reklamlar yerine ‘rekabetçilik’ tercih ediliyor.
Ünlü kullanımından vazgeçebilir miyiz acaba? Ünlü kullanım oranı biraz düşmüş. İnsan odaklı her dört reklamdan birinde hala ünlü var.
Özetlersek...
2008’de % aralığında bir büyüme gerçekleştirebiliriz demiştik. Tahminimiz hala geçerli. Internet mecra olarak 2009 yılı ve sonrasında daha da büyüyecek.
Temel çıkarımlar hep aynı...
Marka sayısı artmalı, kategoriler gelişmeli sektör/ekonomi derinlik kazanmalı Şartlar ne olursa olsun yatırımın sürekliliği ilkesine uyulmalı Reklamın GSMH’daki payı gelişmiş ekonomilerle benzer bir düzeye çıkmalı
Teşekkürler